Monesti

parantumisen

esteena olet sina itse. Vain sina voit paattaa parantua, vain sina voit paattaa omista prioriteeteistasi, vain sina voit paattaa muuttaa elamasi tanaan!

Lopeta itsesaali, ja ala toimia! Tsemppia kaikille masennuksesta karsiville

9

412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on.

Masennus on kaikkea muuta kun itsesääliä, se on oikea sairaus... Kyllä se elämä opettaa, valitettavasti.

• peiliin....

..kuka sinun ajatuksiasi ohjaa ?
        kuka tuntee, että sinua ahdistaa?
        kuka syytttää eniten sinua?
        kuka ei anna sinulle harrastuksia?
        kuka LUULEE että toiset ohjaa elämää?
        ym. ym. ym.

Vastaus = minä ITSE.

• malkavian twiligth
        peiliin.... kirjoitti:

..kuka sinun ajatuksiasi ohjaa ?
        kuka tuntee, että sinua ahdistaa?
        kuka syytttää eniten sinua?
        kuka ei anna sinulle harrastuksia?
        kuka LUULEE että toiset ohjaa elämää?
        ym. ym. ym.

Vastaus = minä ITSE.

..vain minä itse, niin olisi niin helppoa lopettaa se itsenä oleminen...

• ITSELLEEN
        malkavian twiligth kirjoitti:

..vain minä itse, niin olisi niin helppoa lopettaa se itsenä oleminen...

..myös hyvän mielen avaimen. Hyväksymällä ITSENSÄ, tasa-arvoisena ihmisenä. Vaatimatta itseltään liikoja. Helpottaa kummasti masennusta ja painajaisia ja mömmöjen tarvetta?

Toisten ns. tavisten sairaista mielipuolisuuksista/ mielipiteistä tarvitsee ottaa vain se mielipide, mikä on tiedon pohjalta varmasti TOSI. Joka arvostelee toista, sillä itsellään on pahoja ONGELMIA, joita se ei uskalla paljastaa. Menettää työn ja arvovallan?

ITSE tietää miten haluaa elää, mistä nauttia, koska tarvitsee lepoa. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita esim. kuin palkkatyö, väkisin parisuhteeseen ajautuminen ilman todellista rakkautta.
        Ensin täytyy oppia rakastamaan itseään. Siihen meillä jokaisella on oikeus ja valmiudet.

"Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa"

Terveisin ;Pitkäaikaisesta masennuksesta TERVEHTYNYT, onnellinen ihminen

• D.a.r.k.s.o.u.l
        ITSELLEEN kirjoitti:

..myös hyvän mielen avaimen. Hyväksymällä ITSENSÄ, tasa-arvoisena ihmisenä. Vaatimatta itseltään liikoja. Helpottaa kummasti masennusta ja painajaisia ja mömmöjen tarvetta?

Toisten ns. tavisten sairaista mielipuolisuuksista/ mielipiteistä tarvitsee ottaa vain se mielipide, mikä on tiedon pohjalta varmasti TOSI. Joka arvostelee toista, sillä itsellään on pahoja ONGELMIA, joita se ei uskalla paljastaa. Menettää työn ja arvovallan?

ITSE tietää miten haluaa elää, mistä nauttia, koska tarvitsee lepoa. Elämässä on paljon tärkeämpiä asioita esim. kuin palkkatyö, väkisin parisuhteeseen ajautuminen ilman todellista rakkautta.
        Ensin täytyy oppia rakastamaan itseään. Siihen meillä jokaisella on oikeus ja valmiudet.

>Hyväksymällä ITSENSÄ, tasa-arvoisena ihmisenä. Vaatimatta itseltään liikoja >

Jospa ei vaan voi hyväksyä itseään "sellaisena kuin on".

Sitten pitää muuttaa itsensä
        sellaiseksi että voi itse hyväksyä ja kunnioittaa itseään.

Siis ensin hyväksyä ja kohdata todellisuus,
        ja sitten muuttaa sitä.

(mutta tietenkin järkevyys tulee kaikessa toiminnassa säilyttää,
        eikä sortua hillittömyyteen..)

>"Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa">

Ja hulluna on varmaankin hauskaa olla..

• malkavian twiligth
        ITSELLEEN kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut sitä hyvää mieltä, 10 vuotiaasta asti masentunut, en edes muista millaista olisi olla tyytyväinen elämäänsä. Sitä kun on koko elämä rakentunut huonolle ololle niin siitä on vaikea päästä pois kun ei edes tiedä mitä tavoittelee. Onnea niin, mutta mitä se on ja miltä se tuntuu? En vain tiedä miten haluan elää ja mistä nauttia, kun en sellaista muista miltä se tuntui. Kun ei osaa tavoitella parempaa niin vaikea sitä on edetä.

• --EI--

...masennuksesta voi parantua itseään psyykkaamalla. Luulen ettei masennuksesta edes voi parantua, sen kanssa vaan pitää oppia elämään.

• että masennuksesta

voi parantua psyykkaamalla, ei tosin pelkästään. Kyse on asennemuutoksesta, joka pitää tehdä. Jotkut paranevat kokonaan, toiset kamppailevat masiksen kanssa lopun elämäänsä. Kun sen kanssa oppii elämään, sen hyväksymään, ymmärtää syyt, niin pikkuhiljaa näitä kausia tulee vähemmän kun menee alamaihin.

Vaikea masennus varmasti onkin sairaus, koska aivokemiat eivät enää pelaa, ja silloin tarvitaan lääkkeitä. Pahimmasta ylipäästyä on mahdollista parantua. Asenne ratkaisee, aina!

• ehdottomasti ...
        että masennuksesta kirjoitti:

voi parantua psyykkaamalla, ei tosin pelkästään. Kyse on asennemuutoksesta, joka pitää tehdä. Jotkut paranevat kokonaan, toiset kamppailevat masiksen kanssa lopun elämäänsä. Kun sen kanssa oppii elämään, sen hyväksymään, ymmärtää syyt, niin pikkuhiljaa näitä kausia tulee vähemmän kun menee alamaihin.

Vaikea masennus varmasti onkin sairaus, koska aivokemiat eivät enää pelaa, ja silloin tarvitaan lääkkeitä. Pahimmasta ylipäästyä on mahdollista parantua. Asenne ratkaisee, aina!

..terveet elämäntapavalinnat ja itsensä aktivoiminen ovat ihan must masennuksen hoidossa. Masentuneen elämästä tulee siedettävämpää. Oma kokemus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe