Voiko kykyjään kehittää?

Shadeye

Ja ensi alkuun pyydän, että jos ei ole muuta vastattavaa kuin jotain tyyliin "idiootti et tiedä mistään mitään" niin älkää vaivautuko edes vastaamaan.

Sitten asiaan.
Minulla on ehkä jonkinlaisia kykyjä. Kerrankin tiesin, minulla oli tunne että pian minulle tapahtuu jotain, vaikka olosuhteissa ei ollut mitään "hälyttävää". Ja kaaduin portaissa ja satutin nilkkani. Lieviä enneuniakin on tullut muutama nähtyä.
Lähinnä minua kiinnostaa, pystyykö omia kykyjään kehittämään, ajamaan esiin? Osaako kukaan teistä oikeasti leijuttaa esineitä ilmassa ja miten se tapahtuu? Toimiiko jokin loitsu todella? Pystyykö ihminen todella lukemaan toisten ajatuksia?
Ja onko teillä kenelläkään minkäänasteisia "pahoja" voimia? Esim. jos olette vihaisia jollekin, haluatte että häneen sattuisi ja äkkiä häneen sattuukin oikeasti.
Olen aika kokematon näissä asioissa, kuten varmaan huomaatte... Eniten kiinnostaa, että miten.

Tehkää päivän hyvä työ ja auttakaa nuorta vampyyria. ^^

28

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vvv

      Kyllähän niitä voi. Itse olen kehittänyt esim. meditoimalla, keskittymällä ja tiedostamalla. Jos jotain kykyjä on ne kannattaa oppia hallitsemaan niin täydellisteti kuin vain pystyt.
      En noista esimerkeistä nyt mene sanomaan mitään, mutta tahdonvoimaa ja kärsivällisyyttä pitää olla :)

    • Topu

      1) Voiko kykyjään kehittää? -Voi.
      2) Osaako joku leijuttaa esineitä? -Ei ole ollut tarvetta, joten en tiedä.
      3) Toimiiko loitsut? -Toimii. Oman kokemukseni mukaan.
      4) Pystyykö ihminen lukemaan toisen ajatuksia? -Ei suoranaisesti. Pystyt kyllä aavistamaan toisen motiivit ja ajatukset, mutta se ei ehkä kuitenkaan kuulu varsinaisesti magian piiriin. Tai kuuluuko? En tiedä. Tuotakin taitoa voi kyllä kehittää.
      5) Onko pahoja voimia? -Voimia on moneen lähtöön. Pahuus kuuluu lähinnä kristilliseen mytologiaan ja sitä kautta saatananpalvontaan. Miksi joku haluaisi tehdä pahaa? Mutta toista voi kyllä vahingoittaa. Siitäkin on omakohtaisia kokemuksia. Tosin en tiedä kuuluvatko nekään metodit magian piiriin...
      6) Kysymyksesi kuuluu: miten? Minun kysymykseni kuuluu vastaavasti: miksi?

      • *sophie*

        . . . Meditoida se auttaa tiedostamaan
        kykyjäsi. Laita inkiväärijuurta tyynyn alle, se auttaa enne unien näkemisessä, ainakin minulla.
        Mutta vamppyyri et ole sen minäkin tiedän.
        Mutta muista tukikorvasi heti jos joku kirkuu.
        Älä kuuntele. Luota minuun.


      • Itzli

        Mielestäni niinsanottuja pahoja voimia on olemassa, mutta ongelma tässä on nyt se moralistinen lataus joka hyvä/paha termien käyttöön sisältyy, aivan kuin asiat voisi luokitella yleisellä tasolla joko hyviksi tai pahoiksi. Tottakai on olemassa kasapäin kaikenlaisia hirvittäviä, kauhistuttavia, raadollisia, tappavia, järkyttäviä ja inhottavia asioita (yleensä tällaisia kutsutaan pahoiksi asioiksi), mutta kaikki riippuu lopulta katsojan omasta näkökulmasta ja tavoitteista. Emme sitäpaitsi itsekään ole vapaita "pahuudesta". Olemmehan tästä perinjuurin ristiriitaisesta maailmankaikkeudesta syntyneitä ja kannamme aina mukanamme vähintään omaa varjoamme. Ei sitä todellisuuteen koodattua pahuutta voi oikeasti syleillä, muttei sitä voi myöskään koskaan tuhota. Se kuuluu sopimukseen. Sen kanssa on vain elettävä.

        Joskus ajattelen näin, että lopulta pahuus on vain neutraali voima, joka saa universumin liikkumaan. Silloin kun jokin liikahdus ei miellytä meitä, vahingoittaa meitä tai ei sovi yhteen päämääriemme kanssa, kutsumme sitä pahaksi, joka tarkoittaa että pelkäämme sitä (usein syystäkin). Lopulta sekä hyvä että paha sulavat pois ja jäljelle jää ainoastaan jokin, mikä? Tao?

        Toki siitä huolimatta käytännön elämän tasolla me olemme dualismin piirissä ja joudumme toimimaan sen ehdoilla, olkoonkin että jokin korkeampi aspekti meissä pystyy joskus katsomaan reaalimaailman mustavalkoisuuden ohitse.


      • magus

        "Pystyykö ihminen lukemaan toisen ajatuksia? -Ei suoranaisesti"

        Olen eri mieltä. Olen useinkin lukenut eri ihmisten ajatuksia ja varmistanut jälkeenpäin havainnon oikeellisuuden henkilöiltä itseltään. Telepatia toimii. Olen myös onnistunut tietoisesti lähettämään henkilölle ajatuksen.


      • kysyn1
        magus kirjoitti:

        "Pystyykö ihminen lukemaan toisen ajatuksia? -Ei suoranaisesti"

        Olen eri mieltä. Olen useinkin lukenut eri ihmisten ajatuksia ja varmistanut jälkeenpäin havainnon oikeellisuuden henkilöiltä itseltään. Telepatia toimii. Olen myös onnistunut tietoisesti lähettämään henkilölle ajatuksen.

        miten


      • ioini
        kysyn1 kirjoitti:

        miten

        Koska me ollaan kaikki yhtä eli samaa energiaa ja samasta lähteestä veistetty,meillä on kaikillä yhteys toisiimme,halusimme tai emme. Tää ei ole mitää new age soopaa vaan täyttä totta,uskonnot ei liity tähän millään tavalla.


    • Mielityinen

      Jokaisen, jolla on kykyjä, olivatpa ne kuinka vahvoja tai heikkoja tahansa, pitäisi kehittää kykyjään. Sen ei pitäisi olla vain mahdollisuus, sen pitäisi olla velvollisuus. Kun kehität itseäsi, ymmärrät ja hallitset paremmin kykyjäsi. Hallitsemattomina kyvyt voivat olla vahingollisia sekä kantajalleen, että ihmisille hänen lähellään.

      Ensimmäinen kyky, josta puhut, on intuitio. Siis kyky aavistuksenomaisesti tietää, että "jotakin" tapahtuu pian. Tämä kyky on ihmisille luonnollinen, mutta suurin osa meistä tukkii siltä korvansa. Kykyä voit kehittää yksinkertaisesti kuuntelemalla sisäistä ääntäsi ja seuraamalla milloin se varoittaa sinua ja mitä sitten tapahtuu. Suosittelen tämän kyvyn kehittämistä, sillä minut se on kaksi kertaa pelastanut autokolarilta. (Kerran kuorma-auton, eilen hirven kanssa ;)

      Intuitio on oma sisäinen äänesi. Suuntauksesta riippuen sen oletetaan tulevan "jostakin ylempää" tai sen oletetaan olevan piilotajunnan sivutuote. Aivot käsittelevät huimat määrät tietoa, joka ei koskaan yllä tietoiseen mieleesi. Kuitenkin kaikki tuo informaatio suodatetaan ja siitä etsitään merkkejä mm. vaarasta, muiden ihmisten mielentiloista jne. Intuitio tuo pintaan jonkin pitkän suodatusprosessin tuloksen, piilotajunnan "hälytyksen". Itse en usko aivan noin mekanistiseen selitykseen. Tämä mekaniikka muodostaa intuition pohjan, mutta sen hienovaraisemmat toiminnot perustuvat osittaiseen alitajuiseen tulevaisuuden ennalta näkemiseen.

      Minä en saa esineitä levitoimaan, mutta olen kuullut ihmisistä, jotka mm. voivat liikuttaa kolikkoa pöydällä koskematta siihen. Telekineesi kuuluu ihmisten kykyihin ja sitäkin voi kehittää. Kyky on aluksi työläs, sillä omat ajatuksesi ovat usein suurin esteesi. Niin kauan, kuin olettaa, ettei se ole mahdollista, on sen toteuttaminen vaikeaa. Kannattaa harjoitella sopivaan paikkaan kiinnitetyllä riipuksella. Yritä saada riipus liikkeelle koskettamatta sitä. Huom. älä pidä sitä kädessäsi, Pendulum on erikseen. Ja omat kätesi heiluttelevat helposti riipusta, vaikka yrittäisitkin pitää ne paikallaan.

      Kyllä, loitsut toimivat todella. Mutta se, kuinka ne toimivat, riippuu loitsijasta.

      Kyllä, ihminen voi lukea toisten ajatuksia. Tässä löytyy kahta koulukuntaa. Toiset sanovat lukevansa ihmisten tunteita ja tunnetiloja, toiset suoraan ajatuksia. Kiista käy siitä, kummat ovat "oikeassa" vaikka kyse on kahdesta eri asiasta. Empatia, eli kyky havaita toisten tunteita, on taas luonnollinen kyky, tosin toisissa voimakkaampi kuin toisissa. Kyky lukea ajatuksia on minusta taas yksi selvänäkemisen tavoista.

      Näiden taitojenkaan opetteleminen ei ole mahdotonta. Kun liikut ihmisten kanssa, kiinnitä huomiosi siihen, minkälainen olo sinulle tulee heidän seurassaan. Empaatikko kokee omassa fyysisessä ruumiissaan ja mielessään toisten tunteet. Hiljennä oma mielesi, ettet anna omien tunteidesi haitata tai hämätä itseäsi. Kaikki eivät ole vihaisia tai iloisia yhtä aikaa sinun kanssasi. Kun haluat lukea toisen ajatuksia, keskity häneen, mutta mielellään niin, ettei hän itse huomaa ja anna ajatusten nousta mieleesi pakottamatta. Yritä kuitenkin pitää mielesi avoinna, ajatusten tulee virrata ilman, että takerrut niihin. Mieti lopulta, mitä koit. Kuulitko omat ajatuksesi vai nousivatko mieleesi jonkun muun ajatukset. Älä valitse kadulta satunnaista ihmistä, vaan pyydä lupa joltakulta ystävältäsi, että voit myöhemmin käydä hänen kanssaan läpi saamiasi mielikuvia. Muuten et voi tietää kuvittelitko omiasi.

      Jokaisella, jolla on kyky muuttaa asioita tässä maailmassa tahtonsa avulla, on mahdollisuus käyttää tuota kykyään hyvään tai pahaan. Oma määritelmäni pahasta on muiden vahingoittaminen. Ei mitään pahaan esim. siinä, että yrittää loitsia itselleen rahaa laskujensa maksamiseen, kun ei yritä taivuttaa jonkun mieltä, niin että tämä poloinen kaivaa taskustaan rahat sinulle. Voimat eivät yleensä ole "puolueellisia" mutta niiden käytöstä olemme vastuussa. Samaan tapaan kuin kirvestä voi käyttää puiden pilkkomiseen ja lähimmäisen hutkimiseen, valinta on meidän.

      (Tästä syystä minä en tee loitsuja ollessani vihainen, peloissani tai äärettömän surullinen. Kun vaikuttimet eivät ole selvät, loitsu voi toteutua "miten sattuu" tai pahimmillaan "laueta silmille.")

      Taikuus on pitkä ja vastuullinen polku. Voin suositella sen kulkemista, mutta en voi edes näyttää mistä se alkaa. Sinun on löydettävä se itse.

      M

      • Ereshkigal

        Jos omaa "voimia" tai herkkyyttä, lienee vallan MUST lähteä kehittämään niitä ja jalostamaan niitä... Ja tärkeää on myös hallita ne.

        Itse joskus, en muista koska, olin hautausmaalla ja aloin kokea tunteita joihin ei ollut mitään syytä minussa itsessäni. Tunsin iloa ja surua. Samaan aikaan mieleeni tuli mielikuva tukevahkosta naisesta, joka oli asunut tai kuollut tietynlaisessa paikassa, ja eläessään pitänyt mausteista... Ollessani lähdössä hautausmaalta minusta tuntui kuin tumma varjomainen olio olisi uhkunut vihaa minua ja kumppaniani kohtaan, haluten ikäänkuin sanoa että häipykää täältä.

        Kylläpä toiset sitten ovat mustasukkaisia haudoistaan... :)

        En ole sillä tavalla herkkä että koen tällaista jatkuvasti. Mutta mieleeni tulee, että jos tämä on mahdollista kerran, niin onko se sitten periaatteessa mahdollista missä tahansa ja koska tahansa? Miten voin olla varma että satunnaiset synkkyyden tai ilon puuskat ovat MINUSTA lähtöisin? Aina?

        Siinäpä sitä on pohtimista.

        Itse luulen että vaikka on maailman vaikeimpia asioita hallita tunteitaan, saati sitten koemielessä keinotekoisesti annostella ja kokea niitä ilman syytä, niin se voisikin olla sellainen mielenkiintoinen projekti missä juuri nähdään että onko sitä maagikko vai ei!

        (Tuo keinotekoinen eli näytelty tunteen tunteminen voisi auttaa "oikeidenkin" tunteiden hallinnassa.)


      • Topu
        Ereshkigal kirjoitti:

        Jos omaa "voimia" tai herkkyyttä, lienee vallan MUST lähteä kehittämään niitä ja jalostamaan niitä... Ja tärkeää on myös hallita ne.

        Itse joskus, en muista koska, olin hautausmaalla ja aloin kokea tunteita joihin ei ollut mitään syytä minussa itsessäni. Tunsin iloa ja surua. Samaan aikaan mieleeni tuli mielikuva tukevahkosta naisesta, joka oli asunut tai kuollut tietynlaisessa paikassa, ja eläessään pitänyt mausteista... Ollessani lähdössä hautausmaalta minusta tuntui kuin tumma varjomainen olio olisi uhkunut vihaa minua ja kumppaniani kohtaan, haluten ikäänkuin sanoa että häipykää täältä.

        Kylläpä toiset sitten ovat mustasukkaisia haudoistaan... :)

        En ole sillä tavalla herkkä että koen tällaista jatkuvasti. Mutta mieleeni tulee, että jos tämä on mahdollista kerran, niin onko se sitten periaatteessa mahdollista missä tahansa ja koska tahansa? Miten voin olla varma että satunnaiset synkkyyden tai ilon puuskat ovat MINUSTA lähtöisin? Aina?

        Siinäpä sitä on pohtimista.

        Itse luulen että vaikka on maailman vaikeimpia asioita hallita tunteitaan, saati sitten koemielessä keinotekoisesti annostella ja kokea niitä ilman syytä, niin se voisikin olla sellainen mielenkiintoinen projekti missä juuri nähdään että onko sitä maagikko vai ei!

        (Tuo keinotekoinen eli näytelty tunteen tunteminen voisi auttaa "oikeidenkin" tunteiden hallinnassa.)

        Kirjoitit:
        "Itse luulen että vaikka on maailman vaikeimpia asioita hallita tunteitaan, saati sitten koemielessä keinotekoisesti annostella ja kokea niitä ilman syytä, niin se voisikin olla sellainen mielenkiintoinen projekti missä juuri nähdään että onko sitä maagikko vai ei!

        (Tuo keinotekoinen eli näytelty tunteen tunteminen voisi auttaa "oikeidenkin" tunteiden hallinnassa.)"

        Tästä kirjoitin joskus kauan sitten. Teatterikoulun näyttelijätyön metodiikassa pohditaan juuri näitä asioita. Näyttelijän tunteet eivät ole sillä tavalla "näyteltyjä" vaan pikemminkin generoituja.

        Itse sovelsin tätä metodia tunteenhallinnassa läheisen perheenjäsenen kuoltua. Kun kuolema kohtaa ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta antautua niitten tunteiden valtaan, jotka jyräävät päälle. Tunteiden hallinta on aika monille arkea. Se ei tee heistä kuitenkaan mielestäni maagikoita.

        Maagikoksi ihmisen tekee mielestäni tavallaan empatia: se että pystyy sukeltamaan toisen, itsen ulkopuolisen olennon tunnemaailmaan, oli sitten kyseessä läheinen ihminen tai sata vuotta sitten kuolleen haamu.


      • Ereshkigal
        Topu kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Itse luulen että vaikka on maailman vaikeimpia asioita hallita tunteitaan, saati sitten koemielessä keinotekoisesti annostella ja kokea niitä ilman syytä, niin se voisikin olla sellainen mielenkiintoinen projekti missä juuri nähdään että onko sitä maagikko vai ei!

        (Tuo keinotekoinen eli näytelty tunteen tunteminen voisi auttaa "oikeidenkin" tunteiden hallinnassa.)"

        Tästä kirjoitin joskus kauan sitten. Teatterikoulun näyttelijätyön metodiikassa pohditaan juuri näitä asioita. Näyttelijän tunteet eivät ole sillä tavalla "näyteltyjä" vaan pikemminkin generoituja.

        Itse sovelsin tätä metodia tunteenhallinnassa läheisen perheenjäsenen kuoltua. Kun kuolema kohtaa ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta antautua niitten tunteiden valtaan, jotka jyräävät päälle. Tunteiden hallinta on aika monille arkea. Se ei tee heistä kuitenkaan mielestäni maagikoita.

        Maagikoksi ihmisen tekee mielestäni tavallaan empatia: se että pystyy sukeltamaan toisen, itsen ulkopuolisen olennon tunnemaailmaan, oli sitten kyseessä läheinen ihminen tai sata vuotta sitten kuolleen haamu.

        Empatia voi varmaan olla vähän yllättävä tai outo sana monelle, joka kokee että magiassa on aina oltava semmoista pientä arroganssia mukana... Mutta luulen että ymmärrän miten koet tämän asian.

        Se empatia tietysti taas edellyttää että on jotensakin vapaa omista skitsoistaan, valmis kohtaamaan mitä omituisimpia olentoja näinä omina itseinään, eikä vaadi että näiden tulee olla kuten minä olen... Ja että niiden pitää alistua niille arvoille joita minä pidän tärkeänä. Moniko TODELLA on siihen valmis? Tässä maailmassa: ei kovin moni.

        Ehkäpä vain todelliset maagikot ja kenties jotkut ufo-kontaktin kokeneet viitsivät tai joutuvat harjoittamaan sellaista ultimaatumia avoimuutta ja vierastamattomuutta... ;D


      • Topu
        Ereshkigal kirjoitti:

        Empatia voi varmaan olla vähän yllättävä tai outo sana monelle, joka kokee että magiassa on aina oltava semmoista pientä arroganssia mukana... Mutta luulen että ymmärrän miten koet tämän asian.

        Se empatia tietysti taas edellyttää että on jotensakin vapaa omista skitsoistaan, valmis kohtaamaan mitä omituisimpia olentoja näinä omina itseinään, eikä vaadi että näiden tulee olla kuten minä olen... Ja että niiden pitää alistua niille arvoille joita minä pidän tärkeänä. Moniko TODELLA on siihen valmis? Tässä maailmassa: ei kovin moni.

        Ehkäpä vain todelliset maagikot ja kenties jotkut ufo-kontaktin kokeneet viitsivät tai joutuvat harjoittamaan sellaista ultimaatumia avoimuutta ja vierastamattomuutta... ;D

        Niinpä. Jotenkin nämä jutut palaa aina samaan tematiikkaan.

        Magia on mahdollista kun kykenee kamppailemaan itsesäälin ja itsetärkeyden kanssa niin että on itse niskan päällä.

        Lähipiirini on täynnä ruikuttavia "potilaita". Itseään on vaikea parantaa, mutta toisessa ongelman hahmottaa aina jotenkin selkeämmin - ja tätä kautta oppii myös tarkastelemaan itseä.

        Noille ruikuttajille tyypillistä on tolkuton itsetärkeys. He todellakin uskovat että maailma pyörii heidän ympärillään. Tällaisilta ihmisiltä on terveellistä kysyä esimerkiksi:

        - Kuinka moni kuolee tai sairastuu ongelmasi tähden?
        - Kuka muu kuin sinä itse olet tästä asiasta tohkeissasi?
        - Mihin perustat sen oletuksen että kukaan ajattelee sinua silloin kun et ole läsnä? Jokainen ihminen on oman elämänsä päähenkilö. Silloin kun et ole läsnä toinen ihminen miettii aivan eri asioita kuin sinua.
        - Mitä aiot TEHDÄ (mieluummin uudella tavalla) asian muuttamiseksi edullisempaan suuntaan?
        - Älä odota että toinen muuttuu mielesi mukaan. Muuta itseäsi - se on helpompaa.

        Siis itsetärkeys.

        Tämä toimii myös toisilla tasoilla. Kun unohtaa itsensä ja keskittyy ympäristöön aistit avoinna, siis osana kokonaisuutta, olmina olevaisuudessa, niin alkaa aistia ympärillä haahuilevia voimia, tunnetiloja, olentoja.

        En tiedä mikä juttu tämä hautausmaa oikein on, mutta siellä minullekin viimeksi tapahtui selittämättömiä kokemuksia. Liekö sitten vaan että hautausmaalla, hiljaisuudessa, mielen porteissa kynnykset alentuu ja kamanat kohottuu...


      • magus

        "Kyllä, ihminen voi lukea toisten ajatuksia. Tässä löytyy kahta koulukuntaa. Toiset sanovat lukevansa ihmisten tunteita ja tunnetiloja, toiset suoraan ajatuksia. Kiista käy siitä, kummat ovat "oikeassa" vaikka kyse on kahdesta eri asiasta."

        Mielenkiintoista. En tiennytkään tästä koulukuntajutusta. Minä saan irti ihmisistä ajatusten (sanojen) lisäksi mielikuvia ja tunnetiloja. Asiaan liittyvä "kiista" tuntuu minusta varsin kummalliselta.


      • Babylos
        magus kirjoitti:

        "Kyllä, ihminen voi lukea toisten ajatuksia. Tässä löytyy kahta koulukuntaa. Toiset sanovat lukevansa ihmisten tunteita ja tunnetiloja, toiset suoraan ajatuksia. Kiista käy siitä, kummat ovat "oikeassa" vaikka kyse on kahdesta eri asiasta."

        Mielenkiintoista. En tiennytkään tästä koulukuntajutusta. Minä saan irti ihmisistä ajatusten (sanojen) lisäksi mielikuvia ja tunnetiloja. Asiaan liittyvä "kiista" tuntuu minusta varsin kummalliselta.

        Epäilenpä että saat ihmisistä mitään irti (kuulostaa aika julmalta ;)). Mielikuvien ja tunteiden jakaminen on toinen juttu.

        Mitä mahdat tarkoittaa ajatuksilla ja sanoilla? Missä mielessä ne ovat sama tai eri?

        "Asiaan liittyvä kiista" on kyllä monien mielestä varsin oleellinen, ja kiistan polttopisteessä on se, voiko telepatia alitajuisen viestinnän lisäksi toimia tietoisesti, eli onnistuuko eksplisiittisten kielellisten viestien lähettäminen ja vastaanottaminen. Esimerkiksi, jos lähettää tietoisen käskyn jollekin, suhteellisen usein voi käydä niin, että jos vastaanottaja on herkässä tilassa, hän tekee niin kuin on käsketty. Mutta jos pyytää käskyn annattuaan vastaanottajaa toistamaan sen ääneen, tulokset näyttäisivät olevan vähemmän rohkaisevia.

        Kiista varmaan johtuu ainakin suurimmaksi osaksi siitä, että skeptikoilla (ja myös monilla paranormaalin tutkijoilla) on varsin kummallisia ja naiveja ennakkokäsityksiä ja -odotuksia mielestä ja tietoisuudesta. Kuvaavaa on, että kun skeptikot toistivat Rupert Sheldraken erään telepatiakokeen ("katseen selässä tunteminen"), he saivat vastaavia tuloksia kuin Sheldrake, mutta onnistuivat kuitenkin kiistämään paranormaalien ilmiöiden olemassaolon sillä perusteella, että koe ei todistanut telepatian olevan tietoista!


      • magus
        Babylos kirjoitti:

        Epäilenpä että saat ihmisistä mitään irti (kuulostaa aika julmalta ;)). Mielikuvien ja tunteiden jakaminen on toinen juttu.

        Mitä mahdat tarkoittaa ajatuksilla ja sanoilla? Missä mielessä ne ovat sama tai eri?

        "Asiaan liittyvä kiista" on kyllä monien mielestä varsin oleellinen, ja kiistan polttopisteessä on se, voiko telepatia alitajuisen viestinnän lisäksi toimia tietoisesti, eli onnistuuko eksplisiittisten kielellisten viestien lähettäminen ja vastaanottaminen. Esimerkiksi, jos lähettää tietoisen käskyn jollekin, suhteellisen usein voi käydä niin, että jos vastaanottaja on herkässä tilassa, hän tekee niin kuin on käsketty. Mutta jos pyytää käskyn annattuaan vastaanottajaa toistamaan sen ääneen, tulokset näyttäisivät olevan vähemmän rohkaisevia.

        Kiista varmaan johtuu ainakin suurimmaksi osaksi siitä, että skeptikoilla (ja myös monilla paranormaalin tutkijoilla) on varsin kummallisia ja naiveja ennakkokäsityksiä ja -odotuksia mielestä ja tietoisuudesta. Kuvaavaa on, että kun skeptikot toistivat Rupert Sheldraken erään telepatiakokeen ("katseen selässä tunteminen"), he saivat vastaavia tuloksia kuin Sheldrake, mutta onnistuivat kuitenkin kiistämään paranormaalien ilmiöiden olemassaolon sillä perusteella, että koe ei todistanut telepatian olevan tietoista!

        "Epäilenpä että saat ihmisistä mitään irti (kuulostaa aika julmalta ;))"

        Hyvä epäilevä Tuomas. Sinun epäilylläsi ei ole mitään merkitystä. Minulle riittää aivan hyvin, että tiedän itse miten asia on. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta saada sinunkaltaistasi uskomaan telepatiaan enkä minä sinulle edes vastannut. Minulle telepatia ei ole uskon tai epäilyn asia, vaan ihan jokapäiväinen arkinen kokemus.

        "Mitä mahdat tarkoittaa ajatuksilla ja sanoilla? Missä mielessä ne ovat sama tai eri?"

        Aika monet ihmiset ajattelevat sanoilla. Sanoilla tarkoitan sitä, että joskus voin "kuulla" toisen ihmisen ajatukset, ja nämä ajatukset voivat olla yksittäisiä sanoja tai kokonaisia lauseita.


      • Tuomas
        magus kirjoitti:

        "Epäilenpä että saat ihmisistä mitään irti (kuulostaa aika julmalta ;))"

        Hyvä epäilevä Tuomas. Sinun epäilylläsi ei ole mitään merkitystä. Minulle riittää aivan hyvin, että tiedän itse miten asia on. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta saada sinunkaltaistasi uskomaan telepatiaan enkä minä sinulle edes vastannut. Minulle telepatia ei ole uskon tai epäilyn asia, vaan ihan jokapäiväinen arkinen kokemus.

        "Mitä mahdat tarkoittaa ajatuksilla ja sanoilla? Missä mielessä ne ovat sama tai eri?"

        Aika monet ihmiset ajattelevat sanoilla. Sanoilla tarkoitan sitä, että joskus voin "kuulla" toisen ihmisen ajatukset, ja nämä ajatukset voivat olla yksittäisiä sanoja tai kokonaisia lauseita.

        Tarkkaavaisuutta, veli hyvä! Kun sanon epäileväni, että tuskin saat mielikuvia tai ajatuksia ihmisistä "irti", tarkoitan sitä, mitä sanon, en sitä mitä kuvittelet minun tarkoittavan. Oletko todellakin sitä mieltä, että "luettuasi" jonkun ajatukset, nuo ajatukset eivät ole enää osa sitä mieltä, jota olet "lukenut", että sinä olet ne ajatukset jostain irrottanut? No tämä tästä pilkunnussinnasta. :)

        >>> Aika monet ihmiset ajattelevat sanoilla. Sanoilla tarkoitan sitä, että joskus voin "kuulla" toisen ihmisen ajatukset, ja nämä ajatukset voivat olla yksittäisiä sanoja tai kokonaisia lauseita. >>>

        OK. Et siis voi päättää, että nytpä luen jonkun ajatukset, mutta joskus kuulla?


      • magus
        Tuomas kirjoitti:

        Tarkkaavaisuutta, veli hyvä! Kun sanon epäileväni, että tuskin saat mielikuvia tai ajatuksia ihmisistä "irti", tarkoitan sitä, mitä sanon, en sitä mitä kuvittelet minun tarkoittavan. Oletko todellakin sitä mieltä, että "luettuasi" jonkun ajatukset, nuo ajatukset eivät ole enää osa sitä mieltä, jota olet "lukenut", että sinä olet ne ajatukset jostain irrottanut? No tämä tästä pilkunnussinnasta. :)

        >>> Aika monet ihmiset ajattelevat sanoilla. Sanoilla tarkoitan sitä, että joskus voin "kuulla" toisen ihmisen ajatukset, ja nämä ajatukset voivat olla yksittäisiä sanoja tai kokonaisia lauseita. >>>

        OK. Et siis voi päättää, että nytpä luen jonkun ajatukset, mutta joskus kuulla?

        Arvoisa pilkunnyplääjä

        En voinut kuvitellakaan, että otat kuvainnollisen ilmaisun "saada irti" kirjaimellisesti. Käytin sitä lähinnä 'aistia' merkityksessä. Epäilenpä, että olet huuliveikko ja haluat vain saada keskustelua aikaan.

        Päättämisestä sen verran, että yleensä minulla ei ole minkäänlaista tarvetta lukea toisten ajatuksia. Sitä vain tapahtuu jatkuvasti aivan kuin olisi vastaanotin päällä enkä saa sitä kiinni. Toisaalta eipä siitä suurta vahinkoa ole, joten en sitä liiemmin murehdi. Vain silloin käytän kykyäni tietoisesti, kun joku sitä minulta erikseen pyytää. Esim. silloin jos joku haluaa minulta selvänäköistä lukemusta tai tarottulkintaa.


    • Which

      Kyllä. Niitä kykyjä voi kehittää keskittymällä itseensä. (ja muihin ihmisiin)

      Sitten jos haluaa kehittää telepaattisia kykyjään, pitää yksinkertaisesti ajatella SITÄ IHMISTÄ jonka kanssa haluaa päästä "samalle aaltopituudelle"...Sitten yleensä saa yhteyden joko itse henkilöön tai häntä ympäröivään mielentilaan..

      Joskus se on kuitenkin hyvin intuitiivista, eli tulee se "mutu-tunne", että "minusta tuntuu, että hänellä ei nyt ole kaikki hyvin, tms..." (joka yleensä pitää paikkansa)

      Henkilökohtaisesti (liiankin) monet ns. pahat aavistukseni ovat pitäneet ikävän hyvin paikkansa.

      Joskus (itse asiassa hyvin usein) minä ainakin voin nähdä jonkun ihmisen "päähän", ts. tiedän/aavistan, mitä hän ajattelee tai aikoo tehdä. Siihen on vaikea antaa ohjeita...kyseessä on ilmeisesti vain voimakas keskittyminen...

      Mutta tämä on telepatiaa...sitten on hypnoosi, woodoo (jota en kyllä ole vielä viitsinyt harjoittaa)...Saattaisi (hahaa) vahingossa toimia, enkä aina välttämättä ajattele kauhean hauskasti tietyistä ihmisistä...

      Joskus olen kyennyt ns. vahingoittamaan muutamaa tyyppiä, joita pidin TOSIPASKOINA...mutta se oli TAHATONTA!! Eli varoituksen sana! Joskus omista voimistaan ei ole kunnolla tietoinen ja niitä saattaa ohjailla vahingossa aika pahoille teille...tietysti jos oli tarkoituskin vahingoittaa jotakuta, niin sittenhän asia meni niinkuin "pitikin", mutta tuohon en kommentoi MITÄÄN. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä...

      • Pertti P.

        which tarkottaa että mikä ja Witch on se noita-akka mikä lukee toisten ajatuksia ja omaa muitakin yliluonnollisia kykyjä. Kuunteletko myös goottimusiikkia ja lennät luudalla? Kissatkin on ihania.


    • qwerty123545

      mä oon tehnyt niin että lyänyt toista ajatus ten voimalla mutta en lejutanut esineitä dramatisoi joku sitén tee niin sano nääsanat mielessä kulat likuutapi esineitäpi ihmisiäpi jumalapi muista eka jeditää esinettä se ei onistu mutta testaa sit ihmiseen muista älä tee suutuspäisäsi tee se hämäräsä tai ilalla

    • Itse en niinkään heti miettisi pystyykö kykyjään kehittämään vaan ennemminkin haluaako vaihtaa maailman kuvaansa ja elämäntyyliään josta ei ole paluuta vanhaan.

      Olen tavannut niin monta ihmistä jotka ovat olleet tohkeissaan kun saavat selvilleen että heillä on kyky. He haluavat kaikki astua magian suureen maailmaan, mutta eivät tajua ettei sieltä ole paluuta jossei pidäkkään siitä mitä siellä odottaa.

      Niin moni on tullut katuma päälle ja ajautunut melkein hulluksi kun on astunut magian maailmaan eikä olekkaan valmis kohtaamaan mitä toisella puolella on.

      Joten sinulle ohjeena: Kaikki yliluonnollinen ja selittämätön voi kuulostaa hienoltaa ja kiehtovalta, mutta muista etteivät nuo taidot tule vältämättä koskaan sinun haltuusi ja joudut maksamaan saman hinnan kuin ne joista tulee taitavia magian käyttäjiä.

    • cootti mentalisti

      hei minä olen kyllä mentalisti mutta enkerro kaikkea tässä viestissä no siinä tarvitsee rauhoittumista ja itse varmuutta jos sinä haluat oppia lue ohjeet
      1. jos luet ihmisten ajatuksia niin tee näin pistä kätesi hänen kädelleen ja koita miettiä rakkautta ja ihan mitä vaan miita
      2. haluaisit taikoa sinun pitää ekaksi luottaa itseesi ja varmuuteen



      lahetä viestiä kik GoottiGitta1234

      • Tyttöhädässä

        Must tuntuu että mulla on jotain yliluonnollisia voimia! Koska "tunkeuduin" ystäväni mieleen ja sain selville hänen ihastuksensa jota hän ei ollut kertonut kellekkään! Sain vaarini pieneen hypnoosiin! Joten haluaisin apua koska en ole oikein vielä "tietoinen" miten voisin kehittää niitä!! Olen myös nähnyt nyt lähi aikoina unissani seuraavan päivän mikä on mielestäni karmivaa!


    • Mysteeri2

      Miten itsevarmuutta voisi saada lisää? Nimittäin luokallani pn eräs tyttö joka on täydellinen kaikessa ja osaa hypnotisoida ja hän saa minut lannistumaan täysin sillä itse en osaa juuri mitään. Niin että kuinka saisin sitä itsevarmuutta ja itseluottamusta?

    • 209719

      Minä olen omituinen. Voin tunkeutua toisten pään sisään ja ohjata sadetta ja tuulta heikosti. Se on erikoista mutta totta

    • 1234567728829

      Saatan olla ihmissusi!😲

    • Anonyymi

      No itselläni on ehkä sellainen voima että kun joku ärsyttää paljon niin minusta vain tulee vahva ja tulee sellainen tunne että voisin vaikka halkaista ison kiven tosta noin ja että tulee myös joskus supernopeus ja niin

    • Anonyymi

      Pystyisikö joku kenellä on telekineesi niin opettamaan minua siihen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4985
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe