Mitä tarkoittaa lääkekortissa

Utelias kyseleeeeeeee

Mitä tarkoittaa potilaan lääkekortissa lääkkeen kohdalla maininta ad. 20.7 ?

Onko se että lääke jatkuu 20.7 saakka VAI, että lääke on tauolla 20.7 saakka?

11

13811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ad lyhenne on saakka. Lääke siis jatkuu 20.7 asti.

• ei kannattais lääkkeitä jak...

mutta jos lääkekortissa lukee esimerkiksi ad. (tai a.d.) 17.7 se tarkoittaa että lääke jaetaan otettavaksi vielä 17.7 päivä mutta ei sen jälkeen.

Taukoakin voi näin ilmaista; X lääke tauko ad. 17.7 eli lääkettä ei jaeta otettavaksi ennen 17.7 vasta 18.7 aamusta alkaen ...

ad.= a dato tästä päivästä lähtien

• alkuperäinenkkkkkkkkkkk

En ole aikeissakaan jakaa. Saa kai sitä muutenkin kysellä?

• huomata
        alkuperäinenkkkkkkkkkkk kirjoitti:

En ole aikeissakaan jakaa. Saa kai sitä muutenkin kysellä?

että hoitajat (tai oletin että olet hoitaja) kyselee netissä miten lääkkeitä pitää jakaa. Mihin hoitotyö onkaan menossa. Taidan hoidattaa haavani tästä lähtien itse kotona!

• Luuletko tosiaan...
        huomata kirjoitti:

että hoitajat (tai oletin että olet hoitaja) kyselee netissä miten lääkkeitä pitää jakaa. Mihin hoitotyö onkaan menossa. Taidan hoidattaa haavani tästä lähtien itse kotona!

.. että ainoastaan hoitajilla on pääsy keskustelemaan tällä palstalla hoitoalaan liittyvistä aiheista?!

Tuo asia nyt vaan sattui vaivata mieltäni ihan muun seikan takia ja päätin kysyä asiaa täältä. Mutta sainkin osakseni vittuilua. Siitä kiitos teille, ammattitaitoiset hoitajat!

• niitä kortteja tsiikaile
        Luuletko tosiaan... kirjoitti:

.. että ainoastaan hoitajilla on pääsy keskustelemaan tällä palstalla hoitoalaan liittyvistä aiheista?!

Tuo asia nyt vaan sattui vaivata mieltäni ihan muun seikan takia ja päätin kysyä asiaa täältä. Mutta sainkin osakseni vittuilua. Siitä kiitos teille, ammattitaitoiset hoitajat!

jos et ole hoitaja??

• kjhfgd
        niitä kortteja tsiikaile kirjoitti:

jos et ole hoitaja??

en ole viestin aloittaja, mutta itse ainakin olen isäni ja äitini kortteja tutkinut, ja ihan luvan kans, näkeehän noita nyt muutkin kuin hoitjat.

• !!!->
        kjhfgd kirjoitti:

en ole viestin aloittaja, mutta itse ainakin olen isäni ja äitini kortteja tutkinut, ja ihan luvan kans, näkeehän noita nyt muutkin kuin hoitjat.

Edellisen kanssa samaa mieltä.
        Hävettää oikein teidän hoitajien "vastaukset". Hoitotyössä voisi olla hyödyllistä osata myös asiallisuutta, ehkä jopa ystävällisyyttä, sekä lukutaitoa...

• Täällä ei aina oikeita vast...
        kjhfgd kirjoitti:

Ihmiset puhuvat näillä keskustelupalstoilla myös välillä ihan mitä sattuu, joten kannattaa olla tarkkana.

• tuo sulle
        Luuletko tosiaan... kirjoitti:

vastannut sanonut olevansa hoitaja, oli joku haavapotilas näköjään. Ei tää oo mikään suljettu palsta, veikkaan että tänne kirjoittavista vähemmistö on hoitajia ja enemmistö jotain ihan muita tyyppejä.

• Anonyymi

Toiset laitokset merkitsee lääkelistaan , kun sim. joku lääkekuuri...alkaen 20.7 toiset merkitsee ad 20.7. jälkimmäistä pitää hetken miettiä. Kumpiko on selkeämpi, jokainen voi itse miettiä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe