Rakennekynnet

ihmettelevä...

Sopivatko mielestänne rakennekynnet,suht pitkä,hammashoitajalle,osastolla työskentelevälle tai kotihoidon hoitajalle.Minun mielestäni ei,entä Sinun mielestäsi?

19

2556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakennekynsiä

      Rakennekynnet, pitkät normaalit kynnet tai ylipäätään lakatut kynnet eivät sovi hoitajalle. Ne eivät sovi hygieniasyistä, eivätkä edes hoitajan imagoon. Meidän sairaanhoitopiirissä kaikki edellämainitut ovat sitä paitsi kiellettyjä. Tietenkin.

      • mikä on

        niin valistunut sairaanhoitopiiri,olisipa omanikin sellainen!!


      • sairaanhoitopiiri
        mikä on kirjoitti:

        niin valistunut sairaanhoitopiiri,olisipa omanikin sellainen!!

        on Satakunnan sairaanhoitopiiri Länsi-Suomessa. Piirin nettisivuilta löytyvät hygieniaohjeet. Hygieniahoitajat ja hygieniayhdyshenkilöt toimivat lisäksi ahkerasti kentillä.


    • pesenhän minä niitä

      samalla tavallahan niitä pestään kuin muitakin kynsiä,en kyllä tajuu..

      • Hoitaja

        Kynsilakan ja rekennekynsien alle kertyy bakteereja SSIIS MILJOONIA BAKTEEREJA, niiden kautta levittää sitten ympäristössä ja ihmisestä toiseen niitä pöpöjä, eika MRSAkaan olis ongelma jos kaikki hoitajat olis viisaita ja noudattas hygienia ohjeita, mut monilta puuttuu aseptinen omatunto. Pesu ei auta, ne pöpöt lymyää esim kynnen ja kynsilakan välissä. Missä tällaiset kyselijät ovat olleet oppitunneilla!? näistä asioista on varmasti puhuttu sen sataan otteeseen.


      • kipeenä just sillo
        Hoitaja kirjoitti:

        Kynsilakan ja rekennekynsien alle kertyy bakteereja SSIIS MILJOONIA BAKTEEREJA, niiden kautta levittää sitten ympäristössä ja ihmisestä toiseen niitä pöpöjä, eika MRSAkaan olis ongelma jos kaikki hoitajat olis viisaita ja noudattas hygienia ohjeita, mut monilta puuttuu aseptinen omatunto. Pesu ei auta, ne pöpöt lymyää esim kynnen ja kynsilakan välissä. Missä tällaiset kyselijät ovat olleet oppitunneilla!? näistä asioista on varmasti puhuttu sen sataan otteeseen.

        Mulla oli siis ihan hirvee räkätauti sillo ku oli nää aseptisen omantunnon tunnit et varmaan siks en oo tota niinku hokannu. Mut on mun omatunto jo nyt ihan steriili. Enkä sitäpaitti tarvii rakennekynsiin sijottaa ku on omat ku luuta ja tosi pitkät ja hyvännäköset!!!
        Mut siit oon samaa mieltä et ei niitä kyl liikaa pestä kande ku kuluuhan nekin ja ku ei se mitään kerra auta niinku iteki sanoit et ne pöpöt on siä välis.


    • hoitajamyös

      Ekös se nyt aseptiikan kannaltakin ole päpvänselvää,ettei somaattisella puolella työskentelevälle rakennekynnet sovi!

      Sen sijaan,esim.mielenterveyspuolella(tietysti riippuu millainen osasto on,onko paljon somaattista hoiotyötä lisäkis ym)voi mielestäni aivan hyvin työskennellä myös rakennekynsissä.Vai mitä mieltä olette?

      • minunkin mielestäni

        Jos et hoida haavoja,anna injektioita,et laita ruokaa,jaa lääkkeitä tms. kai silloin voi pitää kyntensä himpun pidempänä,mutta missä on sellaisia hoitajia,olen itse psyk.sh ja eipä ole kynsille sijaa...


      • työharjoittelussa
        minunkin mielestäni kirjoitti:

        Jos et hoida haavoja,anna injektioita,et laita ruokaa,jaa lääkkeitä tms. kai silloin voi pitää kyntensä himpun pidempänä,mutta missä on sellaisia hoitajia,olen itse psyk.sh ja eipä ole kynsille sijaa...

        dementiaosastolla ja tein esim ruokaa, jne, eipä kukaan silti ikinä mitään sanonut, vaikka kynnet ilikin pitkät, tai vaikka niitä kuinka olisin lakannut.........


      • mielestäsi on
        työharjoittelussa kirjoitti:

        dementiaosastolla ja tein esim ruokaa, jne, eipä kukaan silti ikinä mitään sanonut, vaikka kynnet ilikin pitkät, tai vaikka niitä kuinka olisin lakannut.........

        ihan jees kun aamupuurossa on kynsilakansiivuja...sillä sehän on kylmä totuus!Lienee hygieniassa sillä osastolla muutenkin parantamisen varaa??


    • sivusta seurannut

      Siis tiedoksi vaan kaikille että nykyajan rakennekynnet eivät todellakaan ole mitään TEKOkynsiä tms. vaan oman kynnen päälle levitetään geelimäinen kirkas aine joka kovetetaan UV-uunissa kovaksi. Siinä kaikki! Eli nykyajan rakennekynnet ovat oman kynnen vahvistusta. Eli se joka väittää että rakennekynnen alle menee jotain pöpöjä tms niin voisi sitten myös selvittää,että miten niin ei oman tavallisen kynnen alle mene niitä pöpöjä.. Jos on siistit ja lyhyet rakennekynnet niin on todellakin parempi ja siistimpi näky kuin omat lohkeilleet ja pureskellut kynnet ja sen myötä myös tulehtuneet kynsivallit..

      • Niisku-neiti

        Onks nää täällä kirjottelevat juuttunu johonkin 80-luvun anttilan liimattavien tekokynsien maailmaan. Luulisi nykyään kun on netti, että löytäisi tietoa nykyajan geelikynsistä.
        Siis: geelikynnethän tarkoittaa oman kynnen vahvistamista, ei ole siis mitään tekokynttä, vaan oma kynsi joka vahvistetaan ja näinollen saadaan pysymään mm. kynsivallin tulehdukset poissa. Kynnestä ei liukene mitään, eikä siihen tartu mikään. Ja kukaan hoitajahan ei pidä niitä pitkänä, vaan ihan normaalimittaisena, ranskalaiset lakkaukset voivat toki jonkun tottumattoman/asiasta tietämättömän silmää hämätä.
        Minun mielipiteeni aloittajalle: sopii kotihoitoon, mutta ei sairaalaan. Kotihoidossahan käydään ihmisten kotona, missä normaalit pöpöt taatusti leijailee. Eli et todellakaan tee mitään vaaraa kynsillä. Nehän ovat päästäänkin niin pehmeät, että et saa edes haavaa niillä tehtyä, toisin kuin omilla lohjenneilla kynsilläsi.


      • ?????
        Niisku-neiti kirjoitti:

        Onks nää täällä kirjottelevat juuttunu johonkin 80-luvun anttilan liimattavien tekokynsien maailmaan. Luulisi nykyään kun on netti, että löytäisi tietoa nykyajan geelikynsistä.
        Siis: geelikynnethän tarkoittaa oman kynnen vahvistamista, ei ole siis mitään tekokynttä, vaan oma kynsi joka vahvistetaan ja näinollen saadaan pysymään mm. kynsivallin tulehdukset poissa. Kynnestä ei liukene mitään, eikä siihen tartu mikään. Ja kukaan hoitajahan ei pidä niitä pitkänä, vaan ihan normaalimittaisena, ranskalaiset lakkaukset voivat toki jonkun tottumattoman/asiasta tietämättömän silmää hämätä.
        Minun mielipiteeni aloittajalle: sopii kotihoitoon, mutta ei sairaalaan. Kotihoidossahan käydään ihmisten kotona, missä normaalit pöpöt taatusti leijailee. Eli et todellakaan tee mitään vaaraa kynsillä. Nehän ovat päästäänkin niin pehmeät, että et saa edes haavaa niillä tehtyä, toisin kuin omilla lohjenneilla kynsilläsi.

        Ihmettelen kovasti tuota aiempaa "kynsilakkaa aamupuurossa...". Työnnättekö te ne kätenne sinne puuroon? Olen kyllä muutenkin ollut siinä uskossa, että hoitajat pitävät hanskoja silloin kun ylipäätään on vaarassa pöpöt levitä, esim. lääkkeenjaossa, ruuanlaitossa jne. Vai leviääkö ne pöpöt sieltä hanskan läpi, jos niitä ylipäätään on? Vai siis eikö hanskoja enää käytetäkään, ei se käsihuuhdekaan kaikelta suojaa, varsinkaan eritteiltä. Lisänä muuten alati lisääntyvät hoitajien allergiat, milloin ruoka-aineet, lääkeaineet. Täytyisi tajuta itsensäkin suojata. Liittyisin muutenkin näiden kynsi-puolustajien joukkoon, mutta toki niiden täytyy lyhyet olla. Ns. geelikynsi (akryyleistä en tiedä) on todella pehmeä kärjestä, joten vahinkoa niillä ei saa aikaan. Eihän muuten omiakaan kynsiä saa eikä voi leikata niin lyhyeksi, ettei ns. valkoista osaa olisi näkyvissä. Tulehtuu muuten helposti ja vaarana kynnen liian lyhyt leikkaus joka puolestaan onkin edellä monta kertaa mainitun kynsivallin tulehduksen ja miksei kynsisienenkin aiheuttaja. Itse asiassa sormen kynsiähän ei edes suositella leikattavaksi, vaan viilattavaksi. Joten jokainen, joka napisee "tekokynsistä", vilkaiskoon omia aitoja kynsiään, onko kynnen ja sormen välissä rako? Onko kyntesi terävä? Veikkaan, että vastaus näihin molempiin on kyllä, joten miksi ihmeessä ei saisi olla geelikynttä, en käsitä.


      • 2000 lukulainen kosmetologi

        Ihmisen hoitamiseen ja ruuan laittoon eivät rakennekynnet sovi ja sillä siisti.Käyttäkää lapset järkeänne??!!


      • Taina
        2000 lukulainen kosmetologi kirjoitti:

        Ihmisen hoitamiseen ja ruuan laittoon eivät rakennekynnet sovi ja sillä siisti.Käyttäkää lapset järkeänne??!!

        Jos eivät sovi ihmisen hoitoon tai ruuan laittoon niin en varmaan sitten pysty hoitamaan itseäni (olen siis ihminen) saati sitten laittamaan itselleni ruokaa perheestäni puhumattakaan.. Kummasti vaan 8 vuotta olen ko. hommista suoriutunut rakennenkynsieni kanssa ja myös 3 lasta saanut tuona aikana ja nekin kyennyt hoitamaan... Että siinä sitä järkeä teille. Ja tuosta "lapset"-ilmaisusta, olen 42 v. ja kyllä luokitelen itseni aikuiseksi. On paljon asioita jotka eivät sovi ihmiseten hoitoon tai ruuan laittoon mutta rakennekynnet eivät siihen ryhmään kuulu, eriasia on sitten huumeiden käyttäjät/ alkoholistit, varastelijat ja nenänkaivajat sekä hieltä haisijat joita myös näissä ammateissa tapaa.


      • Trenditypy
        2000 lukulainen kosmetologi kirjoitti:

        Ihmisen hoitamiseen ja ruuan laittoon eivät rakennekynnet sovi ja sillä siisti.Käyttäkää lapset järkeänne??!!

        Mitä mahtaa omat kollegasi sanoa, kun tuollaisia täällä latelet. Minä ainakin laittautan kosmetologilla omat kynteni, enkä voisi koskaan kuvitella hänen latelevan tuollaisia tyhmyyksiä täällä. Sinulla on mitä ilmeisemmin aikas suppea palveluvalikoima, kynnet kun ovat nykypäivää. Ja mitä lapsi-nimittelyyn tulee, monellako lapsella olet rakennekynnet nähnyt? Eiköhän ne aikuisia työssäkäyviä ihmisiä suurin osa taida olla.


      • s.a.
        Taina kirjoitti:

        Jos eivät sovi ihmisen hoitoon tai ruuan laittoon niin en varmaan sitten pysty hoitamaan itseäni (olen siis ihminen) saati sitten laittamaan itselleni ruokaa perheestäni puhumattakaan.. Kummasti vaan 8 vuotta olen ko. hommista suoriutunut rakennenkynsieni kanssa ja myös 3 lasta saanut tuona aikana ja nekin kyennyt hoitamaan... Että siinä sitä järkeä teille. Ja tuosta "lapset"-ilmaisusta, olen 42 v. ja kyllä luokitelen itseni aikuiseksi. On paljon asioita jotka eivät sovi ihmiseten hoitoon tai ruuan laittoon mutta rakennekynnet eivät siihen ryhmään kuulu, eriasia on sitten huumeiden käyttäjät/ alkoholistit, varastelijat ja nenänkaivajat sekä hieltä haisijat joita myös näissä ammateissa tapaa.

        No niin, sama täällä. Kahdeksan vuotta olen rakennekynsiä pitänyt, kolme lasta synnyttänyt, ruokaa laittanut, pyykkiä käsin pessyt ym. Eipä ole tahtia haitannut. Toimin itse kehitysvammahuollossa ja olen saanut esimieheltäni luvan niitä pitää koska tuntuu että välillä se olisi jopa kateuden aihe määrätyillä henkilöillä työyhteisössämme. Olin tosin hyvin sanottu tuo hielle haiseminen, nenän kaivaminen jme. Lisään vielä tupakalle haisemisen jos se ei listalla ollut. Itse olen terve kuin pukki, samoin perheeni. Muut ne ovat jotka sairastelevat meidän työpaikalla kuin rakennekynsien pitäjät. Käsienpesusta huolehdin saippualla ja lämpimällä vedellä. Minua ei saa niin millään uskomaan tähän rakennekynsien alla oleviin bakteerimääriin. Mielestäni jokainen ottakoon vastuun omista tekemisistään eikä kiinnittäisi niin paljon huomiota toisten asioihin niin hyvä tulee. nim. S.A.


      • Anonyymi
        2000 lukulainen kosmetologi kirjoitti:

        Ihmisen hoitamiseen ja ruuan laittoon eivät rakennekynnet sovi ja sillä siisti.Käyttäkää lapset järkeänne??!!

        Täytyykö rakenne kynnet irrottaa erikseen kun pyyhkijää persiinsä

        Vae täytyykösten pierrä loppujämät erikselleen


    • Anonyymi

      Ei sovi. Opetetaan koulutuksessa. Ei sovi myöskään aukinaiset hiukset, eivätkä roikkuvat korut. Unohtunut aika monelta. Kauhulla katson, kun telkkarissa kaulat täynnä roinaa. Triljoonia bakteereja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2017
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1480
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      100
      1433
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      53
      1000
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      892
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe