Joo, hei vaan kaikki! Minulla olisi pieni ongelma.. En ole koko ikänäni ommellut pehmoleluja, mutta nyt pikimmiten olen tulossa tädiksi, ja nyt tuli vimma ommella lapselle pehmo! Tiedöttekö sivustoja joilla olisi helppoja pehmojen kaavoja, tai kirjastosta jotain kirjaa? HELP ME!
Pehmolelujen kaavoja!!
9
18249
Vastaukset
- vähän apua alkuun
Netistä löytyy vähän huonosti kaavoja, mutta koska kirjastoon pääset niin sieltä löytyy ohjekirjoja laidasta laitaan. Niitä voi myös kaukolainata ellei kotikirjastosta löydy. Henkilökunta auttaa, ja ompelupuoli on oma kirjaluokka eli löytyvät eriteltyinä.
Tuossa nyt joitakin löytöjä oman kirjastoni nettisivuilta:
Neulo ja huovuta leluja / Zoe Halstead
Neulo itse pehmeät lelut / Fiona McTague
Ompele pehmoeläimiä / Karin Neuschütz
Ompele helpot pehmolelut / Cheryl Owen
Tee itse pehmeät lelut / Sue Quinn- Helmituuli
Kirja: Kirstin kankaiset kotieläimet -Kirsti Hallamaa
Ohjeet on helppoja ja kuvitettuha niin, että vasta-alkajaltakin onnistuu. Kirjassa on ohjeet mm. naleen, possuun, lehmään, hevoseen, lampaaseen, pupuun ym. ym.
- maaruska59
löytyy kuin Fiona Goblen Pehmolemmikit.
Yhdellä kaavalla saa monenlaisia eläimiä. Nalleja , pupuja , koiria , lampaita ymn ja myös vaatteiden kaavat ja ohjeet löytyy.
Tein itse kokeeksi nallen ja ihan kiva tuli ja suht koht helppo ja nopea tehdä.- Paula80
Kts. netistä Tilda-hahmot 8) Itse olen jäänyt koukkuun.. Helpot kaavat ja ommella, kirjastosta saatavilla kirjoja, joissa myös kaavat ja helpot ohjeet!
- nimimerkky
noo isis-index.net ja siltä pehmolelujen teko. =)
- pehmoilija
Tästä löytyy ilmainen kaava pupu pehmoleluun:
http://piskuinen.blogspot.com/2010/06/piskuinen-pupu.html
Sen kun vaan lataat ja printtaat ja alat ommella :) - koirahullu100
Täällä on helppoja pehmojen kaavoja :3 http://www.isisindex.net/ ja lopussa sarake "pehmolelujen teko" nii sieltä löytyy ^w^ itekki on sieltä tehty :P
- Joululahja apua.
Olen tekemässä kavereille pikkuisia (10-20 cm) kokoisia pehmoja. Haluaisin vinkkejä nopeasti, koska tulossa joululahjoiksi. jotain kivaa ja ei hirveän aikaa vievää. Olen ihan taitava käsistäni ja käynyt kursseillakin.....mutta inspiraatio puuttuu. KIITOS KAIKILLE JOTKA KOMMENTOI!
- Ihastelija
Mistä saa dinopehmojen kaavoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735