Miksi me

ihmiset

teemme täällä eläessämme kaikenlaista tyhmää, jota joudumme vanhempana katumaan?
Miksi meille ei ole annettu viisautta osata elää?

21

831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      viisaille, mutta ojankaivajiakin tarvitaan.

      • olisi valta

        toivottaisin sinut alimpaan helvettiin kaikkine viisasteluinesi.


      • HTZA
        olisi valta kirjoitti:

        toivottaisin sinut alimpaan helvettiin kaikkine viisasteluinesi.

        Missä tein väärin?


      • edelliseltä
        HTZA kirjoitti:

        Missä tein väärin?

        Olet välillä niin ylimielinen vastauksissasi.


      • HTZA
        edelliseltä kirjoitti:

        Olet välillä niin ylimielinen vastauksissasi.

        voi olla ylimielisyyttä?


    • mittarim

      me viisaita silloin kun niitä tyhmyyksiä teemme. Vaikka sata sanoisi että "Älä ole tyhmä" niin silti pidämme päämme.

    • mokaillut pahastikin, - mutta ole armollinen itsellesi, olemme vain ihmisiä.

    • Steffo

      Niinkuin esimerkiksi mitä ?

    • Miss Billie

      Voisimmeko kehittää tästä nk. filosofisen keskustelun?

      • HTZA

        mikä siinä on hyvää ja miksi.


      • Miss Billie
        HTZA kirjoitti:

        mikä siinä on hyvää ja miksi.

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.


      • HTZA
        Miss Billie kirjoitti:

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.

        Otetaan lähtökohdaksi kultturiperinne ja siihen liittyvät asenteet. Aloitetaan niinkin kaukaa kuin laatusanojen muodostuminen.
        Milloin niitä tarvittiin ensimmäisen kerran?


      • Miss Billie
        HTZA kirjoitti:

        Otetaan lähtökohdaksi kultturiperinne ja siihen liittyvät asenteet. Aloitetaan niinkin kaukaa kuin laatusanojen muodostuminen.
        Milloin niitä tarvittiin ensimmäisen kerran?

        alkoholisoitunut entinen toimittaja, esim. Alibissa?


      • HTZA
        Miss Billie kirjoitti:

        alkoholisoitunut entinen toimittaja, esim. Alibissa?

        mutta maailma vei eri töihin.
        Mutta jatketaan.
        Minä (mies),ruoka, nainen (lisääntyminen), suoja.
        Siinä kai ne emsimmäiset ajatukset, voi olla että sanatkin. Ei vielä laatusanoja.
        Jatka, ole hyvä.


      • naulan
        Miss Billie kirjoitti:

        tarvitaan suurempaa viisautta kuin sinulla on.

        kantaan.
        Voisin jatkaa keskustelua.
        Minusta ihminen saa tehdä virheitä ja myöntää ne itselleen, mutta virheistään pitää ottaa opiksi, eikä samaa virhettä saa tehdä kahta kertaa.
        Elämä on yhtä oppimista.
        Pitää uskaltaa myös elää täysillä, vaikka olisi pelko, että tulee myös virheitä.
        Liian varovainen eläjä jää paljosta paitsi.
        Pitää hyväksyä virheet itselle, kuten myös muille.
        Siten se onkin helpompaa, kun tajuaa, ettei itsekään ole täydellinen, niin hyväksyy muissakin epätäydellisiä piirteitä.
        Mikä on sinun filosofiasi?


    • on niin,

      että ihminen on erehtyväinen ja lehmä märehtiväinen,
      ei sille mitään voi =D

    • Reino

      Kaupankäynti, politiikka, parisuhteet, työelämä ja mitä niitä onkaan. Joka asiassa petkutamme toisiamme. Miksi olemme niin omistushaluisia?

      • laji

        on kuitenkin se, kun pettää itsensä.
        Hyvin monet eivät osaa olla rehellisiä edes itselleen.
        Avain mielekkääseen elämään on rehellisyys itseä kohtaan.


    • w-g

      että elämällä olisi edes jotain mielekkyyttä?
      Miksi elää, jos ei oppiakseen?

      Annettu, mitä muutakaan saa ilmaiseksi?

    • Ei ihmisen tarvitse mitään katua! Saa olla armollinen itselleen. Ei tarvitse miettiä miksi nuorena tein näin tai näin, esim miksi jätin koulun kesken, miksi lähdin sen miehen matkaan...
      Pitää ajatella että ne ratkaisut jotka silloin tein, tuntuivat oikeilta siinä tilanteessa. Nyt kun järkeä on enemmän päässä tekisin ehkä toisin mutta silloin oli tilanne toinen kuin nyt.
      Ei tarvitse katua mitään, se on ihan turhaa.

      Tämä elämä olisi liian helppoa jos joka asiaan olisi valmis kaava miten toimia.
      Ja voi niitä tyhmyyksiä tehdä vanhanakin, koskas niitä pitäisi katua?

    • ei ole annettu.

      Tosiasiassa sitä ON annettu, kaikki vain eivät ole joko huomanneet tai osanneet käyttää. Kaikilla meillä (terveillä) on aivot, joissa sijaitsee lokero nimeltä HARKINTAKYKY. Ellei sitä ole löytänyt, saattaa tehdä jotakin, mitä myöhemmin katuu. Näin yksinkertaista se on. Ketäpä syyttää? Vain itseään. Niin ikävää kuin se onkin.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe