Meillä on ikivanhoja kirsikkapuita talon takana syrjässä, ihan pöpelikössä, joihin ei ole vielä koskaan tullut kunnolla kirsikoita (korkeintaan kourallinen) tämän 14 vuoden aikana, kun ollaan tässä asuttu.
Joku vuosi sitten leikkasin kerran näitä puita ja heitin juurelle hieman hevosenlantaa. Muuten ne on lähes unohdettu sinne, kun sillä puolella pihaa ei juuri enää edes asioida.
Siellä oli aikoinaan vanha kanala, jonka muutimme kanien asuinpaikaksi, mutta nyt ei ole enää niitä kanejakaan. Pari kertaa kesässä olen viikatoinut hieman enimpiä heiniä yms. pois.
Nyt onkin tänä vuonna sitten yhtäkkiä puut (6 kpl) ihan punaisenaan, sellaisetkin joissa ei ole ikinä näkynyt marjan marjaa.
Olen käynyt muutamaan kertaan jo malttamattomana napsimassa kirsikoita (ja pelännyt, että linnut jo kohta vievät niitä), mutta eivät tunnu olevan vielä ihan kypsiä, vaikka monet ovat jo ihan punaisia.
Tuleekohan niihin vielä miten lisää makeutta, jos malttaa odottaa ja pitääkö kuinka helposti irrota kannoista?
Mitähän noista muuten kannattais tehdä?
Milloin kirsikka on täysin kypsä?
Hurja sato
1
1918
Vastaukset
- tekisin
hilloa! kerran sain ämpärillisen kotimaisia kirsikoita ja olivat niin happamia että ei voinut sellaisenaan syödä mutta hilloksi keitettynä oli mielettömän hyvää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005388868Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8378224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1761355Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja171016- 60840
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41827Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37682