Keksintö?

dothefake

Keksintö?
Varmaan joku muukin on keksinyt saman, mutta tässä se on: Ostetaan kaupasta WC-harja. Sahataan varsi poikki mahdollisimman ylhäältä, siitä kohtaa, missä se alkaa paksunemaan. Kahvasta voi tehdä sieniveitsen vuolemalla tai rälläkällä. No, tämä harjaosa laitetaan porakoneen istukkaan ja otetaan kilo uusia perunoita, jotka laitetaan ämpäriin veden kera (noin 5-10 senttimetriä yli perunoiden) ja aloitetaan perunoiden käsittely. Parhaiten tuntuu tehoavan ns. tornadopesu eli harjaa pyöritetään keskellä ämpäriä. Kokeilin ensin kaksinkertaisella pulloharjalla, mutta se otti paloja perunoista, eli vaadittiin pidempiä sukasia, jotka löytyivät Wc-harjasta. Mukana tulevasta kupista saa siilille ruoka-astian.

11

1217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pian ...........

PATENTTIA ANOMAAN ......He he he

• dothefake

No ei. Täysin vapaa kokeiltavaksi. Toimii tosi hyvin!

• perunat..

Perunat voi pestä myös painepesurilla vadissa. Saa naapuritkin..

• dothefake

Naapurit jäävät ilman perunoita, kun peset ne painepesurilla keittiössä. Silti taidan suosia harjamenetelmää.
        Eipä silti, jos potut laittaa vaikkapa minkkiverkosta tehtyyn minikatiskaan, niin kyllähän se varmaan on yhtä hyvä metodi, tosin ulkona.
        Ja ennenkuin joku kysyy, miten tämä liittyy Kouvolaan, niin tietenkin ongelma oli, kuinka pestään kätevästi Kouvolan torilta ostettuja perunoita.

• immeimen minä

kiitos hyvistä nauruista :=)

• Kylläpä kaverilla leikkaa! Hyvä keksintö! Uskaltaiskohan kokeilla itse...

• dothefake

Tottakai uskallat. Ei siinä voi tapahtua mitään vahinkoa. Akkuporakone on kätevämpi ja 100 % turvallinen, mutta ei johtoporakonekaan millään mahdu veteen sinne ämpäriin tai kattilaan, kun se harja on siinä kiinni. Itse pidän ämpärin pesun ajan lavuaarissa, niin ei tarvitse edes varmuuden vuoksi kenenkään sitä pidellä. Eikä tässä vielä kaikki-takaan, että yleisöä naurattaa.

• Mitä?

Käytetäänkö sitä harjaa alkuperäiseen tarkoitukseen olleenkaan?

• dothefake

Täytyy tunnustaa, että enhän minä nyt raaskinut sahata upiuutta wc-harjaa poikki, vaan uusi pantiin vessaan ja vanha sahattiin poikki.

• %&%
        dothefake kirjoitti:

Täytyy tunnustaa, että enhän minä nyt raaskinut sahata upiuutta wc-harjaa poikki, vaan uusi pantiin vessaan ja vanha sahattiin poikki.

Erittäin hyvä "kettinki" pitkästä aikaa. Pisti oikein hymyilyttään :). Nykyään kun kaikki viestit tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän veemäisiä!

Pointsit aloittajalle!!! tänks!

• Anneliie
        dothefake kirjoitti:

se kantautuu tänne Mikkeliin asti, nimittäin tieto kuinka makoisia perunoita Kouvolassa jonkun Dothefaken keittiössä onkaan.

Mausteet kohdillaan.......

Hih, sulla se leikkaa, aamukin alkoi hyvin kun luki tuon aloituksesi....

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4924
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2632
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1685
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1083
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe