Onko muilla sellaisia

KalatM <3 RapuN

kokemuksia, että kalatM ei oikein puhu tunteistaan. Rapuna minulle erittäin tärkeää kuulla olevani rakas. Mieheni on kyllä sanonut sen mutta ei kovin usein. Muutenkin vastaukset tunteista puhumiseen on usein "Joo joo." ja "tartteeko sitä nyt aina hokea?". Silti sanoo rakastavansa täysillä.

Harvoin tulee mitään kehuja ulkonäöstä tai muusta. Kun kysyn niin vastaus on aina "no en kai mä muuten sun kanssas olisi".

Jostain syystä riidat ovat rajuja, kenenkään muun kanssa en olisi enää jatkanut sellaisten huuto-oopperoiden jälkeen kuin meillä on... tälle ei vain voi kertakaikkiaan mitään, se on yksi huokaisu ja taas on vaaleapunaiset lasit päässä.

Itsekään en tiedä pitäisikö olla vai erota. Riitojen aikana huutaa todella pahoja asioita, mutta ei milloinkaan sitä ettei rakasta minua. Siinä menee hänellä raja. Muutkin huutamansa asiat ovat sellaisia ettei tarkoita mutta haluaa edes jollain tavalla loukata.

Riidan päätteksi sovittelun alan aina minä ja kun hän on loukannut minua todella pahasti kieltäydyn kunniasta. Tuolloin sanon hänelle että nyt tuli sanottua jotain mitä ei olisi tarvinnut, pyydät itse anteeksi tai lähdet menemään. Hän lähtee tupakalle ja takaisin tullessaan tulee pyytämään anteeksi todellakin sitä tarkoittaen.

Itse en ole koskaan ketään rakastanut näin. Olemme olleet vasta 8kk yhdessä. Rakastuin ensi silmäyksellä... hänellä meni vähän kauemmin (oli tuolloin varattu). Kun erosi otti yhteyttä ja siitä se eteni tähän.

Näyttää rakkauttaan pienillä asioilla. Yrittää selvästi tulla vastaan tässä mahdottomassa tunteiden ilmaisu vaatimuksessani. En vain saa itselleni sellaista turvallisuuden tunnetta, ettei hän ole lähdössä mihinkään vaan haluaa oikeasti olla kanssani.

Ja vielä se häiritsee, kun itse olisin valmis jo hyppäämään vaikka papin eteen =) ,rapu kun olen,
mutta tässä me odotellaan että jos vaikka muutetaan yhteen kun vuosi tulee täyteen. Käytännössä ollaan kyllä asuttu yhdessä kokoajan.

Jopa lapseni on päättänyt että hänellä on kaksi iskää. Emme siis itse ole häntä tähän yllyttäneet. Ja mieheni lapset ovat minulle kuin omia. Olivat heti kun sain heidät ensikertaa syliin kun olivat vain parin kk ikäisiä. Emme siis tuolloin olleet yhdessä vaan ystäviä. Lapset kuitenkin tuntuivat jo tuolloin samalta kuin oma lapsi ensikertaa sylissä laitoksella.

Onko siis KalatM hitaasti tunteensa näyttävä? Ja hitaasti suhteessa etenevä? Entä miten tulevaisuus, vaihtaako helposti mielipiteitään, voinko luottaa siihen mitähän nyt sanoo että tarkoittaa sitä vielä ensi viikollakin tai ensi kuussa? Tuleeko elämä olemaan yhtä "kolmatta maailmansotaa ja välirauhoja" hamaan hautaan saakka? Vai johtuuko tämä siitä että molemmat olemme melkoisia pomoja, kumpikaan ei haluaisi antaa periksi ja nyt vaan etsitään sitä "firman pääjohtajaa" ja toisen pitäisi luovuttaa ja olla se kakkonen.

Itse olen hänelle sanonut että uskon hänen rakkautensa todeksi kun minulla on sormus jossa lukee rakastan... tätä saan kuitenkin odottaa varmasti kauan jos on hitaasti etenevä.

Tästä tekstistä mitään selvää ota, mutta ei ole kyllä selvä tilannekaan =)

9

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmisestä, ei

      Horoskoopista.

      • kysyinkin

        horoskoopin luonteenpiirteistä... en ihmisestä. Halusin vaan tietää että kuuluvatko nuo pirteet ehkä yleisestikin kaloille vai ovatko muun elämän mukanaan tuomia. Mutta kiva kun viitsit vastata vaivautua vastaamaan "ei mitään".


      • kala on kyseessä.
        kysyinkin kirjoitti:

        horoskoopin luonteenpiirteistä... en ihmisestä. Halusin vaan tietää että kuuluvatko nuo pirteet ehkä yleisestikin kaloille vai ovatko muun elämän mukanaan tuomia. Mutta kiva kun viitsit vastata vaivautua vastaamaan "ei mitään".

        Joo-o. Ei kuulu kaikille kaloille.

        Se riippuu myös siitä, että minkälainen menneisyys on takana.


      • menneisyys takana
        kala on kyseessä. kirjoitti:

        Joo-o. Ei kuulu kaikille kaloille.

        Se riippuu myös siitä, että minkälainen menneisyys on takana.

        vaikka on vielä aika nuori. Joutunut kokemaan paljon pahaa.


    • Toinen rapu

      Hei! Olen toinen rapunainen ja mieheni on kalamies. Mieheni on hyvin romanttinen, tunteellinen ja sanoo kyllä monta kertaa päivässä rakastavansa minua ja koko ajan on suutelemassa yms. Heti ensitapaamisesta alkaen on tunteitansa ja rakkautta osoittanut hyvin avoimesti. Hän kosi minua 1kk seurustelun jälkeen, yhdessä on oltu jo 13v, edelleen olemme ihan vastarakastuneita. Riitoja meillä on ollut muutama pieni.

    • kalan koukussa

      Jep, meni kauan ennenkuin sanoi ihan rakastavansa. Tykkäämisen sanoi, ja siitä meni kauan seuraavaan askeleeseen. Ja ei ennenkuin patistelun jälkeen.

      Hitaasti syttyvää sorttia. Ei sano kovin usein eikä ensimmäisenä.
      Teot puhuvat kuitenkin, ja olemus, silmät kertovat.

      Ulkonäöstä sanoo kun minä itse monesti omaani kritisoin, niin sanoo että Päinvastoin jne.

      Karttaa riitelyä henkeen ja vereen. Enempi hiljainen yleensäkin. Ei koskaan ala riitelyä, etsii aina posiitiivisia puolia, kannustaa. Pikku kinaa ollut, mun puolelta. Ne on selvitetty saman tien.

      Ei halua loukata missään tapauksessa.
      Saattaa alkaa sovittelemaan vaikkei olisikaan "syyllinen."

      Samaten en ole koskaan tuntenut näin syvästi.
      Ollaan oltu viime kesästä tiiviisti yhdessä, tunnettiin jo vuosia sitä ennenkin, mutta vois sanoa että vajaa vuosi sitten kolahti.

      Samaten vaadin tunteitten ilmaisua, ja selvästi hän koettaa parastaan. Kerron miten pidin siitä tai tuosta, ja tekee nyt aina päivä päivältä enemmän jotain pientä oma-aloitteisesti.

      Ei ole lähdössä minnekään. Kuulema mennään kyllä oikeasti yhteen ja naimisiinkin. Käytännössä asutaan yhdessä. Käytännön syistäkään ei voida vielä mennä naimisiin, haluttiin tai ei.

      Kyllä, kalat etenee hitaasti.
      Mutta ei vaihda mielipiteitä tuuliviirin lailla.

      Luotettava, rehellinen, tunnollinen, ahkera, kiltti, tasainen, uskollinen..

    • kalamies

      mullakin, olen itse skorpioni. Riitoja ei kannata pelästyä, ne vain puhdistaa ilmaa jos niitä ei kuitenkaan ole liikaa. Aika outoa että kalatmies riitelee... kumma juttu.

      No, kalatmies on todellakin vähäsanainen, ei koskaan tehnyt tän meidän huuman alkuvaiheessa aloitetta, vältti riitoja ja jos piti kieltäytyä/sanoa että ei halua mua, niin eipä hän sitä sanonut vaan jätti kokonaan vastaamatta puheluihin ja viesteihin. Kun sitte kyselin että mikäs on, niin sanoi että on kuulema kiirettä/ei ole huomannut soittojani tms. Eli yritti kierrellä ja kaarrella ja minä patistin sitä sanomaan suoraan jos ei kiinnosta. No kuulemma sittenkin kiinnostaa.

      Kalat ei todellakaan ole riidankylväjä eikä ilkeä ihminen, mutta elämää helpottaisi jos hän opettelisi sanomaan asiat suoraan ja niinkuin ne on, eikä kiertelemään ja ryhtymään rasittavaksi tuppisuuksi joka ei sano kui "Ei" tai "Joo" tai vielä useammin "En tiiä". Kaikesta huolimatta elämäni rakkaus, ihana, romanttinen, kiltti, rehellinen ja kyllä osoittaa rakkautensa teoin ja sanoin. Avoimuutta ja oma-aloitteisuutta seka suorapuheisuutta saisi olla enemmänkin vaikka se mua joskus loukkaisikin.

      • 2 vuotta yhdessä

        Rakastuin päätä pahkaan ja tulisesti kala-mieheeni (entiseen sellaiseen) samantien ja heti ensisilmäyksellä.
        Mies kyllä kehui mua, kuinka hyvälle näytän ja kuinka ihana olen ja kuinka seksi on ihanaa yms. yms.
        Mutta..silloin kun meillä oli "kriisi" tai mä dramaattisena puolisona järjestin sellaisen -"NYT puhutaan asioista", niin mies meni ihan hiljaiseksi. Ja vastaili tai lähinnä hymähteli ja toisteli, "Sä sanot noin, sä ajattelet noin."
        Eikä kyllä oikein ottanut osaa itse keskusteluun. Mä lähinnä riehuin ja loukkasin miestä pahastikin ja latelin sammakoita, ja muita ällötyksiä suustani, mutta mies ei koskaan sanonut mulle pahasti. Ei koskaan.
        Sekin lupaili koko ajan, että asiat järjestyy, ja mennään kihloihin, naimisiin yms. Mutta mä kun olen sellainen, TÄSSÄ, JUST ja NYT-ihminen, niin en jaksanut katsella sellaista "vätystä".
        Mutta muuten erittäin intohimoinen suhde--> makuuhuoneessa


    • Lohikäärme

      Tähän voisin sanoa että sanon usein(varmastikkin joka päivä) rakastavani omaa vaimokettani. Lisäksi kyllä mä tolle omalle kullalleni suukkojakin annan joka aamu jne. :)
      Lisäksi asioista sovitaan ja puhutaan. Niitä ei riitelemällä selvitetä.

      Suhteissa eteneminen: Kala miehenä etenen suhteessa nopeasti jos kumppani on semmoinen joka mielyttää ja arvostaa minua. Onhan tässä toisenkin mielipede otettava huomioon.


      Hmm..mä näkisin tuon tilanteen niin et kalamies saattaa pelätä satuttavansa itseään. Edellinen suhde varmastikkin jättänyt arpia joita ei tahdo avata enään.
      Hieman epäilyttää itseäni tuo tilanne. Oon aina ajatellu et kalamies(minäkin) on yksi horoskooppimerkkien herkimpiä. Kerron asioista jos toinen todella merkitsee. En jätä toista siihen tilanteeseen jotta olisi ns.epävarma tilanne suhteen kannalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe