Liian erikoinen nimi?

MorningPearl

Onko tytön nimi Aamu mielestänne liian erikoinen? Tuleekohan kiusaamista kun nimi on arkikielessä niin usein käytössä (aamutossut, aamupuuro jne?).

Mielestäni nimi on tosi kaunis, mutta en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olisi kiva kuulla myös kokemuksia jos lähipiirissänne/lapsenne on Aamu nimisiä!!

9

935

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamu niminen

tytär..minusta kaunis nimi.en kuitenkaan yhdistäisi nimeä esim.aamu helmi vaan laittaisin toiseksi nimeksi jonkun ei merkitysellisen.

nimi on helppo ja selkeä..kaikista nimistä saa kiusaamisen aihetta..

• :))

ei mitään ongelmaa, siitä vain!

olen samaa mieltä, että kaikista nimistä saa väännettyä jonkun pilkkanimen.
      itse olen Noora, ja kyllä siitäkin kouluaikoina muotoutui h*oraa yms. ei siitä kuitenkaan kannata ottaa mitään taakkaa itsellensä.

• Good Morning

Aamu Mariella.
      Aamu Joella.
      Aamu Elisabet.
      Aamu Margareeta.
      Aamu Helena.
      Aamu Josefiina.
      Aamu Pauliina.
      Aamu Susanna.
      Aamu Emilia.

• tikka tuulis

Aamu on luontonimi siinä missä Suvikin, joten ei sen kummempi ja sopii ihan kivasti.

Itse laittaisin Aamun jatkoksi muitakin luontoa kuvaavia, kyllä nimessä saa huumoria olla ja jää ihmisten mieleen.

Esim.

Aamu Kukka-Suvikki
      Aamu Tyyni Lemmikki

• Ilta on poistunut käytöstä

>en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olet ensimmäinen tällä palstalla, joka ajattelee ääneen noin. Hienoa!

• sisiliskosisko

en itse tunne ketään Aamua. Nimi on kaunis, suomalainen, suloinen, helppo. Onhan näitä muitakin arkikielen sanoja, kuten Helmi, Satu ja Tuuli. Enkä minä ainakaan ole koskaan mitään ongelmaa havainnut niiden käytössä.

• Milimani

...ole liian erikoinen! Juuri sopivan persoonallinen, mutta ei mitenkään outo. Luulisin että muiden luonto- ym. nimien mukana Aamukin olisi yleistymässä. Aamulle sopisivat mielestäni monet erilaiset toiset nimet, esim:

Aamu Aliisa
      Aamu Ursula
      Aamu Katariina
      Aamu Eveliina
      Aamu Justiina
      Aamu Kanerva
      Aamu Katinka
      Aamu Kerttuli

• näimpä

Mulle tulee mieleen haamu.. MIETI VIELÄ! Ajattele asiaa lapsen kannalta.. Aamu on kaunis ajatuksena, muttta ei ihmisen nimenä..

• Anonyymi

Jos joku tääl viel vierailee niin mä olen ainakin ylpeästi kantanut Aamu nimeä jo 15 vuotta 😌 Aamu on just sopivan special mut ei mitenkää harvinaisin ja outo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      53
      1077
    2. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      22
      1050
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      514
      838
    4. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      50
      824
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      46
      735
    6. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      37
      659
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      616
    8. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      62
      609
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      181
      605
    10. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      38
      562
    Aihe