Targalla on hyvä maine ja vaikuttaakin kaikin puolin asialliselta alukselta. Webbsaittikin pursuilee monipuolista tietoa tuotteistaan. Siellä täällä tulee kuitenkin vastaan hyviä kommentteja Minorista Targan kilpailijana.
Ikävä kyllä Minor:in saitti ei ole kovinkaan informatiivinen (tai edes kovin toimiva, postilomakekaan ei toimi). Tällainen huolimattomuus markkinoinnissa saa kyllä epäilemään.
Mutta veneet veneinä. Jos harkinnassa olisivat vaikkapa Targa 31 ja Minor 34, löytyisiköhän joltakulta kokemuksia tai vinkkejä lisätiedoista? Vene- lehti vuodelta 2001, jossa on Minor 34:n esittely löytynee kirjastosta, mutta mielipiteet kiinnostaisivat.
Vinkeistä kiittäen,
J
Targa vai Minor?
12
3070
Vastaukset
- tuntematon
"Tällainen huolimattomuus markkinoinnissa saa kyllä epäilemään."
Mitäs jos ei tarvitse markkinoida vaan kauppa käy muutenkin ja koko tuotantokapasiteetti on käytössä ja sijoitetun pääoman tuotto on hyvä.- Tehtailija
Mielestäni aiheellista olisi kiinnittää huomio tuotteisiin ja jättää mainoshommat mainoksiksi.
- J_N
Eiköhän webbisaitin tarkoituksena ole toimia valmistajan takaamana tietolähteenä, eikä minään mainospalasena.
Vaikkapa Buster saitillaan http://www.busterboat.com/ esittelee tarkasti koko mallistonsa, aina ulkomaisten lehtien arvosteluita myöten.
Tällöin merkkiin tutustuvankin on helppo muodostaa asiallinen mielipide, tarvitsematta perustaa sitä 'tuntematon' - nimisten postittelijoiden kuulopuheisiin merkin laadusta ; ) Jos sinulla on tietolähde, jaa se toki, äläkä vihjaile.
Joten mainokset sikseen, asiaa kehiin!
J
- JRM
Yksi iso ero on että Targassa on vetolaitteet ja Minorissa akseliveto. Molemmilla on hyvät ja huonot puolens, ja kannattajansa. Mieti kumpi sopii paremmin sinun käyttöön.
Koeaja molempia ja päätä sen jälkeen.- eräs
Messuilla satuin käymään molemmissa paateissa ja jäin ihmettelemään ...
Vertasin ihan työnlaatua autoihin.
Monessako asuntoautossa olette nähneet esim. konekopan luukun makaavan pelkästään paljaan raudan päällä, ilman mitään tiivistettä, tai tärinänvaimennusta ??
Ohjauspulpetin ym. työnjälki esim. oli mielestäni ala-arvoista,(hintaansa nähden) koska itsekkin saa sellaista toimeksi. (kolisevia vanereita)
Jos otetaan vertailuun miljoona vanhaa mummoa, paljonko sillä rahalla saa autoa ja venettä ??
En ole kylläkään vielä koskaan ollut niin kallissa asuntoautossa, mutta veneitä on sen hintaisia kyllä vaikka kuinka...
Molempia valmistetaan aika pieniä määriä jos verrataan esim. muuhun autotuotantoon... - Lauri
eräs kirjoitti:
Messuilla satuin käymään molemmissa paateissa ja jäin ihmettelemään ...
Vertasin ihan työnlaatua autoihin.
Monessako asuntoautossa olette nähneet esim. konekopan luukun makaavan pelkästään paljaan raudan päällä, ilman mitään tiivistettä, tai tärinänvaimennusta ??
Ohjauspulpetin ym. työnjälki esim. oli mielestäni ala-arvoista,(hintaansa nähden) koska itsekkin saa sellaista toimeksi. (kolisevia vanereita)
Jos otetaan vertailuun miljoona vanhaa mummoa, paljonko sillä rahalla saa autoa ja venettä ??
En ole kylläkään vielä koskaan ollut niin kallissa asuntoautossa, mutta veneitä on sen hintaisia kyllä vaikka kuinka...
Molempia valmistetaan aika pieniä määriä jos verrataan esim. muuhun autotuotantoon...Mitenköhän tuohon edellisen herran kirjoitukseen reagoisi. Autoteollisuudessa puhutaan miljoonista kappaleista, veneissä kymmenistä! Siinä on yhtä iso ero valmistuksen kanssa kuin yöllä ja päivällä! Asuntoauto valmistajia on maailmassa varmaan muutama kymmenen ja autoja joitakin miljoonia/kymmeniä miljoonia. Ei niitäkään voi verrata veneisiin, joiden valmistajia on tuhansia ja sarjat joitakin kappaleita. Niin ja monessako veneessä olet nähnyt moottoritilan kannen lepäävän suoraan metallia vasten? NO!
Asiaan. Mielipide on, että Targa on tyylikkäämpi ja silmämääräisesti paremman oloinen kulkemaan aallokossa. Minorin keula on aika tylppä. Vetolaite on hyötysuhteelta parempi ja soveltuu nopeampiin veneisiin. Akseli on ehkä (?) edullisempi/varmempi (?). Ohjaus satamassa vetolaitteella helpompaa. Onko Minor puoliliukari vai liukari? Siinä kanssa yksi iso ero. Toinen taloudellisempi ja pienemmän konetehon myötä edulisempi jos näin on.
Muuten laadusta en osaa sanoa, molemmat varmaan ihan hyviä. Kokonaisuus ratkaisee. - Maksaahan se
eräs kirjoitti:
Messuilla satuin käymään molemmissa paateissa ja jäin ihmettelemään ...
Vertasin ihan työnlaatua autoihin.
Monessako asuntoautossa olette nähneet esim. konekopan luukun makaavan pelkästään paljaan raudan päällä, ilman mitään tiivistettä, tai tärinänvaimennusta ??
Ohjauspulpetin ym. työnjälki esim. oli mielestäni ala-arvoista,(hintaansa nähden) koska itsekkin saa sellaista toimeksi. (kolisevia vanereita)
Jos otetaan vertailuun miljoona vanhaa mummoa, paljonko sillä rahalla saa autoa ja venettä ??
En ole kylläkään vielä koskaan ollut niin kallissa asuntoautossa, mutta veneitä on sen hintaisia kyllä vaikka kuinka...
Molempia valmistetaan aika pieniä määriä jos verrataan esim. muuhun autotuotantoon...Käyppä pikaisesti vertaamassa asuntoautojen ja veneiden rakenteiden lujuuksia, materiaalien vahvuuksia ja materiaalien laatuja. Paljonko matkailuautoista löyttyy vaikkapa RST-osia? Saattaapi olla että alat ymmärtää hintaeron syitä.
- eräs
Maksaahan se kirjoitti:
Käyppä pikaisesti vertaamassa asuntoautojen ja veneiden rakenteiden lujuuksia, materiaalien vahvuuksia ja materiaalien laatuja. Paljonko matkailuautoista löyttyy vaikkapa RST-osia? Saattaapi olla että alat ymmärtää hintaeron syitä.
Kertokaapa yksikin asuntoauto.. joita valmistetaan hintaan vanha miljoona markkaa ??
Kyllä sillä rahalla saa todellakin hiljaisen kulkupelin...
"Venemarkka"... oli ennen se valuutta...nyt se on vaan "vene-euro" - Maksaahan se
eräs kirjoitti:
Kertokaapa yksikin asuntoauto.. joita valmistetaan hintaan vanha miljoona markkaa ??
Kyllä sillä rahalla saa todellakin hiljaisen kulkupelin...
"Venemarkka"... oli ennen se valuutta...nyt se on vaan "vene-euro"En tiedä matkailuautojen hintoja, yli 100 k€ hintaisia kyllä löytyy. Sen verran olen kyseisten kulkupelien kanssa ollut tekemisissä, että heppoisia ovat rakenteiden lujuuden suhteen. Hiljaisia varmaankin, siitähän ei ole kyse, vaan vaikkapa korin materiaalin ainevahvuudesta. En tiedä (onneksi) yhtään venettä joka olisi tehty yhtä ohuesta tavarasta. Tosin nämä uudet halpisveneet (Bavariat yms.) muistuttavat hälyyttävästi matkailuautoja. Matkailuautot ovat yleensä tehty kantavan rungon päälle, tämä mahdollistaa lähes pahvisen asuntokopin käytön.
- Lauri
eräs kirjoitti:
Kertokaapa yksikin asuntoauto.. joita valmistetaan hintaan vanha miljoona markkaa ??
Kyllä sillä rahalla saa todellakin hiljaisen kulkupelin...
"Venemarkka"... oli ennen se valuutta...nyt se on vaan "vene-euro"Eipä toi kovin kummoinen vertaus ole tuo asuntoauto. Periaatteessa ajatus on sama: ihminen haluaa kulkea paikasta toiseen virkistäytymään ja kuljettaa "kotiaan" mukana. Siihen ne yhtäläisyydet sitten loppuukin. Olosuhteet on kuin vertaisi Lintsillä possujunaa ja vuoristorataa. Johan tuo homma tulee laitteiden painossakin selväksi ihan vaan kilohinnan myötä. Vene luokkaa miljoona mummoa painaa 4 tonnia, kallis asuntoauto tuskin. Mistä paino tulee? No usein veneessä kaksi konetta, paksu pohja.... Käyhän katsomassa mitä koneet maksaa.
Toisekseen edelleen tuo sarjasuuruus on eniten hintaan vaikuttava tekijä. Sitten laatuvaatimus. Kukaan ei kuole jos asuntoauton seinän "silmän lume" lasikuitu seinä haljoaa, mutta veneessä...
On hiukka eri tehdä iso veneen runko yhdestä kappaleesta, yhteen muottiin, laadukkaasti kuin prässätä linjassa asuntoauton hiuksen paksuisia levyjä sarjana ja laittaa kasaan melkein täysin roboteilla!
Ja mitä varusteluunkin tulee niin enpä jaksa eritellä. Jos jotain harmittaa, että veneily on kallista niin olkoot veneilemättä. Kyllä tuolla on tarjolla kämppinkialueitakin niitä halajaville.
Mikä tahansa kaupan ala on nykyään niin kilpailtu, että ei siellä hengissä pysy enää yritys joka koittaa vetää yli katteita huonolla laadulla. Se on tosi.
Että näin. Mutta alkuperäiseen asiaan mielipiteenä: jos Targa ja Minor saman hintaisia niin ottaisin Targan.
- janska
isoista targoista tai minoreista ei ole henk. koht. tietoa, mut pikkuminorista on ja kaikki pelkästään positiivista. Vene on vankasti tehty ja ajo-ominaisuudet riittää. Viimeistelyssäkään ei ole moitittavaa.
- fgw
Vene lehdessä oli juttu 3 veneestä jotka on tehneet heihin erityisen vaikutuksen. Tiiskeri, Targa ja kolmatta en nyt muista. Kyllä targalla on sellainen maine, että kun muut jäävät kovalla kelillä rantaan, niin targalla eikun menoksi. Targoja myydään Paljon Englantiin ja Norjaan se jo jotain kertoo. Vähontään vuoden toimitusajat kuulemma.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733834Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92061Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2301370- 1351276
- 1121158
- 1131150
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil711057Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik61005- 60984
- 35906