Mulla Alotettiin Thyroxin 8kk sitten ja arvot oli sillon TSH 8,6 ja T4 10,1. Tulehdusarvot ollu vähän kohollaan (senkka n. 44 ja crp 12-24) todistettavasti 9kk, mutta lääkärit ei osaa sanoa liittyykö se tähän kilppari jutskaan mitenkään tai että mistä se johtuisi, mutta asiaan eli ensin söin puolikasta tabua ja tsh tippu 4,6:teen ja t4 nousi 10,2:teen. Sit kokonaista tabua ja tsh tippu 4,1:teen ja t4 nousi 11,8:aan. Sitten lääkäri ei enään nostanu annosta kun epäili subakuuttia ( ultrassa siihen viittaavaa kirjavuutta kilpparissa). No nyt kun tosiaan söin tota 0,1mg päivässä 4-5kk niin oli yllättäen tsh pompannu 6,1:teen ja t4 laskenu 10,0:aan eli siis alemmaks kun mitä se on ollu edes ennen tyroksiinilääkityksen alettua. Pilsut oon syöny samalla tavalla koko 8kk. Mistähän vois johtua... Oisko ideoita?
Onko kellään ollut vastaavaa?
Mirka
1414
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 1
Vanhimmat
... krooninen tulehdus (yleisin vajiksen syy). Silloin voi arvot ja olot huonontua nopeastikin eikä auta muu kuin säätää annosta tilanteen mukaan. Mulla piti nostaa pahimmassa vaiheessa annos 87,5:stä mikrosta 175:een mikroon 4 kk:ssa eikä sekään riittänyt korjaamaan tilannetta (aloin T4/T3-lääkitykselle)