HUOMIO Norjassa olleet

Kertokaa ....

Hei

Kertokaapa Norjassa matkustelleet. Etenkin TROMSON suunnalla autoilleet, onko siellä jokin TIETTY ja mahtava nähtävyys joka kannattaisi käydä katsomassa.. missä? (Tottakai maisemat ovat upeat jo itsessään..)


Onko jotakin muuta, mitä olisi hyvä tietää ennalta?

- Millä kielellä siellä parhaiten pärjää? Osaavatko siellä suunnin englantia ymmärrettävästi, vai joutuuko olemaan viittomien varassa?

Itse olen menossa ensikertaa ja siksi kyselen.
(autolla)
Olen tietoinen siellä olevista tie- ja tunnelimaksuista!
Kiitän ja kumarran.

ps. Kertokaa vaikka omasta matkastanne noille suunnille, olisi kiva kuulla kokemuksistanne =)

5

1327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • norjankävijä

      tromsassa ei ole maksuttomia parkkipaikkoja ihan ytimessä joten kannattaa varata käteistä tai visakortti mukaan.
      englannilla pärjää, jos yrität ruotsia, olettavat ihmiset että olet ruotsalainen ja siitä seuraa semmoinen puhetulva ettei oikein meikäläinen ainakaan siitä mitään selvää saa.
      satama on hienoa aluetta tromsassa, usein siellä joku sotalaiva laiturissa.

    • osataan

      Pohjois-Norjan matkailupalveluihin on pestattu kesäksi paljon suomalaisia. Saariselällä oli oikein rekrytointitilaisuus.

      Norjalaiset puhuvat laajasti englantia ja paremmin kuin suomalaiset. Kannattaa treena englantia.

      Samoin saksaa osataan laajemmin kuin Suomessa.

    • Norja-paketti
    • Norjassa

      Tuosta linkistä löytyy virallinen turistisivusto tromson alueelle. Siellä pääsee katselemaan mikä olisi mielenkiintoista.

      http://www.destinasjontromso.no/

      Jos muille seuduille on asiaa, niin google ja hakusanoiksi visit ja alueen nimi niin jo puskee sivustoa :)

      Kieli ei täällä ole mikään ongelma. Englanniksi pystyy hoitamaan asiansa ja ehdottomasti suosittelen sitä, jos ei ruotsi ole äidinmaidossa tullut. Murteet saattaa olla niin käsittämättömiä, että joutuu kuitenkin vaihtamaan englantiin, että saa asian hoidettua.

      Ystävälliseksi "lähtö"-tervehdykseksi kannattaa opetella "Ha det bra!" Sitä täällä viljellään paljon, ja se sopii kaikkiin lähtötilanteisiin :)

      • kyllä suomi24 tietää

        Tällä Norja-keskustelupalstalla varmasti aiemmin linkitetty.

        http://www.visittroms.no/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=106&lang=en

        Klikkaa sieltä Holiday Guide 2008 -kohdasta "Finnish", niin sieltä löytyy matkailuopas pdf-formaatissa suomeksi. Tiedoston koko on noin 14 mt, joten hitaalla yhteydellä kestää kotvasen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe