KAKSOS NAINEN+KALAMIES

Yhdessä6vuotta

Elikkä mimmosiahan kohtaloita j akokemuksia löytyy tämmösestä parista?
Itse Kaksosnainen ja mies on kalat...
Yhdessä 6vuotta, ja lapsukaisiakin siunaantunut..
mutta aina aikaajoin tökkii ja ahdistaa tämä yhteiselo, kalat on liian järkevä, tasapainoinen, vakava ja..äh... eikä hän tunnu ymmärtävän hasutteluani, leikinlaskua ja menohaluja...
Nyt tälläiset ikävät asiat ovat TAAS alkaneet nousta pinnalle.... Onko täällä sellaisia joilla olisi tämä yhdistelmä toiminut...hyvin...kauan...? vai onko menty mettään ja rytinällä?

Kiitän jo jokaista kaksosta tai kalaa, joka tähän vastannee... :)

8

3966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaksoseukko

      Hei vaan!
      ..elo kalaukkoni kanssa ei todellakaan ole ongelmatonta...ei varmaan tuhat kertaa riitä kun viimeisen reippaan 30-vuoden yhteiselon aikana olen ajatellut että nyt piisaa. Silti mitään todellista ongelmaa ei ole. Rakastan ukkokultaani aivan tosissaani. Hän ei paljon tunteitaan näytä, mutta joskus sentään....
      Arvostan sitä, että ukko on rauhallisesti kestänyt suurpiirteisyyteni ja hössötykseni. Minä taas kestän takahampaat yhdessä hänen pikkutarkkuutensa, pohdintansa, hitautensa, viivyttelynsä, haaveilunsa, harrastuksensa, hiljaisuutensa ja väärään aikaan höpötyksensä. Ukkoni on erittäin tyypillinen kala taiteellisine lahjoineen ja jopa hänen ulkonäkönsä ja pukeutumistyylinsä poikkeaa keskiverrosta suomalaismiehestä. Minusta siinä onkin yksi yhdessäolomme salaisuus. Vihaan keskinkertaisuuksia. Helpppoissa ihmissuhteissa ei ole haasteita. Otan itselleni ne virikkeet muualta joita kotoa en saa ja sitten on aina mukavaa tulla kotiin kiltin kullan luo kun on sauhunut muualla tarpeekseen. Politiikkaa, opiskelua ja näytelmäkerhoa...kunhan saan tapahtumia ja draamaa elämääni niin jaksan olla kärsivällinen ja hyväksyä kumppanini erilaisuuden. Yritän tietoisesti myös aina keskittyä niihin hyviin ominaisuuksiin. Ukkokultani kyllä tasapainottaa elämääni hyvin.
      Pakkohan hänen on edelleenkin myös rakastaa minua paljon, vaikkei sitä sano, sillä kaikki nämä vuodet hän on kulkenut perässäni sulkemassa ne sadat hammastahnatuubuit, joita minä en malttanut sulkea. Ja juuri silloin kun olen täysin vakuuttunut siitä, että nyt alan palkata matkalaukkujani, hän muistaa tuoda salireissultaan litran kirsikoita koska tietää että rakastan niitä. Tai kertoo silmät loistaen vaihtaneensa suihkulähteeni palaneen lampun, jotta lähde olisi taas illan hämyssä kaunis.
      Joskus koen itseni todella yksinäiseksi. Olemme keski-ikäinen pari ja ainoa tyttäremme on muuttanut vajaa vuosi sitten omaan kotiin. Suuressa hiljaisessa talossa yksinäisyyden voi joskus miltein kuulla.Tuntuu että yksin yhdessä oleminen on vielä pahempaa kuin oikeasti yksin oleminen. Eli on kuin yhteys aika-ajoin katkeaisi kokonaan. Tiedän silti, että siellä se ukkokulta taas tuhertaa jonkin projektinsa kanssa työhuoneessaan, toisessa päässä taloa.
      Kaikkien näiden vuosien jälkeen tiedän myös, että ellen itse tee mitään, hän pian ehkä tulee kysymään ottaisinko kupin kahvia...ja päivät seuraavat toisiaan...

      • tarinani

        Olihan tutun kuulosta! Olen itse ollu kalamieheni kanssa vajaat 30-vuotta ja ensimmäiset 25-v. oli aika myrskyisää :) Nyt jo hiu8kka rauhallisempaa. kaksosnaisen kannattaa mennä omiin rientoihin, me emme tasaisuutta jakseta ympärivuorokautisesti mutta sillä perusteella ei tule vaatia liikaa kalamieheltä, joka nauttii rauhasta. itse opiskelen, teen töitä, harrastan paljon. Ja yleensä on mukava viettää aikaa sitten ukkokullankin kanssa kaiken kiireen keskeltä välillä rauhoittua hänen rauhaansa. Erilaisuudet täydentävät toisiaan mutta aika se vei kauan ennenkuin sen todella tajusin, ja annoin miehelleni luvan olla hiljainen ja sisäänpäin kääntynyt ja pikkutarkka jne. enää ne seikat eivät vaivaa enkä välitä jos hän joskus hymähtelee suurpiirteisyydelleni esim. kodinhoidon suhteen ;)

        Iloa elämään kanssasiskot ja rakastetaan kalojamme, he ovat arvokkaita tasottajia elämässämme joka muuten voi olla aika rönsyilevää


    • yksi neitsyt vain

      Minulla on (oli) kaksi kalat(mies)-kaksos(nais) -ystäväpariskuntaa, joiden liitot kestivät n. 4 vuotta. Myrskyisää oli, ja nämä naiset itse olivat sitä mieltä, että aika vaikeaa pitkällä aikavälillä - liian erilaiset luonteet.

      Kalat-mies on omankin kokemukseni mukaan taiteilija, niin hyvässä kuin pahassa; älyllisellä tasolla varmasti synkkaa, kun kyse on viinilasin äärellä istumisesta, mutta miten on sen 'tavallisen elämän' laita?

      Epäilen, että kalat-mies on liian herkkä kaksos-naiselle. Niinkuin on meille neitsyt-naisillekin - kalat-mies ei kestä sarkasmiamme ja irvailuamme :)

    • yhteen

      NEVER! Ja tämä muuten on TOSI!

    • ei parane

      Olin 22 vuotta kalat-miehen kanssa naimisissa ja nyt kun oon eronnut,tiedän että olis pitänyt erota paljon aikaisemmin.Kalat-mies ei tule koskaan ymmärtämään kaksos-naisen vilkasta luonnetta ja vetelee aivan vääriä johtopäätöksiä.
      Minun kokemus oli,että häneltä löytyi pokerinaama tekemään melkein mitä vaan jäämättä kiinni.Ihan pikkujutuissakin.

      • Kaksonen-Kalat

        Nssa 29,5 vuotta, mut nyt erottu aloitteestani. En jaksanut katella sitä Kalan munien kaivuuta sohvalla ja passauttamista.Raha-asioissa täys pelle, vieraille naisille lauloi kuin äänensä menettänyt käki. Ainoa hyvä, jota saimme aikaan, kolme tervettä aikuista lasta. Nyt kuulemma miehellä Venakkonainen, ainakaan minun aikanani ei osannut edes välttävää englantia. Mutta annetaan vahingon kiertää. Kaiken kaikkiaan oltiin yhdessä33,5 vuotta.


      • huohhhhhhhhh
        Kaksonen-Kalat kirjoitti:

        Nssa 29,5 vuotta, mut nyt erottu aloitteestani. En jaksanut katella sitä Kalan munien kaivuuta sohvalla ja passauttamista.Raha-asioissa täys pelle, vieraille naisille lauloi kuin äänensä menettänyt käki. Ainoa hyvä, jota saimme aikaan, kolme tervettä aikuista lasta. Nyt kuulemma miehellä Venakkonainen, ainakaan minun aikanani ei osannut edes välttävää englantia. Mutta annetaan vahingon kiertää. Kaiken kaikkiaan oltiin yhdessä33,5 vuotta.

        Kiva lukea viestejä. Tökkii niin pahasti yhden ylitunnollisen ja rauhallisen kalamiehen kanssa että oli pako saada "vertaistukea". Mies joka kulkee perässä kuin hiiri ja ei osaa sanoa omaa mielipidettään alkaa olla jo todella ärsyttävä tekijä. Tossunalla viihtyvä mies.. Tuntuu että tällä ei ole omaa elämää lainkaan. Tuo taiteellisuus mitä mainittu kaloissa ei tähän heppuun päde, moni muu ominaisuus kylläkin.Mielikuvitusta ei oikein hänellä ole ja itse saa aina keksiä kaiken ja vääntää rautalangasta. Taitaa olla kaksosnaiselle liian erilainen juttu, ei toimi vaikka kuinka toisaalta haluaisi että tämän kunnollisen kotimiehen kanssa toimisi..


      • juttujutta
        huohhhhhhhhh kirjoitti:

        Kiva lukea viestejä. Tökkii niin pahasti yhden ylitunnollisen ja rauhallisen kalamiehen kanssa että oli pako saada "vertaistukea". Mies joka kulkee perässä kuin hiiri ja ei osaa sanoa omaa mielipidettään alkaa olla jo todella ärsyttävä tekijä. Tossunalla viihtyvä mies.. Tuntuu että tällä ei ole omaa elämää lainkaan. Tuo taiteellisuus mitä mainittu kaloissa ei tähän heppuun päde, moni muu ominaisuus kylläkin.Mielikuvitusta ei oikein hänellä ole ja itse saa aina keksiä kaiken ja vääntää rautalangasta. Taitaa olla kaksosnaiselle liian erilainen juttu, ei toimi vaikka kuinka toisaalta haluaisi että tämän kunnollisen kotimiehen kanssa toimisi..

        18v kalamiehen kanssa,nyt oltu erossa jokunen vuosi. se* oli ainoa mikä meillä toimi taivaallisesti. ehkä se että itse pisti säpinää siihen kokeilemlla kaikkee *ja sit syytti että oon pettänyt ku kaikkee tiedän* haloo internetin kultaisena aikana... no se aika ohi:) hyviä vuosia oli tietty.lapsia ihania saatu jne. mutta mun luonne ei jaksa loputtomiin olla totinen !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3787
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      97
      3439
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2478
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1436
    Aihe