allergikolle

rakkauspapukaija

Infotkaas harrastelijat nyt kokematonta: voiko linnuista aiheutua allergiaoireita?

4

984

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3konnaa

kyllähän linnuissa on samaan tyyliin eläinpölyä kuin missä tahansa muussa eläimessä. itse en allergikkona uskaltaisi ottaa lintua, enkä kyllä muutakaan eläintä. juuri ja juuri kestän vesikilpikonnia. eläinrakkaana ihmisenä tällaisen sulattaminen on joskus vaikeaa :( mutta suosittelen ettet osta lintua ja kokeile kestätkö, saatat joutua luopumaan linnusta hyvin nopeasti eikä siitä ole sitten kellekään iloa...

• -----------

minä taas olen allerginen kaikille karvaisille, mutta kotona nytkin viisi tirppaa eikä mitään oireita ole tullut vuosiin niistä=)

• Unduli
        ----------- kirjoitti:

minä taas olen allerginen kaikille karvaisille, mutta kotona nytkin viisi tirppaa eikä mitään oireita ole tullut vuosiin niistä=)

Heippa!
        Lintu allergisoi todella paljon, yksi pahimpia alerrgioirtioita. Useimmat ihmiset saavat näistä oireita, toki poikkeuksiakin on (esim. edellisen viestin kirjoittaja). Linnusta lähtee aivan omanlaatuista pölyä, lintupölyä. Se on kuin puuteria ja allergisoi paljon.

• -jokojo-
        Unduli kirjoitti:

Heippa!
        Lintu allergisoi todella paljon, yksi pahimpia alerrgioirtioita. Useimmat ihmiset saavat näistä oireita, toki poikkeuksiakin on (esim. edellisen viestin kirjoittaja). Linnusta lähtee aivan omanlaatuista pölyä, lintupölyä. Se on kuin puuteria ja allergisoi paljon.

Eikös tuo lintuallergia ole yksilö tai lajikohtaista? Höyhenallergia on viimeisten selvitysten mukaan lajikohtainen eikä yleinen. Kuten koirissa ollaan allergisia vain luppakorvakoirille ei olenkaan pystykorvakoirille. Kutina niistäkin voi johtua jostain kolmannesta seikasta, vaikka koiran likaisuudesta eikä turkkia ole pesty aikoihin, tai jopa sen kirpuista. Siinä ei ole koira edes syynä.

Jostain lajeista lähtee valtavasti lintupölyä, ja toisista ei. Kauluskaijoista ei lähes ollenkaan. Kana-allergia ei ole kanarialintuallergia.
        Muu sotku saa monet selittämään linnuista luopumisen "allergiana". Kuitenkin väsymys jatkuvaan puunaamiseen saattaa aiheuttaa myös oikeaa allergiaa, koska paine on liian suuri tehtävän suorittamiseen. Jos taas sitä ei aiheuta itse pesuaineet tai rakennuksessa olevat homeitiöt.

Kannattaa aina käydä ensin allergiatesteissä, jos jotain eläintä lemmikiksi toivoo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2482
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1682
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      665
      1102
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1022
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      982
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      936
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      895
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      85
      780
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      746
    10. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      90
      732
    Aihe