Mistä kärsivällisyyttä?

Onko jotain jippoa?

Monesti turnauksissa n. 1-2 tunnin pelaamisen jälkeen kilahdan ja laitan (yleensä korkeana medium stackinä) kärkiparilla flopin tai turnin jälkeen allarit ja turnaus loppuu siihen, kun toinen paljastaa kolmoset tai korkeamman viimeistään riveristä. Mistä saisin siis kärsivällisyyttä kipata ajoissa, jos tulee merkkejä isommasta kädestä? Yleensä tuohon saakka pelaan todella hyvää peliä ja pystyn kasvattamaan pinoani. Monesti tuossa vaiheessa vaan tilanne on jo se, että puolet stäkistäni on potissa, eikä isoa stäkkiä pelota maksella allareita. Viimeksikin sain kärkiparin kiinni flopista ja pistin ihan terveen korotuksen jatkona preflop-betsiini, jonka yksi oli maksanut. Pistin noin tuplana sen mitä ennen floppia ja vastauksena tuli lypsyreissu 2X. Tuossa vaiheessa tietysti olisi pitänyt tietää olevansa takana. Pistin sitten turnista allarit ja sain instamaksun. Oli flopannut pienet kolmoset. Olin siis jälleen kerran laittanut kuolleena allarit, eikä mukavalta tuntunut. Mistä siis saisin kärsivällisyyttä kipata hyviäkin käsiä?

7

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useampaa pöytää

      Pelaa useampaa pöytää. Muutama rahapöytä vierelle tai toinen turnaus.

      Tietysti joskus on vain pakkomaksuja joissa ei auta vaikka olisi kuinka kärsivällinen.

      • vinkki nääs.

        Entäs livenä? Tuo tilanne nimittäin tapahtui livenä. Kortit keskelle ja siemaus Jamesonia?


      • tapauksessa
        vinkki nääs. kirjoitti:

        Entäs livenä? Tuo tilanne nimittäin tapahtui livenä. Kortit keskelle ja siemaus Jamesonia?

        Sun täytyy alkaa seuraamaan entistä enemmän muiden pelaajien tekemisiä, ja arvuutella omassa mielessäsi niitä mahdollisia käsiä, joita vihuilta löytyy.

        Jos et muiden seuraamisesta saa mitään kiksejä, niin live ei ole sun paikka. Siinä tapauksessa pelaa netissä.


      • sen pelaajan
        tapauksessa kirjoitti:

        Sun täytyy alkaa seuraamaan entistä enemmän muiden pelaajien tekemisiä, ja arvuutella omassa mielessäsi niitä mahdollisia käsiä, joita vihuilta löytyy.

        Jos et muiden seuraamisesta saa mitään kiksejä, niin live ei ole sun paikka. Siinä tapauksessa pelaa netissä.

        tekemisistä sain vaikutelman, että on tiukka pelaaja, koska teki muutakin kuin seurasi peliä pelin aikana. Siihen nähden tein selvän virheen ja harmitti silloin, kun en sitä tietoa käyttänyt hyväksi. Sain ihan hyviä riidejä muistakin, sillä maksoin mm. pari bluffia keskiparilla ihan oikein. Olin kyllä ajanut itseni aika ahtaalle muutenkin tuossa kädessä. Mulla oli jotain 600-700 ja vihulla about tuplat siitä stäkissä. Kädessä A10. Homma eteni siten, että blindit oli 20/40. Olin laittanut 80 preflopissa, joka siis maksettiin ja korotin heti flopin jälkeen 200 ässäparilla. Siihen sain vastauksena 400, jonka maksoin instana. Olin ekana vuorossa turnin jälkeen, joka oli ihan hyvä, kun se oli K, eli ajattelin esittää AK:ta. Laitoin kaverin tuossa vaiheessa vain paremmalle kickerille, eli esim. AJ tai AQ, tai sitten JJ/QQ parille. Mulla oli jäljellä siis jotain 250 chippiä, jotka kiskasin sisään siis kuolleena kolmosia vastaan. Yksi lisävirhe oli se, etten ottanut add-onia, kun ajattelin kasvaneen stäkkini vielä riittävän. Sillä olisin ollut tasoissa vihun kanssa. Ja nyt kun ajattelen tarkemmin, niin sellanen 120 flopin jälkeen olisi riittänyt. Jos siihen olisi tullut se 400 vastauksena, niin olisi kyllä tiennyt olevan takana. Kuka tietää miten olisi käynyt. No, se oli eka live-turnaus ja noi virheet menee jännityksen piikkiin osittain. Toivottavasti joku oppi tästä jotain, minä ainakin opin.


    • one crazy son of a bitch

      Turnauksessa menestyksen ja voiton avaimet ovat aivan muualla kuin allareissa.
      Voittava pelaaja ei laita itseään kärkiparilla all in tilanteeseen, ilman varmoja riidejä.
      Ja täytyy osata kontrolloida pottia ja panostuksia, ettei oma toiseksi paras käsi muodostu kohtalokkaaksi.
      Tämä vaatii lisää treeniä, lisää treeniä ja lisää treeniä.
      Ei oo häppee kipata kun homma alkaa haista. Pari orbittia lisää ja hanskaan kilahtaa QQ-AA ja taas alkaa lyyti kirjottaa!

      • kun onnistuu

        Ennen floppia allareitten laitto sopivassa kohden tuo sulle usein blindit ja vielä 1-2 korotustakin lisäksi.


    • kärsivällisyydestä?

      Montako pelaajaa flopissa? Perhekädet joissa 5-6 limppaa mukaan päättyy monesti katastrofiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe