Liian erikoinen nimi?

MorningPearl

Onko tytön nimi Aamu mielestänne liian erikoinen? Tuleekohan kiusaamista kun nimi on arkikielessä niin usein käytössä (aamutossut, aamupuuro jne?).

Mielestäni nimi on tosi kaunis, mutta en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olisi kiva kuulla myös kokemuksia jos lähipiirissänne/lapsenne on Aamu nimisiä!!

9

901

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamu niminen

tytär..minusta kaunis nimi.en kuitenkaan yhdistäisi nimeä esim.aamu helmi vaan laittaisin toiseksi nimeksi jonkun ei merkitysellisen.

nimi on helppo ja selkeä..kaikista nimistä saa kiusaamisen aihetta..

• :))

ei mitään ongelmaa, siitä vain!

olen samaa mieltä, että kaikista nimistä saa väännettyä jonkun pilkkanimen.
      itse olen Noora, ja kyllä siitäkin kouluaikoina muotoutui h*oraa yms. ei siitä kuitenkaan kannata ottaa mitään taakkaa itsellensä.

• Good Morning

Aamu Mariella.
      Aamu Joella.
      Aamu Elisabet.
      Aamu Margareeta.
      Aamu Helena.
      Aamu Josefiina.
      Aamu Pauliina.
      Aamu Susanna.
      Aamu Emilia.

• tikka tuulis

Aamu on luontonimi siinä missä Suvikin, joten ei sen kummempi ja sopii ihan kivasti.

Itse laittaisin Aamun jatkoksi muitakin luontoa kuvaavia, kyllä nimessä saa huumoria olla ja jää ihmisten mieleen.

Esim.

Aamu Kukka-Suvikki
      Aamu Tyyni Lemmikki

• Ilta on poistunut käytöstä

>en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olet ensimmäinen tällä palstalla, joka ajattelee ääneen noin. Hienoa!

• sisiliskosisko

en itse tunne ketään Aamua. Nimi on kaunis, suomalainen, suloinen, helppo. Onhan näitä muitakin arkikielen sanoja, kuten Helmi, Satu ja Tuuli. Enkä minä ainakaan ole koskaan mitään ongelmaa havainnut niiden käytössä.

• Milimani

...ole liian erikoinen! Juuri sopivan persoonallinen, mutta ei mitenkään outo. Luulisin että muiden luonto- ym. nimien mukana Aamukin olisi yleistymässä. Aamulle sopisivat mielestäni monet erilaiset toiset nimet, esim:

Aamu Aliisa
      Aamu Ursula
      Aamu Katariina
      Aamu Eveliina
      Aamu Justiina
      Aamu Kanerva
      Aamu Katinka
      Aamu Kerttuli

• näimpä

Mulle tulee mieleen haamu.. MIETI VIELÄ! Ajattele asiaa lapsen kannalta.. Aamu on kaunis ajatuksena, muttta ei ihmisen nimenä..

• Anonyymi

Jos joku tääl viel vierailee niin mä olen ainakin ylpeästi kantanut Aamu nimeä jo 15 vuotta 😌 Aamu on just sopivan special mut ei mitenkää harvinaisin ja outo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      159
      2960
    2. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      50
      2258
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      235
      2203
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      247
      2016
    5. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      26
      1720
    6. Työvoimatoimisto

Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve
      Työttömyys
      45
      1511
    7. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      83
      1470
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      133
      1254
    9. Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?

😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo
      Luterilaisuus
      317
      1070
    10. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      65
      915
    Aihe