Miltäs talon valmistajalta mahtaisi löytää talomalleja (1,5 tai 2-kerroksinen) joissa on erillinen saunarakennus/osasto talon yhteydessä. Eli siis saman katon alla mutta omana tilanaan. Selitinkö epäselvästi. Löysin Kastelli talolta yhden mallin (aika 181S) mutta malli ei oikein ollut meidän tarpeisiin sopiva. Onko kukaan törmännyt minkään talopaketti toimittajan mallistossa vastaaviin?
Erillinen saunaosasto
24
4509
Vastaukset
- o n
arkkitehtuuripalsta, ei mikään kastellipakettipalsta. Saat (helposti) vaikka erillisen saunan, kun teetät suunnitelman arkkitehdillä.
- Rauno Kangas
...on vielä sen verran harvinainen "erikoisuus", ettei ole paljon valmiita malleja - etenkään talopakettimallistoissa. Ja kun huomioidaan se, että monet asiat tuollaisissa taloissa muuttuvat talosta ja tontista toiseen, niin melkoisen suurella todennäköisyydellä toimivan mallin aikaansaaminen edellyttää yksilöllistä suunnittelua.
Viimei aikoina on esim. pääkaupunkiseudulle ruvennut tulemaan nk. tiivismatala-kaava-alueita, joissa on rakennusoikeutta tyypillisesti suuruusluokkaa 150 m2 asuinrakennukselle ja 40 m2 piharakennukselle - lisälausumalla, että saunaosasto voidaan haluttaessa sijoittaa piharakenukseen. Jos noita tontteja rupeaa tulemaan viljalti, niin vuoden parin sisällä ilmestyy noita myös mallistokirjoihin...- saunaosastot niin kalliita ...
ne yleisty!
Mutta kosteusteknisesti se on aivan lyömätön jos on esim silleen että saunaosasto on erillään asuinrakennuksesta, siis vaikka terassi välissä, toisella puolen talo ja toisella saunaosasto. - teknisesti..
saunaosastot niin kalliita ... kirjoitti:
ne yleisty!
Mutta kosteusteknisesti se on aivan lyömätön jos on esim silleen että saunaosasto on erillään asuinrakennuksesta, siis vaikka terassi välissä, toisella puolen talo ja toisella saunaosasto.Anna mun kaikki kestää.
- Asjantuntia
teknisesti.. kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää.
Kestä, kestä.
Talokin kestää paremmin. - amiksen raksapuolella
teknisesti.. kirjoitti:
Anna mun kaikki kestää.
3 vuoteen niin sinulle selviää että kylppäriAMMATTILAISET puhuvat kosteusrasituksesta mm. sanalla "kosteusteknisesti". Itse en ole ammattilainen mutta sen verran olen alaa opiskellut että jotain tiedän kosteudesta, tekniikasta, niiden yhdistelmästä ja kosteusrasituksesta...
- ny,
amiksen raksapuolella kirjoitti:
3 vuoteen niin sinulle selviää että kylppäriAMMATTILAISET puhuvat kosteusrasituksesta mm. sanalla "kosteusteknisesti". Itse en ole ammattilainen mutta sen verran olen alaa opiskellut että jotain tiedän kosteudesta, tekniikasta, niiden yhdistelmästä ja kosteusrasituksesta...
jos höntti hökäisy pikkasen nappas. Ehkä se tuli siitä, että sepustuksestasi sai vaikutelman, jotta olet tosiaankin "opiskellut", ja välitit oppimaasi etiä päin. Sananahan "kosteustekninen" on hyvinkin neutraali, eikä aiheuta mitään intohimoja mihinkään suuntaan, päinvastoin kuin esim. "kestävä kehitys" tai "elinkaariajattelu".
Amishaivenia minulla ei koskaan ole ollut, mutta saattaa olla, että muisti tekee tepposet. - että jos parissa rivissä
ny, kirjoitti:
jos höntti hökäisy pikkasen nappas. Ehkä se tuli siitä, että sepustuksestasi sai vaikutelman, jotta olet tosiaankin "opiskellut", ja välitit oppimaasi etiä päin. Sananahan "kosteustekninen" on hyvinkin neutraali, eikä aiheuta mitään intohimoja mihinkään suuntaan, päinvastoin kuin esim. "kestävä kehitys" tai "elinkaariajattelu".
Amishaivenia minulla ei koskaan ole ollut, mutta saattaa olla, että muisti tekee tepposet.kerron että turvallisinta olisi pitää vedet jossain ihan muualla kuin asuinrakennuksessa niin ei se nyt vielä kummonenkaan sepustus ole...
Oliskohan se toi sun oma ulosantisi mikä saa kuvittelemaan muitten sanomiset ja toteamukset joksikin oudoksi ja huvittavaksi..?
No joka tapauksessa aloittajalle, hökijälle ja alan ammattilaisille voidaan kumminkin todeta että (kosteusteknisesti)toimiva tila pitää kosteuden ja veden pois rakenteista, kuivuu, tuulettuu ja pysyy raikkaana ja terveenä. Ja kaikkein turvallisinta on pitää vesi erillään asuinrakennuksesta. Keittiöön ja paskahuussiin se kumminkin vedetään, mutta kylpyhuone, sauna tai jopa saunaosasto aiheuttaa suurimman rasituksen. Ja tämän vuoksi kylpyamme tai suihkukaappi on ehdottomasti turvallisimpia vaihtoehtoja. Ja kivirakenteiset seinät.
Joskus kuitenkin kosteuden "kuuluu" päästä rakenteisiin, lähinnä lattialaattaan. Mutta ne ovat aina tapaus kohtaisia juttuja. Kannattaa kysellä esim Rauno Kankaalta joka tuntuu kirjoitustensa perusteella todella näistä asioista jotain tietävän palstan yleisestä linjasta poiketen...
Pahoittelen virheellistä tai huvittavaa terminologiaa, mutta toivottavasti ajatus välittyi!
J.k.
Ihanko tosissaan "kestävä kehitys" ja "elinkaariajattelu" herättää sinussa intohimoja? Tiesitkö että omalta osaltaan "kosteustekninen toimivuus" on ns elin tärkeetä molemmille noille asioille. Mutta se olikin se termi, se on niin väritön noihin mainitsemiisi verrattuna? Joo, se on toi sun oma ulosanti se ongelma... - kan gas
että jos parissa rivissä kirjoitti:
kerron että turvallisinta olisi pitää vedet jossain ihan muualla kuin asuinrakennuksessa niin ei se nyt vielä kummonenkaan sepustus ole...
Oliskohan se toi sun oma ulosantisi mikä saa kuvittelemaan muitten sanomiset ja toteamukset joksikin oudoksi ja huvittavaksi..?
No joka tapauksessa aloittajalle, hökijälle ja alan ammattilaisille voidaan kumminkin todeta että (kosteusteknisesti)toimiva tila pitää kosteuden ja veden pois rakenteista, kuivuu, tuulettuu ja pysyy raikkaana ja terveenä. Ja kaikkein turvallisinta on pitää vesi erillään asuinrakennuksesta. Keittiöön ja paskahuussiin se kumminkin vedetään, mutta kylpyhuone, sauna tai jopa saunaosasto aiheuttaa suurimman rasituksen. Ja tämän vuoksi kylpyamme tai suihkukaappi on ehdottomasti turvallisimpia vaihtoehtoja. Ja kivirakenteiset seinät.
Joskus kuitenkin kosteuden "kuuluu" päästä rakenteisiin, lähinnä lattialaattaan. Mutta ne ovat aina tapaus kohtaisia juttuja. Kannattaa kysellä esim Rauno Kankaalta joka tuntuu kirjoitustensa perusteella todella näistä asioista jotain tietävän palstan yleisestä linjasta poiketen...
Pahoittelen virheellistä tai huvittavaa terminologiaa, mutta toivottavasti ajatus välittyi!
J.k.
Ihanko tosissaan "kestävä kehitys" ja "elinkaariajattelu" herättää sinussa intohimoja? Tiesitkö että omalta osaltaan "kosteustekninen toimivuus" on ns elin tärkeetä molemmille noille asioille. Mutta se olikin se termi, se on niin väritön noihin mainitsemiisi verrattuna? Joo, se on toi sun oma ulosanti se ongelma...näkyy olevan kovasti tapetilla ainakin kivitalopalstalla. Ranen lisäksi ajankohtaisia ovat muun muassa suodatin- ja hamekangas. Käyppäs kurkkaamassa, jos kantti kestää, mutta tuskinpa sinulta ihan pienestä housuun plörähtää, vaikka pikkasen herkkis oletkin.
- Kiitos sulle!
kan gas kirjoitti:
näkyy olevan kovasti tapetilla ainakin kivitalopalstalla. Ranen lisäksi ajankohtaisia ovat muun muassa suodatin- ja hamekangas. Käyppäs kurkkaamassa, jos kantti kestää, mutta tuskinpa sinulta ihan pienestä housuun plörähtää, vaikka pikkasen herkkis oletkin.
Lähin jalat ristissä seikkailemaan neuvomaasi suuntaan ja ylläri ylläri mitä pomppas silmille...
Rane ON ammattimies
http://www.kolumbus.fi/taloapu.rauno.kangas/ - mainostaminen
Kiitos sulle! kirjoitti:
Lähin jalat ristissä seikkailemaan neuvomaasi suuntaan ja ylläri ylläri mitä pomppas silmille...
Rane ON ammattimies
http://www.kolumbus.fi/taloapu.rauno.kangas/ei ole hyvän tavan mukaista. Ehkä tuli napattua yösyömmellä yksi konjakki liikaa, ja arvostelukyky petti? Nenänalusina on kylläkin amisviiksiä tuuheampi karvoitus, joten siitä pisteet.
- postaus kun täällä
mainostaminen kirjoitti:
ei ole hyvän tavan mukaista. Ehkä tuli napattua yösyömmellä yksi konjakki liikaa, ja arvostelukyky petti? Nenänalusina on kylläkin amisviiksiä tuuheampi karvoitus, joten siitä pisteet.
oli vähän semmonen henki että Ranen tiedot olis kyseenalaistettu...
Mutta se mistä ton löysin oli alunperin Ranen ittensä postaama.
Eli voidaan olla tyytyväisiä että tälläkin palstalla joku ammatti-ihminen vaivautuu jakamaan neuvojaan jalat maassa meiningillä ilman turhaa mouhoamista mihin mekin tossa aikasemmin syyllistyimme...
Taitavat räkäjarrut olla ammattimiehen merkki..? - tulikin
postaus kun täällä kirjoitti:
oli vähän semmonen henki että Ranen tiedot olis kyseenalaistettu...
Mutta se mistä ton löysin oli alunperin Ranen ittensä postaama.
Eli voidaan olla tyytyväisiä että tälläkin palstalla joku ammatti-ihminen vaivautuu jakamaan neuvojaan jalat maassa meiningillä ilman turhaa mouhoamista mihin mekin tossa aikasemmin syyllistyimme...
Taitavat räkäjarrut olla ammattimiehen merkki..?mieleeni, että viikko takaperin radiosta tuli ohjelma, joka käsitteli etupäässä kolmannen valtakunnan arkkitehtuuria. Silloinen kyseisen koppalakki- ja kypärävaltion päämies näpsäköine jarruineen oli vallan mieltynyt arkkitehtuuriin. Ranen viikset ei ihan saundaa samalta, mutta tuntuu kovasti hänelläkin olevan hinkua arkkitehdin tontille ("Olen piirtänyt arkkitehtikuvia") Heh.
- jos verrataan tohon
tulikin kirjoitti:
mieleeni, että viikko takaperin radiosta tuli ohjelma, joka käsitteli etupäässä kolmannen valtakunnan arkkitehtuuria. Silloinen kyseisen koppalakki- ja kypärävaltion päämies näpsäköine jarruineen oli vallan mieltynyt arkkitehtuuriin. Ranen viikset ei ihan saundaa samalta, mutta tuntuu kovasti hänelläkin olevan hinkua arkkitehdin tontille ("Olen piirtänyt arkkitehtikuvia") Heh.
(vielä toistaiseksi?) kuuluisampaan viiksiniekkaan?
- päätellen
jos verrataan tohon kirjoitti:
(vielä toistaiseksi?) kuuluisampaan viiksiniekkaan?
joviaali äijä, joka koittaa pysyä asialinjalla.
- sanoin!
päätellen kirjoitti:
joviaali äijä, joka koittaa pysyä asialinjalla.
"Eli voidaan olla tyytyväisiä että tälläkin palstalla joku ammatti-ihminen vaivautuu jakamaan neuvojaan jalat maassa meiningillä ilman turhaa mouhoamista mihin mekin tossa aikasemmin syyllistyimme..."
Ranesta tulee Uusiksen kaltainen ilmiö kun aletaan hehkuttaan... Rane pressaks! Rane curlaan!! - olla
sanoin! kirjoitti:
"Eli voidaan olla tyytyväisiä että tälläkin palstalla joku ammatti-ihminen vaivautuu jakamaan neuvojaan jalat maassa meiningillä ilman turhaa mouhoamista mihin mekin tossa aikasemmin syyllistyimme..."
Ranesta tulee Uusiksen kaltainen ilmiö kun aletaan hehkuttaan... Rane pressaks! Rane curlaan!!nuorehko tytönhupakko. Uusis, curla? Oon aivan pihalla, mutta hyvä näin.
- nuori (totta kai nuorempi
olla kirjoitti:
nuorehko tytönhupakko. Uusis, curla? Oon aivan pihalla, mutta hyvä näin.
kuin sinä ja näin ollen paremmin mukana maailman menossa...) enkä varsinkaan tyttö tai hupakko tai sitten olen lepso.
Taidat olla yhtä pihalla kaikesta tynnyrisi ulkopuolisesta elämästä, oletko kuulluut että ihminen on jo käynyt jopa kuussa?? Se ei ole maapallolla!
Tee tämmöne lista (jatka tätä mun tekemää pohjaa) ja vie se ammatti-ihmiselle jolla ei nyt tarkoiteta rakennusmies/-konsulttia tai edes Ranea. Olet pihalla:
-rakennusteknikasta
-rakennusteknisestä sanastosta
-sosiaalisesta kanssakäymisestä
-ulosantisi on p******tä
-sisäpoliittisista pyrkyreistä
-muodista
-muotiurheilusta
-tv-urheilusta
-sisällä olosta
-ties vaikka mistä muusta, mutta se on sinun ja holhojasi asia täydentää lista.
Mutta tällä pääset alkuun:
http://www.uusis.fi/
http://www.curling.fi/ - kato,
nuori (totta kai nuorempi kirjoitti:
kuin sinä ja näin ollen paremmin mukana maailman menossa...) enkä varsinkaan tyttö tai hupakko tai sitten olen lepso.
Taidat olla yhtä pihalla kaikesta tynnyrisi ulkopuolisesta elämästä, oletko kuulluut että ihminen on jo käynyt jopa kuussa?? Se ei ole maapallolla!
Tee tämmöne lista (jatka tätä mun tekemää pohjaa) ja vie se ammatti-ihmiselle jolla ei nyt tarkoiteta rakennusmies/-konsulttia tai edes Ranea. Olet pihalla:
-rakennusteknikasta
-rakennusteknisestä sanastosta
-sosiaalisesta kanssakäymisestä
-ulosantisi on p******tä
-sisäpoliittisista pyrkyreistä
-muodista
-muotiurheilusta
-tv-urheilusta
-sisällä olosta
-ties vaikka mistä muusta, mutta se on sinun ja holhojasi asia täydentää lista.
Mutta tällä pääset alkuun:
http://www.uusis.fi/
http://www.curling.fi/karmee lista. Kummastakohan tuo sepustus kertoo enempi? Aika vänkää.
Pahus, jos olisit ollut hupakko, olisin vongannut sulta pusun, mutta hukkaan meni nekin rivit. - kai se jotain kertoo
kato, kirjoitti:
karmee lista. Kummastakohan tuo sepustus kertoo enempi? Aika vänkää.
Pahus, jos olisit ollut hupakko, olisin vongannut sulta pusun, mutta hukkaan meni nekin rivit.musta että pystyn noin kohdalleen osuvan analyysin tekemään tuntemattomasta ihmisestä pelkästään nääpäimistön välityksellä syntyneestä bittihoureesta joka peilaa näppäimistön paukuttajan henkistä tilaa...
Listaan pittää lisätä noi seksuaaliset kieroutuneisuudet ja epävarmuus. Ajattelin juuri että tämmöisiä asioita se ammatti-ihminen tonkii sitten ettei tarvi täällä kaivella. Mutta ite otit puheeks.
Liittyykö teidän perheessä muuten pusun vonkaamiseen puuk(no antaa olla sensuroin itse)? Jos äitisi löytää sinut hänen korkokengät, sukkahousut ja hame päällä meikkaamasta, luulen että hänkin saattaa puuttua asiaan.
Nämä kaikki ovat varmasti sitten olennaisia asioita kertoa kun OIKEA ihminen on kuulemassa. Jos se ammattiauttaja kiinnostuu minun nopeasta ja eittämättä oikeaan osuvasta kartoituksesta ja näkee minussa potentiaalia niin kerro ihmeessä, on ollut alanvaihto mielessä. Kylppärihommiin en kumminkaan rupea, saavat notkeammat kontata asbestipölyssä ja selittää "vähälahjaisille" alan termistöä.
J.k. Ei varmaan ole tässä ketjussa ja tällä palstalla ainoat hukkaan menneet rivit...
- kaikki kestää
Jos katselet tuolla 60-luvulla rakennettuja taloja, niin voit vielä löytää rakennuksia, joissa sauna on eriilinen tai käynti ulkokautta. Tosin useimmissa on joko puhkaistu sisäovi lopputarkastuksen jälkeen, tai rakennettu välikkö umpeen. Ihan käytännöllisyyden vuoksi, kun se ei kerran ole enään kiellettyä.
Kesämökillä on erillinen "rantasauna" aivan ok. Samoin taajamissa, jos itse asuinrakennuksessa on kunnollinen kylpyhuone. Mutta jos saunarakennus on varsinainen peseytymispaikka, niin eipä ole herkkua.
Kuvittele vain itsesi kahlaamaan lumimyrskyssä kylpytakissa aamusuihkuun erilliseen ulkorakennukseen. Ei oikein houkuttele. - alkuper.kirjoittaja
Mutta tarve olisi isommalle talolle eli 6h, keittiö, khh,kuraet. ja saunaosasto. Eli 1,5- tai 2 kerrosta varsinaiseen asuinrakennukseen ja sitten tuo saunaosasto yhteen kerrokseen omana siipenään.
- minäps
Tää tuli mieleen
http://www.vaajatalot.fi/tuote133.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367499Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664512Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen573522Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5113298Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972174Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361823Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251820- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456