paras moottori on tohatsu koska joka muusta moottorista on kysymyksiä. joku ei käy ja pätkii ja yskii ym.. yleensä vika on yamahassa. tohatsua myydään paljon ja on kevyt ja halpa silti ei vikoja näy.
paras moottori on tohatsu
35
17558
Vastaukset
- parempi..
on Siankulli.Ei vuosikausiin ole minkäänlaista valitusta käyntihäiriöistä näkynyt.
- mietin minäkin
Jatkuvasti jammukyselyitä. Toisaalta se on myös eniten myyty venemoottori,joten aika luonnollista kuitenkin.
- veneisiin hankitaan
kyllä perämoottoreita, joten ehkä Tohatsu on sitten paras moottori. Perämoottorit ovatkin sitten ihan eri asia.
- viisasmiesi
Ylikylänparas on tämä kiinalainen...persus eiku Parsun. Siikulli on varmasti toiseks paras, sitten on tämä venäläinen Bemepok.
- SEN PARHAAN :D
Ihan paikallaan olevaa pohdiskelua, nyt on vain niin että Yamahaa on myyty suomeen vuosittain tuhansia ja Tohatsuja vain kymmeniä. Tutustu tilastoihin.
Merkki jota on myyty eniten myös huolletaan ja näkyy näillä palstoilla eniten.
Silti menestystä Tohatsuille.- niitä
Tohatsuja kyllä enemmän myyty kuin kymmeniä. Tohatsussa on sekin hyvä puoli että ovat kohtuu hintaisia, monien merkkien maahantuojat vaan kiskovat köyhiltä rahaa. Elämä kallis, Tohatsu halpa ja hyvä.
- tossu.
niitä kirjoitti:
Tohatsuja kyllä enemmän myyty kuin kymmeniä. Tohatsussa on sekin hyvä puoli että ovat kohtuu hintaisia, monien merkkien maahantuojat vaan kiskovat köyhiltä rahaa. Elämä kallis, Tohatsu halpa ja hyvä.
Aika yllättävää, mutta Tohatsu on kappalemäärissä mitattuna maailman suurin persmoottorivalmistaja. Mercun pikkunelarit (alle 30hv kaasarikoneet) on Tohatsun valmistamia.
Vanhan liiton 2-t koneilla tossu on noussut suureksi, niitä kun on maailamlla aivan v!tusti.
Itse jos olisin nyt hankkimassa isompaa peräprutkua, ni Tohatsun ruiskukaksari olisi vahvana valinnassa mukana. - enpä taida
ottaa kantaa tuohon paremmuuteen, mutta itselläni oli aikanaan semmonen 3,5 heppanen tohatsu pikkuprutku ja se pelitti ilman huoltoja sun muita hamaan tappiin kunnes myin sen.. näin jälkeenpäin harmittaa että myin...
se oli semmonen sininen muovirasia se koppa, saippuarasiaksi kutsuimme tuota ihme konetta ;) - Tohatsut on.
niitä kirjoitti:
Tohatsuja kyllä enemmän myyty kuin kymmeniä. Tohatsussa on sekin hyvä puoli että ovat kohtuu hintaisia, monien merkkien maahantuojat vaan kiskovat köyhiltä rahaa. Elämä kallis, Tohatsu halpa ja hyvä.
Pikku esimerkki.
Vuonna 2006 myytiin Tohatsuja 93 kpl ja esim. Yamahaa samanavuonna 2399 kpl.
Yhdeksänkymmentäluvun loppupuolelta Yamahoita myytiin rekisteröintilukujen mukaan suomessa 15500 kpl, kun taasen tohatsuja 882 kpl.
Pientä kirittävää näyttäisi olevan, kun lisäksi melun alaraja alkaa Tohatsulla siitä mihin muut nelitahtiset korkeimmillaan yltää, suositeltiin kuulosuojaimia. Puhumattakaan tärinästä joka on testien mukaan sietämätön nelareihin verrattuna, samaan kasaan kuuluu E-Tec koneet. Myös kulutuksessa kärkisakissa. Ja nämä on testeistä saatuja tietoja. - tuollaiset
Tohatsut on. kirjoitti:
Pikku esimerkki.
Vuonna 2006 myytiin Tohatsuja 93 kpl ja esim. Yamahaa samanavuonna 2399 kpl.
Yhdeksänkymmentäluvun loppupuolelta Yamahoita myytiin rekisteröintilukujen mukaan suomessa 15500 kpl, kun taasen tohatsuja 882 kpl.
Pientä kirittävää näyttäisi olevan, kun lisäksi melun alaraja alkaa Tohatsulla siitä mihin muut nelitahtiset korkeimmillaan yltää, suositeltiin kuulosuojaimia. Puhumattakaan tärinästä joka on testien mukaan sietämätön nelareihin verrattuna, samaan kasaan kuuluu E-Tec koneet. Myös kulutuksessa kärkisakissa. Ja nämä on testeistä saatuja tietoja.tilastot on otettu, varmaan Yamahan sivuilta. Ei tuo melu-asia ainakaan kaikkiin koko luokkiin päde. Kipparin kymppi heppaisten testissä Tohatsu voitti ja kolmekymppisten testissä ei ollut yhtään miinusta, vaikka ei voittanutkaan testiä. Nelikymppisten testissä ei ihan niin hyviä papereita saanut. Mielenkiinnolla odotan elokuun kipparin kakskymppisten testiä/vertailua.
- vielä..
tuollaiset kirjoitti:
tilastot on otettu, varmaan Yamahan sivuilta. Ei tuo melu-asia ainakaan kaikkiin koko luokkiin päde. Kipparin kymppi heppaisten testissä Tohatsu voitti ja kolmekymppisten testissä ei ollut yhtään miinusta, vaikka ei voittanutkaan testiä. Nelikymppisten testissä ei ihan niin hyviä papereita saanut. Mielenkiinnolla odotan elokuun kipparin kakskymppisten testiä/vertailua.
että ei tuollaiset tilastot ole vertailukelpoisia, koska Yamahalla on ainakin nelitahtiluokassa paljon enemmän malleja. Tohatsulla suurin nelitahtine on 30 heppainen plus sitten muutamat TLDi mallit. Yamahalla suurin on 250 heppainen. Jos nuo tilastot on otettu vene/moottori rekisteröinti määrän mukaan niin juuri isot koneethan vain rekisteröidään, siis kakskymppiset ja siitä alaspäin jää laskuista.
- Tohatu
niitä kirjoitti:
Tohatsuja kyllä enemmän myyty kuin kymmeniä. Tohatsussa on sekin hyvä puoli että ovat kohtuu hintaisia, monien merkkien maahantuojat vaan kiskovat köyhiltä rahaa. Elämä kallis, Tohatsu halpa ja hyvä.
Päädyin itse tohatsun 3o hv koneeseen seuraavista syistä:
- tehdään japanissa
- maailman suurimpia (suurin) valmistaja
- 30 hv kone ainoa ruiskukone (honda tuli tänä vuonna)
- laturi 16 A, kun esim vielä 40 hv yamahassa 10 A
- ainoa kone (Mercury sama kone)joka käynnistyy kahvaasta vaikka virta loppu
- täysin sama moottori Mercury 30 noin 1000 euroa kalliimpi, paljon eri mallisesta konekopasta
Käyttökokemukset nyt erittäin hyvät, pelaa kuin junan vessa toistaiseksi ainakin - tämä tieto
vielä.. kirjoitti:
että ei tuollaiset tilastot ole vertailukelpoisia, koska Yamahalla on ainakin nelitahtiluokassa paljon enemmän malleja. Tohatsulla suurin nelitahtine on 30 heppainen plus sitten muutamat TLDi mallit. Yamahalla suurin on 250 heppainen. Jos nuo tilastot on otettu vene/moottori rekisteröinti määrän mukaan niin juuri isot koneethan vain rekisteröidään, siis kakskymppiset ja siitä alaspäin jää laskuista.
Mistä olet saanut tiedon, että Yamaha olisi lopettanut 350 hv mallin valmistuksen?
- olet, mutta
tämä tieto kirjoitti:
Mistä olet saanut tiedon, että Yamaha olisi lopettanut 350 hv mallin valmistuksen?
ei noita ole varmaan paljon suomessa myyty.
- "virittelijä"
Tohatu kirjoitti:
Päädyin itse tohatsun 3o hv koneeseen seuraavista syistä:
- tehdään japanissa
- maailman suurimpia (suurin) valmistaja
- 30 hv kone ainoa ruiskukone (honda tuli tänä vuonna)
- laturi 16 A, kun esim vielä 40 hv yamahassa 10 A
- ainoa kone (Mercury sama kone)joka käynnistyy kahvaasta vaikka virta loppu
- täysin sama moottori Mercury 30 noin 1000 euroa kalliimpi, paljon eri mallisesta konekopasta
Käyttökokemukset nyt erittäin hyvät, pelaa kuin junan vessa toistaiseksi ainakinTossun MFS 30 vm.06 ja hyvin on toiminut jo n.130 tuntia.
Ennen oli 2t Yamppa 30hp DEO ja aikansa oikutteli ja eipä lähtenytkään enää käyntiin vaikka kaikki mahdolliset huollot tehtiin, että se siitä merkistä.
Myyntimäärät paraneen kun se liitetään niin monen venepakettiin. - Ne yrittää
"virittelijä" kirjoitti:
Tossun MFS 30 vm.06 ja hyvin on toiminut jo n.130 tuntia.
Ennen oli 2t Yamppa 30hp DEO ja aikansa oikutteli ja eipä lähtenytkään enää käyntiin vaikka kaikki mahdolliset huollot tehtiin, että se siitä merkistä.
Myyntimäärät paraneen kun se liitetään niin monen venepakettiin.Tuolla venepakettiin liitämisellä onnistutaan vain joitakin nyhveröitä ohjaamaan.
Minua ei veneliikkeet ohjaa, valitsen suvereenisti mikä kone perään pannaan, sitä ei muut määrää.
Pidän myös siitä huolen että se on YAMAHA. - Teknisessä .
tossu. kirjoitti:
Aika yllättävää, mutta Tohatsu on kappalemäärissä mitattuna maailman suurin persmoottorivalmistaja. Mercun pikkunelarit (alle 30hv kaasarikoneet) on Tohatsun valmistamia.
Vanhan liiton 2-t koneilla tossu on noussut suureksi, niitä kun on maailamlla aivan v!tusti.
Itse jos olisin nyt hankkimassa isompaa peräprutkua, ni Tohatsun ruiskukaksari olisi vahvana valinnassa mukana.Vene lehden tekemissä testeissä juuri noissa Mercury ja Tohatsussa on käynti häiriöitä jotka on iso ongelma valmistajalle ja on tullut esiin testeissä ja molemmat koneet valmistetaan Tohatsun linjalla.
Lisäksi ovat huomanneet meikäläisen bensiinin ongelmat Tohatsu perheelle.
Lukekaa testit. pikku perämoottorit 6/2007 - _----?
Tohatsut on. kirjoitti:
Pikku esimerkki.
Vuonna 2006 myytiin Tohatsuja 93 kpl ja esim. Yamahaa samanavuonna 2399 kpl.
Yhdeksänkymmentäluvun loppupuolelta Yamahoita myytiin rekisteröintilukujen mukaan suomessa 15500 kpl, kun taasen tohatsuja 882 kpl.
Pientä kirittävää näyttäisi olevan, kun lisäksi melun alaraja alkaa Tohatsulla siitä mihin muut nelitahtiset korkeimmillaan yltää, suositeltiin kuulosuojaimia. Puhumattakaan tärinästä joka on testien mukaan sietämätön nelareihin verrattuna, samaan kasaan kuuluu E-Tec koneet. Myös kulutuksessa kärkisakissa. Ja nämä on testeistä saatuja tietoja.Ne E-TEC koneet, jotka ovat maailman puhtaimmat moottorit,-eivätkä tärise niinkuin sinä sanoit.
- kasassa ei ole.
_----? kirjoitti:
Ne E-TEC koneet, jotka ovat maailman puhtaimmat moottorit,-eivätkä tärise niinkuin sinä sanoit.
Laitan sen "henkilökohtaisesti" vielä siihen kasaan jota en osta.
Lue testit Venelehti 6/08 Siitä löytyy metelit ja kulukset, täristykset,hinta ja hitaus. Ja painaa lähes 20 kg enemmän ja syö eniten keskimäärin kuin muut.
Mutta ihan hyvä että kehittävät jonain päivänä voivat olla jopa kilpailukykyisiä. - _---?
kasassa ei ole. kirjoitti:
Laitan sen "henkilökohtaisesti" vielä siihen kasaan jota en osta.
Lue testit Venelehti 6/08 Siitä löytyy metelit ja kulukset, täristykset,hinta ja hitaus. Ja painaa lähes 20 kg enemmän ja syö eniten keskimäärin kuin muut.
Mutta ihan hyvä että kehittävät jonain päivänä voivat olla jopa kilpailukykyisiä.On tainnut jäädä se testien lukeminen vähemmälle.
esim. Kippari-lehden 50hv testit. E-tecissä osissa ei naarmuakaan, vaikka ajoivat yli 500 tuntia, mutta Jamahan pytyissä oli jo raapiumia, puolta vähemmällä ajomäärällä.
Sanotko niistä testeistä, etteivät pidä paikkaansa.
Ja E-TEC kuluttaa alakierroksilla puolta vähemmän polttoainetta, kuin nelitahtiset, ja käytännön kulutus on aivan samoissa muilla nopeuksilla.-Sitäpaitsi E-TECin 50 oli 3,5 solmua nopeampi, kuin Jamahan 50.-Matkakulutuksen ollessa aivan samoissa.
Samoin E-TEC kulutti puolta vähemmän öljyä, kuin Tohatsu. - Suksi suolle TohatON
Tohatsut on. kirjoitti:
Pikku esimerkki.
Vuonna 2006 myytiin Tohatsuja 93 kpl ja esim. Yamahaa samanavuonna 2399 kpl.
Yhdeksänkymmentäluvun loppupuolelta Yamahoita myytiin rekisteröintilukujen mukaan suomessa 15500 kpl, kun taasen tohatsuja 882 kpl.
Pientä kirittävää näyttäisi olevan, kun lisäksi melun alaraja alkaa Tohatsulla siitä mihin muut nelitahtiset korkeimmillaan yltää, suositeltiin kuulosuojaimia. Puhumattakaan tärinästä joka on testien mukaan sietämätön nelareihin verrattuna, samaan kasaan kuuluu E-Tec koneet. Myös kulutuksessa kärkisakissa. Ja nämä on testeistä saatuja tietoja.Näin E-TECIN vesillä. kun ohi pyyhkäisi. Pelkkä suhina kuului ! Ja korvani on hyvässä kunnossa !
SEURAAVA koneeni ON E-TEC !
- vaihtaessani
ainoa kriteeri on,että perässä on honda tai jammu.
näin se menee.- ja kovalla
maalla ajelet varmaankin corollalla.(honda tekee
hyviä moottoripyöriä ja yamaha hyviä sähköurkuja)
- Tohatsusta
Kestävä moottorihan tuo on,itsellä kohta 2v vanha 5hp 4 tahti Tohatsu. Hyvin on pelittänyt,pari kertaa kunnolla kiville ajettuna ei muuta vikaa kuin potkurista paloja irti. Muiden juttuja kuunnellessa on perät poikki,akselit kierot tai vaihteisto paskana,Tohatsulla ei näitä ongelmia,vähän näyttää rälläkkää potkurille että lavat on suurinpiirtein saman kokoiset.Ensi kesäksi sitten uusi potkuri kun on kaikki kivet järvestä kartoitettu.
- offfffooooooooo
eikö kiviä voi muuten etsiä kuin ajamalla niihin pahki.
- millään
offfffooooooooo kirjoitti:
eikö kiviä voi muuten etsiä kuin ajamalla niihin pahki.
Mukavampi on kolautella kiville toisinaan,tekee veneilystä huomattavasti jännittävämpää.
- Sitten
Se Evinrude E-TEC. Pitkänpäälle se on lujin, eikä tartte juoksuttaa muutaman reissun välein huoltoon.
Ajakoot muut niillä alitehoisilla tossuilla, ja pumpatkoot sille öljyäkin kakskertaa niin paljon kuin E-TECille.- käyttökokemukset E-TEC:stä?
Paljonko ajettu? Minkä ikäinen ja tehoinen E-TEC?
Paljonko XD100 öljy maksaa nykyisin per litra?
Onko huoltomies käynyt tervehtimässä konetta tietsikalla? (= käyttömurheita)
http://forums.etecownersgroup.com/mb/barnaclebill
- kohdallaan
90 TLDI:llä olen ajellut tämän kesän. Tehot heikohkot mutta lienevät suhteessa polttoaineen kulutukseen, ok siis. Tärinä ja meteli on kova, max kierrokset 4100 hytillisessä veneessä ovi kiinni, isommilla kierroksilla ei voi enää jutella sisällä ja korvat huutaa apua. Noh, olenkin oppinut ajamaan "maltillisesti" tuosta syystä, hyvä niin. Öljyä syö enemmän kuin tohtori on määrännyt, mutta kestänee paremmin kun on kunnon voitelut, ei silti savuta!
Trimmi hieman rutisee ja jumittelee veneen paikallaan ollessa, ajaessa toimii ihan hyvin.
Kaikenkaikkiaan olen kuitenkin tyytyväinen, olihan peli syksyllä lähes puolta halvempi kuin kilpailijansa. - omistaja....
Itse oon nyt kolmatta kesää kaasuttelemassa 90TLDi:llä. Valinta oli moottorin vaihdon tullessa ajankohtaiseksi aika selvä, kun ensi harkinnassa oli Hondan tai Suzukin nelari, mutta hinta ratkaisi.
Tohatsu pelannut täysin moitteetta, ja perus syys-/keväthuollot helppo tehdä itse.
Tänä keväänä tosin tarkastutin ruiskun ammatimiehellä. Ei siinä mitään vikaa ollut, mutta kun ruisku on ainoa johon en moottorissa itse kajoa. Eikä ammattimies siitä mitään huollettavaa löytänytkään. Edes se ruiskun "hihna" ei tarvinnut vielä vaihtoa.
Tehoa on kulutukseen nähden hyvin. Edellinen kone oli 85hp 2t-jammu. Sillä vene lähti hieman rivakammin liikeelle, mutta huippunopeus oli käytännössä sama, mutta kulutus noin 4l tunnissa enemmän, joten hitaammasta kiihdytyksestä olen tuon valmis maksamaan.
Tossu myös käy nätisti tyhjäkäynnillä ja marssissa (4200-4400rpm). Eikä edes käynnisty sellaisen sinisen kaasupilven kera, kuten perinteiset paritahdit, vaan nätisti savuttamatta kuten nelaritkin. Ja mitä olen laiturilla jutellut näiden koneiden omistajien kanssa, joita itse harkitsin (Honda ja Suitsa siis), niin kulutuksissa ei tohatsulla tarvitse niille hävetä. Kaiken kaikkiaan itsellä kone on siis ollut hyvä ja moitteeton.
Ainoa pieni huomautus tulee kipistä, joku tuossa jo kirjoittelinkin, että se hieman rutisee. Olen huomannut saman välillä kun kone on ollut käyttämättä hetken pidempään. Pienen käytön jälkeen ongelma tosin minulla yleensä katoaa.
Aika näyttää kuinka tossu tulee kestämään. - vähän kuin
tonkis muurahaispesää, kun alkaa kehua jotain moottoria, mutta kai se on niin että sama kai se on minkä merkkinen moottori siellä perässä on, pääasia että kuski on tyytyväinen. Itse olen tämän kesän ajellut Tossulla ja hyvin on haukia tullut.
- siitäkin
jos menee johonkin Tohatsun huoltoliikkeeseen, niin siellä on kaverit pölyjä pyyhkimässä hyllyiltä, kun ei ole korjattavaa tai sitten ovessa on lappu "suljettu töiden vähyyden takia".
- Haminasta
Ihan paska kone. Vikoja alkoi ilmaantua heti takuun loputtua ja niitä on riittänyt. Nyt tilanne on se, että se ei toimi enään ollenkaan eikä sitä ota kukaan mielellään edes huoltoon saati antais mitään vinkkiä mikä vittu sitä vaivaa. Moottori on 2005 vuoden 50 hv 2tahti. Se on ollut nyt kahdella eri korjaamolla ja ne on nostaneet kädet pystyyn ja pyytäneet hakemaan paskan pois, koska ei löydä siintä mitään järkevää vikaa ja maahantuojakin vaan voivottelee.
- Kun en viitsi vatvoa
Viestiketjua, niin mikä merkki sulla oli ?
- ymmälläni
Kyllä nuo koneiden vertailut on jotenkin ihmeellisiä,kun joku moittii, toinen
kehuu samaa merkkiä.Alkaa tuntumaan siltä että vika löytyy käyttäjistä,vähän
niinkuin entisen muijan seinäkellovika, oli sepän mukaan siinä että koneenkäyttäjä
oli kuollut,löytyi näet kuollut lude rattaiden välistä.Uskoisin että jokainen
konemerkki pyrkii tekemään omastaan mahdollisimman toimivan,kestävän,
pensapihin taikka edullisen.Käyttäjät sitten eivät osaa valita veneeseensä
oikeantyyppistä konetta,vaan luottavat venemyyjiin ja konemyyjiin.
Minulla on ollut Amerikkalaisia evikoita 4,18,20,35,60, sekä 4hp johnsson,
35 Craisler.eikä niissä ole ollut mitään normaalista poikkeavia vikoja.Ruosalaisia
koneita taas ei voi verrata muihin koneisiin samana päivänä,ne painivat omassa
sarjassa varmatoimisuutensa ja yksinkertaisen 2T tekniikkansa vuoksi.
Vävyni ajoi 75 2T merkurillaan laiturin viereen,missä olin 600 sen Volvo Pentan
kanssa lähdössä.Hämmästyi kun esittelin konetta kopan alta sanoen,
missäs kaikki tilpehöörit sieltä on, kun hänen koneen kopan alla oli kaikenlaisia
vipua ja vempelettä.Että kyllä koneissa on suuria eroja,nimenomaan
apulaittaissa joista suurimmat viat ja käyntihäiriöt johtuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723