Taksilla ajaminen on kansantalouden tuhlausta. Jos lähdet lähiöstä liikenteeseen, taksi saastuttaa tuplasti sen mitä oma auto. Sehän lähtee keskustan tolpalta ja vie sinut takaisin keskustaan. Yöllä kotiin palatessa sama juttu. Nelinkertainen ajomatka verrattuna siihen, jos ajaisit omalla autolla.
Taksin kyydissä on usein vain yksi tai kaksi ihmistä. Miksi sen sallitaan ajaa joukkoliikennekaistaa, mutta ei yksityiskäytössä olevan auton, jossa on koko perhe kyydissä?
Lisäksi taksit saastuttavat paikallaan ollessaankin. Kesällä pitää moottoria käyttää että herra taksikuskille tuuppaa ilmastoinnin kautta raikasta viileää ilmaa. Talvella vastaavasti täytyy rupsuttaa tyhjäkäyntiä, ettei herra taksikuskin varpaita palele tolpalla odotellessa.
Taksit on kiellettävä!
45
3112
Vastaukset
- cabbie
- miksei kuka hyvänsä voi saada taksilupaa,jos terveysasiat ja tausta/kansalaiskunnia ovat kunnossa.
Halvalla ja vanhalla autolla tulisi paljon halvemmaksi kyytitä mutta kun pitää melkein jopa vuosi olla uudenkiltävä pirssi ,niin tottahan se maksaa!- Pirssimiekkonen (alkup.)
Taas ansiokas mielipide joltain, joka ei tiedä alasta hevon v...ua.
- asiakasko aina väärässä
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Taas ansiokas mielipide joltain, joka ei tiedä alasta hevon v...ua.
- jaa onko halbaa hubaa,olen käsittänyt ihan väärin ,kun jopa oman auton pito tulee halvemmaksi kuin sikamaiset monopolihinnat ,joita ei ole vieläkään vapautettu....
Jos olet niin nokkela,niin mikä estää opettamasta ??? - Neres
asiakasko aina väärässä kirjoitti:
- jaa onko halbaa hubaa,olen käsittänyt ihan väärin ,kun jopa oman auton pito tulee halvemmaksi kuin sikamaiset monopolihinnat ,joita ei ole vieläkään vapautettu....
Jos olet niin nokkela,niin mikä estää opettamasta ???Taksien hinnat on vapautettu. Vain maksimihinnat on määrätty.
- Neres
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Taas ansiokas mielipide joltain, joka ei tiedä alasta hevon v...ua.
"hevon v...ua"
Niin, katsokaas, kun se nimenomaan on taksialan ydin sen ymmärtäminen ja läheisempi tunteminen on vaatimuksena kuskiksi pääsylle. - eihän autokuski osaa viedä
Neres kirjoitti:
"hevon v...ua"
Niin, katsokaas, kun se nimenomaan on taksialan ydin sen ymmärtäminen ja läheisempi tunteminen on vaatimuksena kuskiksi pääsylle.toista ihmistä edes navikaattorilla paikasta a paikkaan b ,ei ,ei se vaatii taksialan syvimmän sielunelämän hallitsemista....kyllä se niin on ,että turha on matkustajan puhua ja valittaa!!!
- kauniin puheesi
Neres kirjoitti:
Taksien hinnat on vapautettu. Vain maksimihinnat on määrätty.
- ymmärrä jo ,mikä tässä on asian ydin !
- puusta
eihän autokuski osaa viedä kirjoitti:
toista ihmistä edes navikaattorilla paikasta a paikkaan b ,ei ,ei se vaatii taksialan syvimmän sielunelämän hallitsemista....kyllä se niin on ,että turha on matkustajan puhua ja valittaa!!!
ja hanki taksikuskikokemusta, anna sen jälkeen viisasta opastusta. Valitettavasti alan "sielunelämää" ei löydy mistään oppaista. Asiakkaan kuljetus aasta beehen navigaattoria apuna käyttäen toki helpottaa työtä ja on vain osa sielunelämästä.
- eräskin asiakas
...kun se vielä on Mersu tai Volvo niin kyllä ottaa pattiin kun toiset sellasilla saa ajella. Paree olis
kun vanhaa p:kaa sitte korjattais isolla rahalla harva se päivä.-ai hitto..asiakashan senkin sitte maksais...taidan mennä ottamaan lääkkeet...
- nipponisti
ainakin aloittajalla on pää täynnä tyhjää. Ymmärrätkö esim. että kaikki eivät asu taajamassa, tai voi käyttää olemattomia julkisia kulkuvälineitä, tai jotta pääsisi esim. aamulla bussi- tai junapysäkille pitää ottaa taksi, ajattelisit vähän mitä kirjoitat! Kiitos takseille!
- tosiaankin..
Miksi joka talouteen pitää vetää omat putket, ihan hyvin voisi olla yksi yhteinen hana, suihku ja paskahuussi jossain. Eipähän varmaan silloin loroteltaisi vettäkään niin paljoa.
- korpus
Tuhlaaminen on hauskaa...:D
Itse ainakin nautin 20-30 minsan pitkistä kuumista suihkuista, ja ajan aina omalla autolla...:D hähää, vihaan jotain ahtaita busseja...ei oo mulle kiitos...:D - Maalaisvossikka
korpus kirjoitti:
Tuhlaaminen on hauskaa...:D
Itse ainakin nautin 20-30 minsan pitkistä kuumista suihkuista, ja ajan aina omalla autolla...:D hähää, vihaan jotain ahtaita busseja...ei oo mulle kiitos...:DMietitäänpäs taas...millä kulkee...
-Humalaiset
-autottomat
-koululaiset
-turistit
-kortittomat
-sairaat
-vammaiset
-tavalliset matkustavat
-Ym.ym..
Kaikkialla ei kulje muita julkisia kulkuneuvoja eikä aina niiden aikataulutkaan sovi.
Maailman jokaisessa maassa on taksi,ilman takseja Maailma/Suomi pysähtyisi...halloo!
Minkä muun palvelun saat ympäri vuorokauden,pyhänä arkena,aina..kuin TAKSIN,Ambulanssin ja Poliisin.
Höh...Täälläkin (maalla)taksit päivystävät ympärivuorokauden kaikkialla suomessa,haluatko purkaa maan kattavan ympärivuorokautisen taksijärjestelmän.
Maalaistaksien työ ei ole kadehdittava,renkejä/työntekijöitä ei vähäisten ttyökeikkojen vuoksi ole kannattava pitää vaan täällä päivystää/ajaa Isäntä itse yötä/päivää,olipa pyhä tai arki,joulu tai juhannus..
Toimeentulo on tiukalla,mutta eläneeksi tulee kun kyttää jokaisen keikan ja ajaa myös ne itse,päivässä voi olla muutama keikka tai ei yhtään.
Sairaskuljetukset/kelan maksamat kuljetukset,koululaiskuljetukset,vammaiskuljetukset,vanhusten asiointikuljetukset,sekä viikonloppuisin ravintolakuljetukset ovat elinehto maalaistakseille.
Millähän muulla tavoin nuo kuljetukset voitaisiin hoitaa jos ei takseilla.??? Maalaisvossikka kirjoitti:
Mietitäänpäs taas...millä kulkee...
-Humalaiset
-autottomat
-koululaiset
-turistit
-kortittomat
-sairaat
-vammaiset
-tavalliset matkustavat
-Ym.ym..
Kaikkialla ei kulje muita julkisia kulkuneuvoja eikä aina niiden aikataulutkaan sovi.
Maailman jokaisessa maassa on taksi,ilman takseja Maailma/Suomi pysähtyisi...halloo!
Minkä muun palvelun saat ympäri vuorokauden,pyhänä arkena,aina..kuin TAKSIN,Ambulanssin ja Poliisin.
Höh...Täälläkin (maalla)taksit päivystävät ympärivuorokauden kaikkialla suomessa,haluatko purkaa maan kattavan ympärivuorokautisen taksijärjestelmän.
Maalaistaksien työ ei ole kadehdittava,renkejä/työntekijöitä ei vähäisten ttyökeikkojen vuoksi ole kannattava pitää vaan täällä päivystää/ajaa Isäntä itse yötä/päivää,olipa pyhä tai arki,joulu tai juhannus..
Toimeentulo on tiukalla,mutta eläneeksi tulee kun kyttää jokaisen keikan ja ajaa myös ne itse,päivässä voi olla muutama keikka tai ei yhtään.
Sairaskuljetukset/kelan maksamat kuljetukset,koululaiskuljetukset,vammaiskuljetukset,vanhusten asiointikuljetukset,sekä viikonloppuisin ravintolakuljetukset ovat elinehto maalaistakseille.
Millähän muulla tavoin nuo kuljetukset voitaisiin hoitaa jos ei takseilla.???juuri näin maalaisvossikka puhuu asiaa.oispa pikkusen vituttanu kävellä kotiin nyt ku kävin ottaan pari olutta ja ulkona sataa kaatamalla,ja auton rattiin en koskekkaan jos oon ottanu olutta niin tässäki tilanteessa taksi on halvempi ja parempi ratkasu ku ajaa humalassa jonku päälle ja jos ei kenenkään päälle niin kiinni jäädessä tai auton romuttamisesta tulee kans aika reippaasti maksua.tuoki viestin alottaja taitaa olla vaan kotona istuva viherpiipittäjä joka ei ole tutkinu asioita kunnolla tai sitten sillä käy kateeksi ku ite tekee jotain liukuhihna duunia samalla paikalla vuodesta toiseen
- ajeleskelija
Taksin ajama matka ei ole 4-kertainen, koska yleensä se taksi tulee siltä lähiön tolpalta noutamaan lähiöläisen. Lähiöläisen palattua kotiinsa, jää taksi monesti lähiötolpalle odottamaan seuraavaa lähiöläistä kyytiin. Toki joskus tuo 4-kertaisuuskin toteutuu.
Entäs jos herra lähiöläinen aikoo maistella alkoholijuomia, kuten monella tapana on kaupunkiin lähtiessään?
Lisäksi jos oma auto jätetään ostamatta kokonaan ja käytetään julkisia sekä taksia, säästetään yhden auton valmistuskustannukset kokonaan. Niillä päästöillä jo huristaa hyvän matkaa taksilla.- taksimersu
Tavallinen yksityinen kulkine maksaa alle 20tuhatta, taksiauton hinnalla niitä saa kolme tai neljä.
PS viinat haistelen ja maistelen kotona, tulee halvemmaks. - kotona haistelet?
taksimersu kirjoitti:
Tavallinen yksityinen kulkine maksaa alle 20tuhatta, taksiauton hinnalla niitä saa kolme tai neljä.
PS viinat haistelen ja maistelen kotona, tulee halvemmaks."PS viinat haistelen ja maistelen kotona, tulee halvemmaks."
SINÄ haistelet kotona, entäs ihmiset jotka eivät ole tupajumeja, kuten sinä? Kaikki eivät ole niin köyhiä kuin sinä, lähtevät "ihmisten ilmoille" tuulettumaan.
Noin.... enpä ole aikoihin lukenut edes täällä pöljien suoli24:n saitilla noin kusipäisiä juttuja, joita kirjoittelet.
Vaan kivahan se on laittaa provo joka keskusteluttaa ;-) - ajeleskelija
taksimersu kirjoitti:
Tavallinen yksityinen kulkine maksaa alle 20tuhatta, taksiauton hinnalla niitä saa kolme tai neljä.
PS viinat haistelen ja maistelen kotona, tulee halvemmaks.Lähinnä siinä säästetään raaka-aineissa, tuskin sen e-mersun valmistukseen käytetään 3-4-kertaisia määriä resursseja, vaikka hintaa sen verran enemmän olisikin. Sitäpaitsi harvassa alkavat nykyään olemaan ne 3-4-kertaa tavallista kulkinetta kalliimmat taksit. Nykyisin yleisiä taksissa ovat täysin normaalit VW:t, Skodat, Peugeotit, Citroenit yms.
- taskikuksi
Miksi taksit olisi muka kiellettävä, jos sinä et taksia tarvitse?
Lopeta taksin käyttäminen sitten.
Mitäköhän varten öisin taksiasemilla odotellaan taksia? Jos takseja ei olisi, millähän nämä yön kulkijat kuskattaisiin kotiin?
Muuten, miksi takseja on maailman joka maassa?
:D :D- haaskausta se on.
Yön kulkijat voisivat mennä koteihinsa bussilla, metrolla tai junalla. Ei saastuta ympäristöä niin paljon kuin taksi.
Takseja on siksi, koska firmat niitä useimmin käyttävät, ja firmoilla ei ole tapana ottaa huomioon ympäristön kuormitusta eikä rahan kulua. - Maalaisvossikka
haaskausta se on. kirjoitti:
Yön kulkijat voisivat mennä koteihinsa bussilla, metrolla tai junalla. Ei saastuta ympäristöä niin paljon kuin taksi.
Takseja on siksi, koska firmat niitä useimmin käyttävät, ja firmoilla ei ole tapana ottaa huomioon ympäristön kuormitusta eikä rahan kulua.Millään noista ei pääse kotiin asti,eikä noi edes kulje aina eikä joka paikassa/paikkaan,eikä noikkaan ole aina läheskään täynnä matkustajia jolloin ne eivät ole myöskään sen ympäristöystävällisempiä...
Taksin käyttäjä on ympäristöystävällinen ihminen,kun jättää oman autonsa kotiin,tai hän ei edes omaa autoa omista...ja olisihan kaikki paikat tukossa jos jokainen turisti tai matkailija vuokraisi paikassa kuin paikassa autovuokraamosta auton käyttöönsä,höh.
Taksi on kiistatta vaivattomin ja kätevin tapa liikkua mistä/missä tahansa määränpäähänsä asti... - ja muusta
haaskausta se on. kirjoitti:
Yön kulkijat voisivat mennä koteihinsa bussilla, metrolla tai junalla. Ei saastuta ympäristöä niin paljon kuin taksi.
Takseja on siksi, koska firmat niitä useimmin käyttävät, ja firmoilla ei ole tapana ottaa huomioon ympäristön kuormitusta eikä rahan kulua.Lulutaitoni on erinomainen. Sen lisäksi myös ajatuksen juoksuni toimii.
Et sitten ole tainnut asua muualla kuin asutuskeskuksissa? Et tiedä muusta Suomesta tai muusta maailmasta mitään?
Stadissa viimeinen metro lopettaa puoleen yöhön mennessä, bussit lopettavat arkisin 02.00 maissa, viikonloppuisin lähtee jokunen yölinja vielä 04.00 maissa, joskin tupaten täytenä. Miksi ihmiset sitten jonottavat taksia jos eivät sitä tarvitsisi.
No joo, tuolla maaseudullakin vissiin kulkee junat, metrot ja bussit pikkuisille syrjäkylillekin, vai?
Huomaa selkeästi, ettet tiedä maailman menosta mitään. Päässäsi pyörii varsin omintakeisia ja pikkusieluisia ajatuksia, joilla ei järjen valoa ole!
Järki hoi, äly älä jätä! - kustannuksiin?
ja muusta kirjoitti:
Lulutaitoni on erinomainen. Sen lisäksi myös ajatuksen juoksuni toimii.
Et sitten ole tainnut asua muualla kuin asutuskeskuksissa? Et tiedä muusta Suomesta tai muusta maailmasta mitään?
Stadissa viimeinen metro lopettaa puoleen yöhön mennessä, bussit lopettavat arkisin 02.00 maissa, viikonloppuisin lähtee jokunen yölinja vielä 04.00 maissa, joskin tupaten täytenä. Miksi ihmiset sitten jonottavat taksia jos eivät sitä tarvitsisi.
No joo, tuolla maaseudullakin vissiin kulkee junat, metrot ja bussit pikkuisille syrjäkylillekin, vai?
Huomaa selkeästi, ettet tiedä maailman menosta mitään. Päässäsi pyörii varsin omintakeisia ja pikkusieluisia ajatuksia, joilla ei järjen valoa ole!
Järki hoi, äly älä jätä!Yleensä kaikista epäedullisista asioista vaietaan keskusteluissa. Taito sekin. Edelleenkin olen sitä mieltä, että taksien edestakaisin tekemät ajomatkat ovat kansantaloudellista tuhlausta. Taksi saastuttaa ilmaa tuplasti sen, mitä yksityiskäytössä oleva henkilöauto. Takseina käytetään pääsääntöisesti kalliita ökyautoja, vaikka edullisempi ja taloudellisempikin pirssi riittäisi. Etkä ottanut kantaa myöskään autojen tyhjäkäyntiin, niin kesällä kuin talvella?
Edelleen olen sitä mieltä, että takseille ei pitäisi antaa mitään etuja yksityisautoon nähden. Taksi ei ole yhtään sen enempää joukkoliikenneväline kyin yksityisautokaan. - Romu/paska
kustannuksiin? kirjoitti:
Yleensä kaikista epäedullisista asioista vaietaan keskusteluissa. Taito sekin. Edelleenkin olen sitä mieltä, että taksien edestakaisin tekemät ajomatkat ovat kansantaloudellista tuhlausta. Taksi saastuttaa ilmaa tuplasti sen, mitä yksityiskäytössä oleva henkilöauto. Takseina käytetään pääsääntöisesti kalliita ökyautoja, vaikka edullisempi ja taloudellisempikin pirssi riittäisi. Etkä ottanut kantaa myöskään autojen tyhjäkäyntiin, niin kesällä kuin talvella?
Edelleen olen sitä mieltä, että takseille ei pitäisi antaa mitään etuja yksityisautoon nähden. Taksi ei ole yhtään sen enempää joukkoliikenneväline kyin yksityisautokaan.Ja maailma pelastuu,tai olisiko helpompi hävittää nää joutavista marisijat,jos on vaikea hyväksyä takseja,kukaan ei pakota käyttämään niitä.
Taksien joutokäyntiin on pätevä syy,asiakkaan on mukavempi tulla sopivan lämpöiseen/viileään autoon,palvelua sekin.
Onhan noita halvempiakin pirssejä jonossa,samaan hintaan ota sellanen joka miellyttää.
Taksit ajavat tottakai mielellään menopaluuna maksavia asiakkaita,aina ei vaan ole toiseen suuntaan meneviä.
Ruumisautollakaan ei ole yleensä kuin toiseensuuntaan "asiakas" kyytillä,kätevääolis myös poliisiautoille järjestää menopaluukuormia kun rahtaavat yleensä vaan sinne laitokselle päin "asiakkaansa",samoin ambulanssi.
Olet noin Nälli niin keksippä ratkaisu miten saadaan menopaluukuormat "henkilöliikenteeseen" nykyistä tilausvälitystä tehokkaammin.
Takseissa on uusinta moottoritekniikkaa,jolloin ovat kyllä nykykriteerien mukaisesti ns.vähäpäästöisiä,kokoajan taksiinkin on lisääntymässä nuo hybriidiautot.
Taksi on ainoa julkisen liikenteen ajoneuvo josta maksetaan autoveroa,ainoa joka maksaa käyttömaksua,ainoa joka maksaa käyttövoimaveroa,ainoa jolle ei makseta joukkoliikennetukea tai päivystysrahaa,taksi on ainoa itsekannattava julkisenliikenteen kulkuneuvo.. - matkustaja
haaskausta se on. kirjoitti:
Yön kulkijat voisivat mennä koteihinsa bussilla, metrolla tai junalla. Ei saastuta ympäristöä niin paljon kuin taksi.
Takseja on siksi, koska firmat niitä useimmin käyttävät, ja firmoilla ei ole tapana ottaa huomioon ympäristön kuormitusta eikä rahan kulua.Lähin metro on yli 200km päässä, bussi ei kotikulmalle kulje ilta kuuden ja aamu yhdeksän välillä. Junanrata menee kyllä muutaman kilometrin päästä, mutta lähimmälle asemalle on matkaa yli kolmekymmentä kilometriä!
Kyllä minä tarvitsen yöllä taksia ja maksan mielelläni muutaman kympin baari-illan jälkeen, että pääsen turvallisesti kotiovelle.
Kiitos siitä suomalaisen Taksin. - HÄVITETÄÄN..
Romu/paska kirjoitti:
Ja maailma pelastuu,tai olisiko helpompi hävittää nää joutavista marisijat,jos on vaikea hyväksyä takseja,kukaan ei pakota käyttämään niitä.
Taksien joutokäyntiin on pätevä syy,asiakkaan on mukavempi tulla sopivan lämpöiseen/viileään autoon,palvelua sekin.
Onhan noita halvempiakin pirssejä jonossa,samaan hintaan ota sellanen joka miellyttää.
Taksit ajavat tottakai mielellään menopaluuna maksavia asiakkaita,aina ei vaan ole toiseen suuntaan meneviä.
Ruumisautollakaan ei ole yleensä kuin toiseensuuntaan "asiakas" kyytillä,kätevääolis myös poliisiautoille järjestää menopaluukuormia kun rahtaavat yleensä vaan sinne laitokselle päin "asiakkaansa",samoin ambulanssi.
Olet noin Nälli niin keksippä ratkaisu miten saadaan menopaluukuormat "henkilöliikenteeseen" nykyistä tilausvälitystä tehokkaammin.
Takseissa on uusinta moottoritekniikkaa,jolloin ovat kyllä nykykriteerien mukaisesti ns.vähäpäästöisiä,kokoajan taksiinkin on lisääntymässä nuo hybriidiautot.
Taksi on ainoa julkisen liikenteen ajoneuvo josta maksetaan autoveroa,ainoa joka maksaa käyttömaksua,ainoa joka maksaa käyttövoimaveroa,ainoa jolle ei makseta joukkoliikennetukea tai päivystysrahaa,taksi on ainoa itsekannattava julkisenliikenteen kulkuneuvo..KAIKKI TAKSIT ! AIVAN TURHA AMMATTIKUNTA.MYYVÄT PIMEÄÄ VIINA !!
- SAATANASAATANA
Romu/paska kirjoitti:
Ja maailma pelastuu,tai olisiko helpompi hävittää nää joutavista marisijat,jos on vaikea hyväksyä takseja,kukaan ei pakota käyttämään niitä.
Taksien joutokäyntiin on pätevä syy,asiakkaan on mukavempi tulla sopivan lämpöiseen/viileään autoon,palvelua sekin.
Onhan noita halvempiakin pirssejä jonossa,samaan hintaan ota sellanen joka miellyttää.
Taksit ajavat tottakai mielellään menopaluuna maksavia asiakkaita,aina ei vaan ole toiseen suuntaan meneviä.
Ruumisautollakaan ei ole yleensä kuin toiseensuuntaan "asiakas" kyytillä,kätevääolis myös poliisiautoille järjestää menopaluukuormia kun rahtaavat yleensä vaan sinne laitokselle päin "asiakkaansa",samoin ambulanssi.
Olet noin Nälli niin keksippä ratkaisu miten saadaan menopaluukuormat "henkilöliikenteeseen" nykyistä tilausvälitystä tehokkaammin.
Takseissa on uusinta moottoritekniikkaa,jolloin ovat kyllä nykykriteerien mukaisesti ns.vähäpäästöisiä,kokoajan taksiinkin on lisääntymässä nuo hybriidiautot.
Taksi on ainoa julkisen liikenteen ajoneuvo josta maksetaan autoveroa,ainoa joka maksaa käyttömaksua,ainoa joka maksaa käyttövoimaveroa,ainoa jolle ei makseta joukkoliikennetukea tai päivystysrahaa,taksi on ainoa itsekannattava julkisenliikenteen kulkuneuvo..EI TÄSSÄ OLE MUILLAKAAN SOPIVAN LÄMPÖISTÄ AUTOA JA TEEN TODELLISTA TYÖTÄ.
- TIETENKÄÄN.....
Romu/paska kirjoitti:
Ja maailma pelastuu,tai olisiko helpompi hävittää nää joutavista marisijat,jos on vaikea hyväksyä takseja,kukaan ei pakota käyttämään niitä.
Taksien joutokäyntiin on pätevä syy,asiakkaan on mukavempi tulla sopivan lämpöiseen/viileään autoon,palvelua sekin.
Onhan noita halvempiakin pirssejä jonossa,samaan hintaan ota sellanen joka miellyttää.
Taksit ajavat tottakai mielellään menopaluuna maksavia asiakkaita,aina ei vaan ole toiseen suuntaan meneviä.
Ruumisautollakaan ei ole yleensä kuin toiseensuuntaan "asiakas" kyytillä,kätevääolis myös poliisiautoille järjestää menopaluukuormia kun rahtaavat yleensä vaan sinne laitokselle päin "asiakkaansa",samoin ambulanssi.
Olet noin Nälli niin keksippä ratkaisu miten saadaan menopaluukuormat "henkilöliikenteeseen" nykyistä tilausvälitystä tehokkaammin.
Takseissa on uusinta moottoritekniikkaa,jolloin ovat kyllä nykykriteerien mukaisesti ns.vähäpäästöisiä,kokoajan taksiinkin on lisääntymässä nuo hybriidiautot.
Taksi on ainoa julkisen liikenteen ajoneuvo josta maksetaan autoveroa,ainoa joka maksaa käyttömaksua,ainoa joka maksaa käyttövoimaveroa,ainoa jolle ei makseta joukkoliikennetukea tai päivystysrahaa,taksi on ainoa itsekannattava julkisenliikenteen kulkuneuvo..jOUKKOLIIKENNETUKEA KOSKA SE ON "YKSITYISTÄ"TOIMINTAA.HALOO PAHVI.
- On,,,,
Romu/paska kirjoitti:
Ja maailma pelastuu,tai olisiko helpompi hävittää nää joutavista marisijat,jos on vaikea hyväksyä takseja,kukaan ei pakota käyttämään niitä.
Taksien joutokäyntiin on pätevä syy,asiakkaan on mukavempi tulla sopivan lämpöiseen/viileään autoon,palvelua sekin.
Onhan noita halvempiakin pirssejä jonossa,samaan hintaan ota sellanen joka miellyttää.
Taksit ajavat tottakai mielellään menopaluuna maksavia asiakkaita,aina ei vaan ole toiseen suuntaan meneviä.
Ruumisautollakaan ei ole yleensä kuin toiseensuuntaan "asiakas" kyytillä,kätevääolis myös poliisiautoille järjestää menopaluukuormia kun rahtaavat yleensä vaan sinne laitokselle päin "asiakkaansa",samoin ambulanssi.
Olet noin Nälli niin keksippä ratkaisu miten saadaan menopaluukuormat "henkilöliikenteeseen" nykyistä tilausvälitystä tehokkaammin.
Takseissa on uusinta moottoritekniikkaa,jolloin ovat kyllä nykykriteerien mukaisesti ns.vähäpäästöisiä,kokoajan taksiinkin on lisääntymässä nuo hybriidiautot.
Taksi on ainoa julkisen liikenteen ajoneuvo josta maksetaan autoveroa,ainoa joka maksaa käyttömaksua,ainoa joka maksaa käyttövoimaveroa,ainoa jolle ei makseta joukkoliikennetukea tai päivystysrahaa,taksi on ainoa itsekannattava julkisenliikenteen kulkuneuvo..Hyvä ystävä taksarina ja ihan hyvin tienaa.Verrattuna mun palkkaan.Ja joo itse olen valinnut työni eli se siitä.Vedä tumppuun.
- Boies..
matkustaja kirjoitti:
Lähin metro on yli 200km päässä, bussi ei kotikulmalle kulje ilta kuuden ja aamu yhdeksän välillä. Junanrata menee kyllä muutaman kilometrin päästä, mutta lähimmälle asemalle on matkaa yli kolmekymmentä kilometriä!
Kyllä minä tarvitsen yöllä taksia ja maksan mielelläni muutaman kympin baari-illan jälkeen, että pääsen turvallisesti kotiovelle.
Kiitos siitä suomalaisen Taksin.Kotoa sosiaalipummi ja uusavuton.Onko intti käytynä ? Hä ! Lopeta juominen jos se on sulle ongelma !! Säästät siinä kaiken lisäksi euroja.
- katkes ajatus
kustannuksiin? kirjoitti:
Yleensä kaikista epäedullisista asioista vaietaan keskusteluissa. Taito sekin. Edelleenkin olen sitä mieltä, että taksien edestakaisin tekemät ajomatkat ovat kansantaloudellista tuhlausta. Taksi saastuttaa ilmaa tuplasti sen, mitä yksityiskäytössä oleva henkilöauto. Takseina käytetään pääsääntöisesti kalliita ökyautoja, vaikka edullisempi ja taloudellisempikin pirssi riittäisi. Etkä ottanut kantaa myöskään autojen tyhjäkäyntiin, niin kesällä kuin talvella?
Edelleen olen sitä mieltä, että takseille ei pitäisi antaa mitään etuja yksityisautoon nähden. Taksi ei ole yhtään sen enempää joukkoliikenneväline kyin yksityisautokaan."taksien edestakaisin tekemät ajomatkat ovat kansantaloudellista tuhlausta. Taksi saastuttaa ilmaa tuplasti sen, mitä yksityiskäytössä oleva henkilöauto. Takseina käytetään pääsääntöisesti kalliita ökyautoja"
Ensinnäkin ne autot on joka paikassa siirrettävä (lue ajettava) sinne missä on odottavia asiakkaita. Saattaa olla taloudellista tuhlausta mutta kaupunkien keskustoihin esim. ravintoloiden sulkemisaikaan ei kukaan ole lähiöistä tulossa, eli ainoa keino on palata tyhjänä hakemaan niitä tolpilla odottavia asiakkaita.
Toiseksi taksiauto on työkalu, ei mikään lelu. Autot, joita käytetään taksein ovat toki kalliita muutta juuri siksi ne saastuttavatkin vähemmän, kuin moni "idänihme kansanauto". Minua ei ainakaan huvita ajaa vapaa aikanani metriäkään sillä autolla, jolla töitä teen. Nehän ovat pääsääntöisesti "pappamalleja", eikä niissä ole todellakaan mitään kadehtimisen arvoista.
"Edelleen olen sitä mieltä, että takseille ei pitäisi antaa mitään etuja yksityisautoon nähden. Taksi ei ole yhtään sen enempää joukkoliikenneväline kyin yksityisautokaan."
Minä haluaisin nähdä sinun menevän taksilla johonkin määrättyyn paikkaan pahimpaan ruuhka aikaan kaikkien niiden siviiliautojen seassa körötellen:) Unohditko muuten, että taksien mittarit raksuttavat ruuhkissa odotus taksaa:) - BUSILLA(ko), junalla(ko), m...
Boies.. kirjoitti:
Kotoa sosiaalipummi ja uusavuton.Onko intti käytynä ? Hä ! Lopeta juominen jos se on sulle ongelma !! Säästät siinä kaiken lisäksi euroja.
Voinhan minä muuttaa, kun kerrot mistä löytää palvelujen läheltä järvenrantatontin (ja siihen talon) sellaiseen hintaan että sitä voi normaali työssäkäyvä perheenisä vielä lyhentää.
Niin ja armeija on muuten käyty jo 10 vuotta sitten.
Vielä sen verran. Taitaa alkoholi olla enemmän ongelma teillä kaupunkilaisilla bilehileillä kun meikäläisellä! - hgjhgfjhg
Boies.. kirjoitti:
Kotoa sosiaalipummi ja uusavuton.Onko intti käytynä ? Hä ! Lopeta juominen jos se on sulle ongelma !! Säästät siinä kaiken lisäksi euroja.
Vedä tumppuun köyhä. Hanki parempi työ niin ei tarvi olla kade. ja saat varmaan sen omakotitalonki kun saat parempaa palkkaa.
Vai oletko saamattomuutesi taksia niin köyhä ettet jaksaisi tehdä itse lumitöitä talvella tai kastella pihan kukkia? - Sepi
haaskausta se on. kirjoitti:
Yön kulkijat voisivat mennä koteihinsa bussilla, metrolla tai junalla. Ei saastuta ympäristöä niin paljon kuin taksi.
Takseja on siksi, koska firmat niitä useimmin käyttävät, ja firmoilla ei ole tapana ottaa huomioon ympäristön kuormitusta eikä rahan kulua.Bussit ja junat eivät kulje öisin muutamaa satunnaista vuoroa lukuunottamatta. Metro löytyy vain Helsingistä, eikä sekään kulje yöllä. Usein ihmisillä on vielä kilometrien matka lähimmältä rautatieasemalta kotiin, eikä kaikki ole niin terveitä että voisi kävellä tuon matkan. Joskus saattaa olla myös pari matkalaukkuakin painolastina. Pyörätuolikin kulkee umpisohjossa aika huonosti.
Kaikkihan tässä mailmassa on haaskausta, jopa Linkola syyllistyy siihen.
- SAMAA
MIELTÄ JA PALKAT PAREMMAT KUIN HOITOALALLA !
- hoito.....
Niin jos ei hoitoalan palkat kelpaa niin vaihda alaa dorka! sillähän siitä selviää.
JAA LUULETTEKO TE SAATANAN KUSIPÄÄ ''ASIAKKAAT'' ETTÄ KAIKILLA SUOMEN TAKSEILLA ON SAMA PALKKA TASO?
MAAKUNNAN TAKSIEN ISÄNNÄT TIENAAVAT SAMAN KUIN PÄÄKAUPUNKISEUDUN RENGIT! ET ARVATKAA ONKO TIUKKAA?! - EI,,
hoito..... kirjoitti:
Niin jos ei hoitoalan palkat kelpaa niin vaihda alaa dorka! sillähän siitä selviää.
JAA LUULETTEKO TE SAATANAN KUSIPÄÄ ''ASIAKKAAT'' ETTÄ KAIKILLA SUOMEN TAKSEILLA ON SAMA PALKKA TASO?
MAAKUNNAN TAKSIEN ISÄNNÄT TIENAAVAT SAMAN KUIN PÄÄKAUPUNKISEUDUN RENGIT! ET ARVATKAA ONKO TIUKKAA?!TAKSARIN/RENGIN HOMMAT MIELLYTÄ TAI PALKKA TYYDYTÄ NIIN VAIHDA ALAA D O R G A !! TULE HOITOALALLE TIENAAMAAN MINIMIKOULUTUKSEN JÄLKEEN ELI 3,5 VUOTTA.VOIT PÄÄSTÄ VAIKKA PASKOJA PESEMÄÄN ELÄVIEN IHMISTEN PERSEISTÄ.TOISEKSEEN SEHÄN ON KUTSUMUSAMMATTI NIIN KUIN TAKSARIN HOMMATKIN ? MUUTEN VOIKOHAN VERRATA SAIRAALATYÖTÄ JA TAKSARIN HOMMAA ? AINAKIN NIILLÄ TULISI OLLA AIVAN ERI PALKKA JOS EUROISSA MITATAAN ! KYSYTÄÄN KANSALTA KUMPAA ENEMMÄN ARVOSTAA !! VEIKKAAN ETTÄ TERVEYDENHUOLTO,PALO JA PELASTUS,POLIISI OVAT AIVAN KÄRJESSÄ.TAKSI SEKÄ PÖLYNIMURIKAUPPIAS ON OSAPUILLEEN SAMALLA TASOLLA.AINAKIN JOS KATSOTAAN KOULUTUKSEEN JA AMMATIN VAATIVUUTTEN.PS:AJOKORTTTI ON TÄNÄPÄIVÄNÄ KAIKILLA....MELKEIN.
- Töiii
hoito..... kirjoitti:
Niin jos ei hoitoalan palkat kelpaa niin vaihda alaa dorka! sillähän siitä selviää.
JAA LUULETTEKO TE SAATANAN KUSIPÄÄ ''ASIAKKAAT'' ETTÄ KAIKILLA SUOMEN TAKSEILLA ON SAMA PALKKA TASO?
MAAKUNNAN TAKSIEN ISÄNNÄT TIENAAVAT SAMAN KUIN PÄÄKAUPUNKISEUDUN RENGIT! ET ARVATKAA ONKO TIUKKAA?!..sun yhdyssanat ? ..vöikö ajaa täksiä jös ei ossaa oikein--kirjoittaa edes yhdyssanoja ???
- <<<<
JOS ITTE AJAISI NIIN
LOHJALLA
FORSSASSA
PIIKKIÖSSÄ
HATTULASSA
VALKEAKOSKELLA
HÄMEENLINNASSA
LAHDESSA
FORSSASSA
RENGOSSA
HOLLOLASSA
SAUVOSSA
RAUMALLA
TAMPEREELLA
URJALASSA - tämänkaltaiset kusipäät
Pitäisi laitaa vähäksi aikaa TAKSIALALLE töihin niin muuttuisi nämä tekojeesustelu mielipiteen 100% varmasti.. eli pitäkää turvat kiinni kun ette mitään tiedä.
JA JOTAIN TIETOA ON TURHA PERUSTELLA SILLÄ ETTÄ KAVERISI KAVERIN MIES ON TAKSINKULJETTAJA. - Härra...
No nythän täällä vasta "mielenkiintoinen" aihe on ;-)
Mistä näitä ajatuksia tänne oikein sikiää?
Tai mistä tällaisten kirjoittajia sikiää?
Avohoidosta vapautunut??- olevien....
Niin tämä suoli24 onkin lähinnä avohodossa olevien tai lähellä hoitolaitoksiin joutuvien terapia alue:) Täällä saa purkaa patoutumansa mistä asiasta tahansa, tällä osoilla operoivat taksiangstiset ;)
- Maalaisvossikka
olevien.... kirjoitti:
Niin tämä suoli24 onkin lähinnä avohodossa olevien tai lähellä hoitolaitoksiin joutuvien terapia alue:) Täällä saa purkaa patoutumansa mistä asiasta tahansa, tällä osoilla operoivat taksiangstiset ;)
Itse aloitin v.1983 taksi isäntänä.
Eläneeksi on tullut ja asiansa pystynyt hoitaan.
Omakotitalo on aikanaan ostettu pankkilainalla,toinen taksi hankittiin v.1991.
Taksi on meille elinkeino ja kun ympäripyöreitä päiviä tekee,pysyy leivässä.
Vaimon kanssa päivystetään kotoa pyhää,arkea,kesät,talvet...voisi kai sanoa että olet aina "töissä",perhe ja työ on vaan sovitettava niin että hoommat hoituu,renkejä ei käytetä kuin joskus harvoin kun on jotain omaa pakollista menoa(perheen kanssa).
Kyytiiin lähdetään monesti ,saunasta/kesken,kyläilyreissulta,kalasta,kauppareissulta,ym.ym.
Pääasiassa ollaan tyytyväisiä hommaan,ainoa varjopuoli on tietysti tuo ainainen päivystysvalmius ja ns.normaalin elämän yhteensovittaminen,mutta siihenkin on jo tottunut.
Maaseututaksiin(pienillä paikoilla) ei ole (rengeiksi)paljon halukkaita,tai kyllähän tätäkin (meitä) täälläkin jotkut kadehtivat.
Onhan tässä sitä"vapaatakin" kun takapihalla esim.Grillailee milloin huvittaa,monesti jää vaan kesken tuokin "vapaa" jos keikkaa pukkaapi.
Kadehtijoille/taksin vihaajille sanoisin,että tää on työ siinä missä muutkin hommat,takseja tarvitaan joka paikassa/myös täällä maaseudulla.
Niille jotka haluavat alalle niin siitä vaan,rengeiksi pääsee ja lupiakin on tarjolla aina kun joku eläköityy tai muuten vaan lopettaa,vapaita taksilupia on suomessa "lunastamatta" useita satoja.
Kesäterveiset kaikille suomen takseille ja taksien asiakkaille,HYVÄÄ KESÄN JATKOA!(myös näille taksien "vihaajille")...tavataan tien päällä joka säällä. - HyväMieS,-
Maalaisvossikka kirjoitti:
Itse aloitin v.1983 taksi isäntänä.
Eläneeksi on tullut ja asiansa pystynyt hoitaan.
Omakotitalo on aikanaan ostettu pankkilainalla,toinen taksi hankittiin v.1991.
Taksi on meille elinkeino ja kun ympäripyöreitä päiviä tekee,pysyy leivässä.
Vaimon kanssa päivystetään kotoa pyhää,arkea,kesät,talvet...voisi kai sanoa että olet aina "töissä",perhe ja työ on vaan sovitettava niin että hoommat hoituu,renkejä ei käytetä kuin joskus harvoin kun on jotain omaa pakollista menoa(perheen kanssa).
Kyytiiin lähdetään monesti ,saunasta/kesken,kyläilyreissulta,kalasta,kauppareissulta,ym.ym.
Pääasiassa ollaan tyytyväisiä hommaan,ainoa varjopuoli on tietysti tuo ainainen päivystysvalmius ja ns.normaalin elämän yhteensovittaminen,mutta siihenkin on jo tottunut.
Maaseututaksiin(pienillä paikoilla) ei ole (rengeiksi)paljon halukkaita,tai kyllähän tätäkin (meitä) täälläkin jotkut kadehtivat.
Onhan tässä sitä"vapaatakin" kun takapihalla esim.Grillailee milloin huvittaa,monesti jää vaan kesken tuokin "vapaa" jos keikkaa pukkaapi.
Kadehtijoille/taksin vihaajille sanoisin,että tää on työ siinä missä muutkin hommat,takseja tarvitaan joka paikassa/myös täällä maaseudulla.
Niille jotka haluavat alalle niin siitä vaan,rengeiksi pääsee ja lupiakin on tarjolla aina kun joku eläköityy tai muuten vaan lopettaa,vapaita taksilupia on suomessa "lunastamatta" useita satoja.
Kesäterveiset kaikille suomen takseille ja taksien asiakkaille,HYVÄÄ KESÄN JATKOA!(myös näille taksien "vihaajille")...tavataan tien päällä joka säällä.aLaa KuN vielÄ KerkIät !!!
- Anonyymi
Ja mitä tapahtui nytt niitä on enemmän kuin koskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174506
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842509Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731647Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella271451Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641197- 201041
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon191005- 115961
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42942- 171914