Helsinki vai Jyväskylä

valintojen edessä

Hei,

Voisiko kukaan auttaa minua vaikean valinnan edessä? Pääsin sekä Helsingin yliopiston luokanopettajakoulutukseen että Jyväskylän erityisopettajakoulutukseen. Haluan tavalliseksi luokanopettajaksi enkä haluaisi muuttaa Helsingistä pois. Kuitenkin erityisopettajapätevyydestä olisi hyötyä tulevaisuudessa työnsaannin kannalta. Mitä kannataisi tehdä?

4

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no onhan

se toisaalta vaikea kysymys. Mutta itse ainakin olen valmis muuttamaan mihin vain (melkein) jotta unelmat toteutuisivat. Sinulla on tietenkin erilainen tilanne, mutta itse valitsisin viideksi vuodeksi jyväskylän ja erkkaopinnot, samalla saat pätevyydet. Mutta ota selvää, jos Helsingisä voisit suorittaa erkkapedan kursseja okl:n rinnalla (vaaditaan usein hyvät perusopintojen arvosanat) :)

• ...........

Valitse se, kumpi sinua kiinnostaa enemmän. Jos haluat työskennellä ainoastaan luokanopena, valitse Helsinki. Jos kiinnostaa erityiskasvatus ja voisit kuvitella työskenteleväsi myös erityisopettajana, niin kannattaa valita sitten Jyväskylä. Erityisopettajille pitäisi ainakin löytyä hyvin töitä.

• Jyväskylä

Todennäköisesti voit myös Hgissä opiskella erkkapedan perusopinnot ja miksei pidemmällekin. Jos haluat nimeomaan luokanopettajaksi ja et oikein olisi valmis muuttamaan Jkl:ään, niin valitse Helsinki.

Matkustaminen Jkl-Hki-välillä voi olla rankkaa, jos paljon viihdyt Hgissä, ja syöhän se myös rahaa. Jos kadutkin Jkl:n valintaa, on lähes mahdotonta lähteä vaihtamaan opiskelupaikkaa kesken opintojen.

Helsinki on kuitenkin arvostettu yliopisto, laaja ja pätevä. Jkl on toki myös opettajainkoulutuksen suhteen laadukas ja meiltä valmistuu hyviä opettajia. Periaatteessa molemmat vaihtoehdot ovat ihan hyviä, mutta valitse se, joka sinua kiinnostaa enemmän ja kummassa todennäköisimmin jaksat opiskella paremmin. Sosiaaliset/perhesuhteet, asuntotilanne, välimatkat ja oma kiinnostus merkitsevät kuitenkin paljon.

• :) :)

Päädyin nyt sitten jäämään Helsinkiin, koska täällä minulla on oma elämä jo rakennettuna ja toisaalta Helsingin yliopistossa opiskeleminen ja luokanopettajuus ovat se, mitä todella haluan. Tällä kertaa päätin luottaa valintoja tehdessä täysin siihen, mitä sydän sanoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe