Liian erikoinen nimi?

MorningPearl

Onko tytön nimi Aamu mielestänne liian erikoinen? Tuleekohan kiusaamista kun nimi on arkikielessä niin usein käytössä (aamutossut, aamupuuro jne?).

Mielestäni nimi on tosi kaunis, mutta en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olisi kiva kuulla myös kokemuksia jos lähipiirissänne/lapsenne on Aamu nimisiä!!

9

859

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamu niminen

tytär..minusta kaunis nimi.en kuitenkaan yhdistäisi nimeä esim.aamu helmi vaan laittaisin toiseksi nimeksi jonkun ei merkitysellisen.

nimi on helppo ja selkeä..kaikista nimistä saa kiusaamisen aihetta..

• :))

ei mitään ongelmaa, siitä vain!

olen samaa mieltä, että kaikista nimistä saa väännettyä jonkun pilkkanimen.
      itse olen Noora, ja kyllä siitäkin kouluaikoina muotoutui h*oraa yms. ei siitä kuitenkaan kannata ottaa mitään taakkaa itsellensä.

• Good Morning

Aamu Mariella.
      Aamu Joella.
      Aamu Elisabet.
      Aamu Margareeta.
      Aamu Helena.
      Aamu Josefiina.
      Aamu Pauliina.
      Aamu Susanna.
      Aamu Emilia.

• tikka tuulis

Aamu on luontonimi siinä missä Suvikin, joten ei sen kummempi ja sopii ihan kivasti.

Itse laittaisin Aamun jatkoksi muitakin luontoa kuvaavia, kyllä nimessä saa huumoria olla ja jää ihmisten mieleen.

Esim.

Aamu Kukka-Suvikki
      Aamu Tyyni Lemmikki

• Ilta on poistunut käytöstä

>en haluaisi että lapselleni tulisi nimestä taakkaa/joutuisi sitä häpeilemään.

Olet ensimmäinen tällä palstalla, joka ajattelee ääneen noin. Hienoa!

• sisiliskosisko

en itse tunne ketään Aamua. Nimi on kaunis, suomalainen, suloinen, helppo. Onhan näitä muitakin arkikielen sanoja, kuten Helmi, Satu ja Tuuli. Enkä minä ainakaan ole koskaan mitään ongelmaa havainnut niiden käytössä.

• Milimani

...ole liian erikoinen! Juuri sopivan persoonallinen, mutta ei mitenkään outo. Luulisin että muiden luonto- ym. nimien mukana Aamukin olisi yleistymässä. Aamulle sopisivat mielestäni monet erilaiset toiset nimet, esim:

Aamu Aliisa
      Aamu Ursula
      Aamu Katariina
      Aamu Eveliina
      Aamu Justiina
      Aamu Kanerva
      Aamu Katinka
      Aamu Kerttuli

• näimpä

Mulle tulee mieleen haamu.. MIETI VIELÄ! Ajattele asiaa lapsen kannalta.. Aamu on kaunis ajatuksena, muttta ei ihmisen nimenä..

• Anonyymi

Jos joku tääl viel vierailee niin mä olen ainakin ylpeästi kantanut Aamu nimeä jo 15 vuotta 😌 Aamu on just sopivan special mut ei mitenkää harvinaisin ja outo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1400
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109