Genesaretin järvi/ Galilean meri

teutatess

Mark. 4:35. Lähtekäämme yli toiselle puolelle.

Saarnattuaan koko pitkän päivän meren rannalla suurelle ihmisjoukolle, Vapahtaja sanoi illan tultua opetuslapsilleen: "Menkäämme järven tuolle puolelen" (luuk. 8:22.) ja kun hän astui venheeseen, seurasivat Hänen opetuslapsensa Häntä (matt. 8:23.)

Meri oli tyyni, ja sää kaunis, Jeesus itse oli asettunut venheen peräkeulaan ja saarnaamisesta väsyneenä nukahtanut nojaten päänaluseen , mutta opetuslapset mahtoivat olla iloisella ja turvallisella mielin, koskapa Jeesus itse oli heidän kanssaan venheessä,eikä missään voitu havaita pienintäkään syytä pelkoon .

37

2982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutatess

Tämä kaikki kuva mitä kauniimmalla tavalla kristillisen nelämämme ensi aikoja ja niitä ihania virvoituksen hetkiä, jolloin iloisin sydämin, levossa ja rauhassa saamme Jeesuksemme seurassa maistaa ja nauttia Jumalan armoa ja rauhaa.

Opetus lapset lähtivät menemään Jeesuksen kanssa järven toiselle rannalle. Samoin olemme mekin jo kasteessa astuneet hänen kanssaan samaan venheeseen ja sitten armonkihlauksen ihania hetkinä taas mieltyneet Häneen sekä Hänen seurassaan turvallisesti alkaneet purjhduksen synnin ja kuoleman synkän meren yli.

Kaikki kastetut, jotka uskovat Jeesukseen, ovat totisesti Hänen kanssaan venheessä, Jumalan oikeassa arkissa, jota eivät synnin synkät syvyydet eivätkä kuoleman kuohutvat aallot voi niellä.

• teutatess

Uskova seurakunta kulkee siis yhä vielä Herransa kanssa meren yli "toiselle puolelle", nimittäin taivaalliseen Jerusalemiin, jota ei ole ihmiskasin rakennettu, vaan joka on Jumalan itsensä valmistama, ja jossa ei enää ole syntiä eikä kuolemaa, ei parkua, ei itkua, ei murhetta, vaan iäinen ilo ja autuus, iäinen elämä ja täydellisyys.

Se on matkamme määrä, ja Jeesus itse on täällä turvanamme, miten kovin synnin ja kuoleman syvät syvyyder pauhaavatkin aluksemme alla.

Vaan ensin astuessamme tähän Herran venheeseen oli sää varsin ihana, ja meri niin tyven, ettei edes voinut aavistaa mitään vaaraa. Sillä Jeesus ei tahdo heti koetuksen kovilla myrskyillä peljättää heikkoja, äsken armoitettuja sieluja, jotka ovat alkaneet turvautua Häneen .

Hän ei laske vastasyntyneiden lastensa päälle raskaita kuormia eikä anna kenenkään kestettäväksi kovenpaa koetusta ja kuritusta, kuin minkä Hänen voimassaan voimme kestää .

Rakkaudella Hän houkuttelee lain ja saatanan peljättämiä ja synnin raskauttamia sieluja luokseen ja kehoittaa heitä rohkeaan luottamukseen, niin että he Hänen kanssaan uskaltavat astua venheeseen, kokeakseen Hänen turvissaan tarpeen mukaan meren myrskyjä .

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Uskova seurakunta kulkee siis yhä vielä Herransa kanssa meren yli "toiselle puolelle", nimittäin taivaalliseen Jerusalemiin, jota ei ole ihmiskasin rakennettu, vaan joka on Jumalan itsensä valmistama, ja jossa ei enää ole syntiä eikä kuolemaa, ei parkua, ei itkua, ei murhetta, vaan iäinen ilo ja autuus, iäinen elämä ja täydellisyys.

Se on matkamme määrä, ja Jeesus itse on täällä turvanamme, miten kovin synnin ja kuoleman syvät syvyyder pauhaavatkin aluksemme alla.

Vaan ensin astuessamme tähän Herran venheeseen oli sää varsin ihana, ja meri niin tyven, ettei edes voinut aavistaa mitään vaaraa. Sillä Jeesus ei tahdo heti koetuksen kovilla myrskyillä peljättää heikkoja, äsken armoitettuja sieluja, jotka ovat alkaneet turvautua Häneen .

