mikä on paras päällirakenne ajaa rautaa?? avo/kapelli/umpikaappi rättikatolla?? kertokaas kokemuksianne....
Raudan ajo
25
7366
Vastaukset
- paras päällirakenne
raudanajoon on puutavarapankot, kokemuksesta voin sanoa että tappien pituus ei ainakaan lopu kesken.
- vitsailia
tosi kiva juttu......ja varmaan purat myös sitte puutavaranosturilla??
- puutavaranosturilla
vitsailia kirjoitti:
tosi kiva juttu......ja varmaan purat myös sitte puutavaranosturilla??
minä olen ne rautakuormat purkanu, olen meinaan ajanu vain putki ja muita pitkiä rautoja, hyvin on kuormat tyhjentyny joka kerralla.
- voit lastata
reilusti rautaa kun ei kuorma näy.Tarvii ajaa vain joka toinen keikka.
- Paljon kuskannut
Ja mitem sen purat??? Höhöhöö.
- karsu10
Paljon kuskannut kirjoitti:
Ja mitem sen purat??? Höhöhöö.
Joo kyllahan toi vyokapelli ja levitellava takaportti siina hommassa ovat omaa luokkaansa. riippuu tietenkin millaisra rautaa olet alkamassa kuskaamaan onko peittamis pakko.
- rahti
Paljon kuskannut kirjoitti:
Ja mitem sen purat??? Höhöhöö.
kyseleppä heikkillä transportilta,siellä kuskit tietää mitä on rauta ralli ja millainen kalusto pitää olla
- Kysyä sininen Heikkilä
rahti kirjoitti:
kyseleppä heikkillä transportilta,siellä kuskit tietää mitä on rauta ralli ja millainen kalusto pitää olla
Oikein, jos kysyt Siniseltä Heikkilältä.
Väärin, jos kysyt toiselta Heikkilältä, ne ukot vaan tietää sen miten tukitaan jokaisen tukkurin piha jopa yhdellä autolla ajamalla se poikittain. Sama taukopaikoilla aivan oven eteen ja poikittain.
Kysy myös Lillbakan kuljetuksesta, niin tiedät myös että ei kannata (oltava perseessä rahaa mistä raapaisee). Kysy myös millainen kalusto niillä on ja älä laita missään nimessä sellaista, koska eivät ymmärrä kalustosta yhtään mitään. Tai Jorma ymmärtää, mutta muut eivät, niin kauan kalusto retuperällä, kun joku kertoo Jormalle: asiat päin perse... - lastaaja
Kysyä sininen Heikkilä kirjoitti:
Oikein, jos kysyt Siniseltä Heikkilältä.
Väärin, jos kysyt toiselta Heikkilältä, ne ukot vaan tietää sen miten tukitaan jokaisen tukkurin piha jopa yhdellä autolla ajamalla se poikittain. Sama taukopaikoilla aivan oven eteen ja poikittain.
Kysy myös Lillbakan kuljetuksesta, niin tiedät myös että ei kannata (oltava perseessä rahaa mistä raapaisee). Kysy myös millainen kalusto niillä on ja älä laita missään nimessä sellaista, koska eivät ymmärrä kalustosta yhtään mitään. Tai Jorma ymmärtää, mutta muut eivät, niin kauan kalusto retuperällä, kun joku kertoo Jormalle: asiat päin perse...Heikkillä transport,siinä talossa näkyy homma pelaavan viimeisen päälle,eikä näy kuskit vaihtuvan ja kalusto hyväkuntoista,ja aika uuden karhiaa suru silmä volvoa
- rahti-patu
lastaaja kirjoitti:
Heikkillä transport,siinä talossa näkyy homma pelaavan viimeisen päälle,eikä näy kuskit vaihtuvan ja kalusto hyväkuntoista,ja aika uuden karhiaa suru silmä volvoa
näkyy heillä olevan ainakin yksi vanhempi, valkea volvo
- öllölä
vaikee sanoo riippuu vähän minkälaista. Levyä ja putkiprofiileja ainakin on ollu hyvä ajaa ihan Kronen perus verhokapellilla, laittaa vaan ne pankkoraudat aina paikalleen ja liinoja ihan helvetisti, ketjuhan se tietty oikea väline olis muttakun niitä ei huolitsijalla ole.
- ei rättejä....................
paras on kovakylkinen mutta kattoaukeeva...pystyy helposti muutakin ajamaan kovakylkisyytensä takia
esim. http://www.vakoy.fi/?/gallery2/action/list/v/Tuotteet/Peravaunut/PV7.jpg.html
ja oon myös nähny tommosia mutta molemmat kyljet on aukeevilla ovilla eli aika monikäyttönen pystyy purkamaan helposti eikä oo kapellisulkeisia. ja helppo sitoo kuorma jälkeen poäin esim. otat lankkua kyytiin ja nakkaat sit jälkeen päin liinat ylitte (jos on molemmat kyljet aukeeva malli) - muntäytyysanootää
ei rättejä.................... kirjoitti:
paras on kovakylkinen mutta kattoaukeeva...pystyy helposti muutakin ajamaan kovakylkisyytensä takia
esim. http://www.vakoy.fi/?/gallery2/action/list/v/Tuotteet/Peravaunut/PV7.jpg.html
ja oon myös nähny tommosia mutta molemmat kyljet on aukeevilla ovilla eli aika monikäyttönen pystyy purkamaan helposti eikä oo kapellisulkeisia. ja helppo sitoo kuorma jälkeen poäin esim. otat lankkua kyytiin ja nakkaat sit jälkeen päin liinat ylitte (jos on molemmat kyljet aukeeva malli)niin ja on pankkojakin nähny noissa kovakylkivehkeissä....aika hienoja pelejä...
- öllölä
ei rättejä.................... kirjoitti:
paras on kovakylkinen mutta kattoaukeeva...pystyy helposti muutakin ajamaan kovakylkisyytensä takia
esim. http://www.vakoy.fi/?/gallery2/action/list/v/Tuotteet/Peravaunut/PV7.jpg.html
ja oon myös nähny tommosia mutta molemmat kyljet on aukeevilla ovilla eli aika monikäyttönen pystyy purkamaan helposti eikä oo kapellisulkeisia. ja helppo sitoo kuorma jälkeen poäin esim. otat lankkua kyytiin ja nakkaat sit jälkeen päin liinat ylitte (jos on molemmat kyljet aukeeva malli)on melkeen kattoon asti oleva kuorma niin sit on vaikeempi laittaa liinoja jälkeenpäin. Kyllä ne kannattaa aina heittää katolle ennenkuin kuorma lastataan.
- triplexxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
öllölä kirjoitti:
on melkeen kattoon asti oleva kuorma niin sit on vaikeempi laittaa liinoja jälkeenpäin. Kyllä ne kannattaa aina heittää katolle ennenkuin kuorma lastataan.
noh mutta jokatapauksessa jos sulla aukee molemmat kyljet ja katto ja kyljet on vielä kovakantisia niin kyllä se vaan on niin paljon helpompi ja parempi ja saa jälkikäteenki liinoja laitettua jos vaikka käyt jostai lisää kuormaa ja huomaat että tartteis laittaa vielä liinoja nii se helpottaa...
- lahti-turku
triplexxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:
noh mutta jokatapauksessa jos sulla aukee molemmat kyljet ja katto ja kyljet on vielä kovakantisia niin kyllä se vaan on niin paljon helpompi ja parempi ja saa jälkikäteenki liinoja laitettua jos vaikka käyt jostai lisää kuormaa ja huomaat että tartteis laittaa vielä liinoja nii se helpottaa...
lahden ja turun be groupeilla näkyy käyvän aina tuo kiitoautot hakemassa terästä tämmösillä
http://www.suomenkiitoautot.fi/index.php?id=19 - varmasti
lahti-turku kirjoitti:
lahden ja turun be groupeilla näkyy käyvän aina tuo kiitoautot hakemassa terästä tämmösillä
http://www.suomenkiitoautot.fi/index.php?id=19ovet aukene, kun kraanalla tehty se rauta kuorma. Jos sattuvat aukeemaan, niin kiinni ei varmaan mene.
- sivustakatsonut...............
varmasti kirjoitti:
ovet aukene, kun kraanalla tehty se rauta kuorma. Jos sattuvat aukeemaan, niin kiinni ei varmaan mene.
kyllä ne on niiitä pihalla aukonu jos esim. trukilla on raana-nostojen päälle viel tavaraa tungettu...ja pankotki löytyy, ja hyvin on käsipelissä pelannu auki/kiinni, varmaa rasvauksesta kiinni?
- kovakansi
sivustakatsonut............... kirjoitti:
kyllä ne on niiitä pihalla aukonu jos esim. trukilla on raana-nostojen päälle viel tavaraa tungettu...ja pankotki löytyy, ja hyvin on käsipelissä pelannu auki/kiinni, varmaa rasvauksesta kiinni?
taitaa kapellisulkeis kaveria vaan vituttaa kun ammattilaiset oikeanlaisilla työvälineillä jyrää!!! eli kyllä kyljet toimii meikäläisellä aivan moitteettomasti vaikka olis käsin lempattu rauta kuorma kyydissä... ne on nuo ranspointin "kylkiovet" erikseen :D noh ei niitä aukeamattomuudesta voi syyttää, pikemminkin liiallisesta aukeamisesta :D
- sitä että
kovakansi kirjoitti:
taitaa kapellisulkeis kaveria vaan vituttaa kun ammattilaiset oikeanlaisilla työvälineillä jyrää!!! eli kyllä kyljet toimii meikäläisellä aivan moitteettomasti vaikka olis käsin lempattu rauta kuorma kyydissä... ne on nuo ranspointin "kylkiovet" erikseen :D noh ei niitä aukeamattomuudesta voi syyttää, pikemminkin liiallisesta aukeamisesta :D
miten helvetissä Transpointilla on suurin osa vaihtokuormakoreista ja kärryista niin helvetin resuisen ja loppuun käytetyn näköisiä? NÄyttää siltä kuin olisivat jostain 70-80luvun taitteesta. Kun vertaa vaikka kiitolinjan vastaaviin niin huhhuh. Vähän aika sitten just katoin lasitehtaan pihassa kun transpointin kaveri taisteli kylkeä auki jostain ennen sotia peräisin olevasta kärrystä, ei helpolta näyttänyt.
- Kokemusta on
sitä että kirjoitti:
miten helvetissä Transpointilla on suurin osa vaihtokuormakoreista ja kärryista niin helvetin resuisen ja loppuun käytetyn näköisiä? NÄyttää siltä kuin olisivat jostain 70-80luvun taitteesta. Kun vertaa vaikka kiitolinjan vastaaviin niin huhhuh. Vähän aika sitten just katoin lasitehtaan pihassa kun transpointin kaveri taisteli kylkeä auki jostain ennen sotia peräisin olevasta kärrystä, ei helpolta näyttänyt.
Jos Vak:lta ostaa tollaisia "erikoiskärryjä" niin kannattaa hommata lainaan asuntovaunu ja mennä asumaan sinne tehtaalle ja seisoa valvomassa vieressä kun ne tekee sen muuten tulee susi. Ekeri, Ntm, Närkö tai Limetec olis kyllä parempi toimittaja, niillä on huomattavasti enemmän kokemusta noista katto- ja kylkiaukeavista (=samassa paketissa). Auramaalla on kaks noita kärryjä. Miks toi Kiitoautojen kärry on 12,83 pitkä??
- Kokemusta on
Kokemusta on kirjoitti:
Jos Vak:lta ostaa tollaisia "erikoiskärryjä" niin kannattaa hommata lainaan asuntovaunu ja mennä asumaan sinne tehtaalle ja seisoa valvomassa vieressä kun ne tekee sen muuten tulee susi. Ekeri, Ntm, Närkö tai Limetec olis kyllä parempi toimittaja, niillä on huomattavasti enemmän kokemusta noista katto- ja kylkiaukeavista (=samassa paketissa). Auramaalla on kaks noita kärryjä. Miks toi Kiitoautojen kärry on 12,83 pitkä??
Ja haluan nähdä sen vaakalapun jossa sanotaan et toi Kiitoautojen kärry painaa vaan 9400kg, jos 36000kg:n kärryn kantavuus on 26600kg niin sittenhän se painaa vaan 9400kg. Vak:n tekemänä en ihan heti usko sitä. Tohon painoon pyrittäessä pitäis olla jo ykköspyörätkin alla.
- ne on 5 axel
Kokemusta on kirjoitti:
Ja haluan nähdä sen vaakalapun jossa sanotaan et toi Kiitoautojen kärry painaa vaan 9400kg, jos 36000kg:n kärryn kantavuus on 26600kg niin sittenhän se painaa vaan 9400kg. Vak:n tekemänä en ihan heti usko sitä. Tohon painoon pyrittäessä pitäis olla jo ykköspyörätkin alla.
nykyään ne kiitoautojen "rautakärrit" on 5 akselisia ja 13, jotai pitkiä, nuo on käytöstä poistumassa nuo 4 akseliset tuplapyörät...
- olla, mutta
ne on 5 axel kirjoitti:
nykyään ne kiitoautojen "rautakärrit" on 5 akselisia ja 13, jotai pitkiä, nuo on käytöstä poistumassa nuo 4 akseliset tuplapyörät...
minä se vaan ajelen niitä rautakuormia puutavara vehkeillä ja hyvin on menny vieläkin, ja rahaa tulee kun voi ottaa tukkikuorman ja rautakuorman minkä milloinkin haluaa ottaa taksan mukaan, ja kaikki puretaan puutavaranosturilla, kyllä kapellimiehillä käy kateeksi kun saan yhdellä autolla verotettavaa tuloa vuodessa yli 300 000 euroa, autolla kyllä ajetaan vuodessa noin
350 000 kilometriä mutta saapihan muutama kuskikin töitä. - tietäjä olen
Kokemusta on kirjoitti:
Ja haluan nähdä sen vaakalapun jossa sanotaan et toi Kiitoautojen kärry painaa vaan 9400kg, jos 36000kg:n kärryn kantavuus on 26600kg niin sittenhän se painaa vaan 9400kg. Vak:n tekemänä en ihan heti usko sitä. Tohon painoon pyrittäessä pitäis olla jo ykköspyörätkin alla.
Tarkista tietosi. jos olet ambattimies.
Kärryn br on jotain muuta kuin 36000kg.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860