Duact ja raskaus?!
Mulla sama ongelma, että ihan tukossa oon ja sitten menee korviinkin :( . Otin yhden duactin, mutta uskaltaako sitä käyttää tarvittaessa?
Nasonexia saa, kun viimeks kysyin, mutta se ei auta korviin. Saako otrivinia? Mä oon joskus niin tukossa, että henki ei kule, kun astmakin :| .
Kertokaas mitä muuta sisäisesti otettavaa saa ottaa? Clarityn ei sovi mulle, mutta en tiiä saako sitä ees ottaakkaan tosin.
Papunen 3 6
Duact ja raskaus?!
5
3923
Vastaukset
- fghfghfh
Apteekissa sanoivat, ettei tulisi käyttää raskauden aikana.
Zyrteciä ja heinixiä (eli cetiriziinivalmisteita) saa käyttää jos suihkeet ei auta mutta duactia ei missään nimessä koska siinä on myös pseudoefedriiniä allergialääkkeen lisäksi! Ja se allergialääkekään siinä ei sovi raskauden aikaan. Mä jouduin jättämään duactin pois jo yrityksen alkaessa. Näin neuvoi kaksikin lääkäriä.
Mene lääkäriin ja vaihda astma sun muut lääkkeesi sellaisiksi mitä saa käyttää raskauden aikana. Olisi kannattanut kysellä lääkäriltä jos raskautta suunnitellessa. - ...
Duactia ei missään nimessä saa käyttää raskauden aikana! Muutenkin edellisen kirjoittajan kaikkia kommentteja komppaan, mulle on kerrottu just samat jutut lääkärillä.
- odottaja vko29
Just. Mulle nimenomaan kokenut äitipolin lääkäri MÄÄRÄSI Duactia, sanoi että muut eivät käy.Apua, nyt iski paniikki, sillä oon vetänyt niitä ihan tunteella kolmekin päivässä, niinkuin määrättiin!!!!!!!!!!!!! Mitähän voi sitten aiheuttaa sikiölle???? Kaikki onneksi on ollut erinomaisesti, suht kovia ja jatkuvia supistuksia lukuunottamatta.
- kadrie
Viime viikolla ilmestyi vihkonen aiheeasta Raskaus ja lääkkeet ja siinä Duactin käyttö oli kielletty raskausaikana (voi vaikuttaa esim. istukan verenkiertoon). Odottaja vko29: kannattaa nyt ottaa yhteyttä äitipolille. Ensisijaisesti suosittelivat allergiaoireisiin paikallisvalmisteita (nenä- ja silmätipat/suihkeet), suun kautta välttämättömissä tapauksissa setiritsiini ja loratadiini sallittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833