Minulla on pitkät vaaleat hiukset joiden laittamisesta pidän; minulla on b-kupin rinnat ja käytän naisten alusvaatteita; minä meikkaan 'kuten tytöt' ja käytän naistenvaatteita, joskus harvoin jopa hameita.
JA
aina aina aina joka paikassa missä seksuaalisuus tulee puheeksi (esim. setan pippalot, ystävien kesken, baarissa etc) ja sanon olevani lesbo, niin ihmiset sanovat "Ai jaa, sä et näytä lesbolta".
No kiva :/ Siksikö kaikki setat karttaakin mua? En NÄYTÄ joltain tietyltä.. Ja mikä se tietty on? Poikamainen look? Kravaatti,kauluspaita. Siili/lyhyt/poikien hiusmalli?
En kelpaa naisista pitäville naisille koska olen nainen? .__.
..Vai mitä ihmettä? törmäänkö vaan kaikkiin ennakkoluuloisiin ulkopuolen tuijottajiin.. Harmittaa tällainen. :/
"Aijaa, et näytä lesbolta"
46
5109
Vastaukset
- kazaaap
Jokaisella ihmisellä on jonkinlainen kuva ja näkemys millaiseksi hän näkee esim lesbon. Et ole sellainen joksi ihmiset mieltävät lesbon. Lesboushan ei ole ulkonäkö se on se miten ajattelee ja mistä pitää. monet tekevät kuitenkin sen virheen että luovat mielessään muotin johon kaikkien lesbojen pitää mennä muuten se ei ole "normaalia".
Kelpaat varmasti monillekkin naisille, koska nainen joka pitää naisista pitää naisista ei siinä oikeastaan ole kyse ulkonäöstä ei ainakaan tuossa muodossa. Joku saattaa pitääkkin sinusta, mutta ei usko että olet lesbo koska et muka näytä siltä, vaikka ei sillä pitäisi olla merkitystä.
Olen itse poikamainen ja pidän naiskauneudesta siis siitä miten hetero naiset liikkuvat ja ovat. Olen seurustellut myös suorastaan naisellisen tytön kanssa. Pitää vain aluksi uskoa että toinen voi olla ei-hetero vaikka on kaunis ja vaikuttaa heterolta. - miekin
että näin ikävää porukkaa löytyy piireistä. Itse en ole "perinteisesti naisellinen" mutta näitä ihme marmattajia kyllä löytyy. Mikä ihme niin monia vaivaa, että kaikki sinunlaisesi pitää tuomita heti kättelyssä heteroiksi tai että ei ole lesbo. Itseäni on monta kertaa suorastaan vi......ut nämä kommentit kun niitä olen kuullut. Kerran jopa suutuin Hehkussa yhdelle vanhemmalle lepakolle asiasta. Katto monttu auki. Minä itse kyllä katselen mielelläni naisen näköisiä. Älä lannistu:D
- nainen nainen
Olen itse bi, mutta varmaan olisin enemmän kallella naisiin, jos uskaltaisin vihdoin tulla kaapista ulos, mutta rohkeutta ei löydy, mutta asiaan. Itse olen hyvin naisellinen nainen ja pidän naisellisista naisista. Minulta on usein kysytty baareissa olenko lesbo, koska olen kuulemma naisellinen, mutta samalla minusta huokuu jotain muille naisille. En siis usko, että kyse on ulkonäöstä. Et vain ole löytänyt sitä oikeaa.
- Jotain ovelaa...
Olen vaihteleva.
Androgyynin ja femmen välillä pyörin päivän ja mielialan mukaan.
Kauheasti en baareissa enkä piireissä liiku, mutta saan kyllä hame ja korkkaritkin päällä naisilta katseita. Minusta kuulemma huokuu jonkinlainen ovela homomaisuus!
Ehkä johtuu siitä ettei femmetyylinikään ole ns. perinteisen herkän roosanpunaisen feminiini vaan rohkea ja vahva.
Tummat kissansilmärajaukset, kirkkaanpunainen huulipuna, valkoinen puuteri, verkkosukkikset, ja vintagemalliset mustat korkkarit ovat jonkinlaisia tavaramerkkejäni.
Ehkä olen liian kapinallisen naisellinen heteromiesten lähestyttäväksi. Näkee kai ettei ole helppo tapaus, varsinkaan vielä kun laitan silmälasini päälle. :-)
- sanottuna
ongelma on siinä, että naiset ovat niin mustasukkaisia, että eivät viitsi edes yrittää naista, joka voisi olla miehen kiinnostuksen kohteena. siksi naisen näköisiä lesboja "haukutaan" heteroiksi ja vältetään. ei katos se oma itsetunto kestä...
- lesbo
Olen aina ollut naisellinen.elin pitkään heteroliitossa,seksi ei toiminut.lapsiakin kaksi.Totesin itseni lesboksi.kaikki tyttöystäväni on olleet naisellisia.en voi olla poikamaisen naisen kanssa.minua viehättää vain naisellinen nainen.
- Nimetön
lesbo kirjoitti:
Olen aina ollut naisellinen.elin pitkään heteroliitossa,seksi ei toiminut.lapsiakin kaksi.Totesin itseni lesboksi.kaikki tyttöystäväni on olleet naisellisia.en voi olla poikamaisen naisen kanssa.minua viehättää vain naisellinen nainen.
nainen vaan ja ainoastaan kelpaa mulleki. Hienoo kuulla, ettei kaikki lesbot "näytä lesbolta", vaik varsinkin täällä pienellä paikkakunnalla se kyllä siltä tuntuukin joskus..
T: naisellinen nainen :)
- pakko
myöntää heti aluksi etten itse oo mikään super femme mutta kyllä mut naiseksi tunnistaa.. :) Kuitenkin aiheeseen liittyen niin kyllä muhun enemmän vetoo femme kun oikein butch..Noin pinnallisesti ajateltuna..Seurustelin kyllä jokunen vuosi sitten hyvin maskuliinisen tytön kanssa ja se aiheutti aina omalla tavallaan kiusallisia tilanteita kun ihmiset kysyivät onko hän mun poikaystävä..En nyt tarkoita kommentillani sitä että kaikkien tulisi olla samasta muotista, mutta itse pidän sellaisista joiden sukupuolen muutkin tunnistavat ilman että tarvitsee kysyä..
- ei muuta
kun pökköä pesään vaan..Kyllä ottajia varmasti löytyy.. ;)
- Laugh
Vaikutat juuri sellaiselta tapaukselta, josta itse olisin kiinnostunut... En ole koskaan ollut mieheltä näyttävien naisten kanssa, koska juuri naisellisuus on se, mikä minua kiehtoo. Ja kuitenkin tuntuu, että kaikki naiselliset tapaukset ovat kadonneet tältä planeeltalta ja täälläkin aika hyvä "pakkaus" menee hukkaan! :)
- sadepisara123
Iselläni oli pitkät ruskeat hiukset, paitoja, joista kaverini sanojen mukaan rintani näkyivät aina, hameita usein. Korkkareitakin löyty useita pareja. Usein sai kuulla kuinka joku hämmästeli kun sai kuulla minun olevan lesbo. "Mut ethä sä voi olla kun oot noin tavallisen näköne.." Just.
Lopulta kyllästyttyäni kuulemaan tuota ja kavereideni ylipuhuttuna leikkasin hiukseni. Vaatteiden kohdalla luovuin hameista. Korkkareita en ole enää usein käyttänyt. Ballerinoja kylläkin :D... Kauluspaidat ja suorat housut ovat yleensä päälläni. Eli toisinsanoin näkee jo kauas seksuaalisen suuntautumiseni.
Ja olen alkanut katua. Hiuksiani minulle tuli ikävä viime viikolla....
Ei kannata muuttaa ulkonäköään muiden kommenttien takia. Loppujen lopuksi se olet sinä, joka siinä kehossa asuu. Eivät ne muut. Pääasia on että itse pidät itsestäsi. - ikä on?
Katos, on tietty ikä ja sosiaalinen ryhmä jonka mielestä lesbo voi olla vaan takatukan ja lävärin näköinen. Mutta usko pois, meitä toisennäköisiä on suurempi osuus, joten usko vaan itseesi ja älä välitä noista puheista. Sä löydät omankaltaista seuraasi paremmin sillä kun olet vaan rohkeesti ja reippaasti omannäköisesi. Moni nuori lesbo ajautuu ryhmälookkiin ja moni vanhempi lesbo ei ole siitä lookista tajunnut irti edes päästää. Nämä kaksi ryhmää ei ole muutenkaan hauskaa seuraa joten, pidä ittes naisena.
- kuin..
minun kirjoittamaa tuo teksti:) Minulla on pitkät vaaleat hiukset, c-kuppi, käytän mielelläni korkokenkiä, hameita, pidän meikkaaamisesta,koruja käytän jne. Ja ehdottomasti pidän naisellisista naisista:)
Ne, joilla on huono itsetunto menevät helpommin muiden mukana myöskin pukeutumisessa ja käyttäytymisessä. Joillakin lesboilla on tarve kuulua "johonkin". Lesbon näköinen tarkoittaa yleensä stereotypioissa ei niin viehättävää olentoa, joten ole vain onnellinen:)
Harmi, etten ole vielä sinuun törmännyt;) Ja harmi, että näitä ennakkoluuloja saa kohdata näissä Setan piireissä ja sun muissa pippaloissa.- perustaa
naisellisten lesbojen klubi? Itse (ja näköjään moni muu) kun en tunnu löytävän teitä/meitä mistään. Mennään porukalla piknikille, pidetään hauskaa, tutustutaan, keskustellaan, jaetaan vinkkejä ja koetaan yhdessä...
Kiinnostuneita? - ...:)
perustaa kirjoitti:
naisellisten lesbojen klubi? Itse (ja näköjään moni muu) kun en tunnu löytävän teitä/meitä mistään. Mennään porukalla piknikille, pidetään hauskaa, tutustutaan, keskustellaan, jaetaan vinkkejä ja koetaan yhdessä...
Kiinnostuneita?Perustetaan vaan:) Kun muuten tuntuu, että ei mistään näitä toisia naisellisia naisia löydy:)
- ronhayerminsol
perustaa kirjoitti:
Kiinnostuneita?Kerrassaan hauska idea! Kannatetaan =D
- ..........
Minullakin on lanteille ulottuvat hiukset, käytän hameita jne. Meikkiä ja hajuvesiä en kyllä käytä, mutta ei moni heterokaan.
Ja olen kyllä saanut kohdata vähän epäluuloja. Ja pakko se on itsekin myöntää, että en yleensä itsekään ajattele oikein naisellisesta ensimmäisenä, että hän on lesbo.
Ehkä sitten tosiaan kaikilla on niin pinttyneet stereotypiat, että niitä on vaikea muuttaa. Ja naisellisia saatetaan usein ajatella heteroiksi, tai huonoitsetuntoiset ja mustasukkaiset pelkäävät, että ensimmäinen vastaantuleva mies vie hänet.
Onhan se tosi ikävää ja loukkaavaa kyllä, että lesbopaikoissa joutuu toisille selittelemään, että ihan lesboja tässä ollaan eikä kokeilunhaluinen ja utelias hetero.
Olen sitä mieltä, että kenenkään ei tarvitse julistaa/vakuuttaa suuntautumistaan. Ei toisille työpaikalla kuin ei myöskään toisille lesboille Setan ym. jutuissa. Ja ulkonäköään ei saa alkaa muuttaa kenenkään takia! Oman itsensä kanssa elää koko elämänsä, ihastuksia tulee ja menee. Ei itseään pidä muuttaa kenenkään takia. Jos ei jolle kulle kelpaa, niin varmasti jollekin toiselle kelpaa.
Ja jos joku tulee haukkumaan sinua seuraavan kerran, että "et näytä ollenkaan lesbolta", niin voihan siihen heittää, että "aijaa... no sä näytät". Jos vaikka siitä tajuaisi, miten sellainen loukkaa. - ronhayerminsol
Kiitos asiallisista vastauksista =) Olin kirjoitellessani vähän skeptinen, että minkälainen paikka tämä suomi24n keskustelumesta on, mutta olen kyllä iloisesti yllättynyt! =) (juu juu, uusi täällä, arvasittekin varmaan~)
Mukava kuulla että 'femmeistä'kin tykätään ja että kohtalotovereita löytyy. O.o Ei kai se auta kuin keksiä joku naseva vastaus näille "et näytä lesbolta" tyypeille..
ja hän ken kyselit ikääni, olen 21v.
Ja naisellisena naisena aion pysyä jatkossakin, jospa se vielä sattuisi kohdalle sekin nainen jota ei ulkonäköni häiritse. =)- toinen naisellinen
missään tapauksessa muuta tyyliäsi. olet ainakin rohkeasti oma itsesi. eli se kertoo jotain itsetunnosta, kun ei tarvitse ajatella toisten hyväksyntää. :)
joskus mietin tyylini muuttamista pois naisellisesta, koska itse tykkään poikamaisista/butcheista, jotka kuitenkin tuntuvat karttelevan meidän tyylisiä. mutta ajattelin, että ehkä sittenkin joku päivä... :)ehkä se aitous on sittenkin parasta. :)
- .....
Yksi syy miksi femmejä katotaan kieroon on sama kun miehillä joilla on kaunis nainen..Pelätään että kauniin naisen kimpussa on koko ajan joku ja toinen vie heti kun silmä vähän välttää..Tosin tämä vaan veikkaus..
- naisista ole
ollut mtn harmia,mutta nuo miehet...
Tyttöystävänä erittäin kaunis naisellinen nainen.Itse myös femme,mutta riippuen pukeutumisesta hieman poikamainen.
Miehiltä saanut monenmoista palautetta,heidän ymmärrettyään meidät pariksi.
On miehiä jotka;
a)Hämmentyvät ja poistuvat kauemmaksi tuijottamaan.
b)Ilahtuvat.Kallistettuaan tarpeeksi drinksuja,tulevat ehdottelemaan kimppaa.
c)Ärsyyntyvät,poistuvat kauemmaksi tuijottamaan(katsomaan kieroon).
d)Agressiiviset/kateelliset!.Yleensä aina humalassa,kohdistuu nimenomaan minuun. - kohtalotoveri täällä.
naisista ole kirjoitti:
Tyttöystävänä erittäin kaunis naisellinen nainen.Itse myös femme,mutta riippuen pukeutumisesta hieman poikamainen.
On miehiä jotka;
d)Agressiiviset/kateelliset!.Yleensä aina humalassa,kohdistuu nimenomaan minuun.olipa hassua lukea ihan vastaavasta kokemuksesta.
me emme kumpikaan ole femmeiksi itseämme kokevia, mutta sen verran naisellisia, ettei meitä pidetä parina ilman aika selkeitä fyysisiä merkkejä.
reaktiot miehiltä ovat samat ja yllättävän yleisiä nuo kolmen kimpan ehdottelijat... argh. - ei ole
naisista ole kirjoitti:
On miehiä jotka;
d)Agressiiviset/kateelliset!.Yleensä aina humalassa,kohdistuu nimenomaan minuun.ihan yhtä hyviä kokemuksia miehistä joihin törmäsin exäni kanssa joka oli kaunis naisellinen nainen. Tosin yksi kakslahkeinen veti todellakin pisimmän korren. Eikä kyseessä ollut parikymppinen kloppi vaan aikuinen lähemmäs 40-vuotias mies.
Baarissa mies yritti ja yritti tyttöäni eikä suostunut uskomaan että olemme pari MOLEMPIEN vapaasta tahdosta.
Loppujen lopuksi kun lähdimme baarista mies juoksi peräämme ja alkoi huutamaan takanani olevalle tytölleni ettei hänen ole pakko lähteä mukaani ja että minä olisin pakottanut hänet olemaan kanssani. Koko illan kuunneltuani miehen paasaamista siitä,kuinka olen aikalailla kiristänyt naisen olemaan kanssani,yleensä pitkä pinnani katkesi ja tönäisin miestä.
Harmi minun kannaltani että takana oli iso vesilammikko mihin mies kaatui selälleen. Siitähän mies vasta kimpaantuikin.
Ylös noustuaan hän tönäisi minua ja tarttui tyttöäni kädestä ilmoittaen minulle että he lähtevät hänen luokseen. Hetken päästä oli jo poliisitkin paikalla selvittelemässä tilannetta. Mies paasasi heille saman kuin minulle koko illan. Poliisit käskivat miehen pitää turpansa kiinni ja kysyivät minulta mitä on tapahtunut. Sanoin vain ettei ole minun vikani jos miehen ego ei kestä että nainen lähtee mielummin minun mukaani. Samalla tein rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta ja pahoinpitelystä.
Poliisit veivät miehen mukanaan ja minä jatkoin tyttöni kanssa kotiin.
Käräjillä mies väitti luulleensa minua mieheksi ja että miehen pitää puolustaa kunniaansa. (Minulla oli sinä iltana toppi,farkut ja pitkät hiukseni laitettuna,pituutta n. 170 cm ja elopaino rapiat 60kg. Lautamiehet sanoivat suoraan että olisi edes yrittänyt keksiä paremman selityksen sille miksi kävi minuun käsiksi.)
Mahtava ilta kerta kaikkiaan... - haluaa olla vain sen
kanssa jota rakastaa,ja toisaalta miehekäs nainenkin voi hypellä kukasta kukkaan. Ei kauneus kenestäkän tee petturia, kauniillakin on ihan oma tahto,ei heitä kukaan voi vain viedä.
- !!!!
haluaa olla vain sen kirjoitti:
kanssa jota rakastaa,ja toisaalta miehekäs nainenkin voi hypellä kukasta kukkaan. Ei kauneus kenestäkän tee petturia, kauniillakin on ihan oma tahto,ei heitä kukaan voi vain viedä.
Tätä olin juuri itsekin kirjoittamassa. Jotenkin käsittämätöntä että esim. kauniista naisesta pitää olla mustasukkainen kun se kumminkin lähtee heti toisen kanssa kun sille silmää iskee.
Mitä sitä luottamuksella, kunnioituksella ja kahden ihmisen välisellä rakkaudella...
- tamaco
Olet taas niitä ääripään "ongelmia" mutta ei se haittaa, aina on se toinenkin ääripää missä minä taas liikun.
"törmäänkö vaan kaikkiin ennakkoluuloisiin ulkopuolen tuijottajiin.."
En halua aliarvioida ärsytystäsi sellaisiin ihmisiin mutta ajatteleppa sitä skenaariota kun ihan kaikki ihmiset tuijottavat sinua ennakkoluuloisesti, vaikket sano niille mitään tai ole tekemisissä niiden kanssa. Tarkoitan ihan jokapäväistä elämää. Ja ennakkoluulot kasautuvat, ei pelkästään suuntautuneisuuteen mikä on ristiriidassa ulkonäön suhteen, vaan koko sinun identiteettiin sukupuolta myöten. Onhan se välillä huvittavaa huomata miten joku toope jossain junassa tai vastaavassa yrittää määrittää mikä olen ihmisiäni.
Yksi niitä hyvistä kommenteista mitä sain esim. naisten bileistä yksi kerta: "Eikö tämän pitänyt olla naisten eikä jätkien bileet?"
Olemme ääripäitä eikä se ole helppoa olla täällä toisellakaan puolella "lesbojen mittajanassa". Sinulla vain on helpompaa saada ihailevia katseita kaikkialta... Noh minulle vain hetero likoilta/pissiksiltä tulee semmoisia eikä siitä ole pitemmän päälle hyötyä.
Toinen sinulle helpottavampi asia on saada ns. naisellisilta lepakkonaisilta vastakaikua.
"En kelpaa naisista pitäville naisille koska olen nainen?"
Voi kuule älä huoli tuotakaan. Juuri naiselliset naiset tykkäävät enemmän naisellisista naisista, tiedä se. Ainakin se on yleisempää noin vaikka useat luulevat että asia on toisin.
Mutta pieni jännä vivahde tuossa lauseessasi oli... Tarkoitatko tuolla ettei minunlaiseni naiset olekaan naisia samalla lailla kuin sinunlaisesi Naiset? Enkö olekaan nainen vaikka ulkonäkö eroaa vaatteiden alla olevasta?
No ei sillä väliä, kunhan aina jokainen itse tietää mikä on, välittämättä toisten mielipiteistä.
Mutta kerroppa missä on nuoria naisellisia lepakkoneitoja mitkä tykkäävät tälläisistä ihan kivannäköisistä "jätkistä". Enpä ole missään nähnyt ja kokoajan tulee naisia mitkä toitottavat naisellisten naisten perään.
Että sinulla loppujen lopuksi on kaikki ihan hyvin.- tamaco
Lyhyt lisäys edelliseen.
"Yksi niitä hyvistä kommenteista mitä sain esim. naisten bileistä yksi kerta: "Eikö tämän pitänyt olla naisten eikä jätkien bileet?" "
Tuon kommentin antoi vielä poikamainen tyttö joka oli silti hämillään minusta. Mutta ne poikamaiset lepakkotytöt ovatkin hyvin helposti havaittavissa tytöiksi/naisiksi.
Mutta hei, mihinkäs tiikeri raidoistaan pääsisi ja miksi pitäisikään. Eihän se silloin tiikeri olisikaan ;) - sä mulle
missä on niitä "jätkämäisiä" jotka tykkää naisellisen/tyttömäisen tyylisistä?
Ei ole helppoa ei. :) - ronhayerminsol
"Mutta pieni jännä vivahde tuossa lauseessasi oli... Tarkoitatko tuolla ettei minunlaiseni naiset olekaan naisia samalla lailla kuin sinunlaisesi Naiset? Enkö olekaan nainen vaikka ulkonäkö eroaa vaatteiden alla olevasta?"
En tarkoita. Tarkoitin kyllä tasan sitä mitä kirjoitinkin - eli KAIKKIA naisista pitäviä naisia, tyylistä riippumatta! =) keksit ihan itse tuon 'etteivätkö 'kaltaisesi' olisi naisia'.
Ja itsehän en sanonut etteikö minulle kelpaisi 'jätkämäinenkin' nainen, minähän vain ihmettelin missä ovat ne jotka pitävät femmeistä - ja nimenomaan vain siltä kokemus pohjalta joka minulla on. On ollut mukava ja helpottavaa kuulla täällä ihmisiltä että femmeistäkin pidetään.
..Kyselit missä ne 'jätkistä' pitävät femmet sitten on - ehkä vain luulet heitä näiksi pissiksiksi/heteroiksi joiden ihailuun viittasit?o.O ...Kuten aina minuakin luullaan heteroksi ulkonäköni takia, eikä minua siksi oteta 'vakavasti' (Onneksi ei sentään luulla pissikseksi :´D hahha[Ei millään pahalla tietty heillekään xD]).
Koko viestisi, otsikosta lähtien, kuulostaa lähinnä siltä kuin koettaisit mitätöidä ja vähätella ilmituomaani asiaa ja ihmettelen sitä? "Ongelmasi on mitätön, katsopa minun ongelmaani" - Olen aina ihaillut mieltymyksiensä mukaisesti pukeutuvia ihmisiä, tutut jätkämäiset naiset ovat ylpeitä arvoistaan eivätkä pelkää näyttää niitä. Se on ihailtavaa itsevarmuutta, ei heillä ole tarvetta vähätellä muita jotka esim. pukeutuvat toisin.
Sitäpaitsi jätkämäiset naiset ovat imo hyvin seksikkäitä siinä missä femmetkin ;) Eli kyllä meitäkin on. - tamaco
sä mulle kirjoitti:
missä on niitä "jätkämäisiä" jotka tykkää naisellisen/tyttömäisen tyylisistä?
Ei ole helppoa ei. :)Totta haastelet. Menee se noinkin päin.