Hän ei laske vastasyntyneiden lastensa päälle raskaita kuormia eikä anna kenenkään kestettäväksi kovenpaa koetusta ja kuritusta, kuin minkä Hänen voimassaan voimme kestää .

Rakkaudella Hän houkuttelee lain ja saatanan peljättämiä ja synnin raskauttamia sieluja luokseen ja kehoittaa heitä rohkeaan luottamukseen, niin että he Hänen kanssaan uskaltavat astua venheeseen, kokeakseen Hänen turvissaan tarpeen mukaan meren myrskyjä .

Ja aallot syöksyivät venheeseen, niin että venhe jo oli täyttymäisillään . Mark. 4:37 .

Näin oli nyt kaikki aivan äkkiä muuttunut. kauniin sään sijaan oli puhjennut hirveä myrsky, joka nosti meren korkeisiin aaltoihin, mitkä alkoivat täyttää opetuslasten pienen purren vedellä. Samoin oli sydämissääkin tapahtunut muutos: heidän rauhaisa ilonsa ja luottamuksensa oli vaihtunut suurinpään hätään ja kuolemantuskaan. Luuk. 8:23.

Ja tuon onnettomuuden lisäksi Jeesus makasi aivan huolettomana ja nukkui ( Matt. 8:24) näyttämättä vähäkään huolehtivan heidän hädänalaisesta tilastaan. Tämä oli nyt sangen vaikea koetushetki opetuslasten uskolle, eikä heissä enää ollutkaan paljon uskoa jäljellä, vaan he pelkäsivät suuresti ja luulivat pian täytyvänsä hukkua.

Tässä on meille kauniisti kuvattuna se koetus, joka ennemmin taikka myöhemmin välttämättömästi kohtaa kaikkia Herran omia, eikä ainostaan yhden kerran, vaan monta, monta kertaa. Ei kukaan jää tässä suhteessa ihan osattomaksi. Kenties sinä, rakas lukija, par'aikaa olet sellaisen koetuksen alaisena .

Ehkä syntiturmeluksen meri pauhaa sinunkin sydämessäsi, ja saatana vinkuvan hirmumyrskyn kaltaisena koettaa syöstä sinua alas syvyyteen, nimittäin synnin ja kadotuksen pohjattomaan syvyyteen.? Mutta älä heitä pois uskallustasi, ystäväni, vaan pane edelleen toivosi Herraan Jeesukseen, niin asettuu vähitellen tämäkin rajuilma, ja kaikki kääntyy parhaaksesi.

• Esa T

>Mark. 4:35. Lähtekäämme yli toiselle puolelle.<

Jos opetuslapset olisivat luottaneet Jeesukseen, niin ne eivät olisi pelänneet myrskyä, vaan luottaneet että toiselle puolelle mennään, vaikka pohjaa pitkin, koska Jeesus sanoi, "lähtekäämme yli toiselle puolelle".

Luottamus Jumalan Sanaan tulee silloin kun joutuu roikkumaan kiinni lupauksissa, vaikka kaikki luonnolliset aistimme väittäisi päinvastoin. Siksi Jeesus sallii myrskyjä elämäämme, että oppisimme luottamaan Hänen sanaansa.

Jumalan lupaukset muuttuvat käsin kosketeltaviksi hädän ja ahdistuksen keskellä, ja siksi Job sanoo koetuksen loputtua,"Nyt olen nähnyt Jumalan, tähän asti olin vain tuntenut korvakuulolta Jumalan".

• teutatess

Yhden miehen seurakunta, kumman meistä ja ketä ne 215 lukijaa on .

• Yksi hämmästyneistä
        teutatess kirjoitti:

Ne 215 lukijaa ovat katsoneet ja kauhiast hämmästyneet.

Tämä avaus ei ole ainoa tämänkaltainen avaus, jossa pappi nimeltä teutatess ja seurakunta on yksi ainoa ihminen, vähän eri nimimerkeillä tosin. Vapaus on tietenkin kirjoittaa, mutta kornia se on, sen kai saan minäkin mainita.

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Heitä on 845 lukijaa.

• Yks yhä enemmän hämmästynt
        teutatess kirjoitti:

Heitä on 845 lukijaa.

Yhä vain enemmän hämmästyneenä :-0

• mikään ihme ole
        Yks yhä enemmän hämmästynt kirjoitti:

tyhmälle on kaikki vaikeeta ja hämmästys on mäntin seuralainen.

• teutatess

Rupesiko ot soimaan, kun ei voinut viestejä katsella.

• teutatess
        Yksi hämmästyneistä kirjoitti:

Tämä avaus ei ole ainoa tämänkaltainen avaus, jossa pappi nimeltä teutatess ja seurakunta on yksi ainoa ihminen, vähän eri nimimerkeillä tosin. Vapaus on tietenkin kirjoittaa, mutta kornia se on, sen kai saan minäkin mainita.

että lainauksesi raamatusta, on luvllisempaa, kun se on raamatusta. minusta ei ole .

teutatess kirjoitti:

Rupesiko ot soimaan, kun ei voinut viestejä katsella.

Jos mahdollista vieläkin hämmästyneempänä.

• Soiko korviesi

Jos mahdollista vieläkin hämmästyneempänä.

välissä :-))) Iso D

Soiko korviesi kirjoitti:

Etkö erota asioita toisistaan?

• hämmästynytt

Etkö erota asioita toisistaan?

Tuolla jossakin oli teidän yhden tai kahden henkilön seurakuntia, lyhyt on muisti.

• Ällös puhu kun et ymmärrä
        hämmästynytt kirjoitti:

Tuolla jossakin oli teidän yhden tai kahden henkilön seurakuntia, lyhyt on muisti.

Älä sinä sekaannu tähän, kun et ymmärrä kuinka keskustelupalstoilla keskustelua käydään. Palstalla on selkeä hierarkia siitä kenelle vastataan ja mikä on keskustelun aiha. Se että teutatess luulee minun poistaneen hänen kirjoituksiaan ja kyselee soimaako omatuntoni siitä, ei liity mitenkään seurakuntaan, vaan osoittaa teutatessin toimivan pelkkien harhaluulojensa varassa.

Täytyy sanoe etten monta pitstettä voi sinunkaan tilannetajunnastasi antaa. Moukka mikä moukka ja kirjoittamiseen liittyvät motiivisi ovat suoraan P...eestä.

• teutatess
        Soiko korviesi kirjoitti:

Hänellä on noin 30 nimimerkkiä, että kyllä voi vähän sirittääkin .

• Yksi hämmästyneistä
        teutatess kirjoitti:

Hänellä on noin 30 nimimerkkiä, että kyllä voi vähän sirittääkin .

Mitäs tykkäät itsestäsi?

• teutatess

Että kun olen kirjoitukseni kirjoittanut, Hämmästyneellä on kamala tarve vesittää ja pois saada ihmisten mielenkiinto, ettei vain luettaisi juuri tehtyä tekstiä.

• teutatess

Mitäs tykkäät itsestäsi?

Että jumalan sanassa sanotaan, älkää itsestänne liikaa pitäkö. Että mitä se sulle sanoo ?

teutatess kirjoitti:

Että jumalan sanassa sanotaan, älkää itsestänne liikaa pitäkö. Että mitä se sulle sanoo ?

Minä olen armosta Kristuksen täden pelastettu, hallelujaa. Sitä samaa siunausta toivon ja rukoilen jokaisen tänne kirjoittavan osaksi.
        ---------

Mitä taas tulee sinun irjoitteluusi, niin olen useampaan kertaan yrittänyt kertoa, että internet ei ole tarkoitettu toisia loukkaavia ja halveksivia viestejä varten, eikä sen spekuloimiseen ketkä tänne kirjoittavat ja mistä he mahdollisesti olisivat kotoisin.

*) Puhumattakaan tunnistettavien henkilötietojen (jopa nimien) julkaisemiseen, joita olet useampaan kertaan muiden muassa itsestäsi ja perheestäsi täällä kirjoitellut.

Nyt olisikin mielestäni korkea aika ottaa vastuu omista tekemisistäsi teutatess.

Minä vastaan kyllä omista kirjoituksistani ja tiedän jokaisen nimimerkin jota olen käyttänyt. Sinun tehtäväsi ei ole spekuloida minun henkilötiedoillani eikä nimimerkeilläni.

Toivottavasti tämä tuli nyt selväksi, että päästään keskustelemaan asioista.

teutatess kirjoitti:

Että kun olen kirjoitukseni kirjoittanut, Hämmästyneellä on kamala tarve vesittää ja pois saada ihmisten mielenkiinto, ettei vain luettaisi juuri tehtyä tekstiä.

Miksi et lue viestejäni? Olenhan useampaankin kertaan kertonut sinulle, että tämä ei ole minun käsittääkseni kopiointi- ja opetuspalsta, vaan keskustelupalsta.

- En pidä siitä että tehdään useita avauksia joihin sitten sama henkilö kopioi useita kopioita eri nimimerkeillä, aivan kuin keskusteluksi.

Olen kertonut tämän edellä esitetyn mielipiteeni jo useita kertoja. Olen nettiketin mukaisesti myös oikeutettu kertomaan tämän mielipiteeni.
        Miksi kirjoittelet vastaukseksi minua halveksivia viestejä, (muun muassa sirittämisestä)? Mene nyt hyvä mies itseesi.

Jos sinulla on tarve jatkaa opetustyötäsi kopioiden avulla, niin sinulla on siihen oikeus.
        Mutta sinulla ei ole oikeutta kirjoitella halveksivia viestejä vastauksena muiden esittämiin mielipiteisiin.

• teutatess

Miksi et lue viestejäni? Olenhan useampaankin kertaan kertonut sinulle, että tämä ei ole minun käsittääkseni kopiointi- ja opetuspalsta, vaan keskustelupalsta.

- En pidä siitä että tehdään useita avauksia joihin sitten sama henkilö kopioi useita kopioita eri nimimerkeillä, aivan kuin keskusteluksi.

Olen kertonut tämän edellä esitetyn mielipiteeni jo useita kertoja. Olen nettiketin mukaisesti myös oikeutettu kertomaan tämän mielipiteeni.
        Miksi kirjoittelet vastaukseksi minua halveksivia viestejä, (muun muassa sirittämisestä)? Mene nyt hyvä mies itseesi.

Jos sinulla on tarve jatkaa opetustyötäsi kopioiden avulla, niin sinulla on siihen oikeus.
        Mutta sinulla ei ole oikeutta kirjoitella halveksivia viestejä vastauksena muiden esittämiin mielipiteisiin.

Halusinkin tietää .

• mitä se sinulle sanoo

Minä olen armosta Kristuksen täden pelastettu, hallelujaa. Sitä samaa siunausta toivon ja rukoilen jokaisen tänne kirjoittavan osaksi.
        ---------

Mitä taas tulee sinun irjoitteluusi, niin olen useampaan kertaan yrittänyt kertoa, että internet ei ole tarkoitettu toisia loukkaavia ja halveksivia viestejä varten, eikä sen spekuloimiseen ketkä tänne kirjoittavat ja mistä he mahdollisesti olisivat kotoisin.

*) Puhumattakaan tunnistettavien henkilötietojen (jopa nimien) julkaisemiseen, joita olet useampaan kertaan muiden muassa itsestäsi ja perheestäsi täällä kirjoitellut.

Nyt olisikin mielestäni korkea aika ottaa vastuu omista tekemisistäsi teutatess.

Minä vastaan kyllä omista kirjoituksistani ja tiedän jokaisen nimimerkin jota olen käyttänyt. Sinun tehtäväsi ei ole spekuloida minun henkilötiedoillani eikä nimimerkeilläni.

Toivottavasti tämä tuli nyt selväksi, että päästään keskustelemaan asioista.

edellinen kirjoittaja sattuu vain itse tekemään juuri sitä mitä toisille opettaa. Mitä taas tulee sinun irjoitteluusi, niin olen useampaan kertaan yrittänyt kertoa, että internet ei ole tarkoitettu toisia loukkaavia ja halveksivia viestejä varten, eikä sen spekuloimiseen ketkä tänne kirjoittavat ja mistä he mahdollisesti olisivat kotoisin.

Ottaisit vain itse onkeesi mitä muilta vaadit.

• teutatess
        mitä se sinulle sanoo kirjoitti:

edellinen kirjoittaja sattuu vain itse tekemään juuri sitä mitä toisille opettaa. Mitä taas tulee sinun irjoitteluusi, niin olen useampaan kertaan yrittänyt kertoa, että internet ei ole tarkoitettu toisia loukkaavia ja halveksivia viestejä varten, eikä sen spekuloimiseen ketkä tänne kirjoittavat ja mistä he mahdollisesti olisivat kotoisin.

Vaatinut, henkilökohtaisesti yhtään mitään.
        Se vaatija on Jumalan sana ja Pyhä Henki.

• ?????

Et halua rakentua pois huonoista tavoistasi.

• Kysyvä kristitty
        teutatess kirjoitti:

Vaatinut, henkilökohtaisesti yhtään mitään.
        Se vaatija on Jumalan sana ja Pyhä Henki.

Hepr. 10:22   niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

Hepr. 10:23   pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;

Hepr. 10:24   ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;

• teutatess
        Kysyvä kristitty kirjoitti:

Hepr. 10:22   niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;

Hepr. 10:23   pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;

Hepr. 10:24   ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin;

Sl. 14:25, Luotettava todistaja pelastaa ihmishenkiä, valehtelija johtaa oikean harhaan. Joka heikkoa sortaa, herjaa hänen luojaansa, joka luojaa kunnioittaa, armahtaa köyhää.

• teutatess

En se minä ole ollut asialla, Nostan kuitenkin hänelle hattua .

• jatkuvasti
        ????? kirjoitti:

Et halua rakentua pois huonoista tavoistasi.

reppana toistat itseäsi!Sulle tekis hyvää nollata pää : ),jos et osaa itse käy ammattiauttajalla kyselemässä apua!!!

• Kysyvä kristitty
        teutatess kirjoitti:

Sl. 14:25, Luotettava todistaja pelastaa ihmishenkiä, valehtelija johtaa oikean harhaan. Joka heikkoa sortaa, herjaa hänen luojaansa, joka luojaa kunnioittaa, armahtaa köyhää.

Hyvää Jumalan sanaa.

Koko Raamattu on täynnä ravitsevaa Jumalan sanaa.

Heräsi vain ajatus motiivistasi, kenelle sinä Jumalan sanaa julistat, itsellesi vai toisille? Vai oletko sinä sellaisen ihminen joka valikoit Raamatusta lakia toisille ja armoa itsellesi?

Tiesitkö muuten että kirjoituksesi puhuvat minulle, ja tietenkin muillekin, sinusta? Osaan arvioida mitä tykkään merkillisen ristiriitaisista touhuistasi soutamisineen ja huopaamisineen.

Hyvää matkaa tiellesi. me jatkamme kumpikin omaan suuntaamme.

• teutatess

"Mutta miten tohdin minä nyt luottaa Häneen? Olen aivan kuollut ja kelvoton, eikä Herra välitä minusta". Näin päättelet sinä epäuskossasi, enkä ihmettele, että näin päättelet, koskapa opetuslapsetkin päättelivät aivan aivan samalla tavalla, ollessaan myrskyn pauhinassa .

"Hän ei välitä mitään meistä, tuossa nukkuu Hän huolettomana, ja meidän täytyy kaikkien vaipua syvyyteen ", he ajattelivat. Ja näin ajattelet sinäkin. Mutta vaikka Herra näyttää sinusta nukkuneelta, vieläpä aivan kuolleelta, niin Hän elää kuitenkin ja rientää heti armahtamaan ja auttamaan koeteltua lastaan .

Katso, Hän joka Israelia varjelee, ei torku eikä nuku. Ps. 121:4 . Koetuksen ja ahdistuksen aikoina näyttää Jeesus tosin makaavan sydämemme purressa, jopa olevan melkein kuollut, mutta huuda Häntä avuksi ja luota Hänen armoonsa, niin saat nähdä ihmitä .

Älä ole toivoton Jeesuksestasi, vaikka omasta mielestäsi jo makaisit syvyydessä. Aivan helposti Hän tempaa sinut ylös siitä. Luota Herraan suurimmassakin hädässäsi ja huuda edelleen avuksesi Hänta, niin olet iloksi saava nähdä, että saatana pakenee sinusta, myrsky asettuu, ja Jumalan rauha täyttää sydämei .

• teutatess

Jeesus on toivosi ankkuripohja,
        Eipä sun purtesi hukkua voi
        Autuuden rantaa kohti se kantaa
        Sieltä jo kirkkahin koittavi koi.

Jos sä taistellakin meren myrskyissä saat,
        Aallot päällesi rynnistelee .
        pelko pois ! purtes ei huku, ei konsanaan, Sitä Herrasi ohjailee.

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Jeesus on toivosi ankkuripohja,
        Eipä sun purtesi hukkua voi
        Autuuden rantaa kohti se kantaa
        Sieltä jo kirkkahin koittavi koi.

Jos sä taistellakin meren myrskyissä saat,
        Aallot päällesi rynnistelee .
        pelko pois ! purtes ei huku, ei konsanaan, Sitä Herrasi ohjailee.

Minä olen auttajas! Se paina
        Mielees vain, niin siitä varmaan saat
        Turvan, rauhan, lohdutukden aina
        Joskin aallot kuinka pauhaavat !

• teutatess

Vaikka Jeesus peräkeulassa "nukkui nojaten päänaluseen", tiesi Hän kyllä opetuslasten vaaraan; inhimmillinen luonto tosin nukkui, mutta jumalallinen luonto valvoi.

Jeesus tuntuu kyllä toisinaan nukkuvan meissäkin, niin ettemme tunne Hänen voimaansa tai armollista apunasa. Silloin on hätämme sangen suuri. Sillä juonikas vihollinen käyttää heti hyväkseen silloin vallitsevaa heikkouttamme ja syöksyy päällemme niinkuin myrskytuuli, koettaen viskata meitä alas synnin ja epätoivon kuiluun.

Mutta älä kuitenkaan ole toivoton Jeesuksestasi; Hän näyttää tosin sinussa nukkuvan, vieläpä kenties jo kuolleen, mutta Hän on kuitenkin valvova ja elävä Herra, sinun Armahtajasi, joka tarkkaan kuuntelee ja hyvin ymmärtää hätääntyneen sudämesi huokaukset eli huudot .

Joka on korvan istuttanut Hänkö ei kuulisi Ps. 94:9.

Sinä kuulet nöyrien halajamisen, Herra, sinä vahvistat heidän sydämensä, sinä teroitat korvasi, Ps. 10:17.

• teutatess

Saavat opetuslapset Jeesuksen heti heräämään. Niin herätämme mekin Hänet pian, sillä hän ei milloinkan nuku sikeästi, vaan on valveilla ja kulee kernaasti kurjien huokauksen.

Vaan kuitenkin on meidän ahdistettava Häntä, eikä vaivuttava epätoivoon, ikäänkuin meillä ei mitään apua olisi odotettavissa Jeesukseltamme .

• teutatess
        teutatess kirjoitti:

Saavat opetuslapset Jeesuksen heti heräämään. Niin herätämme mekin Hänet pian, sillä hän ei milloinkan nuku sikeästi, vaan on valveilla ja kulee kernaasti kurjien huokauksen.

Vaan kuitenkin on meidän ahdistettava Häntä, eikä vaivuttava epätoivoon, ikäänkuin meillä ei mitään apua olisi odotettavissa Jeesukseltamme .

Saatana tosin niin saarnaa, sanoen; "näet nyt itse, ettei sinulla ole mitään apua hänestä, sinä olet jo niin utelias, kylmä ja kuollut; Jeesuksesi ei ole mitään muuta kuin eloton, kuollut kanto: älä siis enää luota häneen, sillä sinun täytyy kuitenkin hukkua. Näin saatana saarnaa .

Mutta hän puhuu yhä vanhaan tapaansa pelkkää valhetta, sillä hän on valehtelija ja valheen isä. Älä siis, ystäväni, usko häntä, vaan tunnusta rohkeasti: "vaikka Jeesukseni nukkuisikin, niin on hän helposti jälleen herätetty, ja vaikka Hän näyttäisikin kuolleelta minussa, niin tiedän kuitenklin, että Hän elää ja että Hän voi jälleen herätä eloon minussakin".

Riennä sentähden viipymättä huutamaan Hänelle ja sano: "rakas Herra, miten nukut sinä nyt niin sikeästi etkä välitä mitään, vaikka minä olen hukkumaisillani? En ole tosin apuasi ansainnut, mutta olethan sinä armollinen auttaja, vieläpä oma Vapahtajani; älä siis anna lunastetun morsiammesi joutua turmioon äläkä unohda lihaasi ja vertasi, älä myös petä lupaustasi!

Sillä sinä olet saanut profeettasi kautta: Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt"
        Es. 49:16 Näillä ja tälläisilla sanoilla on meidän hädässämme herätettävä Jeesuksemme, ja Hän on heti nouseva ja sanallaan tyyntävä myrskyn.

Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1763
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1179
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1178
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1038
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      833
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      811
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      754
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      132
      698
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    Aihe