Papa II + kondylooma

huolissaan :(

Sain eilen kuulla, että papakokeeni tulos oli luokkaa 2 (aiemmin on ollut luokkaa 1). Lääkäri puhui puhelimessa jotain kondyloomasta ja kysyi, onko minulla aiemmin ollut sitä. Eipä ole tietääkseni ollut, eikä ole ollut oireitakaan. Vuodenvaihteen jälkeen täytyy kuulemma ottaa uusintakoe, sitä ennen ei tarvitse tehdä mitään. Luokka 2 voi lääkärin mukaan muuttua itsestään takaisin luokka 1:ksi.

Harmittaa, kun olin niin yllättynyt tuosta tuloksesta, etten osannut kysyä lääkäriltä enempää. Sen toki tiedän, että kondylooma voi tarttua seksin yhteydessä ilman kondomia, ja että ko. virus on voinut olla minulla jo pidempään ilman että olen siitä tiennyt.

Olisiko täällä ketään, jolla olisi kokemuksia vastaavasta? Entä onko täällä muilla luokan 2 muutokset parantuneet itsestään?

Sorry jos puhun asioista väärillä termeillä, nämä on vähän uusia juttuja mulle. :)

7

1567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27 (entinen Ninja27)

      Noh...kuten otsikko sanoo niin miulla on toi kondylooma ollu nyt kohta kax vuotta. Itse papasta en tiiä mitä se on koko aikana ollu ko sitä ei oo ees joka kerta miulle kerrottu. Mut luulen et se pyörii siin kakkosen paikkeilla.

      Miulla ei itekseen parantumista oo tapahtunu ja oon six nyt syksyllä menossa laserointiin. Jospa se sitten siitä häviäis kokonaan. Miul on ollu aika helppoo tän kanssa, et miun elämää tää tauti ei oo millää tavalla vaikuttanu. Mitään kipuja ei oo ollu. Ainoo tietyst et mieheenhä se myös tarttu ja hää kans itteesä hoitelee. Koepaloissa on saanu käyvä puolen vuoden - 8 kuukauden välein tän kahen vuoden aikana.

      Voit toki aina soittaa uusix lääkäriin ja pyytää selvitystä asiaan. Ja kysyä sitten asioita jotka nyt jäi kysymättä. Ainakii sit asiat selvenee.

    • Nimetön

      Yleensä saa tulla kolmaskin papa-luokitus kakkosta, ennen kuin asiaa aletaan tarkemmin ihmettelemään. Tämä siksi, että virus todella häipyy ihan elimistön omin voimin. On ihan turha tehdä hoitoja. Tarkkailu noin puolen vuoden välein on riittävä.

      Papa luokka 2 voi johtua monesta muustakin syystä. Tärkeintä on, että uusissa suhteissa käyttää kondomia ja ottaa molemmin puolin huomioon, että toisella voi olla oireettomia sukupuoliteitse leviäviä tauteja. Vanhassa ja vakaassa suhteessa on turha aloittaa kumin kanssa pelaamista, jos ennenkin on ollut muu ehkäisy.

    • Oireeton kondylooma

      Mulla oli 5 vuotta sitten papa luokkaa 3 ja sen seurauksena tehtiin kolposkopia-tutkimus.Ei kyllä todellakaan ollut minua miellyttävä kokemus.. :D Mutta kuitenkin sitä tutkailtuaan lääkäri totesi minulla että minulla on kondylooma.. Tuosta on siis vuosia aikaa, eikä tauti ole koskaan ollut aktiivisena, en siis olisi osannut aavistaakaan saaneeni tartuntaa ilman tuota tutkimusta. Sen jälkeen kaikki papat on ollu ykkösiä. Tuon kakkosluokituksenhan voi myös aiheuttaa ihan sekin jos on ollut menkat juuri ennen kokeeseen menoa.. Pidetään peukkuja että se sinulla siitä taas "puhtaaksi" muuttuisi! :D

    • kohtalotoveri

      juu miä sain ja uutisia terkkarilta, et 2. luokkaa oli. tarkemmin kai kuulee vasta kun lääkäri tulee lomalta. alotin siitä uuden keskustelunkin ennen kun taaksepäin aloin selaamaan. eli tuo "solumuutokset papassa?" -ketju.
      mut juu, siis mulla on täsmälleen sama tilanne. oon kyl harrastan suojaamatonta seksiä valitettavast joskus nuorempana. mut ei oo kellään kumppanilla niitä syyliä ollut tai muuta. eikä itselläkään ikinä epämääräsiä näppylöitä tai muuta outoa. joten aika yllätyksenä tuo tulos tuli. sit iski tietty hirvee stressi kaikenmaailman syövistä tai et koht alkaa "kukkimaan" alapää :'(. mikä ei ois kivaa, koska on nyt tapaillu uutta miestä ja sit menis jutut uusiks. mulla on ja toi seuraava papa sit tammikuus varmaan, pidetään molemmat peukkuja et palataan ykkösiks :).
      meen käymään pissatestis, kun virtsaputkentulehdusta pukkaa ja on saattanu olla oireettomana jo keväästä asti muhimassa, se (kuulemma?) voi myös aiheuttaa muutoksia.
      joku sanoi täs ketjus et menkat voi aiheuttaa? hmm.. mulla loppui 12.6 ja 17.6 otettiin koe.. tarpeeks väliä?
      -Paniikissa myös-

    • Hoitaja19

      Minulla todettiin myös eilen papa luokka II, mutta ei huolta, se paranee usein itsestään.. 12kk seuraaviin kontrolleihin. :)
      Papa on virus tyyppinen ja lähes kaikki virus tyyppiset paranevat itsestään, varsinkin jos olet nuori. Mitä nuoremmasta naisesta on kyse sitä useammin se häviää itsestään.

      Voit myös soittaa lääkereiden puhelinaikoina, jolloin voit kysellä enemmän taudista ja siihen liittyvistä asioista jotka huolestuttavat.

      Itsekkin olen täysin oireettomasti sairastanut ja raskausviikolla 18 4 :)
      Joten ole ihan huoleti, ei se huolehtimalla ja stressaamalla ainakaan parane :)

    • Anonyymi

      okkei

      • Anonyymi

        Miksi vastasi 10 vuotta vanhaan viestiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe