koirankarvat omakotitalossa

kim1977

Miten pääsen eroon koirankarvoista ja hilseestä? Olen tosi allerginen koirille ja nyt menimme ostamaan omakotitalon, missä on ollut koira noin puoli vuotta. Onko mitään siivousvinkkejä, jotta en oireilisi kovin pitkään?

6

1541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alerginen

Minulla on sama ongelma eli haluaisin tietää lähtevätkö koiran allergeenit kokonaan pois talosta. jos lähtevät niin pitääkö koko talo remontoida lattiasta kattoon? vai riittääkö pelkkä tuuletus ja huolellinen siivoaminen sekä ilmastointilaitteen puhdistus ja suodattimien vaihto. Entä auttaako otsonointi?

• sitä otsonointia

Ei ole terveysviranomaisten suosittelemaa...

• soillikki
        sitä otsonointia kirjoitti:

Ei ole terveysviranomaisten suosittelemaa...

tulee mieleen, että mm lattialistojen taakse kerääntyy vuosien saatossa pölyjä ja ne kanntanee irrottaa ja siivota. aikoinaan olin ostamassa asuntoa jossa oli kissa- tarkemmin selvittelin asiaa ja tulin siihen tulokseen , että en ostanut ko kämppää. kysy neuvoa allergia ja astmaliitosta.

• minä80

Itselläni huonoja kokemuksia vähän vastaavasta tilanteesta. Menin vuokralle asuntoon, jossa oli ollut kissa ja olen pahasti kissalle allerginen. Siivoaminen ei auttanut ollenkaan, seinien maalaaminen ja listojen irroittaminen auttoi sen verran, että pystyin asumaan siellä. Kuitenkin siellä asuessani minulle alkoi tulla astma-oireita, joita en silloin yhdistänyt asuntoon vaan mm. pahaan siitepölykevääseen. Kuitenkaan astmaoireita ei ole ollut käytännössä lainkaan sen jälkeen kun muutin pois, pahoista siitepölykeväistä huolimatta...

• siivonnut

Muista pestä tai ainakin harjata katot.. siis sisä sellaiset, ne kerää pöylyä hirveästi. Pese märällä ja moneen kertaan.. käytä säämiskää ja sitten sellaisisia kuivana sähköisesti kerääviä liinoja viledalla ainakin on (kertakäyttöisiä). Tuhlaa muutenkin pesusienii ja liinoihin, ei hyödytä kierrättä hilsettä vaan vaihda liinat usein alkuun.

Ei pöly tai allergeenit tule sieltä mistä niitä ei pölytä kuten listojen alta itsestään siellä ovat ja pysyvät eivätkä aiheuta allergiaa. Seinien ja kattojen maalaus voi olla helpompi ratkaisu joskus kuin pesu moneen kertaan.

Mitään asunnossa ennen olleita tekstiilejä tai huonekaluja( siis kangasta tai nahkaa tms sisältäviä, pelkkä puu ei tietenkään haittaa tms) ei tietenkään kannata jättää sinne.. niistä et oikein millään saa allergeeneja pois.

Saunan ja pesuhuoneen pesuun kannattaa käyttää katosta lattiaan painepesuria.. pariin kertaan.

Kyllä pölyt haihtuu kun jaksaa siivota, se on sitten eriasia kuin paljon kukin jaksaa..tsemppiä ja onnea uudelle kodille

• ...

Siivous ei täysin auta...sillä eläinten hilse säilyy siivouksista huolimatta n.2 vuotta asunnoissa näin kertoi lääkäri aikoinaan kun muutin sellaiseen asuntoon ja oireilin pahasti, vasta kahden vuoden jälkeen oireet helpotti..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      139
      3095
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1686
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1374
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1171
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe