Avis Miami airport

Avis doesn´t try harder :(

Tällaista tietoa olisin itsekin toivonut saavani ennen matkaa, siksi postaan tämän tänne tiedoksi.

Meidän neljähenkinen perhe kävi Floridan Miamissa kesäkuun alussa. Etukäteen olimme varanneet ja maksaneet H luokan autonvuokrasta 2 viikoksi. Valitsimme Aviksen, koska ajattelimme sen luotettava kansainvälinen yritys. Ei ollut.

Meille annettiin aluksi tasoluokkaa halvempi auto. Kun tämän huomasimme, meille valehdeltiin ettei heillä ole yhtään meidän maksamamme luokkaista autoa käytössä. Kun kerroimme, että heidän parkkipaikallaan oli juuri sellainen auto, meille kerrottiin että se on varattu priority asiakkaille. Kysyin, että emmekö me ole sellaisia?

Takana oli 23 tuntia matkustamista ja lapset väsyneitä, joten suostuimme heidän tarjoamaan erityyppiseen mutta isompaan autoon. Kassalla papereita sitten tehtäessä huomasin, että paperin kulmaan oli pienellä kirjoitettu, että hinnaksi tulee nyt meidän maksamaa korkeampi summa. Kerroin, etten siihen suostu koska ei ole meidän vikamme ettei meidän varaamaa autoa heillä ole. Tästä tuskastuneena virkailija haki meille sitten juuri sen meidän parkkipaikalla näkemän meidän varaaman luokan auton.

Ymmärrän että asiakasta joskus ulkomailla yritetään huijata, mutta Aviksesta en olisi sitä uskonut. Olimmehan maksaneet paikallisia pikkufirmoja paljon enemmän siitä, että kaikki pelaisi. Asiakaspalvelu oli lisäksi koko palveluprosessin aikana todella töykeää ja alentuvaa.

Pisteenä i:n päälle on se, että navigaattorilasku on meiltä laskutettu kahteen kertaan. Sitä joudumme nyt selvittelemään sinne kauas, ja siellä olevalla byrokratialla se ei ole helppoa :(

Olisi kiva kuulla onko muilla samanlaisia kokemuksia. Itsellä tämä jäi ainakin viimeiseksi kerraksi käyttää kyseistä vuokrafirmaa. Muilla firmoilla asiat ovat pelanneet ja omat mokat on ainakin korjattu nopeasti. Näin törkeään epärehellisyyteen en ole aiemmin törmännyt.

16

2215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikenlaista nähnyt

      Sanoisin, että aika yleistä tällainen ja muutenkin asiakaspalvelu on hyvin kirjavaa Amerikoissa. Asiakkaana on tärkeintä säilyttää maltti ja pysyä kohteliaana, mutta tiukkana. Huonosta palvelusta kannattaa HETI valittaa "ylemmälle" taholle eli pyytää manager paikalle. Suomalaiset tyypillisesti polttavat hihat heti kun kaikki ei mene niin kuin on sovittu. Ei toimi Amerikassa tällainen asenne, vaan on syytä opetella

      a. kohteliaisuussäännöt, niillä pääsee pitkälle, turha näyttää ärtymystään, se huonontaa palvelua

      b. hyväksyä kyseiseen kulttuuriin kuuluvat
      huonotkin puolet eli tässä asiassa sopimusta ei ole noudatettu. Hyvin yleistä Amerikassa jossa on bisnestä toisensa perään.

      c. hyväksyä se, että kaikki ei tule kuin manulle illallinen, joutuu itse vähän työstämään (vaikka on maksaja)

      d. ymmärtää se, että virheet korjataan vähemmälläkin meuhaamisella, oikuksistaan voi pitää kiinni maltillisesti

      e. virheellinen luottokorttilaskutus on erittäin helppo oikaista (yleensä soitto riittää luottokorttiyhtiöön tms.)

      Omasta näkökulmastani katsottuna aika pientä harmia on teidän kohdallene sattunut, turha noin ärtyä. Amerikka on ISO maa ja palvelu vaihtelee ja huonoakin palvelua sattuu kohdalle, se on kuitenkin ihan normaalia. Itse voit vaikuttaa siihen miten tällaisissa tilanteissa asiat etenevät.

      Palvelu Amerikassa missä tahansa hakkaa Suomen palvelut mennen tullen, näin se on, vaikka kohdalle saattaa elämän pölulla sattua huonompaakin palvelua. Se ei ole maailman loppu, siitä selviää.

      Suomalaiset ovat vaan niin jotenkin hermoheikkoja jos sattuu pienikin vastustus tai poikkeama suunnitellusta, sitä sitten äimistellään isoon ääneen.

      Kannattaa kiertää "mualimoo" ja ymmärtää se, että muualla kaikki ei ole kuten Suomessa. Luojalle iso kiitos siitä!

      • Avis doesn´t try harder

        Me kyllä säilytimme malttimme koko ajan. Emme meuhkanneet tai korottaneet ääntämme, kyllä me käytöstavat osaamme. Pysyimme tiukkoina asiassa, ja pitkäjänteisyyttä asia vaatikin.

        Harmillisinta tässä on se, että oletin tällaisen ison firman kanssa asioiden sujuvan jouheammin ja rehellisemmin, siksi olin valmis maksamaan enemmän. Meidän kohdalla liian moni asia meni pieleen: epärehellisyys, epäkohteliaisuus ja epäammatillisuus.

        Suomen Avikseen olemme asiasta olleet jo yhteydessä, 3 viikkoa sitten. Lupasivat palata asiaan viimeistään 2 viikon kuluttua. Vielä ei ole vastausta kuulunut. Yritän huomenna taas soittaa ja selvittää asiaa.

        Perjantaina vaimo oli asiasta yhteydessä luottokuntaan ja peruimme toisen maksun. Ei se nyt kauaa vienyt, mutta harmittavaa hoitaa tuollaisia asioita kiireellisen arjen keskellä.

        Perheemme on tottunut ulkomaanmatkailemaan. Käymme 2-4 kertaa vuodessa ulkomailla, pääosin lomamatkoilla. Osaamme kyllä melko hyvin eri maiden tapoja ja yleensä hyvin olemme pärjänneet. Aviksen palveluketju todella petti pahasti tässä.


    • try hard

      Jos varasitte auton Suomen Aviksen kautta, voisi heiltäkin saada selvittelyapua. On ainakin tutumpi byrokratia.

      Me kerran väittelimme USAssa vuokraamon (en muista mikä firma) tiskillä lentokenttälisästä, jota yritettiin veloittaa meiltä, vaikka se jo sisältyi Suomesta varattuun pakettiin. Jostain syystä asia sitten tuli myöhemmin puheeksi saman firman Suomen varaamon kanssa (ehkä seuraavan vuokrauksen yhteydessä), ja he sanoivat, että jos olisimme joutuneet maksamaan tuon lisän, täällä olisi hyvitetty se jälkikäteen.

      Kannattaa myös ilmoittaa luottokorttiyhtiölle tuosta riidanalaisesta asiasta.

      • Avis doesn´t try harder

        hyvistä vinkeistä. Olimmekin yhteydessä Aviksen Suomen osastoon 3 viikkoa sitten ja sieltä luvattiin asiaan palata. Hieman on kestänyt, mutta olen sinne yhteydessä huomenna. Kesäaika varmaan verottaa toimintaa, mutta aika pitkissä puissa täälläkin toiminta näyttää olevan.

        Luottokorttiasian saimmekin hoidettua.


    • Kallista

      Itse tulin sunnuntaina miamista.Vuokrasimme alunperin Suomesta auton jonka saimme Miamista
      saavuttuamme.Auto viikon kaäytössä ja tankin sai ajaa bensaa.Tämä oli Alamo nimisestä vuokraamosta.Otimme kuitenkin vielä yhdeksi päiväksi auton aviksesta Miamissa.tuli mkasun aika,hinta 120 euroo bensat!
      Älä siis vuokraa Aviksesta,saman hintainen oli viikon auto kun tämä yksi päivä !

      • ja hinnoista

        Tosi edulliseen hintaan olet saanut Alamosta, itse katselin juuri Alamon hintoja ja viikko maksoi vähän yli 200 euroa.

        Eri vuokraamojen edullisuus tuntuu vaihtelevan kohteesta, varausajankohdasta ja kestosta riippuen. Itse yleensä vertailen useampaa ja niinpä on tullut vuokrattua Alamolta, Avikselta, Hertziltä ja Euroopassa Europcariltakin.

        Sellainen hintavertailukokemus on kyllä, että Suomesta saa pakettitarjouksia (ja yksittäisiä päiviäkin) edullisemmin kuin vuokraamon tiskiltä USAssa.


      • matkailija x
        ja hinnoista kirjoitti:

        Tosi edulliseen hintaan olet saanut Alamosta, itse katselin juuri Alamon hintoja ja viikko maksoi vähän yli 200 euroa.

        Eri vuokraamojen edullisuus tuntuu vaihtelevan kohteesta, varausajankohdasta ja kestosta riippuen. Itse yleensä vertailen useampaa ja niinpä on tullut vuokrattua Alamolta, Avikselta, Hertziltä ja Euroopassa Europcariltakin.

        Sellainen hintavertailukokemus on kyllä, että Suomesta saa pakettitarjouksia (ja yksittäisiä päiviäkin) edullisemmin kuin vuokraamon tiskiltä USAssa.

        Harmittavaa tuollainen, itselläni on onneksi aina mennyt autovuokraukset hyvin.

        Yleinen käytäntö on, että hotellissa tai autovuokraamossa annetaan tasoa parempi huone/auto varatun hinnalla, jollei varattua tasoa ole vapaana. Itselleni on muutaman kerran käynyt näinkin.

        Omat vakuutukset kannattaa tutkia ennen matkaa, tarjoavat autovuokraamoissa kaikenlaista vakuutusta, mutta oma matka/kotivakuutus voi jo kattaa osan. Toisaalta vakuutusten kannattaa olla kunnossa, koska korvaukset voivat olla isot, jos jotain tapahtuu.

        Myös autovuokraamoissa (ja hotelleissa/ravintoloissa) kannattaa tutkia lasku, ennen kuin maksaa. Itselläni on ollut vuokraamoisssa, hotelleissa ja ravintoloissa joitain ylimääräisiä veloituksia ja niiden poistaminen on tietysti helpointa hoitaa ennen maksamista.


      • kans
        matkailija x kirjoitti:

        Harmittavaa tuollainen, itselläni on onneksi aina mennyt autovuokraukset hyvin.

        Yleinen käytäntö on, että hotellissa tai autovuokraamossa annetaan tasoa parempi huone/auto varatun hinnalla, jollei varattua tasoa ole vapaana. Itselleni on muutaman kerran käynyt näinkin.

        Omat vakuutukset kannattaa tutkia ennen matkaa, tarjoavat autovuokraamoissa kaikenlaista vakuutusta, mutta oma matka/kotivakuutus voi jo kattaa osan. Toisaalta vakuutusten kannattaa olla kunnossa, koska korvaukset voivat olla isot, jos jotain tapahtuu.

        Myös autovuokraamoissa (ja hotelleissa/ravintoloissa) kannattaa tutkia lasku, ennen kuin maksaa. Itselläni on ollut vuokraamoisssa, hotelleissa ja ravintoloissa joitain ylimääräisiä veloituksia ja niiden poistaminen on tietysti helpointa hoitaa ennen maksamista.

        ei ole ollut ongelmia autonvuokrauksen suhteen.

        Käytiin keväällä Orlandossa ja varattiin Avikselta jo Suomesta auto, koska vakuutuksista ja autoluokista sai hieman paremmin tolkkua tässä päässä:)

        Perillä oltiin väsyneinä keskellä yötä, palvelu oli kuitenkin ystävällistä ja autokin vastasi sitä, mitä oltiin tilattu. Palautuksessakaan ei ollut ongelmia eikä myöskään ylimääräisiä maksuja. Sunpassin olivat myöhemmin vielä Visalta veloittaneet, senkin laskujemme mukaan oikein.

        Mutta, asiakaspalvelijoita riittää kyllä joka lähtöön ja tarkkana kannattaa ilman muuta olla, vaikka kuvittelisikin maksavana asiakkaana saavansa sitä mitä on tilannut:)

        Ja kommentti vielä tuohon yhden päivän Avis-vuokraukseen. TOTTAKAI yksi päivä on suhteessa kallis verrattuna viikon tai kahden vuokrauksiin. (Etenkin, jos asiakas marssii liikkeeseen ja haluaa auton vielä samana päivänä käyttöönsä.) Vähän sama juttuhan se on hotelleissakin. Me emme ainakaan ottaneet yhtäkään hotellia alle kolmeksi yöksi, koska useamman yön yhteydessä rapsahti heti 30 %:n alennus tai muu vastaava.


      • Avis doesn´t try harder

        Itse olin valmis maksamaan vähän extraa, jotta palvelu pelaisi. Ei pelannut. Kannattaa ottaa mieluummin halpa, voi tulla ongelmia, mutta niin voi tulla isonkin yhtiön kanssa.


      • jkoo
        Avis doesn´t try harder kirjoitti:

        Itse olin valmis maksamaan vähän extraa, jotta palvelu pelaisi. Ei pelannut. Kannattaa ottaa mieluummin halpa, voi tulla ongelmia, mutta niin voi tulla isonkin yhtiön kanssa.

