Miten riidellä rakentavasti

oinasmiehen kanssa

? Onko oinaan kanssa edes mahdollista päästä sopuratkaisuun? Vai onko ainoa mahdollisuus ottaa riidan syyt niskoilleni, vaikka oinaassa on syytä vähintäänkin yhtä paljon? Asioita kun yrittää selvittää niin tiuskimista vaan saa vastaukseksi ja oinas poistuu paikalta. Mikä neuvoksi?

13

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oinasmiehen kanssa

      Siis kukaan ei riitele oinaiden kanssa?? Vähän vaikea uskoa...

      • oinaspoju

        Minä kyllä tykkään kinastella ja haastaa vähän riitaakin, tosin pelkkää sanasotaa ja se on ihan kivaa.
        Miten niin rakentavasti?? Riita alkaa ja riita loppuu...siinä sulle rakentamisen elkeitä.
        Oinas tai ainakin minä koitan aina pistää vähän paremmaksi tai toisinsanoen loukata syvemmin ja jos huomaa, että alakynnessä ollaan niin sitten ollaan vaikka hiljaa ja poistutaan tyynesti paikalta. En silti halua loukata ketään, enkä todellakaan lauo ihan mitä sattuu jos riitakumppani ei ole perillä omasta ajatusmaailmastani tai siis ei tunne minua tarpeeksi enkä minä häntä. Perhe jätetään aina rauhaan ja toisen heikkouksillakaan en tee mielelläni tee ivaa ellei juurikin ole "pakko" eli en hauku läskiä läskiksi tai vammaista vammaiseksi.
        Tulistun ja lepyn tosi nopsaan, mutta entäpä jos se toinen ei leppykkään yhtälailla.
        En lähtisi tietointahtoen kokeilemaan onneani verbaalisti lahjakasta ja pahansisuista oinasta vastaan, ni!
        peace!!


      • oinasmiehen kanssa
        oinaspoju kirjoitti:

        Minä kyllä tykkään kinastella ja haastaa vähän riitaakin, tosin pelkkää sanasotaa ja se on ihan kivaa.
        Miten niin rakentavasti?? Riita alkaa ja riita loppuu...siinä sulle rakentamisen elkeitä.
        Oinas tai ainakin minä koitan aina pistää vähän paremmaksi tai toisinsanoen loukata syvemmin ja jos huomaa, että alakynnessä ollaan niin sitten ollaan vaikka hiljaa ja poistutaan tyynesti paikalta. En silti halua loukata ketään, enkä todellakaan lauo ihan mitä sattuu jos riitakumppani ei ole perillä omasta ajatusmaailmastani tai siis ei tunne minua tarpeeksi enkä minä häntä. Perhe jätetään aina rauhaan ja toisen heikkouksillakaan en tee mielelläni tee ivaa ellei juurikin ole "pakko" eli en hauku läskiä läskiksi tai vammaista vammaiseksi.
        Tulistun ja lepyn tosi nopsaan, mutta entäpä jos se toinen ei leppykkään yhtälailla.
        En lähtisi tietointahtoen kokeilemaan onneani verbaalisti lahjakasta ja pahansisuista oinasta vastaan, ni!
        peace!!

        Tilanne onkin vähän järkevämpi jos molemmilla on asiallisia argumentteja ja riita-asia oikeasti pyritään saamaan "ratkaistuksi" eli pois päiväjärjestyksestä. Mutta jos se on oinas joka alunperin on käyttäytynyt typerästi/loukkaavasti ja kuten sanoit huomaa olevansa alakynnessä (= väärässä), onko oinaan ainoa toimintamalli raivokas neuvottelusta kieltäytyminen vaikka sitten suhteen loppumisen uhalla? onko vastapuolen ainoana keinona ottaa syyt niskoilleen, tyyliin turha nalkuttaja?


      • ärsyttävä**

        Mulla on tällaisia kokemuksia oinasmiehestä.

        Kuulema rakastaa...HAH, aina kuitenkin kun puhutaan niin arvostelee äänensävyäni ja kaikkea mitä teen, aina tunnun tekeväni kaikki väärin.
        Itsessään ei huomaa mitään vikaa, kattois vaan peiliin.
        Olen yrittänyt sanoa sille että noi jutut loukkaa ja että ei ole aina kiva kuulla negatiivisiä juttuja. Ei tunnut ymmärtävän sitä ollenkaan mitä tarkoitan vaan jatkaa samantien samoja juttuja....äääh
        Tämä oinasmies on todella ärsyttävä. Onneksi emme seurustele, hän olisi kyllä halunut mutta haluasin katsoa minkälainen mies hän oikeasti on, ja tulihan ne piirteet sieltä !
        Olen tuntenut kivankin oinasmiehen ja hänen kanssaan olin kaksi vuotta, kaikki oinasmiehet eivät ole siis samanlaisia !


    • Vesimies - kaurisn

      OinasM - kulta lähtee ovet paukkuen .. otetaan yhteen - hänhän on aina oikeassa/saa tahtonsa läpi - hmm.. olen hiukka toista mieltä .. joskus hiukka pelkään häntä - kun hän silmät salamoiden katsoo minua, tuota isoa, normaalisti kilttiä kun mikä. No lähtee ovet paukkuen, mietin mitä teen .. yleensä leppyy minuutista muutamaan ja ko. on unohtunut, kallistan päätäni ja aina yhtä hämmästyneenä katselen, miten tuo ihana mies palaa taas normaaliksi kultaiseksi itsekseen .. en palaa asiaan, josta tuo tulistuminen johtui. Joka "syyttä suuttuu se lahjatta leppyy" ei aina, joskus on joustettava, mutta harkinnan mukaan ..

    • että...

      Oinaalla on voimakas, OMA TAHTO! Minä, minä- tyyliä. Kaikki oikut eivät ehkä ole tällaisia, mutta aikalailla suurinosa tuntemistani oikuista.

      Oinas useimmiten tietää olevan oikeassa, olkoon asia mikä sitten tahansa. Muitten napinoille ei ole mitään sijaa, kunhan oinas vaan saa sanoa sen viimeisen sanan. Näin se on! Uskokaa jo ;)

      -Oikkunainen-

      • Vesimies - kauris

        Mut on kasvatettu sellasex .. pitää olla oma tahto .. vahvaks .. luen ja aina oon lukenut paljon kaikesta mahdollisesta ja sika hyvä muisti. esim. viime jussi - aatto kolme riitaa .. se halus ett mä muutan sen luo, perustelin ja noup, se halus rakastella mua ei huvittanut noup, sit se halus ett mä leikkaan sen hiukset no leikkasin sivut ja niskan mutten suostunut niillä kurjilla saksilla leikkaa " jyrsii" sen ihanaa kiharaa tukkaa.. urputti koko viikonlopun tai ois ,lauantai päivällä suutelin sitä ja halasin, ja sanoin ett lähden kotiini ja taas se suuttu .. ett silleen


      • Vesimies - kauris
        Vesimies - kauris kirjoitti:

        Mut on kasvatettu sellasex .. pitää olla oma tahto .. vahvaks .. luen ja aina oon lukenut paljon kaikesta mahdollisesta ja sika hyvä muisti. esim. viime jussi - aatto kolme riitaa .. se halus ett mä muutan sen luo, perustelin ja noup, se halus rakastella mua ei huvittanut noup, sit se halus ett mä leikkaan sen hiukset no leikkasin sivut ja niskan mutten suostunut niillä kurjilla saksilla leikkaa " jyrsii" sen ihanaa kiharaa tukkaa.. urputti koko viikonlopun tai ois ,lauantai päivällä suutelin sitä ja halasin, ja sanoin ett lähden kotiini ja taas se suuttu .. ett silleen

        sieppas mut syliin ovelta .. suuteli tulisesti ja purikin kanto mut makkariin riisu siinä matkalla, voi että oli tulinen rakastelu nukahdettiin ja sitten lähdin kotiin .. totuus että heikosti meni .. vieläkin hymyilyttää .. iiks:)!


    • rapu-75

      Minulla kokemusta yli puolitoista vuotta avoliittoa oinaan kanssa, ja riidat senkuin raaistuivat.

      Itse kokeilin olla välillä hiljaa, yritin toppuutella kuin lasta konsanaan, otin hälläväliä asenteen tai annoin samalla mitalla takaisin, niin mikään ei auttanut.

      Hän päätti milloin vituttaa ja milloin riidellään ja sit oli oksat pois parista päivästä viikkoon, tuli henilökohtaisia loukkauksia, jopa tappo uhkauksia, sanoipa jopa hommaavansa jonkun narkki naisen hakkaamaan mut, ettei saa itselleen paskan jätkän mainetta.

      Ja tämä mun tapaus on 39 vuotias mies(siis ikänsä, ei käytöksensä puolesta), eikä parikymppinen pojankloppi.

      Mulle riitti tuollainen käytös viimein ja lähdin menemään. Nyt rakentelen omaa elämää uudestaan ja nautin, kun ei tarvitse koko ajan miettiä milloin taas rysähtää.

      • alkup.

        Aika hurjaa tekstiä!! Itselläni ei onneksi ihan tuollainen tilanne. Lähinnä raivostuttaa, kun oinas ei "pysty" keskustelemaan riita-asiasta vaan nimenomaan lähtee ovet paukkuen tai sitten (hyvin usein) kääntää asiat ihan päälaelleen ja syyttää minua kaikesta. Periaatteella hyökkäys on paras puolustus ilmeisesti. Jos kovasti aina muuttuu hyökkääväksi kun asioita yrittää selvittää, mahtaako olla ihan puhtaat jauhot pussissa...


      • alkup.
        alkup. kirjoitti:

        Aika hurjaa tekstiä!! Itselläni ei onneksi ihan tuollainen tilanne. Lähinnä raivostuttaa, kun oinas ei "pysty" keskustelemaan riita-asiasta vaan nimenomaan lähtee ovet paukkuen tai sitten (hyvin usein) kääntää asiat ihan päälaelleen ja syyttää minua kaikesta. Periaatteella hyökkäys on paras puolustus ilmeisesti. Jos kovasti aina muuttuu hyökkääväksi kun asioita yrittää selvittää, mahtaako olla ihan puhtaat jauhot pussissa...

        ja kyseessä jo yli 50 v. mies.


      • -Oikkunainen-
        alkup. kirjoitti:

        ja kyseessä jo yli 50 v. mies.

        eikä se muuksi muutu. Ei näköjään edes ikä muuta asiaa ;) Toki kaikkien oinasmiesten kohdalla ei ole noin, mitä siis tunnen. No ainakin miehessä on haastetta.


    • lappapuuro

      oinas on helppo(?) saada pikkusormen ympärille jos sen osaa. itse juoksen perään jos yrittää karata. sitten sanon:hei nyt selvitetään ttää juttu! tai riidasta riippuen paras antaa aikaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe