Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sähkölinjojen kammo

"elektrofobia"

Tulipa mieleen kysäistä että onko muita joille tulee lähinnä paniikkikohtausmainen tunne jos pitäisi kulkea voimalinjojen ali tai esim. muuntajan läheltä ? Linkkimastot myös melkein yhtä paha juttu..
Vuosia ja taas vuosia itsellä ollut tämä "sähkökammo", mutta ois kiva kuulla jos jostain löytyis yhtä outoja asioita kammoava.
Aikalailla rajoittaa liikumista kun ei tosiaan voi kävellen/pyörällä mennä reittejä missä tietää varsinkin isompia voimalinjoja tai muuntajia olevan, autolla sentään voi liikkua kun pääsee nopsaa ohi tilanteesta..

7

1279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä n

      Mulla oli nuorempana vähän samaa, lähinnä säteilyä niiden kohdalla pelkäsin silloin -mutta se meni ohi ajan kanssa. Vieläkin kyllä katsahdan isoja linjoja ja mietin mitähän nuokin säteilee. Mutta en karta enkä pelkää, enkä usko mihinkään altistukseen koska eihän siinä alla asu kuiteskaan. :) Hirveää paniikkia en saanut, mutta kai nuorempana panikoin. Kännykkään liittyi silloin samaa.

      Muitakin kammoja oli, ihan typeriä. Mutta ne menee ohi ajan kanssa ja ikää kun tulee.

      Muuntajakin tai sähkörakennus ym. oli siihen aikaan outoja mulle ja ne isot jännitepylpyrät. Enää ei pelota. Ai se on elektrofobia, nyt vasta tiedän ...

    • maija550

      Kiinnostuin kertomastasi. Jos haluat, voisit ottaa yhteyttä niin kerron miksi. maija550 (a) yahoo.com

    • oikeasti

      ettei se ole mikään pelkkä fobia, vaan puhtaasti fyysinen syy, eli amalgaamipaikat hampaissa. Amalgaami sisältää elohopeaa, joka kertyy elimistöön (höyrystyen hitaasti elimistössä ja häviten vielä paljon hitaammin etenkin keskushermostosta) ja tämä reagoi sähkön kanssa (muuntajat, tietokoneet, autot, loisteputkivalaisimet) ja saavat aikaan oudon olon. Itselläni hyvinkin omakohtainen kokemus (tosin ainaisten hampipaikkausten lisäksi oli pari rikkoontunutta kuumemittarin elohopeapallukka ollut pitkän aikaa lähistöllä... Mutta amalgaamisaneerauksen ja elohopeapallukoiden poiston jälkeen saatoin taas katsella tv:tä, olla mikron lähellä, kaupassa, autossa, muuntajien lähistöllä...

      • kirjoitti tästä

        numerossa 1 vuonna 1996. Minulla on tämä lehti jos sinua kiinnostaa. T. marika (voit laittaa sähköpostiosoitteesi ja lähetän artikkelin sinulle)


    • yksvaann

      Ei ne sen suuremmin voi vahingoittaa.

    • Kummallinentunne

      Mullakin esiintyy ahdistusta isojen voimalinjojen lähellä ja varsinkin silloin kun pitäisi kulkea niiden ali, mutta pienien muuntajakoppien lähellä ei kumminkaan. Aina saan kyllä rohkaistua itseni ja mentyä ali, vaikka se ei kivalta tunnukaan. Se tunne on vaan niin outo ja kun ei mulle mistään muusta tuu sellasta enkä pelkää oikeen mitään.

    • Anonyymi

      Tämän vanhan aloituksen löydin. Olen kuvitellut, että olen ainoa maailmassa joka pelkää voimalinjoja, antenneja ja linkkimastoja. En tiedä mustä moisen pelon olen saanut ja tosiaan rajoittaa elämää aika tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe