Harrastukset

kyllästynyt äiti

Millä te äidit ehkäisette kyllästymistänne kotielämään?Mitä te harrastatte?Kuinka usein?Auttaako jaksamaan?

14

1325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haluaisin

      tietää minäkin, pitäisi 4 vuoden kotona olon jälkeen vähän ruveta "omaakin" aikaa ottamaan. 24/7 lasten kanssa on aika rankkaa. Ajattelin jos syksyllä johonkin jumpalle lähtisi pari kertaa viikossa, johan saisi hermo levätä.

      • lepuuttaminen!

        Se alkaa vasta sitten kun isot on omissa pesissään ja kuopuskin kuustoista!
        Ei äitiydestä pääse, se istuu kuin terva!


      • minä...
        lepuuttaminen! kirjoitti:

        Se alkaa vasta sitten kun isot on omissa pesissään ja kuopuskin kuustoista!
        Ei äitiydestä pääse, se istuu kuin terva!

        äitiydestä halua päästäkään, en kai muuten olisi viittä lasta saanutkaan (olen kyllä ehkäisystä kuullut ja jopa käyttänytkin).
        Haluaisin vaan esim. pari kertaa viikossa vaikka tunnin ilman tätä jatkuvaa hälinää. Olen oikeasti 24/7 lasten kanssa, lukuunottamatta paria kertaa vuodessa, kun käymme miehen kanssa vaikka syömässä ulkona tai risteilyllä tms.
        Ja vanhin on kyllä jo täysi-ikäinen, mutta ei vielä omassa pesässä... Eikä äitiys siihen lapsen täysi-ikäisyyteenkään katoa.


    • ..ja ylpeä siitä!

      ..olo taitaa olla elämäntapa, ainakin itselleni. Olen ollut kotiäitinä pian 18,5 vuotta, kuopus täyttää pian vuoden (lapsia yhteensä 7).

      Itselläni suoranaista kyllästymistä ei ole ollut, mutta jossain vaiheessa koin turhautumista, kun muut puhuivat työkavereistaan ja työpaikan tapahtumista. Sen yli kun pääsin, niin johan alkoi taas maistumaan.

      Seitsemän vuotta sitten rupesin itsekkääksi ja otin sitä kuuluisaa omaa aikaa. Tätä nykyään OTAN omaa aikaa parisen tuntia päivässä ja harrastan liikkumista -käyn salilla, pelaan salibandya ja lenkkeilen. Ja elämä maistuu! :o)

    • suurperhe meilläkin

      Aina kun uusi vauva tulee, on tohinaa niin ettei ehdi kyllästyä. Sitten kun vauva lähenee 1 vuotta alan suunnitella mitä tekis. Menen yleensä kerran viikossa jumpalle ja sitten harrastan myös kuntonyrkkeilyä.

      Toisaalta myös jo vauvan kanssa käyn perhekerhossa ja kaupungilla shoppailemassa (mitä nyt sitten rahaa on äitiyslomalaisella... :) Minulla on myös vilkas sosiaalinen elämä, eli me käymme paljon kylässä ja meillä käy vieraita. Suku on tärkeä ja ystävät myös.

      Ja sitten meillä on vielä seurakuntatoiminta. Raamattupiiri on kiva, koska kokoonnumme kodeissa. Konsertit yms. me jätämme tämän ryhmä rämän kanssa nyt väliin ;).

      Kun vauva on tarpeeksi iso, eli syö muutakin kuin tissiä (3-6kk), viemme häntäkin mummulaan hoitoon ja menemme miehen kanssa jonnekin kahdestaan. Nyt nuorimmaisemme täytti juuri 2 ja oli ekakertaa mummulassa yökylässä että saimme olla kahdestaan ennen seuraavan pikkuvesselin syntymää.

    • tulee noita

      masennuspäiviä ja nyt kun aloin oikeen miettimään nii en edes tiedä kuinka selviän niistä :)
      En harrastele mitään, käyn sukulaisilla kahvilla, puistoon mennään jos saan itestä irti mahd usein.
      Yksinäiseltä elo tuntuu. Mutta ohan mulla nuo villi-ipanani :)

    • valita

      harratuksia, joita voi harrastaa kotona tai lasten kanssa.
      - kielitaidon ylläpitäminen lukemalla vieraskielisiä kirjoja, leipominen, lukeminen, luontokuvaus, musiikki, neulominen, ompelu, orkideain kasvatus, palapelit, piirtäminen, sanaristikot yms. On olemassa hirveästi mielenkiintoisia asioita!

      • ...

        jos vaikka välillä haluaisikin hetkeksi pois kotonta, muuallekin kuin koko perheen voimin kauppaan.


      • valita
        ... kirjoitti:

        jos vaikka välillä haluaisikin hetkeksi pois kotonta, muuallekin kuin koko perheen voimin kauppaan.

        harrastuksia kodin ulkopuolella ovat esim. kirjastossa käynti, lenkkeily, marjastus ja sienestys, vapaaehtoistyö. Itse olen harrastanut niistä jokaista. Tietenkin lastenhoito on järjestettävä, jos aikoo ilman lapsia lähteä. Kaikilla se ei järjesty helposti, siksi edellä ehdotin sellaista, mitä voi harrastaa kotona.


      • ...
        valita kirjoitti:

        harrastuksia kodin ulkopuolella ovat esim. kirjastossa käynti, lenkkeily, marjastus ja sienestys, vapaaehtoistyö. Itse olen harrastanut niistä jokaista. Tietenkin lastenhoito on järjestettävä, jos aikoo ilman lapsia lähteä. Kaikilla se ei järjesty helposti, siksi edellä ehdotin sellaista, mitä voi harrastaa kotona.

        Minä ainakin olen valmis maksamaankin harrastuksesta, jos sen tunnin pari kertaa viikossa pääsis hermoja lepuuttamaan. Minä ainakin meinasin että lasten isä niitten kanssa on sen ajan.


    • koira

      Minun omaa aikaa on, kun lähden koiramme kanssa kahdestaan metsälenkille. Siellä metsän rauhassa stressi katoaa. Nuo vanhimmat tytöt(14v kaksoset)ovat vaan nykyään turhan innokkaita koiran ulkoiluttajia, niin että pitää ihan vaatia itselle se yksi lenkki päivässä.
      Toinen oma aika juttu on jooga, sitä teen aamuisin kun muut vielä nukkuu. Onneksi vauvakin on hyvä uninen.

      Kuitenkin sitä parasta aikaa on perheen kanssa yhdessä vietetty aika. Näin kesäisin on kiva pelata joukolla vaikka krokettia tai jalkapalloa.

    • ovat omaa aikaa, etenkin jälkimmäinen.
      Käyn myös useimpina aamuina lenkillä ja parina aamuna viikossa uimassa.
      Yritämme järkätä puolison kanssa myös kahdenkeskistä aikaa; teatterimatkoja ja vastaavia - ei ihan joka viikonloppu, mutta useimpina kyllä.

      • eli jos olette sellaisesta kiinnostuneita niin kannatata kysellä esim S-ketjun hotellipakettitarjouksia.
        Hotelliyön saa usein "melkein ilmaiseksi" kun laskee mitä paketti maksaa lippujen hintojen päälle.


      • Blondimami
        satu50 kirjoitti:

        eli jos olette sellaisesta kiinnostuneita niin kannatata kysellä esim S-ketjun hotellipakettitarjouksia.
        Hotelliyön saa usein "melkein ilmaiseksi" kun laskee mitä paketti maksaa lippujen hintojen päälle.

        en ehdu harrastaman mitään käyn töissä ja hoidan lapsia lasten kanssa leikn ja telmin ja pelaamme yhdessä lautapelejä käymme pustossa ja uimassa on täss hälinää kun Satu 10v olisi halunnut mennä kaverin kanssa ulos mutta se ei käy kun on näin myöhä ja siinä puhui jotakin kaverillen ja Sisu3v lällätti et pääsekkän kaverille ja Satu oli oikein tuhma tönäisi piene kumoon nyt Sisu ei enään itke tilanne rauhoittui Satu huoneessan miettimässä tekosiaan on tässä 10 lapsisessa perheessä hulina vilinää ituka parkua iloa ja naurua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe