Miksi me

ihmiset

teemme täällä eläessämme kaikenlaista tyhmää, jota joudumme vanhempana katumaan?
Miksi meille ei ole annettu viisautta osata elää?

21

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      viisaille, mutta ojankaivajiakin tarvitaan.

      • olisi valta

        toivottaisin sinut alimpaan helvettiin kaikkine viisasteluinesi.


      • HTZA
        olisi valta kirjoitti:

        toivottaisin sinut alimpaan helvettiin kaikkine viisasteluinesi.

        Missä tein väärin?


      • edelliseltä
        HTZA kirjoitti:

        Missä tein väärin?

        Olet välillä niin ylimielinen vastauksissasi.


      • HTZA
        edelliseltä kirjoitti:

        Olet välillä niin ylimielinen vastauksissasi.

        voi olla ylimielisyyttä?


    • mittarim

      me viisaita silloin kun niitä tyhmyyksiä teemme. Vaikka sata sanoisi että "Älä ole tyhmä" niin silti pidämme päämme.

    • mokaillut pahastikin, - mutta ole armollinen itsellesi, olemme vain ihmisiä.

    • Steffo

      Niinkuin esimerkiksi mitä ?

    • Miss Billie

      Voisimmeko kehittää tästä nk. filosofisen keskustelun?

      • HTZA

        mikä siinä on hyvää ja miksi.


      • Miss Billie
        HTZA kirjoitti:

        mikä siinä on hyvää ja miksi.

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.


      • HTZA
        Miss Billie kirjoitti:

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.

        Otetaan lähtökohdaksi kultturiperinne ja siihen liittyvät asenteet. Aloitetaan niinkin kaukaa kuin laatusanojen muodostuminen.
        Milloin niitä tarvittiin ensimmäisen kerran?


      • Miss Billie
        HTZA kirjoitti:

        Otetaan lähtökohdaksi kultturiperinne ja siihen liittyvät asenteet. Aloitetaan niinkin kaukaa kuin laatusanojen muodostuminen.
        Milloin niitä tarvittiin ensimmäisen kerran?

        alkoholisoitunut entinen toimittaja, esim. Alibissa?


      • HTZA
        Miss Billie kirjoitti:

        alkoholisoitunut entinen toimittaja, esim. Alibissa?

        mutta maailma vei eri töihin.
        Mutta jatketaan.
        Minä (mies),ruoka, nainen (lisääntyminen), suoja.
        Siinä kai ne emsimmäiset ajatukset, voi olla että sanatkin. Ei vielä laatusanoja.
        Jatka, ole hyvä.


      • naulan
        Miss Billie kirjoitti:

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.

        kantaan.
        Voisin jatkaa keskustelua.
        Minusta ihminen saa tehdä virheitä ja myöntää ne itselleen, mutta virheistään pitää ottaa opiksi, eikä samaa virhettä saa tehdä kahta kertaa.
        Elämä on yhtä oppimista.
        Pitää uskaltaa myös elää täysillä, vaikka olisi pelko, että tulee myös virheitä.
        Liian varovainen eläjä jää paljosta paitsi.
        Pitää hyväksyä virheet itselle, kuten myös muille.
        Siten se onkin helpompaa, kun tajuaa, ettei itsekään ole täydellinen, niin hyväksyy muissakin epätäydellisiä piirteitä.
        Mikä on sinun filosofiasi?


    • on niin,

      että ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen,
      ei sille mitään voi =D

    • Reino

      Kaupankäynti, politiikka, parisuhteet, työelämä ja mitä niitä onkaan. Joka asiassa petkutamme toisiamme. Miksi olemme niin omistushaluisia?

      • laji

        on kuitenkin se, kun pettää itsensä.
        Hyvin monet eivät osaa olla rehellisiä edes itselleen.
        Avain mielekkääseen elämään on rehellisyys itseä kohtaan.


    • w-g

      että elämällä olisi edes jotain mielekkyyttä?
      Miksi elää, jos ei oppiakseen?

      Annettu, mitä muutakaan saa ilmaiseksi?

    • Ei ihmisen tarvitse mitään katua! Saa olla armollinen itselleen. Ei tarvitse miettiä miksi nuorena tein näin tai näin, esim miksi jätin koulun kesken, miksi lähdin sen miehen matkaan...
      Pitää ajatella että ne ratkaisut jotka silloin tein, tuntuivat oikeilta siinä tilanteessa. Nyt kun järkeä on enemmän päässä tekisin ehkä toisin mutta silloin oli tilanne toinen kuin nyt.
      Ei tarvitse katua mitään, se on ihan turhaa.

      Tämä elämä olisi liian helppoa jos joka asiaan olisi valmis kaava miten toimia.
      Ja voi niitä tyhmyyksiä tehdä vanhanakin, koskas niitä pitäisi katua?

    • ei ole annettu.

      Tosiasiassa sitä ON annettu, kaikki vain eivät ole joko huomanneet tai osanneet käyttää. Kaikilla meillä (terveillä) on aivot, joissa sijaitsee lokero nimeltä HARKINTAKYKY. Ellei sitä ole löytänyt, saattaa tehdä jotakin, mitä myöhemmin katuu. Näin yksinkertaista se on. Ketäpä syyttää? Vain itseään. Niin ikävää kuin se onkin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe