Bilettämään... mutta mihin?!?

tli-1

Onpa tässä alkanut enemmän ja enemmän harmittamaan oikeanlaisen bilepaikan löytämisen vaikeus. Jos musiikki on mieleistä, yleisö on vähintään 10 vuotta minua nuorempaa - ja kun yrittää oman ikäisten seuraan, joutuu käytännössä kuuntelemaan kotimaista iskelmää.

Okei, tunnustan toki, että mieluitenhan kuuntelisin sitä oman bileaikani musiikkia. Ja kun kolmevitonen olen, se bileaika tietysti sijoittuu 90-luvulle. Baariin (Kynä, Arkku, Alibi, Adlon...) pääsi suunnilleen -91 alkaen. Välillä toki oli taukoja, mutta kyllä sitä keskimäärin joka toinen viikko siitä asti bilettämässä tuli käytyä. Meno alkoi hiljentyä vasta kolmenkympin lähestyessä, kun vuosituhat vaihtui. Ei enää kiinnostanut (lue: jaksanut =o))bailata tanssilattialla neljää tuntia vesiselvänä, vaan tuli pubiaika...

Kun Sedu aloitti kolmekymppisten bileet, taputin onnellisena pienia karvaisia tassujani. Jipii, vihdoin. Mutta, shokkien shokki. Sedu ei soitakaan kolmekymppisten musiikkia, vaan juurikin niitä iskelmiä. Kyllähän minä niitä bändejä tunnen, mutta ne oli sitä äipän musaa. Ei meikäläisen. Kun äippä pyöritti iskelmää, meikä (yläasteikäinen kaikkitietävä) läjäytti Iron Maidenit/Metallicat omiin sterkkoihin ja volyymit kaakkoon!!

Vanhemmalle ikäpolvelle on jo oma disko. Ikäraja 50v. Siellä soitetaan aitoa diskoa 70-80-luvuilta. Ehkä joskus uudempiakin hittejä. Ja jengi viihtyy... Tämä on muuten toinen vaihtoehto, kun joku pykää pystyyn kolmekymppisten bileitä. Soitetaan diskoa. Haloo!!! Me oltiin vaipoissa kun disko oli kuuminta hottia! Kivaa musiikkia, toki, mutta....

Kai jossain on muitakin kolmekymppisiä, jotka muistavat Coronan ja Ace of Basen ja Dr Albanin ja Prodigyn ja Scooterin ja Sashin ja Leila K:n ja Blümchenin ja.. ja... ja... Kaikki europopista kunnon reivimättöön. Ja Aaliyah ja Destiny's Child ja Pink... Siis se tanssimusiikki!!

10

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitään vakituista ysäriclubia en tiedä mutta noita teemailtoja kyllä on mm Feeverissä, jossa on KLF clubilla vieraillut useita ysäri artisteja esiintymässä http://www.fever.fi/
      Tätä sivua kannattaa myös seurata: http://www.90s.fi/

Nettiradioasema KLF soittaa lähes pelkästään ysäriä ja kuuluu Helsingissä tällähetkellä myös radiosta taajuudella 100MHz
      http://www.klf.fi/

Itse myös muistan hyvin ajan jolloin Hesari oli in ja Monetario makkaratalossa ehdoton bilepaikka.

• tli-1

Käykö siellä nykyään aikuisiakin? Viimeksi kun kävin, siellä oli vielä pahempi teinimeininki kuin Onnelan ysärilattialla... =o)

• tli-1

Siis kyllähän ysäriä soitetaan vaikka missä - mutta kun pitäisi olla vähintään 24 ikäraja (josta ovella tosiaan pidetään kiinni). Opetan yläasteella, eikä kauheasti viehätä bilettää yhdessä parin vuoden takaisten oppilaitten kanssa.
        "V***u, maikka, mitä v***uu SÄ tääl teet?!? Jum****ta jätkät, toi on mun entinen matikan maikka!!!"

Tulee kotiinlähtö melko nopeesti ton jälkeen... =o)

• m-34v..
        tli-1 kirjoitti:

Siis kyllähän ysäriä soitetaan vaikka missä - mutta kun pitäisi olla vähintään 24 ikäraja (josta ovella tosiaan pidetään kiinni). Opetan yläasteella, eikä kauheasti viehätä bilettää yhdessä parin vuoden takaisten oppilaitten kanssa.
        "V***u, maikka, mitä v***uu SÄ tääl teet?!? Jum****ta jätkät, toi on mun entinen matikan maikka!!!"

Tulee kotiinlähtö melko nopeesti ton jälkeen... =o)

Tuo oli aika hyvä! Onneks itse en ole tuommoisella alalla töissä.

• m-34v..
      • beat-N

:D,tota biisiä ei ookka vähään aikaan tullu kuunneltua!Ah,sitä menoo...sillon nuorempana ;D.Ja ei muuta ku ne volyymit kaakkoon ja poppi täysille xD!Popittavaa kesän jatkoa :)

• Georg Ots,.

Siihen voi lisätä Kauko Käyhkön, Arttu Suuntalan,
      Henry Theelin, Olavi Virran ja kumppanit.
      A vot. Johan on mussiikkia minun mieleen.

• m-34v..

Olen aina kokenut iskelmät ja tangot "wanhojen" ihmisten musiikiksi?

• Bott

Käy tuolta katsomassa =)

Kaikille ravintoloiden käyttäjille avattu oma palvelu!!! =D

www.baarihaku.fi

Käykää kaikki tutustumassa palvelun ominaisuuksiin.... =)

• ihan paska

No hyvimpä toi sun hakus toimii: Helsingissä on sen mukaan jopa KAKSI livemusiikkipaikkaa. Toivottavasti saat mainoksia myytyä :)

nyt.hs.fi ja menokone niin löytyy päivän bileet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2178
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      165
      1889
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1874
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      126
      1576
    5. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      64
      1429
    6. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      177
      1397
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1201
    8. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      31
      1054
    9. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1033
    10. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      66
      963
    Aihe