MANSIKAT JA HERNEET KALLIITA!!!!!

ÄLKÄÄ OSTAKO

ÄLKÄÄ OSTAKO YLIHINTAISIA!!! Niiden on pakko laskea hintaa ettei sato mätäne käsiin.
Mansikka 5,5€/ litra, 33 markkaa!!!!!
Herne 4,5€/litra, 27 markkaa!!!!!!

järjettömät hinnat, älkää ostako ennenkuin hinta laskee alle 2:n euron / litra!!!!!!!

10

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneliie

      hinnat ovat vähäsen siedettävämpiä jo...

      Herneet 2.50 litra 3 litraa saa 7 e:lla
      Mansikat 3.50-4.00 litra 5 litraa 15 e

    • :) heh

      Jäät ilman jos odottelet hinnanlaskua! Mansikkasato tänä vuonna normaalia pienempi, joten hinnat pysyy kyllä siinä missä ovatkin.
      Itse ostin tällä viikolla herneitä Kotkan Prisman edestä 3 e litra eikä ne nyt musta kalliita olleet. Kannattaisi hinnasta narisijoiden miettiä kuinka paljon esim. herneiden ja mansikoiden tuotantokustannukset ovat vuosien myötä nousseet. Ainakaan minun tietääkseni ei ne kasvit itsekseen kasva ja tuota satoa torille myyntiin. :)

      • hölmöhän sinä olet

        taidat olla kotkalainen.


      • :) heh
        hölmöhän sinä olet kirjoitti:

        taidat olla kotkalainen.

        Itse taas taidat olla niitä joiden pitäisi kaikki saada ilmaiseksi!!!
        Eihän kukaan viljelijä viitsi viljellä mitään jos ei siitä jää mitään muuta käteen kuin työn tekemisen ilo. Joillakin voi olla koko vuoden tienestit kiinni kesän sadossa. Tästä hyvä esimerkki Suonenjoen mansikkatilat, joissa raekuuro tuhosi jopa 10000-15000 euron edestä satoa.


    • itse jos

      tuntuu kalliilta.
      mansikkamaan perustaminen tai herneen ei vaaid sen kummempia kuin puutarhapalstan jonka saa joka kaupungista, ja vähillä kustannuksilla saa mansikkaa vuosia.

      Tuleeko mieleen että viljelijälle on itsellekin jäätävä jotakin viivan alle.

    • suomifinland

      Itse ostin tänään 5 kilon lootan ja maksoin siitä 40 € ja ilomielin. Jääpähän raha ainakin kotimaahan eikä katoa maasta minkään ulkomaisen kauppaketjun mukana. Mansikoista ei ole kuulemma varaa maksaa, mutta viinaan ja tupakkaan rahat riittää aina. Ostakaa sitten koskenkorvaa ja juokaa sitä jos mansikat on liian kalliita.

      • jokaisesta ostamastanne tuo...

        Pimeä kauppa se vasta kannattaakin. Varsinkin herneillä. Niiden viljely vaatii kamalasti kallista lämmitysoljyä jotta saadaan lihavia hernepalkoja pimeään myyntiin. Älkääkä aina valittako.


      • Heehheeeee!!!!

        sua vedettiin retkuun 6-0!
        Myivät sulle tanskalaista apulantamansikkaa!!!!
        Näitä moskamansikoita myydään todella paljon myös kaupoissa suomalaisena mansikkana.


    • Mansikkamies88

      https://www.facebook.com/mansikoita

      Edullisesti saa täältäkin suoraan tilalta kun käy hakemassa. Joka kesäinen pysähdyspaikamme ! Edellisvuonna oli kun tykkäs sivusta kauha kaupanpäälle

    • late mansikka

      niin siis mistä sivusta tykkäsit edellisvuonna?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe