Olen syönyt Singulairia nyt puolisen vuotta, yhden iltaisin.Nenän tukkoisuuteen. Muutoin viime kesänä todettuun astmaan otan Budesonidia ja Buventolia.
Heinän kukinnan alkaessa tuplasin ohjeiden mukaan annostukset. Singulairia en tietenkään tuplannut.Viimeisten viikkojen aikana olen saanut rytmiksiä aika usein. Joskus loppuu nopeastikin, joskus taas kestää kauankin ennen kuin rauhoittuu.
Kysymys kuuluu siis, onko jollain samanlaisia oireita astma-lääkkeistä???
Singulairin lopetin muutamia päiviä sitten, rytmikset loppuivat. Yhteyskö?
Sydämen tykytystä...
11
2377
Vastaukset
- astmaatikkomyös
Kortisonivalmisteet aiheuttavat rytmihäiriöitä ja muita "paniikki" oireita herkille.
- jantzu-
Tuota en ole koskaan kuullutkaan, että KORTISONIvalmisteet aiheuttasivat rytmihäiriöitä, enkä kyllä löytänyt mitään siihen viittaavaa Pharmaca Fennicasta Budesonidin kohdalta (enkä kyllä Prednisoloninkaan kohdalta). Avaavat lääkkeet kyllä aiheuttaa erinäisiä sivuoireita, rytmihäiriöitä, tykytyksiä, vapinaa sun muita. Oliskohan sulla menny nyt puurot ja vellit sekaisin?!
Singulairin haittavaikutuksissa luki mm. "Sydän: sydämentykytys". Että kyseinen oire voi aivan hyvin olla alkujaan Singulairista. Mut toisaalta myös avaavasta, jos olet sitä joutunut enemmän käyttämään. Kannattaa varmaan kysästä seuraavan kerran lekurilta, jos tykytysoire on niin iso haitta, ettei sen kaa tuu toimeen. - Yksi vain
jantzu- kirjoitti:
Tuota en ole koskaan kuullutkaan, että KORTISONIvalmisteet aiheuttasivat rytmihäiriöitä, enkä kyllä löytänyt mitään siihen viittaavaa Pharmaca Fennicasta Budesonidin kohdalta (enkä kyllä Prednisoloninkaan kohdalta). Avaavat lääkkeet kyllä aiheuttaa erinäisiä sivuoireita, rytmihäiriöitä, tykytyksiä, vapinaa sun muita. Oliskohan sulla menny nyt puurot ja vellit sekaisin?!
Singulairin haittavaikutuksissa luki mm. "Sydän: sydämentykytys". Että kyseinen oire voi aivan hyvin olla alkujaan Singulairista. Mut toisaalta myös avaavasta, jos olet sitä joutunut enemmän käyttämään. Kannattaa varmaan kysästä seuraavan kerran lekurilta, jos tykytysoire on niin iso haitta, ettei sen kaa tuu toimeen.Kyllä se sydämmen tykytys vaan niihin sivuvaikutuksiin kuuluu. Kaikki elimistön stressitilaa nostavat aineet saattavat vaikuttaa niin.
- on nimenomaan
Yksi vain kirjoitti:
Kyllä se sydämmen tykytys vaan niihin sivuvaikutuksiin kuuluu. Kaikki elimistön stressitilaa nostavat aineet saattavat vaikuttaa niin.
elimistön stressihormonin eli kortisolin teollinen korvike, itse olen niin herkistynyt ettei sovi lainkaan. Avaavilla mennään ja olen nykyään käytännössä invalidi.
- singulair
on nimenomaan kirjoitti:
elimistön stressihormonin eli kortisolin teollinen korvike, itse olen niin herkistynyt ettei sovi lainkaan. Avaavilla mennään ja olen nykyään käytännössä invalidi.
Kiitti kommenteista! Jätin tosiaan Singulairin ja sen koommin ei ole rytmiksiä ollut.Ja hyvin oon pärjänny. Tosin olen palannut normimäärään avaavaa ja hoitavaa eli en nyt tiedä kumpi rytmikset aiheutti. No, treffit lekurin kans pian, täytyy jutella näistä lääkkeistä. Ihmettelen kyllä suuresti, että nyt olen pärjännyt hyvin ilman Singulairia vaikka heinän kukinta-aika pahinta astma-aikaa mulla...
Helteisiä päiviä kaikille! - vaan kysyn
Onko Singulair muka kortisonivalmiste? Minun löytämieni tietojen mukaan ei ole. Olen saanut sen uutena lääkkeenä ja käyttänyt vasta 18 vrk eikä mitään erityisiä sydämentykytyksiä ole esiintynyt. Kortikosteroidi minulla on tämän lisäksi sekä lyhyt- että pitkävaikutteinen avaava.
SINGULAIR 10 mg kalvopäällysteiset tabletit
montelukasti.
SINGULAIR on leukotrieenireseptoriantagonisti, joka salpaa leukotrieeneiksi kutsuttujen aineiden vaikutusta. Leukotrieenit aiheuttavat keuhkoputkien supistumista ja turvotusta sekä aiheuttavat allergiaoireita.
Mitä SINGULAIR sisältää
Vaikuttava aine on montelukasti.
10 mg:n tabletti sisältää 10,4 mg montelukastinatriumia, joka vastaa 10 mg montelukastia.
Muut aineet ovat: mikrokiteinen selluloosa, laktoosimonohydraatti (89,3 mg), kroskarmelloosinatrium, hyproloosi (E 463) ja magnesiumstearaatti.
Kalvopäällyste: hypromelloosi, hyproloosi (E 463), titaanidioksidi (E 171), punainen ja keltainen rautaoksidi (E 172) ja karnaubavaha. - ole mikään
vaan kysyn kirjoitti:
Onko Singulair muka kortisonivalmiste? Minun löytämieni tietojen mukaan ei ole. Olen saanut sen uutena lääkkeenä ja käyttänyt vasta 18 vrk eikä mitään erityisiä sydämentykytyksiä ole esiintynyt. Kortikosteroidi minulla on tämän lisäksi sekä lyhyt- että pitkävaikutteinen avaava.
SINGULAIR 10 mg kalvopäällysteiset tabletit
montelukasti.
SINGULAIR on leukotrieenireseptoriantagonisti, joka salpaa leukotrieeneiksi kutsuttujen aineiden vaikutusta. Leukotrieenit aiheuttavat keuhkoputkien supistumista ja turvotusta sekä aiheuttavat allergiaoireita.
Mitä SINGULAIR sisältää
Vaikuttava aine on montelukasti.
10 mg:n tabletti sisältää 10,4 mg montelukastinatriumia, joka vastaa 10 mg montelukastia.
Muut aineet ovat: mikrokiteinen selluloosa, laktoosimonohydraatti (89,3 mg), kroskarmelloosinatrium, hyproloosi (E 463) ja magnesiumstearaatti.
Kalvopäällyste: hypromelloosi, hyproloosi (E 463), titaanidioksidi (E 171), punainen ja keltainen rautaoksidi (E 172) ja karnaubavaha.kortisonivalmiste!
- nainen ja astma
Todennäköisesti ongelma ei ole astmalääkeet kun niissä ei ole ollut muutoksia, vaan allergian aiheuttama elimistön rasitustila, se aiheuttaa helposti rytmihäiriöitä. Veikkaisin että sinulla on koivuallergia ja kun koivun kukinta loppui tykytyksetkin loppuivat.. se vaan sattui samaan aikaa kun lopetit singulairin, ainakin ajoitus sopisi siihen erinomaisesti.
- singulair
Näin varmasti onkin ja olisihan Singulair aiheuttanut oireita jo aiemmin, jos se olisi syy rytmiksiin.
Ja tosiaan, en itsekään löytänyt tuoteselosteesta mainintaa kortisonista. Koivullekin olen allerginen, mutta heinä(timotei) testien mukaan pahin. Siedätys aloitetaan nyt syksyllä. - uusi astmaatikko
singulair kirjoitti:
Näin varmasti onkin ja olisihan Singulair aiheuttanut oireita jo aiemmin, jos se olisi syy rytmiksiin.
Ja tosiaan, en itsekään löytänyt tuoteselosteesta mainintaa kortisonista. Koivullekin olen allerginen, mutta heinä(timotei) testien mukaan pahin. Siedätys aloitetaan nyt syksyllä.Mulla kans ollut Singulair nyt kolme viikkoa käytössä kun hoitava lääke maksimi annostuksella ja avaavat päälle ei tehonneet. Alku meni hyvin ja olo koheni, mutta nyt ollut kohta viikon kauheita rytmihäiriöitä! Tosi inhuja ja mietin kans missä vika. Oisko sittekin kyseiset tabut??
Tuskastuttaa kun ei ala olo koheta sitten millään!!! - lääkityksiä
uusi astmaatikko kirjoitti:
Mulla kans ollut Singulair nyt kolme viikkoa käytössä kun hoitava lääke maksimi annostuksella ja avaavat päälle ei tehonneet. Alku meni hyvin ja olo koheni, mutta nyt ollut kohta viikon kauheita rytmihäiriöitä! Tosi inhuja ja mietin kans missä vika. Oisko sittekin kyseiset tabut??
Tuskastuttaa kun ei ala olo koheta sitten millään!!!Meirä on monenlaisia astmaatikkoja,niin on lääkkeitä ja lääkäreitäkin. Minulla oli myös hoitava maksimissaan,menin suoraan erikoislääkärille,joka vähensi tuplatun hoitavan annostusta kun määräsi Singulairin lisälääkkeeksi. Puhui erityisesti pitkään otettujen liian suurten annosten vaarallisuudesta ja arveli keuhkojen ahtauden,väkinäisen yskimisen,äänen käheyden juuri johtuvan siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833