heippa!
ajattelin kysästä teiltä kun täällä on varmaan vähän kokeneimpia kissaihmisiä.
otimme viime sunnuntaina aikuisen kissan eläinsuojeluyhdistyksestä. nyt on alkujännitys kissalla alkanut vähän jo helpottamaan. ihmettelemme vaan sitä että vaikka kisu kehrää ja on rentoutuneen oloinen niin silti kun häntä rapsuttaa niin välillä kehrätessäkin hän saatta näykkästä hampaillaan. mistä kyseinen käytös johtuu? onko hän epäluottavainen ja tarkotuksella "puree" vai onko kyseessä leikki kun hän muuten vaikuttaa siltä että nauttisi rapsutuksesta?
Muuten ihana mutta näykkii?
4
307
Vastaukset
- ....
Kyse voi toki olla leikistäkin mutta minusta tuo kuulostaa hellyysaggressiolta. Tämä tarkoittaa sitä että kissa kyllä nauttii rapsutuksista mutta on kuitenkin sen verran epävarma että välillä pitää näykkästä vähän. Kun kissa saa varmuutta että kaikki on kunnossa luonanne ettekä varmasti satuta sitä käytöksen pitäisi vähentyä.
- en jaksa kirjautua
Luin jostakin ja olen kuullutkin seuraavaa. Kissa joka näykkii omistajaaansa on sen hellyyden osoitus. Lisäksi kuulemma vain harvat saavat tämän hellyyden osoituksen. Kissa saattaa esim. kiehnätä jaloissa ja
puskea ja nuolla ja välillä näykkästä hellästi.
Meillä oli ennen kissa joka näykki ainostaan minua kehräsi ja kuola valui suusta ja välillä piti kädestä lähinnä sormista hellästi näykätä.- Kissani
Yksi kissoistani näykkii minua ihan hellyydestä mutta koskaan se ei satu .
Itsellä oli tilapäishoidossa yksi löytökissa joka myös näykki kuvaamassasi tilanteesa ja se sattui joten uskoisin kyseessä olevan ohimenevä vaihe :)Kun kissa kotiutuu ja alkaa luottaa niin eiköhän ne purutkin mene ohi :) - kissa=)
Kissani kirjoitti:
Yksi kissoistani näykkii minua ihan hellyydestä mutta koskaan se ei satu .
Itsellä oli tilapäishoidossa yksi löytökissa joka myös näykki kuvaamassasi tilanteesa ja se sattui joten uskoisin kyseessä olevan ohimenevä vaihe :)Kun kissa kotiutuu ja alkaa luottaa niin eiköhän ne purutkin mene ohi :)Varmaan pitää sinua emonaan ja tavallaan yrittää niin kuin pentunakin niin ottaa emolta maitoa, ja jos tassuillakin telee sillee vetää ulos ja sisään, niin sit se yrittää nopeentaa sitä maidon tuloa. :D
Tollasta varmaan esiintyy aika monella, etenkin alle luovutusikäsillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989