Olkaleikkaus takanapäin, reilu 2kk sitten. Kuntoutunut suht hyvin, fysio vielä edessä, koska lapa lähtee mukaan herkästi. Muuten hyvä. Olka oli löysä, nivelkapseli jotenkin rikki tj, olka eteenpäin revähtänyt. No ei mennyt kauaa leikkauksesta kun käteni vääntyi , vaikka varoin kovasti. Alunperin keskimmäinen lapsemme siis reväytti olkapään pahasti, nyt sama juttu. Mutta eipä tuo lekuri ota kuuleviin korviin, vaikka sattuu niin pirusti,syön vahvoja särkylääkkeitä, mutta tuntuu että ei edes tätä lekuria kiinnosta. Sairaslomakin koppuu pian.Oisko kellään vinkkejä, kuinka edetä..kun tuntuu ettei olkapää ole sellainen kuin voisi olettaa, kireyttä on hyvin vähän joten siitä ei kaikki kipu tule. Ratisee ja paukkuu pahasti plus että olkajää jumiin välillä, onkohan nyt vain elettävä sen tosiasian kanssa että olka nyt on mitä on? Itse kun tuntee itsensä ja kehonsa parhaiten tuntuu niin hassulta, että toinen sanoo kaiken olevan ok, vaikka itsellä vähän toinen fiilis
olkaleikkauksesta 2kk
26
2485
Vastaukset
- saikkarin loppuun saakka
No kyllä olisin minäkin kirurgina turhautunut, jos toinen vielä sairausloman kestäessä loukkaa vaivalla leikatun paikan uudelleen... Eihän olkapää tuota menoa toivu koskaan vaikka leikattaisiin kuinka monta kertaa!
Silloin kun toipuminen on vielä kesken, on kirurgin mielestä varmaan turha ottaa kantaa asiaan. Sitten kun menet viimeiseen jälkitarkastukeen ennen sairausloman loppumista, on hänen pakko tehdä se. Luultavasti määrää joihinkin kuvauksiin sitten taas, jos toipuminen ei ole käynnistynyt ja siitä se homma sitten lähtee toivottavasti etenemään.- toimisit
Ai että lääkärillä on varaa valittaa potilaan tapaturmasta?? halojaa, tottakai se tosissaan pitää ottaa jos kipuja on! Vaikka mikä olisi..ei kukaan turhaa valita vavoistaan,ellei ole jollain lailla mieleltään sairas..en jaksa uskoa että kukaan perheellinen asiasta jaksaisi valitella.ihan kun ei muuta elämää muka olisi. Vaihda lekuria!!!
- kohta uudelleen
Vuosi sitten leikattiin avoleikkauksella tapaturma vamma, kiertäjäkalvosimen repeämä.
Sain hyvät ohjeet ja kävin fysioterapiassa. Olkapää kuntoutui hyvin, sain jo pyykit kuivumaan ja kaapista ylähyllyltä tavaroita. Keväällä tapahtui jotakin ja olkapää taantui. Varjoaine kuvaus näytti että kaikki on revennyt uudestaan ja uusia vaurioita tullut, myös lihaksissa on jotakin repeämiä.
Uusi leikkaus edessä. Kivut kuulemma ainakin saadaan pois. Huh huh. kovin kurjaa on yksikätisenä olla. Töitä pitäisi tehdä vielä reilu 10 vuotta. Lääkäri puhui jotakin "työkyvyn" kartoittamisesta operaation ja kuntoutuksen jälkeen. Kyllä minulla aika menisi jos työkyvyttömyys eläkkeelle joutuisin, mutta mitenhän on nykyaikana. Nuo kelan lääkärit kun kuulemma tietävät potilaita näkemättä asiat paremmin kuin erikoislääkärit. Paras olisi tietenkin että olkapää kuntoutuu.
Onko kukaan "eläköitynyt" nuorehkona olkapäävamman takia? - ymmällään oleva
Alunperin keskimmäinen lapsemme siis reväytti olkapään pahasti, nyt sama juttu. Miten tuo liittyy sinuun? Enkö vain nyt ymmärrä?
Kuka sinut on leikannut ja missä? Miten kätesi vääntyi? Oliko sinulla kantoside jne. Mene kunnon ortopedille.- selitetään
Siis se että olkapääni alunperin meni "rikki", johtui siis lapsen riuhtasusta, nivelkapseli repesi ja olka revähti eteenpäin. Ja olihan mulla kantoside..niin kauan kunnes lapset sitten leikkivät pallolla ja otin kiinni ( silloin lepuutin kättä, joka oli sallittu ), mutta jotain siinä kävi koska sen jälkeen käsi on ollut kipeä ja kantosidettä koitin pitää vedet silmissä..mutta ei siitä mitään tullut pidemmän päälle - tästä ei lääkäri ollut kyllä huolissaan. 6viikkoa kun kantosidettä olisi pitänyt pitää, se jäi kahteen viikkoon..mutta pidin olkani suht aloillaan, kyynärvarsi sai liikkua. Ehkä juuri tuo ilman kantosidettä olo on nyt sitten vaikuttanut kuitenkin siihen että ei kauheasti ole sitä kireyttä mikä tulisi tuosta löysän olkapään kiristyksestä normaalisti.
- tietoihin
Tämä lääkäri on sitten näitä alan huippuja - joo niin varmasti leikkaupuolella. Toimii Orto lääkäreissä helsingissä - en suosittele kyllä häntä jos joku kysyy ortopediä, ellei sitten halua tylyä kohtelua, eikä kaipaa mitään tietoja mistään.
- en halua mainostaa
tietoihin kirjoitti:
Tämä lääkäri on sitten näitä alan huippuja - joo niin varmasti leikkaupuolella. Toimii Orto lääkäreissä helsingissä - en suosittele kyllä häntä jos joku kysyy ortopediä, ellei sitten halua tylyä kohtelua, eikä kaipaa mitään tietoja mistään.
Hei!
Mene ihmeessä Diacoriin ja Alppikadulle...tiedät varmaan minkäniminen hyvä ortopedi siellä ottaa vastaan!!! - penni84
en halua mainostaa kirjoitti:
Hei!
Mene ihmeessä Diacoriin ja Alppikadulle...tiedät varmaan minkäniminen hyvä ortopedi siellä ottaa vastaan!!!joo no todellakin suosittelen menemään alppikadulle,siel se heliö osaa asiansa,muakin vuosia tutkittu ja heitelty vaa lääkkeil,mut siel otettii ees tosissaa
- en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
joo no todellakin suosittelen menemään alppikadulle,siel se heliö osaa asiansa,muakin vuosia tutkittu ja heitelty vaa lääkkeil,mut siel otettii ees tosissaa
Minulla on hänestä pelkkää hyvää sanottavaa. Olisi mukava kuulla muista hyvistä olkapääspesialisteista??? Onko sellaisia? Eli, osaavat hommansa, kuuntelevat potilasta, hoitavat homman loppuun asti...
- se vaan on
selitetään kirjoitti:
Siis se että olkapääni alunperin meni "rikki", johtui siis lapsen riuhtasusta, nivelkapseli repesi ja olka revähti eteenpäin. Ja olihan mulla kantoside..niin kauan kunnes lapset sitten leikkivät pallolla ja otin kiinni ( silloin lepuutin kättä, joka oli sallittu ), mutta jotain siinä kävi koska sen jälkeen käsi on ollut kipeä ja kantosidettä koitin pitää vedet silmissä..mutta ei siitä mitään tullut pidemmän päälle - tästä ei lääkäri ollut kyllä huolissaan. 6viikkoa kun kantosidettä olisi pitänyt pitää, se jäi kahteen viikkoon..mutta pidin olkani suht aloillaan, kyynärvarsi sai liikkua. Ehkä juuri tuo ilman kantosidettä olo on nyt sitten vaikuttanut kuitenkin siihen että ei kauheasti ole sitä kireyttä mikä tulisi tuosta löysän olkapään kiristyksestä normaalisti.
Annettuja hoito-ohjeita ei noudatettu ja sitten ihmettelet, miksi lääkäri on tyly... Usko pois, lääkärikin on vain ihminen ja saattaa olla jopa herkkänahkainen sellainen. Joka tapauksessa yleensä odotetaan ensin että toipumisaika (se aika mikä normaalisti sujuneessa leikkauksessa ja normaalissa toipumisessa kestää ennen kuin kivut ovat suurin piirtein loppuneet ja toimintakyky palautunut riittävästi työntekoa ajatellen) on kulunut loppuun ja sitten vasta aletaan ihmetellä jos toipuminen ei olekaan tapahtunut normaalisti. Tämä siksi, ettei tulisi tehtyä tarpeettomia tutkimuksia normaalisti toipuville, mutta kärsimättömille potilaille. Saattaa hyvinkin olla, että sinulle joudutaan tekemään vielä uusi leikkaus, mutta uskoisin että useimmat lääkärit tutkisivat asiaa mieluiten vasta normaalin toipumisajan päätyttyä, kun on oletettavaa, että olkapään lopullinen tai suurin piirtein lopullinen tilanne on kerralla nähtävissä, eikä mainittavia muutoksia olkapään kunnossa pitäisi enää tulla.
- penni84
Minulla on hänestä pelkkää hyvää sanottavaa. Olisi mukava kuulla muista hyvistä olkapääspesialisteista??? Onko sellaisia? Eli, osaavat hommansa, kuuntelevat potilasta, hoitavat homman loppuun asti...
ite en tiedä.tällä hetkellä mua hoidetaan HUS.issa ja siellä kyllä se mun ortopedi on kans ihan mukava..ja tutkii.mulla kun vähä hankalempi tilanne kun ei ole niiku mitä poistaa vaan onvaan löysä olkapää mitä pitäis kiristää niin leikkaus saattaa pahentaakin niin sen takia ne on nyt kokeilleet eka parantaa pitkällä sairaslomalla,eli oon koko kesän ollut saikulla ja käynyt fysiossa.mutta selittävät hyvin asiat tms mikä musta on tärkeetä,ja se että kun oikeesti sieltä löytyy jotain kun tunsi ittensä jo hulluksi kun mitää ei näy mutta kamalat kivut
- en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
ite en tiedä.tällä hetkellä mua hoidetaan HUS.issa ja siellä kyllä se mun ortopedi on kans ihan mukava..ja tutkii.mulla kun vähä hankalempi tilanne kun ei ole niiku mitä poistaa vaan onvaan löysä olkapää mitä pitäis kiristää niin leikkaus saattaa pahentaakin niin sen takia ne on nyt kokeilleet eka parantaa pitkällä sairaslomalla,eli oon koko kesän ollut saikulla ja käynyt fysiossa.mutta selittävät hyvin asiat tms mikä musta on tärkeetä,ja se että kun oikeesti sieltä löytyy jotain kun tunsi ittensä jo hulluksi kun mitää ei näy mutta kamalat kivut
Minulla oli löysä olkapää. Vaporasaattorilla hoidettiin asia.Eli tehtiin sillä ala- ja etukapselin kiristys.Kantosidettä pidin yötäpäivää 5 viikkoa. Sairaslomaa ehdin pitää 3 kuukautta. Pidempi olisi ollut mutta alkoi kesäloma.
- penni84
Minulla oli löysä olkapää. Vaporasaattorilla hoidettiin asia.Eli tehtiin sillä ala- ja etukapselin kiristys.Kantosidettä pidin yötäpäivää 5 viikkoa. Sairaslomaa ehdin pitää 3 kuukautta. Pidempi olisi ollut mutta alkoi kesäloma.
HEI,kerro lisää,eli juuri varmaan sama toimenpide mulle tulossa jos ne päättää sen tehdä,se päätetään vasta 24.9 toivottavasti.miten se päivä eteni..kohta kohdalta=).Mua pelottaa=)
- en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
HEI,kerro lisää,eli juuri varmaan sama toimenpide mulle tulossa jos ne päättää sen tehdä,se päätetään vasta 24.9 toivottavasti.miten se päivä eteni..kohta kohdalta=).Mua pelottaa=)
Kaikki meni hyvin. Menin sairaalaan aamulla kello 8 ja leikkaus aloitettiin kello 9.Ennen leikkausta puhuin nukutuslääkärin kanssa. Vielä ennen leikkaussaliin viemistätapasin anestesiahoitajan, oman hoitajan jne. Kaikki kättelivät ja kertoivat mikä heidän tehtävänsä oli. Sitten tuli vielä leikkaava ortopedi ja kysyi olisiko minulla mitään kysyttävää.
Leikkaus kesti pari tuntia. Heräämössä olin pari tuntia ja kipuja ei ollut. Ortopedi kävi katsomassa heräämössä. Minulle oli laitettu kantoside. Sitten vietiin lepohuoneeseen. Istuin hetken, sain syötävää ja juotavaa. Sen jälkeen tuotiin kotiutumisohjeet ja sain lähteä kotiin. Särkylääkkeitä sain mukaani. Niitä piti syödä viikon verran turvotuksen vuoksi. Kipujen takia en niitä tarvinnut.
Eli koko homma oli ohitse viidessä tunnissa.Tähystysleikkaus tuntui "helpolta". Nukutus hoidettiin hyvin, ei pahoinvointia.Eli ihan turhaan pelkäät. Helppoahan on tietenkin toista neuvoa...minä jännitin ihan kamalasti. Edellisenä yönä en nukkunut hetkeäkään. Kaikki jännittäminen on kuitenkin ihan turhaa.
Viiteen viikkoon en sitten saanut kuin sormiani liikutella. Kaksi ekaa päivää tuntui vaikealta, kantositeeseen oli hankala tottua. Sitten helpotti. Onneksi pystyin ja sain nukkua toisella kyljellä. Käytännön ongelmia tietysti oli kun olin yksikätinen. Kantositeen poisoton jälkeen käsi oli ihan voimaton. En saanut sitä nousemaan edes senttiä. Pikkuhiljaa aloitin käden liikuttelemisen. Meni noin 4 kuukautta, että se taas toimi. Meni kuitenkin 1,5 vuotta, että pystyin nukkumaan leikatun olkapään päällä.
Nyt sitten leikkauksesta on kulunut kolme vuotta ja samassa olkapäässä on taas jotain vikaa. Löysä se ei ole. Pystyn roikkumaankin sillä. Muita oireita on. Edessä uusi magneettikuvaus ja luultavasti uusi leikkaus. Pikkasen harmittaa. - penni84
Kaikki meni hyvin. Menin sairaalaan aamulla kello 8 ja leikkaus aloitettiin kello 9.Ennen leikkausta puhuin nukutuslääkärin kanssa. Vielä ennen leikkaussaliin viemistätapasin anestesiahoitajan, oman hoitajan jne. Kaikki kättelivät ja kertoivat mikä heidän tehtävänsä oli. Sitten tuli vielä leikkaava ortopedi ja kysyi olisiko minulla mitään kysyttävää.
Leikkaus kesti pari tuntia. Heräämössä olin pari tuntia ja kipuja ei ollut. Ortopedi kävi katsomassa heräämössä. Minulle oli laitettu kantoside. Sitten vietiin lepohuoneeseen. Istuin hetken, sain syötävää ja juotavaa. Sen jälkeen tuotiin kotiutumisohjeet ja sain lähteä kotiin. Särkylääkkeitä sain mukaani. Niitä piti syödä viikon verran turvotuksen vuoksi. Kipujen takia en niitä tarvinnut.
Eli koko homma oli ohitse viidessä tunnissa.Tähystysleikkaus tuntui "helpolta". Nukutus hoidettiin hyvin, ei pahoinvointia.Eli ihan turhaan pelkäät. Helppoahan on tietenkin toista neuvoa...minä jännitin ihan kamalasti. Edellisenä yönä en nukkunut hetkeäkään. Kaikki jännittäminen on kuitenkin ihan turhaa.
Viiteen viikkoon en sitten saanut kuin sormiani liikutella. Kaksi ekaa päivää tuntui vaikealta, kantositeeseen oli hankala tottua. Sitten helpotti. Onneksi pystyin ja sain nukkua toisella kyljellä. Käytännön ongelmia tietysti oli kun olin yksikätinen. Kantositeen poisoton jälkeen käsi oli ihan voimaton. En saanut sitä nousemaan edes senttiä. Pikkuhiljaa aloitin käden liikuttelemisen. Meni noin 4 kuukautta, että se taas toimi. Meni kuitenkin 1,5 vuotta, että pystyin nukkumaan leikatun olkapään päällä.
Nyt sitten leikkauksesta on kulunut kolme vuotta ja samassa olkapäässä on taas jotain vikaa. Löysä se ei ole. Pystyn roikkumaankin sillä. Muita oireita on. Edessä uusi magneettikuvaus ja luultavasti uusi leikkaus. Pikkasen harmittaa.Niinhän se on vaikka kuka sanoisi mitä niin pelottavaa,mutta olihan tuo lohduttavaa luettavaa
paitsi että sulleki taas tullut oireita.ite olen jo niin itkuinen tämän kanssa yli 4v vaivannut,ja välillä saattaa olla kipu kokonaankin poissa,mutta työtuntiniki on minimoitu 15h/vk.samaten pelkään että jos kipuja tulee miten niistä selviää kun nytkää enään normaaliin päänsärkyyn ei tehoa kun panacod.
missä sut leikattii?No tietenkin täytyy toivoa ehkä että ei leikkausta edes tulisi,toisaalta myös pelkää kun lääkärit sano että ei leikkaus pakosti paranna,niin entäs jos se vaikka pahenee?miljoonia ajatuksia=) - en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
Niinhän se on vaikka kuka sanoisi mitä niin pelottavaa,mutta olihan tuo lohduttavaa luettavaa
paitsi että sulleki taas tullut oireita.ite olen jo niin itkuinen tämän kanssa yli 4v vaivannut,ja välillä saattaa olla kipu kokonaankin poissa,mutta työtuntiniki on minimoitu 15h/vk.samaten pelkään että jos kipuja tulee miten niistä selviää kun nytkää enään normaaliin päänsärkyyn ei tehoa kun panacod.
missä sut leikattii?No tietenkin täytyy toivoa ehkä että ei leikkausta edes tulisi,toisaalta myös pelkää kun lääkärit sano että ei leikkaus pakosti paranna,niin entäs jos se vaikka pahenee?miljoonia ajatuksia=)Ortopedi ei varmaankaan turhaan leikkaa olkapäätäsi. Jos leikkaukseen päädytään, siihen on varmasti syy. Silloin myös leikkauksen on tarkoitus parantaa vaiva.
Minut leikattiin Diacorissa ja sinne menen nytkin:) - penni84
Ortopedi ei varmaankaan turhaan leikkaa olkapäätäsi. Jos leikkaukseen päädytään, siihen on varmasti syy. Silloin myös leikkauksen on tarkoitus parantaa vaiva.
Minut leikattiin Diacorissa ja sinne menen nytkin:)leikkasko heliö sut?niin mulle sanottiin että jos tilanne 2kk sairasloman ja työhönpaluun jlk syyskuussa vielä samanlainen niin ripeästi operoitavaksi.mutta että toimenpide ei pakosti korjaa tilannetta että siksi kokeillaan näin ekaksi.paljos sulle makso se leikkaus siel diacorilla?
- en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
leikkasko heliö sut?niin mulle sanottiin että jos tilanne 2kk sairasloman ja työhönpaluun jlk syyskuussa vielä samanlainen niin ripeästi operoitavaksi.mutta että toimenpide ei pakosti korjaa tilannetta että siksi kokeillaan näin ekaksi.paljos sulle makso se leikkaus siel diacorilla?
Heliö leikkasi. Maksoi muistaakseni noin 2600 euroa.
Ihmettelen vaan, että miksi sun pitää odottaa se 2 kk??? Eikö odottaminen vaan pahenna tilannetta? Olen ymmärtänyt, että olkapäävaivat voidaan hoitaa paremmin kuntoon jos toimitaan nopeasti.
Mun olkapää ehti olla kipeä vuosia. Sitä hoidettiin alunperin ihan väärin. Se on pitkä juttu...Kävin "väärillä" lääkäreillä, eivät tunnistaneet vikaa olkapääviaksi. Onnekseni en uskonut heitä vaan menin ortopedille ja heti selvisi. - penni84
Heliö leikkasi. Maksoi muistaakseni noin 2600 euroa.
Ihmettelen vaan, että miksi sun pitää odottaa se 2 kk??? Eikö odottaminen vaan pahenna tilannetta? Olen ymmärtänyt, että olkapäävaivat voidaan hoitaa paremmin kuntoon jos toimitaan nopeasti.
Mun olkapää ehti olla kipeä vuosia. Sitä hoidettiin alunperin ihan väärin. Se on pitkä juttu...Kävin "väärillä" lääkäreillä, eivät tunnistaneet vikaa olkapääviaksi. Onnekseni en uskonut heitä vaan menin ortopedille ja heti selvisi.Niin no lääkäri selitti asian kyllä kanssa hyvin,että kun mulla ei ole siellä konkreettisesti mitään mitä ottaa pois tai korjata,niin yritetään eka että käsi sais kunnola rauhotettua ja sitten sais aloitettua vahvistamaan niitä lihaksia.että koska leikkaus ei pakosti auta.
mulla kun siellä on se että nivelit on löysiä ja aina rasittuessaan hankaavat limapussia ja limapussi tulehtuu,pitäs saada lihaksia vahvemmaksi mutta kun ei saa kun heti kun vähä jumppaa niin rasittuvat.joo mäkin kävin vaikka millä lääkäreillä särkyt helvetinmoisia ja ultris ja röntgeneis ei näy muuta ku vähä nestettä,lääkärit pitivät varmaan hulluna.no jatkuvasti 2003 vuodesta alkaen ainaki 2krt vuodessa,nyt jo sitten noin kerran parissa kuukaudessa olkapää kipeytyy ja jään sairaslomalla.sitten varattii äidin kaa aika heliölle ku hermo meni jatkuviin sairaslomiin,lääkkeisiin ja siihen että ei voi tehdä kun muutaman työpäivän ja taas kipee.heliö tutki kunnolla ja selitti tilanteen mutta laitettiin mut kuitenkin kaupungille.ajattelin et olen jo vuosia kärsinyt että jaksan vielä odottaa.mutta nyt niin itkuinen.särky ei tällä hetkellä pahaa,mut koko ajan pientä tykyttelya,ja itku herkässä kun pelkkä kuminauhan treenaminen saa tämän aikaan.nyt lähden taas fysioterapiaan ja vituttaa valmiiks kun tullut taas takapakkia =(. - en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
Niin no lääkäri selitti asian kyllä kanssa hyvin,että kun mulla ei ole siellä konkreettisesti mitään mitä ottaa pois tai korjata,niin yritetään eka että käsi sais kunnola rauhotettua ja sitten sais aloitettua vahvistamaan niitä lihaksia.että koska leikkaus ei pakosti auta.
mulla kun siellä on se että nivelit on löysiä ja aina rasittuessaan hankaavat limapussia ja limapussi tulehtuu,pitäs saada lihaksia vahvemmaksi mutta kun ei saa kun heti kun vähä jumppaa niin rasittuvat.joo mäkin kävin vaikka millä lääkäreillä särkyt helvetinmoisia ja ultris ja röntgeneis ei näy muuta ku vähä nestettä,lääkärit pitivät varmaan hulluna.no jatkuvasti 2003 vuodesta alkaen ainaki 2krt vuodessa,nyt jo sitten noin kerran parissa kuukaudessa olkapää kipeytyy ja jään sairaslomalla.sitten varattii äidin kaa aika heliölle ku hermo meni jatkuviin sairaslomiin,lääkkeisiin ja siihen että ei voi tehdä kun muutaman työpäivän ja taas kipee.heliö tutki kunnolla ja selitti tilanteen mutta laitettiin mut kuitenkin kaupungille.ajattelin et olen jo vuosia kärsinyt että jaksan vielä odottaa.mutta nyt niin itkuinen.särky ei tällä hetkellä pahaa,mut koko ajan pientä tykyttelya,ja itku herkässä kun pelkkä kuminauhan treenaminen saa tämän aikaan.nyt lähden taas fysioterapiaan ja vituttaa valmiiks kun tullut taas takapakkia =(.Hei, älä masennu. Kyllä asia saadaan kuntoon. Pitkää pinnaa ja malttia vaatii.
Mitä Heliö sanoi olkapäästäsi? Olisiko ollut valmis leikkaamaan?Sanoit, että et nyt ole hänen hoidossaan vaan kaupungilla. Onko näin?
En osaa neuvoa, enhän ole asiantuntija mutta minun olkapääni ei ole enää löysä. Leikkaus auttoi siihen. Nyt minulla ei ole särkyjä mutta en pysty nostamaan kättä sivukautta ylös. Joku ottaa vastaan. Tietyt liikkeet tekevät myös kipeätä.Esimerkiksi kun yritän kohottaa hartioita...kyllä vihlasee. Tai kun aivastan, huh. - penni84
Hei, älä masennu. Kyllä asia saadaan kuntoon. Pitkää pinnaa ja malttia vaatii.
Mitä Heliö sanoi olkapäästäsi? Olisiko ollut valmis leikkaamaan?Sanoit, että et nyt ole hänen hoidossaan vaan kaupungilla. Onko näin?
En osaa neuvoa, enhän ole asiantuntija mutta minun olkapääni ei ole enää löysä. Leikkaus auttoi siihen. Nyt minulla ei ole särkyjä mutta en pysty nostamaan kättä sivukautta ylös. Joku ottaa vastaan. Tietyt liikkeet tekevät myös kipeätä.Esimerkiksi kun yritän kohottaa hartioita...kyllä vihlasee. Tai kun aivastan, huh.joo oon kaupungilla.heliö sano että onhan siellä vaikka minkälaista löysyyttä ja että kun niin monia juttuja jo kokeiltu leikkaus ois ehkä edessä mutta eka täytyy magneettikuvata ja perjaatteessa ihan rahallisista syistä itse ehdotti että jos menemme kaupungille.
Minkälaisia oireita sulla sit oli kun oireilu alko?
nuo aivustuksen tms jututko tuli vasta leikkauksen jlk.mulla ei muuta nyt oikeastaan täl hetkellä kun just liikkuminen kokonaan kiilletty,ja nyt taas just heti kun olin aloittanut jumpaa yhtä vahvemmalla kuminauhalla kipeyty et nyt levossaki taas tykyttelee.silloin aina kun käsi on tosi pahasti ärtynyt myös sivuttain nosta tekee todella kipeetä jos saa ollenaka ylös.
oon viel kaupassa duunsi ni jo pelottaa palata.
millä sä sait muuten sun aikas vietettyy sairaslomalla?mul rupee pää hajoamaan kun kesä on muutenki ollut näin huono.millä sä suihkuun sit menit sen leikkauksen jlk kun se käsi oli siin sitees - en halua mainostaa
penni84 kirjoitti:
joo oon kaupungilla.heliö sano että onhan siellä vaikka minkälaista löysyyttä ja että kun niin monia juttuja jo kokeiltu leikkaus ois ehkä edessä mutta eka täytyy magneettikuvata ja perjaatteessa ihan rahallisista syistä itse ehdotti että jos menemme kaupungille.
Minkälaisia oireita sulla sit oli kun oireilu alko?
nuo aivustuksen tms jututko tuli vasta leikkauksen jlk.mulla ei muuta nyt oikeastaan täl hetkellä kun just liikkuminen kokonaan kiilletty,ja nyt taas just heti kun olin aloittanut jumpaa yhtä vahvemmalla kuminauhalla kipeyty et nyt levossaki taas tykyttelee.silloin aina kun käsi on tosi pahasti ärtynyt myös sivuttain nosta tekee todella kipeetä jos saa ollenaka ylös.
oon viel kaupassa duunsi ni jo pelottaa palata.
millä sä sait muuten sun aikas vietettyy sairaslomalla?mul rupee pää hajoamaan kun kesä on muutenki ollut näin huono.millä sä suihkuun sit menit sen leikkauksen jlk kun se käsi oli siin siteesKyllä mäkin mietin silloin mun leikkausta myös rahallisista syistä. Olen joutunut maksamaan kaikki omasta pussista. Magneettikuvauksen, leikkauksen. Miksi sitten leikkautin olkapääni yksityisellä? Paikkakunnallani olisin joutunut odottamaan leikkaukseen pääsyä vähintään vuoden. Toinen tärkeä syy oli se, että täällä ei ole olkapääspesialistia. Täällä ei osata leikata tähystämällä vaan avoleikkauksella. Olkapää on kuitenkin sellainen nivel, että en halunnut antaa jonkun osaamattoman räpeltää sitä.
Ennen leikkausta en pystynyt nostamaan kättä mitään kautta ylös kunnolla. Välillä oli sellainen tunne, että olka lukkiutui. Ihan kuin se ei olisi ollut paikoillaan.Kaikki mainitsemani vaivat aivastuksen jälkeinen kipu yms oli ennen leikkausto jo. Nyt muutama vaiva vielä mutta lievempänä.
Kyl kantositeen kanssa kieltämättä oli ongelmia. Onneksi oli talvi, ei tarvinnut kuumuudesta kärsiä. Aamupukeminen oli hidasta. Mun mies autto kun kävin suihkussa. Tosin pian siihen oppi itsekin. Kantoside piti irrottaa varovaisesti ja pitää kättä suihkussa liikkumattomana.
Kyllä sairasloma vaan meni ja ihmeen hyvin. Kai se johtui siitä, että olalle oli tehty jotakin ja nyt oltiin paranemassa. Lueskelin paljon, katselin telkkaa ja tapailin tuttuja.Tosin raha-asiat meni vähän sekaisin. Kallis leikkaus ja sairasloma oli niin pitkä, että palkkakin putosi.
Odottele rauhassa, toivotaan et edistystä tapahtuu. Jos ei niin mene ihmeessä leikkaukseen.! - penni84
Kyllä mäkin mietin silloin mun leikkausta myös rahallisista syistä. Olen joutunut maksamaan kaikki omasta pussista. Magneettikuvauksen, leikkauksen. Miksi sitten leikkautin olkapääni yksityisellä? Paikkakunnallani olisin joutunut odottamaan leikkaukseen pääsyä vähintään vuoden. Toinen tärkeä syy oli se, että täällä ei ole olkapääspesialistia. Täällä ei osata leikata tähystämällä vaan avoleikkauksella. Olkapää on kuitenkin sellainen nivel, että en halunnut antaa jonkun osaamattoman räpeltää sitä.
Ennen leikkausta en pystynyt nostamaan kättä mitään kautta ylös kunnolla. Välillä oli sellainen tunne, että olka lukkiutui. Ihan kuin se ei olisi ollut paikoillaan.Kaikki mainitsemani vaivat aivastuksen jälkeinen kipu yms oli ennen leikkausto jo. Nyt muutama vaiva vielä mutta lievempänä.
Kyl kantositeen kanssa kieltämättä oli ongelmia. Onneksi oli talvi, ei tarvinnut kuumuudesta kärsiä. Aamupukeminen oli hidasta. Mun mies autto kun kävin suihkussa. Tosin pian siihen oppi itsekin. Kantoside piti irrottaa varovaisesti ja pitää kättä suihkussa liikkumattomana.
Kyllä sairasloma vaan meni ja ihmeen hyvin. Kai se johtui siitä, että olalle oli tehty jotakin ja nyt oltiin paranemassa. Lueskelin paljon, katselin telkkaa ja tapailin tuttuja.Tosin raha-asiat meni vähän sekaisin. Kallis leikkaus ja sairasloma oli niin pitkä, että palkkakin putosi.
Odottele rauhassa, toivotaan et edistystä tapahtuu. Jos ei niin mene ihmeessä leikkaukseen.!näin,no mun kivut on kyl paljo lievempiä,ainoastaa silloin kun limapussi oikeen kunnolla ärsyyntynyt niin särky ihan tajuton vuoron perää geeliä,lääkettä,kylmää ja näin koko pv.nyt fysioterapeutti laitto oikee sen kunnon kantositeen mikä menee vatsan ympäri kii,ja pitää miettii työhön paluuta uudestaa,ja ma yritän soittaa jos sais sen ortopedi ajan nopeemmi kun nyt vst 24.9,,itku kyl tuli.mullaki maksaa nyt kela ei työnantaja
- miss456
Hei, älä masennu. Kyllä asia saadaan kuntoon. Pitkää pinnaa ja malttia vaatii.
En osaa neuvoa, enhän ole asiantuntija mutta minun olkapääni ei ole enää löysä. Leikkaus auttoi siihen. Nyt minulla ei ole särkyjä mutta en pysty nostamaan kättä sivukautta ylös. Joku ottaa vastaan. Tietyt liikkeet tekevät myös kipeätä.Esimerkiksi kun yritän kohottaa hartioita...kyllä vihlasee. Tai kun aivastan, huh."Nyt minulla ei ole särkyjä mutta en pysty nostamaan kättä sivukautta ylös. Joku ottaa vastaan. Tietyt liikkeet tekevät myös kipeätä.Esimerkiksi kun yritän kohottaa hartioita...kyllä vihlasee."
Tämä on juuri se syy, miksi kaikkien olkapäitä ei aina leikata heti vaan yritetään ensin josko konservatiivinen hoito auttaisi. Monesti ei tapahdu mitään tai yksi vaiva häviää ja toinen tulee tilalle. Suosittelen kyllä Pennille leikkausta, jos kipu ei kuukausienkaan jälkeen mene ohi.
Minun olkapääni leikattiin -05. Vaivana oli ahdas olkapää bursatulehdus rispaantunut jänne, joista olin kärsinyt aika ajoin 15 vuotta. Olkapäätä ei tutkittu kunnolla pitkään aikaan, sanottiin vain että kyse on lihasjännityksestä. Lopulta leikattiin, kun kipu oli jatkuvaa ja käsi ei enää noussut hartialinjan yläpuolelle. Leikkauksen jälkeen minulle jäivät sellaiset vaivat, etten pysty nukkumaan leikatun oikean olkapään päällä ja jos nukun vasemmalla kyljellä, oikean käden alle on pantava tyyny, ettei olkapää painu liian alas ja ala sattua. Minun on siis nukuttava aina selällään tai "halattava" tyynyä, mikä sekään ei ihan aina riitä pitämään kipua täysin poissa... Samoin käytän edelleen hiirtä vasemmalla kädellä jos joudun pitkään tekemään koneella töitä, muuten alkaa entisen kaltainen särky. Muuten käteni kuntoutui nopeasti ja liikkuvuus on erinomainen. Pystyn myös urheilemaan, kunhan en pelaa mitään mailapelejä. Olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannatti mennä leikkaukseen, koska särkylääkkeitä piti lopuksi syödä kuukausia putkeen ja silti valvoin öitä kivun takia.
Tuo sinun toipumisesi kuulostaa niin puutteelliselta, että suosittelen sinua menemään fysioterapeutin juttusille, jos et ole jo hoidossa. Kyllä käsiä täytyy pystyä liikuttamaan joka suuntaan! Olen kuullut, että yksityispuolella monesti laiminlyödään kuntoutus. En tiedä yritetäänkö siinä säästää asiakkaan rahoja vai mitä, mutta se kostautuu myöhemmin. Minulla oli monta tapaamista yliopistosairaalan fysioterapeutin kanssa ja häneltä sain aina uusia jumppaohjeita kunnes käden liikkuvuus on palautunut suurin piirtein täydellisesti. - en halua mainostaa
miss456 kirjoitti:
"Nyt minulla ei ole särkyjä mutta en pysty nostamaan kättä sivukautta ylös. Joku ottaa vastaan. Tietyt liikkeet tekevät myös kipeätä.Esimerkiksi kun yritän kohottaa hartioita...kyllä vihlasee."
Tämä on juuri se syy, miksi kaikkien olkapäitä ei aina leikata heti vaan yritetään ensin josko konservatiivinen hoito auttaisi. Monesti ei tapahdu mitään tai yksi vaiva häviää ja toinen tulee tilalle. Suosittelen kyllä Pennille leikkausta, jos kipu ei kuukausienkaan jälkeen mene ohi.
Minun olkapääni leikattiin -05. Vaivana oli ahdas olkapää bursatulehdus rispaantunut jänne, joista olin kärsinyt aika ajoin 15 vuotta. Olkapäätä ei tutkittu kunnolla pitkään aikaan, sanottiin vain että kyse on lihasjännityksestä. Lopulta leikattiin, kun kipu oli jatkuvaa ja käsi ei enää noussut hartialinjan yläpuolelle. Leikkauksen jälkeen minulle jäivät sellaiset vaivat, etten pysty nukkumaan leikatun oikean olkapään päällä ja jos nukun vasemmalla kyljellä, oikean käden alle on pantava tyyny, ettei olkapää painu liian alas ja ala sattua. Minun on siis nukuttava aina selällään tai "halattava" tyynyä, mikä sekään ei ihan aina riitä pitämään kipua täysin poissa... Samoin käytän edelleen hiirtä vasemmalla kädellä jos joudun pitkään tekemään koneella töitä, muuten alkaa entisen kaltainen särky. Muuten käteni kuntoutui nopeasti ja liikkuvuus on erinomainen. Pystyn myös urheilemaan, kunhan en pelaa mitään mailapelejä. Olen sitä mieltä, että ehdottomasti kannatti mennä leikkaukseen, koska särkylääkkeitä piti lopuksi syödä kuukausia putkeen ja silti valvoin öitä kivun takia.
Tuo sinun toipumisesi kuulostaa niin puutteelliselta, että suosittelen sinua menemään fysioterapeutin juttusille, jos et ole jo hoidossa. Kyllä käsiä täytyy pystyä liikuttamaan joka suuntaan! Olen kuullut, että yksityispuolella monesti laiminlyödään kuntoutus. En tiedä yritetäänkö siinä säästää asiakkaan rahoja vai mitä, mutta se kostautuu myöhemmin. Minulla oli monta tapaamista yliopistosairaalan fysioterapeutin kanssa ja häneltä sain aina uusia jumppaohjeita kunnes käden liikkuvuus on palautunut suurin piirtein täydellisesti.Minulla katsottiin aika pitkään josko konservatiivinen hoito auttaisi. Ei auttanut. Ennen ensimmäistä leikkausta kävin fysioterapeutilla kolmeen eri otteeseen. Ihan turhaan, olkapää vain kipeytyi lisää.
Magneettikuvan mukaan olassani on vielä vikoja ja oletan joutuvani leikkaukseen kuukauden sisällä.Minulla on ollut samat vaivat kuin sinulla eli ahdas olkapää bursatulehdus rispaantunut jänne ja vielä paljon muutakin. Pahin oli löysyys.
Yksityisen puolen ortopedi hoiti leikkauksen oikein hyvin mutta mitään erityisiä ohjeita en saanut olan kuntoutukseen leikkauksen jälkeen. Tosin olin sen 5 viikkoa kantositeessä. Sen jälkeen oli aloitettava käden liikkeet varovaisesti maltilla. Itse olen kuitenkin olkaani liikutellut, ei fysioterapeutin apua tms. En tiedä olisiko pitänyt?
Nämä vaivat mitkä minulla vielä ovat...en tiedä johtuvatko ne siitä, että en leikkauksen jälkeen käynyt fysioterapeutilla hoidossa. Kai ne olisivat muutenkin ilmaantuneet.
No, toivottavasti "kolmas leikkaus toden sanoo". Ei kai muita vaihtoehtoja ole. - kun vielä kipujakin
Minulla katsottiin aika pitkään josko konservatiivinen hoito auttaisi. Ei auttanut. Ennen ensimmäistä leikkausta kävin fysioterapeutilla kolmeen eri otteeseen. Ihan turhaan, olkapää vain kipeytyi lisää.
Magneettikuvan mukaan olassani on vielä vikoja ja oletan joutuvani leikkaukseen kuukauden sisällä.Minulla on ollut samat vaivat kuin sinulla eli ahdas olkapää bursatulehdus rispaantunut jänne ja vielä paljon muutakin. Pahin oli löysyys.
Yksityisen puolen ortopedi hoiti leikkauksen oikein hyvin mutta mitään erityisiä ohjeita en saanut olan kuntoutukseen leikkauksen jälkeen. Tosin olin sen 5 viikkoa kantositeessä. Sen jälkeen oli aloitettava käden liikkeet varovaisesti maltilla. Itse olen kuitenkin olkaani liikutellut, ei fysioterapeutin apua tms. En tiedä olisiko pitänyt?
Nämä vaivat mitkä minulla vielä ovat...en tiedä johtuvatko ne siitä, että en leikkauksen jälkeen käynyt fysioterapeutilla hoidossa. Kai ne olisivat muutenkin ilmaantuneet.
No, toivottavasti "kolmas leikkaus toden sanoo". Ei kai muita vaihtoehtoja ole.Hei..minkäspitusia teidän sairaslomat ovat olleet?? itse sain 2kk saikkua, mutta eipä tuo lekuri kirjota lisää, vaikka kipuja onkin.
Missä vaiheessa teidän olka on mahollisesti magneettikuvattu uudelleen??
Mulle sanottiin että kuvaus olisi epäluotettava tässä vaiheessa, kun leikkauksesta 2kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po864439Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi202827Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242694Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441886- 251746
- 1271536
- 1521530
Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?
Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin1111481Nainen, se on vain karu totuus, että
sinut on luotu synnyttämään ja mies siittämään. Niin on luomakunnassa säädetty ja niin se on. Sinut luotiin heikoksi ja2821419Joko aiheuttamani pettymys
on lieventynyt? Toivottavasti. Uskallan heittää lentosuukon näin etäältä ja nimettömänä 😘.941370