Ehkä nykyään on enemmän näkynytkin niitä pareja, jotka näyttävän ulkoisesti samanlaisilta mikä ei tietenkään kerro sitä minkälaisia muuten ovat suhteensa sisällä. - tamaco
ronhayerminsol kirjoitti:
"Mutta pieni jännä vivahde tuossa lauseessasi oli... Tarkoitatko tuolla ettei minunlaiseni naiset olekaan naisia samalla lailla kuin sinunlaisesi Naiset? Enkö olekaan nainen vaikka ulkonäkö eroaa vaatteiden alla olevasta?"
En tarkoita. Tarkoitin kyllä tasan sitä mitä kirjoitinkin - eli KAIKKIA naisista pitäviä naisia, tyylistä riippumatta! =) keksit ihan itse tuon 'etteivätkö 'kaltaisesi' olisi naisia'.
Ja itsehän en sanonut etteikö minulle kelpaisi 'jätkämäinenkin' nainen, minähän vain ihmettelin missä ovat ne jotka pitävät femmeistä - ja nimenomaan vain siltä kokemus pohjalta joka minulla on. On ollut mukava ja helpottavaa kuulla täällä ihmisiltä että femmeistäkin pidetään.
..Kyselit missä ne 'jätkistä' pitävät femmet sitten on - ehkä vain luulet heitä näiksi pissiksiksi/heteroiksi joiden ihailuun viittasit?o.O ...Kuten aina minuakin luullaan heteroksi ulkonäköni takia, eikä minua siksi oteta 'vakavasti' (Onneksi ei sentään luulla pissikseksi :´D hahha[Ei millään pahalla tietty heillekään xD]).
Koko viestisi, otsikosta lähtien, kuulostaa lähinnä siltä kuin koettaisit mitätöidä ja vähätella ilmituomaani asiaa ja ihmettelen sitä? "Ongelmasi on mitätön, katsopa minun ongelmaani" - Olen aina ihaillut mieltymyksiensä mukaisesti pukeutuvia ihmisiä, tutut jätkämäiset naiset ovat ylpeitä arvoistaan eivätkä pelkää näyttää niitä. Se on ihailtavaa itsevarmuutta, ei heillä ole tarvetta vähätellä muita jotka esim. pukeutuvat toisin.
Sitäpaitsi jätkämäiset naiset ovat imo hyvin seksikkäitä siinä missä femmetkin ;) Eli kyllä meitäkin on.Tekstissä kun ei näy se millä lailla näitäkin asioita sanoo. Voi näyttää siten tönköltä. En siis syytä sinua mistään enkä varsinkaan aliarvioi asiaasi. Halusin vain näyttää toisenkin puolen tästä meidän ongelmasta mikä vaikuttaa moneen muuhunkin. Kertoa ettet ihan yksin ole vaikkei täysin sama probleema ole kyseessä. Kenenkään varpaille tässä ei tallota, eihän ;)
"..ehkä vain luulet heitä näiksi pissiksiksi/heteroiksi joiden ihailuun viittasit?o.O ...Kuten aina minuakin luullaan heteroksi ulkonäköni takia, eikä minua siksi oteta 'vakavasti'.."
Ei sitä voikaan olla aina varma mutta uskallan silti väittää, että korkeintaan bi-seksuaalisia tai kokeilunhaluisia ovat olleet (eikä sitten yhtään pahalla sanottuna tämäkään).
On meilläkin ongelmat... ;D
Arvostan femmejä ja feminiinisiä ns. lepakkonaisia, koska he uskaltavat myös olla ulkoisesti mitä ovat eivätkä heti muuta itseään, että sopisivat mukaan joukkoon jotta kaikki vihdoin huomaisi.
- Rosie*
Täällä myös naisellinen lesbo. Olen itsekin kuullut noita "ethän sä näytä lesbolta" kommentteja, ja minusta ne ovat tosi tympeitä. Kun nuorempana ja ujompana uskaltauduin ensimmäistä kertaa Setan bileisiin, ei ollut yhtään kivaa, kun jotkut tulivat kitisemään, etten ole tarpeeksi lesbon näköinen. Olen minä noita kommentteja kuullut joskus heteroiltakin, mutta jotenkin koen ne loukkaavampina muilta lesboilta.
Minusta on aika älytöntä, jos jotkut oikeasti ajattelevat niin, ettei naisellista lesboa uskalla lähestyä/alkaa seurustella, koska joku mies kuitenkin vie sen. Olenhan minäkin kohdannut miehiä, jotka olisivat mielellään vieneet, mutta pointti onkin siinä, että minä en ole vietävissä, koska olen kiinnostunut nimenomaan naisista.- Lepakonnahka vääräsääri
Pohdin tuossa juuri viime viikkojen kokemusten jälkeen tätä samaa.
Saadaan tyttöystävän kanssa paljon kehuja homomiehiltä, että ei näytetä lesboilta. Muut lesbot taas suhtautuvat suhteeseemme (hellyydenosoituksiimme) usein hiukan huvittuneeseen sävyyn, ehkä luulevat meitä kokeileviksi heterotytöiksi tai jotain. Heteroilta taas tulee sekä kimppaehdotuksia että hämmennystä ja tuijotusta, ei onneksi vielä ainakaan aggressioita.
Ei mua ainakaan mitenkään lämmitä kehu, etten näytä lesbolta. Samalla ei kyllä innosta sekään, että naisporukoissa olemme usein tuijotuksen kohteena, koska emme ole kovin stereotyyppisiä. Mieluummin kuitenkin niin kuin heteromiesten tuijottamina.
Pahinta on kuitenkin se, että tyttöystävää isketään oman naaman edestä täysin härskisti ihan jatkuvasti. Heteromiehillä ei ole mitään häpyä, jos kuvittelevat että nainen on sinkku tai ilman seuralaistaan liikkeellä (ja sitähän naisseurassa oleva nainen tietysti on...). On se aika loukkaavaa kuunneltavaa ja katsottavaa, kun tungetaan seuraan ja ehdotellaan "tytöille" kaikenlaista kivaa. Kosketteluakaan ei kaihdeta.
Onneksi tosin naiset jättävät meidät yleensä rauhaan. ;)
Ymmärrän ihan hyvin sellaisia naisia, jotka eivät halua tällaista myllytystä ja mieluummin näyttävät suuntautumisensa ihan selkeästi androgyynillä tyylillä. - ...
Niin on tympeitä kommentteja tuollaiset. Itseeni lähinnä nuo kommentit vaikuttavat juuri käänteisesti, eli kun halutaan, että olisi juuri samanlainen "jätkä" kuin muut (mitä en todellakaan ole), niin seuraavan kerran olen vielä naisellisempi:) Minua ärsyttää suunnattomasti se, että pitäisi kuulua johonkin "massaan" (jätkämäiseen tai androgyynisempään) ja omalla tavallani kapinoin sitä vastaan..:) Eli olemalla oma itseni ja naisellinen;)
Tuo että ei näytä lesbolta voi olla vain postiivisesti tarkoitettu kommentti. Monethan tarkoittavat juuri sen, että näyttää lesbolta = poikamainen, epämuodikas, ruma (??!!),80-l. jämähtänyt, anndrogyyni tms.
Jännä muuten myös, että itse kun olen naisten bileissä näytän poikamaisten naisten mielestä erittäin heterolta, mutta hetero tai bi-ihmisten seurassa jotenkin naisista pitävältä vaikka olen aika übernaisellinen:) Kai se jotenkin katseista tai käytöksestä hehkuu (eikä aina niinkään vaatteista tms.) että pitää naisista. - Lepakonnahka vääräsääri
... kirjoitti:
Niin on tympeitä kommentteja tuollaiset. Itseeni lähinnä nuo kommentit vaikuttavat juuri käänteisesti, eli kun halutaan, että olisi juuri samanlainen "jätkä" kuin muut (mitä en todellakaan ole), niin seuraavan kerran olen vielä naisellisempi:) Minua ärsyttää suunnattomasti se, että pitäisi kuulua johonkin "massaan" (jätkämäiseen tai androgyynisempään) ja omalla tavallani kapinoin sitä vastaan..:) Eli olemalla oma itseni ja naisellinen;)
Tuo että ei näytä lesbolta voi olla vain postiivisesti tarkoitettu kommentti. Monethan tarkoittavat juuri sen, että näyttää lesbolta = poikamainen, epämuodikas, ruma (??!!),80-l. jämähtänyt, anndrogyyni tms.
Jännä muuten myös, että itse kun olen naisten bileissä näytän poikamaisten naisten mielestä erittäin heterolta, mutta hetero tai bi-ihmisten seurassa jotenkin naisista pitävältä vaikka olen aika übernaisellinen:) Kai se jotenkin katseista tai käytöksestä hehkuu (eikä aina niinkään vaatteista tms.) että pitää naisista."Tuo että ei näytä lesbolta voi olla vain postiivisesti tarkoitettu kommentti. Monethan tarkoittavat juuri sen, että näyttää lesbolta = poikamainen, epämuodikas, ruma (??!!),80-l. jämähtänyt, anndrogyyni tms."
Tätä en juuri tajua. Musta toisen kehuminen siitä, ettei näytä lesbolta, on erityisesti toiselta lesbolta tulevana kamalan loukkaavaa, jotain oman pesän likaamista... Tajuan jotenkin, että joku tyhmä/hetero heittää tollasen kommentin ja tarkoittaa sen kehuna. Mutta en vain osaa ottaa sitä kehuna, koska siitä seuraisi, että itse pitäisin lesboja jotenkin rumina ja itseäni ryhmästä positiivisesti poikkeavana. - femps
Minäkin olen kuullut toisilta lepakoilta etten näytä lepakolta, vaikka sellainen 100%:sti olen kyllä. Enkä aio muuttaa tyyliäni joksikin mitä en ole. Itsekin pidän naisellisista naisista. Omasta mielestäni kukin saa olla sellainen kuin on.
- viimein
Asia mun mielestä niin että se on yks ja sama ootko femme vai butch tai pukeudutko hameisiin vai suoriin housuihin. Sisältähän se tulee miksi ihminen itsensä tuntee. Jostain kumman syystä ihmisillä vaan on kauhee tarve lokeroida kaikki johonkin "kastiin". Kyllä koira koiran tunnistaa.. ;)
Mut tottahan se taitaa olla että femmee on jollain tapaa vaikeampi lähestyä koska naisellinen nainen mielletään heteroksi ja harva haluaa ottaa riskiä vapaaehtoisesti että saa pakit.
Toisaalta taas sitten femmen lähestymisyritykset saatetaan monesti mieltää juurikin tähän "heterotytön kokeilunhalu" kategoriaan. Femmet on tahdostaan riippumatta joutunu väliin putoajiksi.- ...
Olen kyllä antanut pakit poikamaisille lesboille (ei millään pahalla poikamaiset), vaikka kuinka oonkin lesbo ja naisellinen, niin ei vaan kolahda noi poikamaiset. Ei se minusta yhtään heterompaa tee, että en halua poikamaisia.Samahan se on noilla poikamaisilla, ei kaikille kolahda naiselliset ja sitten on niitä naisia,joille kolahtaa kaikki ja sitten niitä joille...
Niin, mietä on niin moneen junaan, onneksi.
- Niinpä niin
Joo, tuttua on tuo , että ei lesboksi tunnisteta:)
" Kun sä oot niin tuollainen, niin kaunis/suloinen yms...Että ei uskoisi lesboksi" Toisaalta se on ihan v###n ärsyttävää, toisaalta ajattelee, että ne sivistyneemmät oottaa vielä mua jossain...No, joo...Ainakin olen saanut tutustua ihaniin naisiin, jotka ei (kai) liikoja perusta luokitteluista...Ihaniin naisellisiin naisiin.Wau. Niin, joo mullakin on vaaleat aika pitkät hiukset ja B-kupin rinnat ja meikkaan erittäin mielelläni. En mä tiedä, onko sitten vielä vaikeampaa olla poikamainen femme, kuin mikään muu? Kun itse "prinsessana" haluaa prinsessan kainaloonsa...Huhheijaaa. - Anonyymi
Vähän myöhäs ;-; mutta ittellä just toisinpäin. Oon hetero ja tykkään pojista, mutta silti kuulee liian usein että "näytät lesbolta" aivan... onpa kivaa itsetunnon kannalta yksinöinen kun olen ja poikaystävää etsiskelen
Mjoo, ikivanha ketju mutta aihe on varmaan aina ajankohtainen jollekin.
Minua taas on enimmäkseen sanottu poikatytöksi, poikamaiseksi ulkonäköni ja erityisesti habitukseni vuoksi. En minä nyt mitenkään jätkämäisesti käyttäydy tai elehdi.
En vaan sovi perinaiselliseenkaan muottiin.
On luultu lesboksi jo joskus muinoin. Varmaan juuri vaatetus ja hiusmalli, meikittömyys, kädet taskussa lompsiminen antaneet mielikuvaa? Vaikka itse olen pitänyt itseäni heterona vuosikaudet poislukien viimeiset 15 vuotta, jonka olen tiennyt olevani naisistakin kiinnostunut. Ja nyt aina vaan enemmän..
Miten sitten lähestyä heteronoloista naista, niin ei kai siinä auta kun olla rohkea ja syödä rokka.. Ei kai mikään estä suoraankaan puhumasta.- Anonyymi
Kerran näin naisen mekko päällä, lävistyksiä riitti ja pää oli kaljuksi ajettu. Tuli mieleen joku mielenterveyspotilas.
- Anonyymi
Hienosti dissaat mt-ongelmaisia ja naisia, jotka saattavat pitää kaljusta lookista.
- Anonyymi
Minulla on sama "ongelma". Kerran pridekulkueessa nuori homomies tuli huutamaan ja nimitti v*tun heteroksi. Minua eivät naiset myöskään usein lähesty, arvelevat varmaan bisseksi, vaikka olen 100% lesbo.
Isot rinnat, pitkät hiukset, juhliin meikkaa ja arjessa pukeudun sporttiseksi.- Anonyymi
Olis siinä puolensa, että kiinnostava nainen olis lesboksi tunnistettava/tiedetty varmasta lähteestä. Väärät kohteet karsiutuis heti kättelys. Kannatan rehellisyyttä asian suhteen enkä halua kalastella naisen suuntautumista mm deittiäpeissä päiviä. Jos olet lesbo, ilmaise se riittävän selvästi, jos olet bisse, senkin voi sanoa eikä kierrellä ja kaarrella ja tuhlata deittailijoiden aikaa.
- Anonyymi
Ei helvetti mitä murheita. Pitäskö teidän mennä ukrainaan kertomaan blondiudestanne ja kuppikoistanne. Lopettakaa toi vinkuminen ja hankkikaa elämä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346