        Minulla ei ole koskaan ollut mtn ongelmia AVIKSEN kanssa ei miamissa ei orlandossa, hinnat ja kaikki ehdot pitäneet aina paikkansa , useimmiten olen saanut vielä luokkaa isomman auton käyttööni.
        Johtunee siitä että mulla on ns avis express card jolla pääsen jonon ohi nillä kentillä joissa palvelu on käytössä, auto on aina valmiina en edes allekirjoita mtn vuokrasopimuksia.
        AVIS on hiukan kalliimpi mutta homma on aina toiminut hyvin ja takuuvarmasti


      • syksyllä
        jkoo kirjoitti:

        Minulla ei ole koskaan ollut mtn ongelmia AVIKSEN kanssa ei miamissa ei orlandossa, hinnat ja kaikki ehdot pitäneet aina paikkansa , useimmiten olen saanut vielä luokkaa isomman auton käyttööni.
        Johtunee siitä että mulla on ns avis express card jolla pääsen jonon ohi nillä kentillä joissa palvelu on käytössä, auto on aina valmiina en edes allekirjoita mtn vuokrasopimuksia.
        AVIS on hiukan kalliimpi mutta homma on aina toiminut hyvin ja takuuvarmasti

        vuokrata auto, mutta kysymys kuuluukin, että minkähänlainen sen pitäisi olla? Kun naisihmisenä en ymmärrä noista kokoluokista mitään. Olisiko joku niin kiltti ja kertoisi blondille, minkä kokoluokan auto olisi viisasta vuokrata, kun meitä olisi nelihenkinen perhe, jossa kaksi lasta iältään 8-10 v. Tarkoituksenamme on vuokrata auto Miami Beachilta ja ajaa Orlandoon (ja takaisin) vajaaksi viikoksi. Riittääkö esim. B tai pitääkö olla C autoluokka tai kenties isompi. Auton pitäisi olla kuitenkin sovivan tilava, mutta samalla kätevä ajella kaupungissa. Mitään hirveän isoa emme halua.
        Lisäksi haluaisin kuulla kokemuksia siitä, onko lentokentällä kaikki taksit "virallisia ja turvallisia", jotka vievät matkustajat Miami Beachille puolen yön aikaan? Haluaisimme pari päivää olla vaan ja palautua matkan rasituksista, siksi emme ajattele vuokrata autoa jo kentältä.


      • syksyllä kirjoitti:

        vuokrata auto, mutta kysymys kuuluukin, että minkähänlainen sen pitäisi olla? Kun naisihmisenä en ymmärrä noista kokoluokista mitään. Olisiko joku niin kiltti ja kertoisi blondille, minkä kokoluokan auto olisi viisasta vuokrata, kun meitä olisi nelihenkinen perhe, jossa kaksi lasta iältään 8-10 v. Tarkoituksenamme on vuokrata auto Miami Beachilta ja ajaa Orlandoon (ja takaisin) vajaaksi viikoksi. Riittääkö esim. B tai pitääkö olla C autoluokka tai kenties isompi. Auton pitäisi olla kuitenkin sovivan tilava, mutta samalla kätevä ajella kaupungissa. Mitään hirveän isoa emme halua.
        Lisäksi haluaisin kuulla kokemuksia siitä, onko lentokentällä kaikki taksit "virallisia ja turvallisia", jotka vievät matkustajat Miami Beachille puolen yön aikaan? Haluaisimme pari päivää olla vaan ja palautua matkan rasituksista, siksi emme ajattele vuokrata autoa jo kentältä.

        Olen käyttänyt useita eri vuokraamoja Yhdysvalloissa ja Avistakin muutaman kerran ja aina ilman ongelmia. Aina olen saanut tilaamani kokoluokan ja pari kertaa samalla hinnalla paremman, jos ko. kokoluokkaa ei ole juuri silloin ollut pihalla.
        Teidän tapauksessanne ottaisin vähintään keskiluokan amerikkalaisen auton (esim. Chevrolet Impala tms.)Hinnanero pienempiin on olematon, mutta mukavuus moninkertainen. Moottorissa on riittävästi tehoa, joka tarkoittaa cruisailunopeuksissa esim. bensansäästöä pienmpiin täyteen ahdettuihin autoihin verrattuna. Matkatavarat mahtuvat helposti piiloon takakonttiin ja sisällä on väljää ja hiljaista (moottorin puolesta).


      • joo koo
        syksyllä kirjoitti:

        vuokrata auto, mutta kysymys kuuluukin, että minkähänlainen sen pitäisi olla? Kun naisihmisenä en ymmärrä noista kokoluokista mitään. Olisiko joku niin kiltti ja kertoisi blondille, minkä kokoluokan auto olisi viisasta vuokrata, kun meitä olisi nelihenkinen perhe, jossa kaksi lasta iältään 8-10 v. Tarkoituksenamme on vuokrata auto Miami Beachilta ja ajaa Orlandoon (ja takaisin) vajaaksi viikoksi. Riittääkö esim. B tai pitääkö olla C autoluokka tai kenties isompi. Auton pitäisi olla kuitenkin sovivan tilava, mutta samalla kätevä ajella kaupungissa. Mitään hirveän isoa emme halua.
        Lisäksi haluaisin kuulla kokemuksia siitä, onko lentokentällä kaikki taksit "virallisia ja turvallisia", jotka vievät matkustajat Miami Beachille puolen yön aikaan? Haluaisimme pari päivää olla vaan ja palautua matkan rasituksista, siksi emme ajattele vuokrata autoa jo kentältä.

        Kannattaa ottaa minun mielestäni C luokan auto isonpi tavaratila sekä enemmän jalkatilaa, mutta pienemmilläkin autoilla kyllä pärjää, jos ette ole aikaisemmin ajanut Miamissa ja Usa SSA , varatkaa navigaattori se neuvoo reitin, interstate 95 on miamista ylöpäin erittäin ruuhkainen aina jupiteriin asti vetää kyllä hyvin mutta kaikki kaistat ovat täynnä jos mahollista ja ette halua ajaa rannikkoa 1 tai 1a1 tietä merta seuraillen maksullinen moottoritie Florida turnpike on mukava ajettava mutta kulkee kaumpana kuin esin I 95 tie. Miamin kentältä on ilmainen kuljetus kaikille autovuokraamoilleheidän omilla kuljetuksillaan minibuuseja, toki aviksen vuokraamoja miamin keskustassakin, itse olen ajanut orlandoon kaikkkia näitä teitä mutta nykyään aina silloin kun lennän Miamiin ajan aina turnpik tietä pohjoiseen. nauttikaa lomastanne , ja lapsenne tulevat varmaankin viihtymään Orlandossa mikki hiiren ja aku ankan kanssa, miamin taksesita ei ole kuin yksi kokemus ajoi mittarin mukaan , ja lisäsimme hotellin edessä 20 % tippiä oli meinaan senverran uskomattoman hyvä palvelu keltinen taksi, lisäksi siellä kulkee miamin kentällä busseja jotka vievät hotellille , kysykää infosta tietävät varmaan asiat.


    • pekka_:

      Meillä Aviksen kanssa sujui kaikki hyvin. Olimme varanneet jo suomessa keskihintaisen auton Miamin lentokentälle ja kyllä niitä paikan päällä myös löytyi. Vaihdoimme automme kuitenkin isompaan (ja kallimpaan) lisätilan vuoksi ja saimme korotuksen todella edulliseen päivähintaan. Myyjä kirjoitti lisävuokran soppariin käsin ja tämä hintä meiltä oli myös veloitettukkin.

    • *J*

      Moi, kävimme keväällä Floridassa ja vuokrasimme auton Alamolta. Varasimme ja maksasimme suomalaisen Alamon kautta etukäteen, ja saimme voucherin mukaan.
      Miamissa heillä Alamolla ei ollut meidän varattua Fullsize SUV. Saimme kalliimpi, mutta pienempi, Premium SUV sen sijaan. (Mutta siinä oli niin pieni taka penkki että lapset hädin tuskin mahtuivat sinne, ja he eivät myöskään juuri nähneet ulos). Tiskillä he olivat todella avuliaita mutta eivät voineet löytää meidän varattua autoa. Hän sanoi että voimme mennä toiseen Alamon voukraamoon ja saattaisimme siellä löytä toivomamme autoa. Meillä oli seuraava majoituspaikka Fort Lauderdalessa, joten lähdimme Alamoon sinne. He olivat avuliaita ja siellähän onneksi löytikin meidän toivomamme auto. Mutta he sanoivat että se on tyypillistä Miamin lentokenttä Alamoa että he tekevät tällä tavalla. Eivätkä he pidä huoli siitä että varatut autot löytyvät???

      No, kaikki lopulta hyvin. ja matka sujui hyvin...

    • ilmeisesti maantapa

      olen kuullut että muutkin vuokraamot yrittävät samaa.
      Meillekin yritettiin väkisin myydä upgradaus isompaan autoon kun olimme voucherin kanssa autoa hakemassa. Palvelu muuttui heti hyvin töykeäksi kun emme haluneet isompaa autoa emmekä lisää vakuutuksia.
      kannattaa olla tarkkana ja pitää päänsä. Ja kuten joku aiemmin kirjoitti niin välillä on pakko olla töykeä jos eivät muuten usko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe