Mahdollisesti tulevaisuudessa on tulossa muutto Kouvolaan asumaan ja katselin asuntoja etuovi.comista ja Lehtomäessä näyttää olevan hyvin tarjontaa ja hinnatkaan eivät ole mahdottomia (ja varmaan vielä nyt taantumassa tulevat tuosta laskemaan). Minkälainen on asuinalueena? Omakotitalo tai kerrostaloasunto jompi kumpi tarkoitus hankkia, kannattaako tuolta alueelta omakotitaloa hankkia, minkälaista aluetta omakotialue tuolla on? Entä onko kerrostalojen alueella sitten jotain "vikaa"?
Lehtomäki?
20
5330
Vastaukset
- Joo.
Kouvolassa on lähiöihin lyöty kielteinen leima takavuosien ja kaupungin muutamien vuokrakerrostalojen vuoksi, joissa kyllä esiintyy häiriöitä.
Eli sorrutaan yleistyksiin.
Lehtomäki on omistusosakkeessa tai OK-talossa asuen aivan kiva paikka.- maketheoriginal
oli kylläkin mainettaan pahempi.
- Pena131
Lehtomäki on hyvä paikka asua. Hyvät ulkoilumaastot/marjamaastot, palvelut lähellä. On vaan kumma kun muutama häirikkötalo/aikakausi pilaa koko alueen maineen. Vuokrataloja muutettu osaketaloiksi ja sen myötä esim. Ahventien alue on mitä mainiointa kerrostaloaluetta. Siinä Ahventien yläpuolella on ns. miljoona-alue :) Salmentöyryntiellä on alkoholistien asuntoa, mutta niitähän (alkoholisteja) löytyy joka suunnalta. Lehtomäestä saa ainakin toistaiseksi hyvinkin edullisesti osakeasuntoja ja tämän on myös sijoittajat huomanneet.
- Slummialuetta
Lehtomäki on Kouvolan todellista slummialuetta, eräskin vuokrakerrostalo on asutettu pelkillä juopoilla ja narkkareilla, mutta valitettavasti tätä levotonta ja syrjäytynyttä porukkaa riittää muihinkin taloihin, iltaisin saa olla varuillaan henkensä ja omaisuutensa puolesta, kun raitilla kulkee, nuorisojengit terrorisoivat leikkipuistoissa ja tappelevat keskenään, huumeneuloja löytyy lähes mistä tahansa, kunnon ihminen pyyy todellakin kaukana tästä Pohjois-Kymenlaakson Ghetosta.
- maketheoriginal
ei mitään ihmeellistä sielä päin.
- Iso nuori
taitavat olla kesälomaansa viettäviä nuoria.
- lehtomäkeen
Lehtomäki on ihan rauhallinen ja mukava asuinalue. Lisäksi alueella on ihan hyvät palvelut kauppoineen ja kirjastoineen, lenkkeily- ja ulkoilumaastot myös. Julkinen liikenne pyörii kanssa mukavasti, eikä kaupunkiin ole tolkuttoman pitkä matka kävelläkään.
Epäsosiaalista ainesta löytyy, kuten muiltakin Kouvolan asuinalueilta. Huumeneulat tai örkit ei kuitenkaan hyöki päälle :) Itse en ole nähnyt yhtäkään neulaan enkä huumekauppaa käytävän - tosin elelenkin omaa elämää enkä kyttää toisten tekemisiä.
Olen asunut omassa rivariasunnossa useamman vuoden ja olen erittäin tyytyväinen. - Sieltä pois muuttava
Ei kannata muuttaa Lehtomäkeen, jollet halua asua juoppojen, narkkareiden, hullujen/pöpien ja ulkomaalaisten sekaan. Täällä asuu pelkkiä häiriköitä, etenkin tässä talossa josta itse aion muuttaa paremmalle/rauhallismmalle seudulle. Tässä talossa kun ei hiljaisuutta, rauhaa, yms. ei tunneta (bileitä, riitelyjä, juopot möykkää käytävässä, kaikennäköiset örveltäjät soittaa ovikelloja, yms. tapahtuu mihin aikaa vuorokaudesta tahansa).
Kannattaa Kouvolan seudulla muuttaa jonnekin muualle kuin Lehtomäkeen!!!!- Eiks niin?
Omistustaloissa ei ole takuulla yhtään rauhattomampaa, kuin muissakaan kaupunginosissa.
- Sieltä pois...
Eiks niin? kirjoitti:
Omistustaloissa ei ole takuulla yhtään rauhattomampaa, kuin muissakaan kaupunginosissa.
Asun kyllä nyt kaupungin vuokratalossa lehtomäellä ja täällä asuu kaikki hulikaanit ja juopot.
Oon asunu ravikylän toisella puolella kerrostalossa yksityisen asunnossa vuokralla ja sillä seudulla kerrostalot todella rauhallisia.
Että, kaikki kerrostalot ei todellakaan ole niitä rauhattomia, vaan kyllä niitä rauhallisia kerroastalojakin todella löytyy.
- paikka asua.
Olen asunut lehtomäessä parikymmentä vuotta. KAUPUNGIN VUOKRATALOSSA. Tässä talossa on ainakin rauhallista. Hyvin harvoja, ehkä kerran vuodessa on kerrat, kun kuulee jonkun pitävän bileitä tässä talossa. Juoppoja ja narkkareita ei tarvitse juuri nähdä jos ei eksy heidän taloihinsa. Siellä sitä elämää näkee, ei muualla. En ole nähnyt koko aikana juurikaan häiriköiviä juoppoja kaduilla. Vain niiden omien talojen pihoissa. Omakotitalo alueet ovat käsittääkseni rauhallisia. Kuten myös osaketalot joissa asuu itseään täynnä olevia parempia ihmisiä. Mielestäni lehtomäessä on aina ollut turvallista liikkua ja asua.
Tervetuloa joukkoon!- maketheoriginal
takavuosina kymmenittäin kissoja huoneistossaan, pimeetä touhua.
- dothefake
maketheoriginal kirjoitti:
takavuosina kymmenittäin kissoja huoneistossaan, pimeetä touhua.
Eihän se vielä mitään, mutta kun jollain on nykyvuosina lepakoita vintillä.
- jo useamman vuoden
Lehtomäessä toki taloja missä mustalaisia ja huumeveikkoja ym ym ym joita ihmiset vieroksuvat, mutta neljän eri osoitteen (kaikki siis lehtomäessä) perusteella voin sanoa, että lehtomäessä on ollut rauhallista ja mukavaa asua. Kuten jokaisessa kaupungissa on erilaisia asuinalueita ja on rauhallisia ja vähemmän rauhallisia alueita. Mut mie oon tykänny Lehtomäestä.
- Lehtomäessä asunut
En suosittele Lehtomäkeä kenellekään. Jos ostat omakotitalon sieltä joutuu mahdolliset lapsesi samaan kouluun vuokrataloissa asuvien häiriköiden lasten kanssa. Vuokrataloissa meteli on jatkuvaa ja juopoilla on kyllä kavereita niissä omistustaloissakin joissa vierailevat jatkuvasti. Lehtomäessä viikonloppu alkaa torstaina ja päättyy maanantaina - välissä on tietysti pikkulauantai keskiviikkona. Kaiken lisäksi Lehtomäessä on ratsastustallien ansiosta hevosenpaskaa jokapuolella!
- hevonpee
..että häiriköiden lapset tartuttaa jotain ikävää omistusasunnon omistajan lapsiin?
Lehtomäessä on hyvät ulkoilualueet, jos tykkää vehreästä luonnosta. Kalalampi oli 80-luvun alussa vielä keskellä metsää, ja sinne oli hankala kulkea. Nyt pääsee lenkkireittejä pitkin. - Lehtomäessä asunut
hevonpee kirjoitti:
..että häiriköiden lapset tartuttaa jotain ikävää omistusasunnon omistajan lapsiin?
Lehtomäessä on hyvät ulkoilualueet, jos tykkää vehreästä luonnosta. Kalalampi oli 80-luvun alussa vielä keskellä metsää, ja sinne oli hankala kulkea. Nyt pääsee lenkkireittejä pitkin.kiusaavat ainakin. Siellä kalalammin ympäristössä sitä hevosenpaskaa juuri onkin kun hevosilla ratsastetaan missä sattuu.
- 123mese
Muuta tänne niin saat mannelta siitä punaisesta 123 mesestä pöhköö ja taatusti on pää sekaisen
- Vaan
Bileistä ei o pulaa! :D Se oli hienoa kun mustalaiset oli ostanu vierekkäiset kerrostaloasunnot ja päättäny kaataa seinän välistä.
Oon kans nähny kyseisen mersun solmimassa kauppoi, suosittelen!- Mersu, kun
osaa solmia kauppoja aivan itse. Mistähän tuollaisen Mersun sais hankittua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802