Miksi Kelan Eurooppalaisen sairaanhoitokortin saa vain kahdeksi vuodeksi kerrallaan, kun Kela-kortti kuitenkin on koko iäksi.
Eikö joku byrokratian kukkanen taas kuki turhankin sitkeästi.
miksi
5
436
Vastaukset
- summeoiii
heips.. kauan teillä on kestänyt saada kyseinen kortti täytettyänne lomakkeen? vai onko nopeampaa käydä suoraaan toimistolta kysymässä
- kortista
Ensimmäinen kysyjä: jospa kahden vuoden kestoon on syynä varautuminen EU:n sisällä mahdollisesti tapahtuvat muutokset,en tiedä, arvelen vaan. Eihän se mitään maksa, joten helpottaa hakua.
Toinen kysyjä: Laitoin tänään paikallisen Kelan postilaatikkoon hakemuksen,joten en vielä tiedä kauanko kestää. Kelan sivulla lukee, että voi tilata myös puhelimitse. - eurooppalaisen sairaanhoito...
23.7. vein paikallisen Kelan postilaatikkoon hakemuksen ja tänään posti toi kortin.
- muutat
..pois Suomesta ja et siten ole enää vakuutettu suomalaisen systeemin kautta. Ulkomailla (sosiaaliturvasopimuksen tehneissä maissa) sosiaaliturvatunnusta ei voida tarkastaa, ja näin saisit muuten hoidon loppuiäksesi.
Kela-kortti käy vain Suomessa ja siten vakuutuksen voimassaolo voidaan tarkastaa joka kerta kun palveluita käytät.- Kelan toimistossa....
Taannoin 90-luvulla, kun Kela-korttien ulkonäkö uusittiin, hänelle ei ollutkaan tullut ko. korttia. Kun siitä jutteli Kelan virkailijan kanssa, kävi ilmi, että hän puolisoineen viettää yli puolet vuodesta Espanjassa, eikä näin ollen ole oikeutettu Suomen Kelakorttiin eikä esim. saamaan korvauksia lääkkeistä yms. Sitä se teettää, kun yrittää saada kaiken joka puolelta, lämpimät talvet, sopivanlämpimät kesät ja aina halvat lääkkeet (Espanjassa tunnetusti osa lääkkeistä liki ilmaisia, kun on siellä kirjoilla).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289