Moi!
Yx tyhmä kysymys (naisen suusta, tietenkin)… Selvittäiskö joku mulle, et mitä eroo on Chrysler Neonissa siinä et onko nokassa sellanen pyöree Chrysler-merkki, vai onko se sellanen siivellinen, mis logo on keskel?! Liittyks se jotenkin vuosimalliin…? Kiitos, jos jollain olis tietoo=)!
chrysler logo
14
2079
Vastaukset
- strat
Vanhemmissa chryslereissä on pentastar merkki keulassa uudemissa siivet vaihtuu noin -99-00
- impala67
pentastar, eli viisisakarainen tähti on keulilla noin v.96 asti, sitten keulilla oli chryslerin "sinetti" joka mukailee 20-luvun chryslereiden logoa. siiviin siirryttiin 2000-luvulle tultaessa.
tosin on todettava että kyseinen jako pätee vain ns.suomi-auto chryslereihin, eli aidoissa plymouth neoneissa ja dodge neoineissa on omat logonsa, plymassa purjelaiva ja dodgessa pässi. - ripa
impala67 kirjoitti:
pentastar, eli viisisakarainen tähti on keulilla noin v.96 asti, sitten keulilla oli chryslerin "sinetti" joka mukailee 20-luvun chryslereiden logoa. siiviin siirryttiin 2000-luvulle tultaessa.
tosin on todettava että kyseinen jako pätee vain ns.suomi-auto chryslereihin, eli aidoissa plymouth neoneissa ja dodge neoineissa on omat logonsa, plymassa purjelaiva ja dodgessa pässi.Joo, tota en mä pentastarii oo nähny missään Neonis, mut aattelin vaa, et siivet ois ollu ennen tota sinetti-merkkiä, kun mun mielest oon uusimmis nähny vaan sinettiä (mikä ei oo yhtään niin hieno ku siivet:))ja rupesin miettiin, et onks siivet hävinny kokonaan.
Ja onko se nyt sit niin, et Kraisu lopetti neonin teon kokonaan(mikä muuten on vika vm minkä se teki?)? Nyt sit neonii tekee Plymo ja Dodge…vai?
Ja sit sellanen viäl, et onks jotain muuta helposti havittavaa ulkosta eroa Neonin SEn ja LEn välillä, ku se et SE:ssä on karmilliset ikkunat? No, tietty se SE tai LE teksti, mut…
PS. Impat on hienoja;)!!! - impala67
ripa kirjoitti:
Joo, tota en mä pentastarii oo nähny missään Neonis, mut aattelin vaa, et siivet ois ollu ennen tota sinetti-merkkiä, kun mun mielest oon uusimmis nähny vaan sinettiä (mikä ei oo yhtään niin hieno ku siivet:))ja rupesin miettiin, et onks siivet hävinny kokonaan.
Ja onko se nyt sit niin, et Kraisu lopetti neonin teon kokonaan(mikä muuten on vika vm minkä se teki?)? Nyt sit neonii tekee Plymo ja Dodge…vai?
Ja sit sellanen viäl, et onks jotain muuta helposti havittavaa ulkosta eroa Neonin SEn ja LEn välillä, ku se et SE:ssä on karmilliset ikkunat? No, tietty se SE tai LE teksti, mut…
PS. Impat on hienoja;)!!!ei chrysler ole vielä "Lopettanut" neonia.
oikeasti chrysler-merkkisiä neoneja ei ole jenkeissä ns.koskaan tehtykään. on vain eurooppaan koristeltuja dodge ja plymouth neoneja, joihin on lätkitty chryslerin merkit.
mutta kyseessä on siis tietty sama auto.
eli plymouth on chrysler-yhtymän halvin merkki, ja dodge saman firman ikäänkuin sporttinen tavaramerkki. chrysler on sitten vähän enempi ylellisempi. mutta selvyyden vuoksi eurooppaan tuodaan vain chryslereiksi ristittyjä dodgeja ja plimutteja. samoin kuin gm tuo vain chevroletteja ja cadillaceja, (vaikka mm. transsport on oikeasti pontiac.)
SE ja LE ero on lähinnä varusteissa. nyt ilmeisesti sotket uuden ja vanhakoppasen neonin keskenään... uusikoppaisessa(2000-) on karmilliset akkunat, vanhoissa karmittomat. - ripa
impala67 kirjoitti:
ei chrysler ole vielä "Lopettanut" neonia.
oikeasti chrysler-merkkisiä neoneja ei ole jenkeissä ns.koskaan tehtykään. on vain eurooppaan koristeltuja dodge ja plymouth neoneja, joihin on lätkitty chryslerin merkit.
eli plymouth on chrysler-yhtymän halvin merkki, ja dodge saman firman ikäänkuin sporttinen tavaramerkki. chrysler on sitten vähän enempi ylellisempi. mutta selvyyden vuoksi eurooppaan tuodaan vain chryslereiksi ristittyjä dodgeja ja plimutteja. samoin kuin gm tuo vain chevroletteja ja cadillaceja, (vaikka mm. transsport on oikeasti pontiac.)
SE ja LE ero on lähinnä varusteissa. nyt ilmeisesti sotket uuden ja vanhakoppasen neonin keskenään... uusikoppaisessa(2000-) on karmilliset akkunat, vanhoissa karmittomat.Aha... Kiitos valaisusta!
Joo, tiiän et ero on varusteissa, mut yks tuttu, ku on Kraisun merkkikorjaamol töis sano, et LE on "huonompi", kun siin ei oo karmeja, ja niit tuodaan just sen takii paljo huoltoon, et just ikkunoissa on onkelmii...
Aatelin et onko joku muukin, mistä ne noin niinkun ulkosesti erottais...?
Eikö SE tarkota Special Edition, niin mitä LE sit tarkottaa? - impala67
ripa kirjoitti:
Aha... Kiitos valaisusta!
Joo, tiiän et ero on varusteissa, mut yks tuttu, ku on Kraisun merkkikorjaamol töis sano, et LE on "huonompi", kun siin ei oo karmeja, ja niit tuodaan just sen takii paljo huoltoon, et just ikkunoissa on onkelmii...
Aatelin et onko joku muukin, mistä ne noin niinkun ulkosesti erottais...?
Eikö SE tarkota Special Edition, niin mitä LE sit tarkottaa?huollon kommentti tarkoittaa vanhempaa KORImallia.
kyllä siihen vanhakoppaseenkin olis jos jonkinlaista varustepakettia saatavilla. mutta ei ikkunankarmeja. huoltaja ilmeisesti on ottanut tavakseen ilmaista LE:ksi vanhakoppaista neonia...
en tiedä mitä kirjaimet varsinaisesti tarkoittaa. äl niinku luxury?
ainoa oikea eri varustepaketti joka TARKOITTAA jotain on r/t mutta sitä ei (tietenkään) tuotu suomeen. se oli 2-ovinen tykki neon. mutta lisätietoa aiheesta: neons.org tai allpar.com - zee
impala67 kirjoitti:
ei chrysler ole vielä "Lopettanut" neonia.
SE ja LE ero on lähinnä varusteissa. nyt ilmeisesti sotket uuden ja vanhakoppasen neonin keskenään... uusikoppaisessa(2000-) on karmilliset akkunat, vanhoissa karmittomat.Chrysler-yhtymä ei enää nykyisin tee Plymoutheja ollenkaan, niiden valmistus loppui vuosituhannen vaihteessa.
Pontiac Trans Sport on ihan eri auto kuin Chevrolet Trans Sport! Pontiacin Trans Sport on ns. van eli iso tila-auto (näitäkään ei ymmärtääkseni enää valmisteta) ja Chevrolet Trans Sport taas on pieni urheiluauto.
LE lyhenne taas yleensä merkitsee Limited Edition. - impala67
zee kirjoitti:
Chrysler-yhtymä ei enää nykyisin tee Plymoutheja ollenkaan, niiden valmistus loppui vuosituhannen vaihteessa.
Pontiac Trans Sport on ihan eri auto kuin Chevrolet Trans Sport! Pontiacin Trans Sport on ns. van eli iso tila-auto (näitäkään ei ymmärtääkseni enää valmisteta) ja Chevrolet Trans Sport taas on pieni urheiluauto.
LE lyhenne taas yleensä merkitsee Limited Edition.tarkoitan suomessa chevroletin merkin alla markkinoitavaa tila-autoa, hintaluokka n.50t e.
väitän edelleen että chevrolet trans sport on tila-auto, eikä mikään sportti, tai ainakin oli vuoteen 2002 asti, onko nyt tullut joku uusi?
pontiacin merkillä suomeen on tuotu viimeiset "kuuauton" malliset pontiac transsportit joskus 90-luvun puolivälissä...
harmi tuo plymouthien valmistuksen loppuminen.
eli plymouth neonin jos jossain näkee sen vuosimalli on siis vanhempi kuin 1999. - farkku
zee kirjoitti:
Chrysler-yhtymä ei enää nykyisin tee Plymoutheja ollenkaan, niiden valmistus loppui vuosituhannen vaihteessa.
LE lyhenne taas yleensä merkitsee Limited Edition.Minä en ole mikään jenkkiharrastaja mutta eikös se Letukan urheiluauto nyt kuitenkin ole Trans Am. Chevrolet Trans Sport on Suomen toiseksi myydyin iso tila-auto. Jenkeissä sitä ymmärtääkseni myydään yhä Pontiacin nimellä. Suomessakin edeltäjä oli Pontiac Trans Sport.
Ja varustepaketeista: eikös se LE ole varustellumpi kuin SE? Ymmärtääkseni kyseessä on Limited Edition ja Standard Edition. - ripa
farkku kirjoitti:
Minä en ole mikään jenkkiharrastaja mutta eikös se Letukan urheiluauto nyt kuitenkin ole Trans Am. Chevrolet Trans Sport on Suomen toiseksi myydyin iso tila-auto. Jenkeissä sitä ymmärtääkseni myydään yhä Pontiacin nimellä. Suomessakin edeltäjä oli Pontiac Trans Sport.
Ja varustepaketeista: eikös se LE ole varustellumpi kuin SE? Ymmärtääkseni kyseessä on Limited Edition ja Standard Edition.Joo, kyllä mäkin sen verran, et eiköhän Letukan Trans Sport ja Trans Am oo hiukan eri asioita=)... Ja Letukan ja Ponchon Trans Sportithan on just niitä vaneja, eli tila-autoja.
Mä taas oon luullu, et SE olis peremmin varusteltu ku LE, muut siit on aika monta mielipidettä... - ripa
farkku kirjoitti:
Minä en ole mikään jenkkiharrastaja mutta eikös se Letukan urheiluauto nyt kuitenkin ole Trans Am. Chevrolet Trans Sport on Suomen toiseksi myydyin iso tila-auto. Jenkeissä sitä ymmärtääkseni myydään yhä Pontiacin nimellä. Suomessakin edeltäjä oli Pontiac Trans Sport.
Ja varustepaketeista: eikös se LE ole varustellumpi kuin SE? Ymmärtääkseni kyseessä on Limited Edition ja Standard Edition.Siis äskösen viimisen lauseen piti olla et, "mut siit ollaan aika montaa mieltä".
Mut tietty jos ne tarkottaa Limited ja Standard E. niin nimistä päätellen LE ois sit paremmin varusteltu. - farkku
ripa kirjoitti:
Joo, kyllä mäkin sen verran, et eiköhän Letukan Trans Sport ja Trans Am oo hiukan eri asioita=)... Ja Letukan ja Ponchon Trans Sportithan on just niitä vaneja, eli tila-autoja.
Mä taas oon luullu, et SE olis peremmin varusteltu ku LE, muut siit on aika monta mielipidettä...että SE on LE:tä parempi. Se jotenkin kuulostaa siltä. Tosiasiassa kuitenkin esim. Neon LE on 2750 euroa kalliimpi kuin SE.
- impala67
zee kirjoitti:
LE lyhenne taas yleensä merkitsee Limited Edition."Pontiac Firebird trans am" on Chevrolet Camaro Z-28 sisarmalli. Siis tehoversio tavallisesta firebirdistä.
nämä (edesmenneet)automallit ovat jonkun verran lähellä toisiaan; samaa f-bodya. mutta ne eivät liity mitenkään tila-autoihin joita on ollut samakoppaisia, lätkillä erilaisiksi tehtyjä gm:llä seuraavia 90-luvun ALUSSA:
chevrolet lumina apv
(taas eri asia kuin ns. sedanlumina 95-)
Pontiac transsport
Oldsmobile silhoutte.
nyttemmin suomeen tuodaan pontiac trans sporttia, joka markkinoidaan täällä chevrolettina selkeyden vuoksi... helpoimmin asian näkeen siitä että uudessa trans sportissa on keskeltä jaettu pontiacin maski.
sitten on vielä olemassa semmoinen omituisuus kuin pontiac grand am,joka 80-luvun lopussa oli opel kadett pontiacin lätkillä... - chevystä
zee kirjoitti:
LE lyhenne taas yleensä merkitsee Limited Edition.Suomessa myytävänä oleva Chevrolet Trans Sport tila-auto on jenkeissä myynnissä nimellä Pontiac Trans-Sport. Myös prikulleen samannäköisenä mutta eri varustein myytävänä on Chevrolet Venture. Jenkeissä tästä tila-autosta on myös saatavilla lyhyt- ja pitkäkoriset mallit kuten Chryslerin Voyager ja Grand Voyager.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819