MANSIKAT JA HERNEET KALLIITA!!!!!

ÄLKÄÄ OSTAKO

ÄLKÄÄ OSTAKO YLIHINTAISIA!!! Niiden on pakko laskea hintaa ettei sato mätäne käsiin.
Mansikka 5,5€/ litra, 33 markkaa!!!!!
Herne 4,5€/litra, 27 markkaa!!!!!!

järjettömät hinnat, älkää ostako ennenkuin hinta laskee alle 2:n euron / litra!!!!!!!

10

984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneliie

hinnat ovat vähäsen siedettävämpiä jo...

Herneet 2.50 litra 3 litraa saa 7 e:lla
      Mansikat 3.50-4.00 litra 5 litraa 15 e

• :) heh

Jäät ilman jos odottelet hinnanlaskua! Mansikkasato tänä vuonna normaalia pienempi, joten hinnat pysyy kyllä siinä missä ovatkin.
      Itse ostin tällä viikolla herneitä Kotkan Prisman edestä 3 e litra eikä ne nyt musta kalliita olleet. Kannattaisi hinnasta narisijoiden miettiä kuinka paljon esim. herneiden ja mansikoiden tuotantokustannukset ovat vuosien myötä nousseet. Ainakaan minun tietääkseni ei ne kasvit itsekseen kasva ja tuota satoa torille myyntiin. :)

• hölmöhän sinä olet

taidat olla kotkalainen.

• :) heh
        hölmöhän sinä olet kirjoitti:

taidat olla kotkalainen.

Itse taas taidat olla niitä joiden pitäisi kaikki saada ilmaiseksi!!!
        Eihän kukaan viljelijä viitsi viljellä mitään jos ei siitä jää mitään muuta käteen kuin työn tekemisen ilo. Joillakin voi olla koko vuoden tienestit kiinni kesän sadossa. Tästä hyvä esimerkki Suonenjoen mansikkatilat, joissa raekuuro tuhosi jopa 10000-15000 euron edestä satoa.

• itse jos

tuntuu kalliilta.
      mansikkamaan perustaminen tai herneen ei vaaid sen kummempia kuin puutarhapalstan jonka saa joka kaupungista, ja vähillä kustannuksilla saa mansikkaa vuosia.

Tuleeko mieleen että viljelijälle on itsellekin jäätävä jotakin viivan alle.

• suomifinland

Itse ostin tänään 5 kilon lootan ja maksoin siitä 40 € ja ilomielin. Jääpähän raha ainakin kotimaahan eikä katoa maasta minkään ulkomaisen kauppaketjun mukana. Mansikoista ei ole kuulemma varaa maksaa, mutta viinaan ja tupakkaan rahat riittää aina. Ostakaa sitten koskenkorvaa ja juokaa sitä jos mansikat on liian kalliita.

• jokaisesta ostamastanne tuo...

Pimeä kauppa se vasta kannattaakin. Varsinkin herneillä. Niiden viljely vaatii kamalasti kallista lämmitysoljyä jotta saadaan lihavia hernepalkoja pimeään myyntiin. Älkääkä aina valittako.

• Heehheeeee!!!!

sua vedettiin retkuun 6-0!
        Myivät sulle tanskalaista apulantamansikkaa!!!!
        Näitä moskamansikoita myydään todella paljon myös kaupoissa suomalaisena mansikkana.

• Mansikkamies88

https://www.facebook.com/mansikoita

Edullisesti saa täältäkin suoraan tilalta kun käy hakemassa. Joka kesäinen pysähdyspaikamme ! Edellisvuonna oli kun tykkäs sivusta kauha kaupanpäälle

• late mansikka

niin siis mistä sivusta tykkäsit edellisvuonna?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      27
      5334
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      12
      3905
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3197
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2820
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1318
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      285
      1312
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1193
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1139
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      396
      1122
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      215
      1101
    Aihe