Äkkiä uusi hamsteri!!!

Päkä

Hamsterimme kuoli aamulla ja nyt pitäisi äkkiä saada uusi tilalle! Kouvola-Kuusankoski alueelta.

31

1247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päkä

      Suuret kiitokset valvojalle ja uusi hamsterikin jo on kiikarissa!

      • Emmi

        mistä kiitit valvojaa??


      • Päkä
        Emmi kirjoitti:

        mistä kiitit valvojaa??

        Kiitin vaan valvojaa, kun teki pienen (tai isonkin) palveluksen!
        Nyt saatiinkin meidän perheeseen uusi hamsteri, on sellainen kauniin hopeanvärinen, tumma raita selässä, erittäin nätti kääpiöhamsteri!


      • Sari

        Minen kyllä tiiä mittee tarkoitat valvojalla, mie olen palstan sheriffi mutten kyllä tehnyt mittää :D Ihan kivaa silti että aiheutit positiivista ihmettelyä :)

        Paljon onnea uuden vaavin kanssa :) Onnittelut hyvästä lemmikkivalinnasta, kyllä kelpaa tein fiinissä boksissa juoksennella :)


      • Päkä
        Sari kirjoitti:

        Minen kyllä tiiä mittee tarkoitat valvojalla, mie olen palstan sheriffi mutten kyllä tehnyt mittää :D Ihan kivaa silti että aiheutit positiivista ihmettelyä :)

        Paljon onnea uuden vaavin kanssa :) Onnittelut hyvästä lemmikkivalinnasta, kyllä kelpaa tein fiinissä boksissa juoksennella :)

        No, mä vähän sekoitin sheriffiä ja valvojaa...
        Täytyy kai oikaista, ettei kukaan luule, että sheriffi auttoi mua hamsterin hankkimisessa!
        Eli ihan itse ilman mitään apuja löydettiin sopiva hamsu! Ettei nyt kukaan, ainakaan mun takia, ala sheriffiltä hamstereita kyselemään!


    • Liinu

      miks pitää saada äkkii uus vanhan tilalle? toinen on vasta kuollut ja sä jo ostat uutta.. siinä vaiheessa kun mun kääppäri kuolee niin mä en juokse kauppaan hakemaan uutta tilalle..

      • Päkä

        Meidän hamsterin kuolema ei tullut mitenkään yllätyksenä, kasvain oli lyhyessä ajassa suurentunut hurjan isoksi.
        Päätös uuden hamsterin hankkimisesta tehtiin jo heinäkuussa, kun kasvain havaittiin.
        Turhaan pitää tyhjillään yli sadan euron häkkiä kaikkine varusteineen, kivahan sinne oli saada uusi vipeltäjä!


    • Mako

      Minulla oli monta vuotta sitten hamsteri ja se oli silloiselle nuorelle kaverille tosi rakas ja sen pois meno oli tosi raskas kokemus. Ei hamsteri ole esine, vaan se on eläin siinä missä koirakin. Halusin aikoinaan uuden hamsteri, mutta en saanut.

      Nyt useita vuosia myöhemmin kävelin eläinkauppaan ja ostin kultahamsterin. Millään en ole tuntenut samanalita rakkautta tähän eläimeen. "ei se käyttydy samallalailla. ei se osaa samanlaisia temppuja."

      Toista hamsteri ei tule hommata perusteella:
      -se olisi kiva
      -häkki jää tyhjilleen.

      Noi ei osoita minkäänlaista eläinrakkautta. Vain esineellistämistä.

      • Päkä

        Ei meille tämäkään hamsteri ole mikään esine! Kyllä siitä tykätään erittäin paljon ja tuntuu viihtyvän oikein mainiosti. On annettu herkkuja, joita syö mielellään ja kädellekin tulee tutustumaan. Juoksupyörässä kuntoilee ja heinien sekä purujen seassa temmeltää kaiken aikaa. Vaikuttaa erittäin onnelliselta hamsterilta ja iltapalaksi lapset laittavat sille porkkanaa! Olenpa minä nyt kansakunnan suurin rikollinen, kun ostin lapsille (ja muulle perheelle) uuden hamsterin...


      • Guess...
        Päkä kirjoitti:

        Ei meille tämäkään hamsteri ole mikään esine! Kyllä siitä tykätään erittäin paljon ja tuntuu viihtyvän oikein mainiosti. On annettu herkkuja, joita syö mielellään ja kädellekin tulee tutustumaan. Juoksupyörässä kuntoilee ja heinien sekä purujen seassa temmeltää kaiken aikaa. Vaikuttaa erittäin onnelliselta hamsterilta ja iltapalaksi lapset laittavat sille porkkanaa! Olenpa minä nyt kansakunnan suurin rikollinen, kun ostin lapsille (ja muulle perheelle) uuden hamsterin...

        ootko kuullu sanaa suruaika??? Aamulla kuoli hamsteri ja heti uus hankkimassa.... Ihan sama ku vaimo/aviomies kuolis ni heti samana päivänä mennään hommaan uus. HAmsteri on eläin, ei mikään esine!!!!


      • Meijuli89
        Guess... kirjoitti:

        ootko kuullu sanaa suruaika??? Aamulla kuoli hamsteri ja heti uus hankkimassa.... Ihan sama ku vaimo/aviomies kuolis ni heti samana päivänä mennään hommaan uus. HAmsteri on eläin, ei mikään esine!!!!

        Miksi ihmeessä hamsterilla pitäisi olla joku suruaika? Mä olisin ollut ikionnellinen, jos meidän isä olisi ostanut mulle heti uuden hamsun, kun vanha kuoli. Mutta en ole vieläkään saanut ja tuskin saankaan, kun veli on allerginen. Mä tykkään tosi paljon hamsuista, mutta onhan ihan eri asia menettää hamsteri kuin ihminen. Rinnastakaa ihminen ja hamsteri sen jälkeen kun teidän äiti on kuollut, ette varmaankaan silloin sitä tee. Huomaatte kyllä eron.


      • Kuinka pönttö?
        Guess... kirjoitti:

        ootko kuullu sanaa suruaika??? Aamulla kuoli hamsteri ja heti uus hankkimassa.... Ihan sama ku vaimo/aviomies kuolis ni heti samana päivänä mennään hommaan uus. HAmsteri on eläin, ei mikään esine!!!!

        Mikä ihmeen suruaika? Ai jollain hamsterillako???Hamsterihan on vaan hamsteri... Koiraankaan ei voi verrata moista jyrsijää, vaikka molemmat ovatkin eläimiä.
        Ei muuta kuin uusi tilalle, ne kun on helppo korvata. Koko perheen ilohan se on, mitä niitä suotta parkumaan.


      • Sani
        Guess... kirjoitti:

        ootko kuullu sanaa suruaika??? Aamulla kuoli hamsteri ja heti uus hankkimassa.... Ihan sama ku vaimo/aviomies kuolis ni heti samana päivänä mennään hommaan uus. HAmsteri on eläin, ei mikään esine!!!!

        Eli sun ohjeitten mukaan tämän uuden hamsterinomistajan pitäisi hävittää uusi hamsteri ja jäädä suremaan sitä ekaa... Eli uudelta hamsulta nirri pois ja vanhaa itkemään! Joopa joo!
        Tietenkin pitää heti hankkia uusi, kun kerran saa! On nimittäin pikkusen eri asia kuin vaimon tai miehen kuolema... Ihminen on ihminen ja hamsteri on vain eläin. Kiva sellainen tosin!
        Ja "suruaika", ei voi olla todellista...


    • Jonne

      Eihän tuossa ole mitään väärää, että hankkii uuden eläimen entisen kuoltua. Ihmeellistä, että se on jonkun mielestä itsekästä ja ihminen leimataan eläinten vihaajaksi!
      Itsekin olen näin hamsterien ja hiirien kanssa tehnyt, lyhytikäisiä kun ovat.
      Ei näillä eläimillä ole mitään suruaikaa ja eiköhän se edesmennyt hamsterikin olisi tyytyväinen, ettei perhe itke sitä viikko- tai vuosikausia, vaan jatkaa elämää.
      Hyvän kodin tuntuu tuo hamsteri saaneen! Onnea jatkoonkin!

    • -Talvikko-

      multa löytyy hamsun poikasiii
      !!!!

      • eksynyt.enkeli*88

        ehkei pienet lapset sitä nyt ymmärräkkän. kun meiltä kuoli kissa, 7-vuotias pikkuveli sanoi kuultuaan, "kai me hankitaan uus?" ei täällä voi muita alkaa arvostelemaan, joku suree, joku ei, nythän sen on parempi olla, mitä sitä suremaan? mutta ikävä. se pisti minutkin kahdeksi vuodeksi pitämään paussia hamsuista, kun edellinen kuoli. jos olisin kuukaudenkin päästä ostanut uuden, olisi tuntunut, kuin se olisi tullut vain vanhan tilalle. se että ihan heti alkaa uutta hankkimaan, todistaa, ettei se ollut kovin rakas, ja ettei sitä ole ikävä. ainakaan paljon. ei, etteikö sitä olisi hoidettu hyvin. pienenä esimerkkinä voisi lapsille sen "suruajan" opettaa? ei kuullosta kovin "moraliselta" tuo.


      • Heh heh!
        eksynyt.enkeli*88 kirjoitti:

        ehkei pienet lapset sitä nyt ymmärräkkän. kun meiltä kuoli kissa, 7-vuotias pikkuveli sanoi kuultuaan, "kai me hankitaan uus?" ei täällä voi muita alkaa arvostelemaan, joku suree, joku ei, nythän sen on parempi olla, mitä sitä suremaan? mutta ikävä. se pisti minutkin kahdeksi vuodeksi pitämään paussia hamsuista, kun edellinen kuoli. jos olisin kuukaudenkin päästä ostanut uuden, olisi tuntunut, kuin se olisi tullut vain vanhan tilalle. se että ihan heti alkaa uutta hankkimaan, todistaa, ettei se ollut kovin rakas, ja ettei sitä ole ikävä. ainakaan paljon. ei, etteikö sitä olisi hoidettu hyvin. pienenä esimerkkinä voisi lapsille sen "suruajan" opettaa? ei kuullosta kovin "moraliselta" tuo.

        Että oikein 2 vuotta jotain hamsua suremaan??? Ihanko tosissasi olet vai vitsinä heitit... Ei mitän järkeä surra jotain elukkaa, mikä on täysin korvattavissa. Uusi vain tilalle, eikä mitään älyttömiä pillityksiä... Riittäähän noita jyrsijöitä tässä maailmassa kiusaksi asti. Uskomatonta, että joku voi jotain hamsteria surra (ainakin olevinaan), koiran nyt vielä ymmärtää!
        Järki käteen, nehän on vaan hamstereita, haloo!!!


      • Meri87
        eksynyt.enkeli*88 kirjoitti:

        ehkei pienet lapset sitä nyt ymmärräkkän. kun meiltä kuoli kissa, 7-vuotias pikkuveli sanoi kuultuaan, "kai me hankitaan uus?" ei täällä voi muita alkaa arvostelemaan, joku suree, joku ei, nythän sen on parempi olla, mitä sitä suremaan? mutta ikävä. se pisti minutkin kahdeksi vuodeksi pitämään paussia hamsuista, kun edellinen kuoli. jos olisin kuukaudenkin päästä ostanut uuden, olisi tuntunut, kuin se olisi tullut vain vanhan tilalle. se että ihan heti alkaa uutta hankkimaan, todistaa, ettei se ollut kovin rakas, ja ettei sitä ole ikävä. ainakaan paljon. ei, etteikö sitä olisi hoidettu hyvin. pienenä esimerkkinä voisi lapsille sen "suruajan" opettaa? ei kuullosta kovin "moraliselta" tuo.

        Jos jollain h..tin hamsterilla on 2 vuoden suruaika, niin mikä mahtanee olla ihmisen... 200 vuottako? Että jollain viiraa päässä ja pahasti!
        Hanki nyt enkeli itsellesi muutakin elämää, ettei joka jyrsijän takia tarvitse 2 vuotta elämästään uhrata, säälittävää...
        Hamstereita yms. elukoita on kaupat pullollaan, hyvä, että joku hakee pois, etteivät kaikki joudu terraarioihin käärmeitten ruoaksi. Ja enkeli se on olevinaan eläinrakas... Joopa joo, niinpä onkin!


      • Mansikki
        Heh heh! kirjoitti:

        Että oikein 2 vuotta jotain hamsua suremaan??? Ihanko tosissasi olet vai vitsinä heitit... Ei mitän järkeä surra jotain elukkaa, mikä on täysin korvattavissa. Uusi vain tilalle, eikä mitään älyttömiä pillityksiä... Riittäähän noita jyrsijöitä tässä maailmassa kiusaksi asti. Uskomatonta, että joku voi jotain hamsteria surra (ainakin olevinaan), koiran nyt vielä ymmärtää!
        Järki käteen, nehän on vaan hamstereita, haloo!!!

        "NEhän on vaan hamstereita!"??! Multa kuoli kääpiöhamsteri tän vuoden alussa ja vielä joskus alan itkemään kun muistan kaiken mitä meillä oli. Jotenkin huomaa että sinä et omista hamstereita/rakasta niitä


      • elulia
        Meri87 kirjoitti:

        Jos jollain h..tin hamsterilla on 2 vuoden suruaika, niin mikä mahtanee olla ihmisen... 200 vuottako? Että jollain viiraa päässä ja pahasti!
        Hanki nyt enkeli itsellesi muutakin elämää, ettei joka jyrsijän takia tarvitse 2 vuotta elämästään uhrata, säälittävää...
        Hamstereita yms. elukoita on kaupat pullollaan, hyvä, että joku hakee pois, etteivät kaikki joudu terraarioihin käärmeitten ruoaksi. Ja enkeli se on olevinaan eläinrakas... Joopa joo, niinpä onkin!

        Emme voi tuomita toisiamme sen perusteella, pitääkö joku suruajan vai ei. Toisille se on tarpeen, toisille taas ei. Olemme kaikki yksilöitä, muistakaa se.


      • J-P
        Mansikki kirjoitti:

        "NEhän on vaan hamstereita!"??! Multa kuoli kääpiöhamsteri tän vuoden alussa ja vielä joskus alan itkemään kun muistan kaiken mitä meillä oli. Jotenkin huomaa että sinä et omista hamstereita/rakasta niitä

        Kyllä mä tykkään (en rakasta!) meidän hamstereista, meillä on niitä tällä hetkellä 4 kappaletta. Ne on ihan kivoja otuksia, mutta en mä niitä sen ihmeemmin sure, kun niistä aika jättää. Sehän on ihan luonnollista, ei ne elä kuin sen pari vuotta ja se on siinä!
        Meillä on jo kauan ollut tämä 4 hamsun kiintiö ja saadaan ottaa heti uusi, kun joku delaa! Joskus ollaan jopa jonkun hamsun lopettamisreissulta menty suoraan lemmieläinliikkeeseen hakemaan uusi, jos ei omia ole just syntymässä.
        Mä rakastan isää, äitiä, systeriä, lähimpiä muita sukulaisia ja frendejä sekä meidän koiraa, joka on jo 12 vuotias, mutta hamstereita en rakasta, tykkään vaan niistä. Niitä mulla on ollut elämäni aikana varmaan 30, en mä niitä jokaista jaksa suotta jäädä murehtimaan... Nehän on vaan hamstereita, lopulta.


      • Hatti

        Ilmoitteletko missä päin asustelet?

        Tarvitsemme poikatalvikon, kotona on tyttö jo. Siis ihan niin kuin kasvatusmielessä. Asumme Oulun alueella joten olisi hyvä jos matkaa ei tulisi kovin paljon.

        Tarjotkaa urospentua!


      • -Talvikko-
        Hatti kirjoitti:

        Ilmoitteletko missä päin asustelet?

        Tarvitsemme poikatalvikon, kotona on tyttö jo. Siis ihan niin kuin kasvatusmielessä. Asumme Oulun alueella joten olisi hyvä jos matkaa ei tulisi kovin paljon.

        Tarjotkaa urospentua!

        Asun vantaalla


      • Anonyymi
        Heh heh! kirjoitti:

        Että oikein 2 vuotta jotain hamsua suremaan??? Ihanko tosissasi olet vai vitsinä heitit... Ei mitän järkeä surra jotain elukkaa, mikä on täysin korvattavissa. Uusi vain tilalle, eikä mitään älyttömiä pillityksiä... Riittäähän noita jyrsijöitä tässä maailmassa kiusaksi asti. Uskomatonta, että joku voi jotain hamsteria surra (ainakin olevinaan), koiran nyt vielä ymmärtää!
        Järki käteen, nehän on vaan hamstereita, haloo!!!

        Mitä helvettiä sä selität?! Että sunko mielestä jos nyt ihan mikä vaan eläin kuolee ni ei sillä mitään väliä ole, että joo joo heti vaan uutta ostamaan.. Se oot kyllä sinä jolla päässä viiraa tunteeton eläin rääkkääjä!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sä selität?! Että sunko mielestä jos nyt ihan mikä vaan eläin kuolee ni ei sillä mitään väliä ole, että joo joo heti vaan uutta ostamaan.. Se oot kyllä sinä jolla päässä viiraa tunteeton eläin rääkkääjä!!

        Sinä se tässä viriviritööttööt olet, kun riehut vuonna 2003 kirjoitetun kommentin takia. Mahdoitko olla vielä syntynytkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä helvettiä sä selität?! Että sunko mielestä jos nyt ihan mikä vaan eläin kuolee ni ei sillä mitään väliä ole, että joo joo heti vaan uutta ostamaan.. Se oot kyllä sinä jolla päässä viiraa tunteeton eläin rääkkääjä!!

        Olen asunut aina koirien kanssa, van vanha / sairaan koiraan kuolemaan on varauduttu hankkimalla pentu, kun vanha koira vaikuttaa olevan tiensä päässä. Viimeksi pentu ehti olla vanhan seurana kolme vuotta. Sitä edellinen epri oli pari vuotta.yhdessä, niin ettei talo jää koirattomaksi vaikka yhden aika tulee täyteen. Sama mielestäni pätee muihinkin lemmikkeihin. Uusui lemmikki on paras surun lievittäjä, eikä se tarkoita että kuollut olisi mitötön tai uusi vain korvike, mutta kukin tyylillään


    • Leenu

      voin sanoo et kaikki 6 lemmikkii mitkä multa on kuollu ni niillä on aina paikka mun sydämmessä (3 marsuu, 2kääpiöhamsterii, 1 koira)marsuja en surru niin paljoo ku olin niin pieni kun ne kuoli mutta muista en oo vieläkään kunnolla päässy yli..itken niitten takii useinki kun ajattelen meijän yhteisii aikoja.. ja toinen hamsteri ei korvaa toista!!!!!! kaikki ne on omanlaisii persoonii eikä MIKÄÄN voi korvata noita mun kuolleita eläimii

      • eksynyt.enkeli*88

        jos sanon, että pidin kaksivuotta taukoa, en tarkoittanut, että olisin koko sen ajan ollut tippa silmässä. jos ei tuota asiaa ymmärrä, että ihminen rakastaa hamsteriaan niin paljon, ettei heti sen kuoltua ryntää eläinkauppaan, ei voi itseään kutsua "eläinrakaaksi" ei nyt kaikkien tarvitse kahtavuotta surra, mutta ei kuullosta jotenkin moraaliselta, että hamsterin kuoltua ollaan ihan heti ostamassa uutta. eikä mitään eläintä voi vberrata toiseen. hamsteri ja koira ovat kyllä ihan eri asia, mutta ei siinä mielessä, että koiraa voisi rakastaa enemmän. pidän itsekkin koirista, ja minulle on tulossa muutaman kuukauden päästä koiranpentu virosta. ja tiedoksi sille, joka täällä puhui eläinkaupoista "kannattaa ostaa ne pois, kun niillä on niin huonot olot siellä" eläinkaupoista ei todellakaan kannata ostaa eläimiä sillä perusteella, että ne "pelastaa" jos menee ja "pelastaa" sieltä hamsterin, niin kauppahan saa siitä vain lisää tukea, ja ostaa rahoilla uuden poikueen kun vanhakin meni niin hyvin kaupaksi. pitäisihän sekin jokaisen ymmärtää. ja kuten jokainen nyt tokaisi, että jokainen on yksilö, minäkin. sanoinpahan vaan, että mielestäni on moraalitonta ostaa seuraavana päivänä uusi hamsteri, kun toinen on kuolut. ja kuka %&?/%¤ uskaltaa väittää, etten minä _välittäisi_ eläimistä? millä perusteella? että surin hamsteriani kaksi vuotta?


      • Anniina
        eksynyt.enkeli*88 kirjoitti:

        jos sanon, että pidin kaksivuotta taukoa, en tarkoittanut, että olisin koko sen ajan ollut tippa silmässä. jos ei tuota asiaa ymmärrä, että ihminen rakastaa hamsteriaan niin paljon, ettei heti sen kuoltua ryntää eläinkauppaan, ei voi itseään kutsua "eläinrakaaksi" ei nyt kaikkien tarvitse kahtavuotta surra, mutta ei kuullosta jotenkin moraaliselta, että hamsterin kuoltua ollaan ihan heti ostamassa uutta. eikä mitään eläintä voi vberrata toiseen. hamsteri ja koira ovat kyllä ihan eri asia, mutta ei siinä mielessä, että koiraa voisi rakastaa enemmän. pidän itsekkin koirista, ja minulle on tulossa muutaman kuukauden päästä koiranpentu virosta. ja tiedoksi sille, joka täällä puhui eläinkaupoista "kannattaa ostaa ne pois, kun niillä on niin huonot olot siellä" eläinkaupoista ei todellakaan kannata ostaa eläimiä sillä perusteella, että ne "pelastaa" jos menee ja "pelastaa" sieltä hamsterin, niin kauppahan saa siitä vain lisää tukea, ja ostaa rahoilla uuden poikueen kun vanhakin meni niin hyvin kaupaksi. pitäisihän sekin jokaisen ymmärtää. ja kuten jokainen nyt tokaisi, että jokainen on yksilö, minäkin. sanoinpahan vaan, että mielestäni on moraalitonta ostaa seuraavana päivänä uusi hamsteri, kun toinen on kuolut. ja kuka %&?/%¤ uskaltaa väittää, etten minä _välittäisi_ eläimistä? millä perusteella? että surin hamsteriani kaksi vuotta?

        Älä nyt kaikkia muita aina ole arvostelemassa, vaikka eivät eläkään samalla tavalla kuin sinä. Olet vielä nuori tyttönen, jolla on tunteet pinnalla, mutta voit yrittää ajatella myös muitten näkökulmia. Sinun iässäsi on vielä paha arvostella toisten moraalia ja eläinrakkautta!
        Täällä keskusteluissa varmaan on harvoin ketään eläintenvihaajia, kukin pitää eläimistä omalla tavallaan. Joku ottavat ne ihan vaan eläiminä ja toiset erittäin vakavasti!
        Mutta eikö kuitenkin tärkeintä ole, että eläimistään huolehtii? Sivuseikkahan se on, milloin ja mistä sen eläimen ottaa, kunhan hyvin vaan hoitaa.
        Sehän on kai kaikkien yhteinen pyrkimys!


      • eksynyt.enkeli*88
        Anniina kirjoitti:

        Älä nyt kaikkia muita aina ole arvostelemassa, vaikka eivät eläkään samalla tavalla kuin sinä. Olet vielä nuori tyttönen, jolla on tunteet pinnalla, mutta voit yrittää ajatella myös muitten näkökulmia. Sinun iässäsi on vielä paha arvostella toisten moraalia ja eläinrakkautta!
        Täällä keskusteluissa varmaan on harvoin ketään eläintenvihaajia, kukin pitää eläimistä omalla tavallaan. Joku ottavat ne ihan vaan eläiminä ja toiset erittäin vakavasti!
        Mutta eikö kuitenkin tärkeintä ole, että eläimistään huolehtii? Sivuseikkahan se on, milloin ja mistä sen eläimen ottaa, kunhan hyvin vaan hoitaa.
        Sehän on kai kaikkien yhteinen pyrkimys!

        "pieni tyttönen" kuule fuck you


      • Sari
        eksynyt.enkeli*88 kirjoitti:

        "pieni tyttönen" kuule fuck you

        Noniin, otetaanpas nyt ihan iisisti. Ketään ei tarvitse ruveta haukkumaan.

        Huomaan, että eksynyt enkeli on kovin tunteellinen lemmikin omistaja, tunteellisuus ja sydämellä ajattelu ei ole pahasta. En myöskään väitä että järki-ihmiset olisivat pahoja pirun kätyreitä ... :)

        Kun ensimmäinen hamsterini kuoli, itkin sitä parisen viikkoa, yhä joskus tuntuu hassulta ettei sitä pientä viipottajaa enää ole. Kun seuraava hamsuni kuoli tuossa kesän kynnyksellä, ostin uuden hamsterin heti seuraavana päivänä. Se ei kuitenkaan tarkoittanut, että olisin ollut moraalinen tai epämoraalinen, vaan todella tuntui "tyhjältä" kun yksi rakkaista oli poissa. Niinpä elämääni tassutteli tuo Paavo-hamsteri enkä todellakaan ole unohtanut sitä edesmennyttä Pyrypoikaani :) Muutamana iltana on tirahtanut kyynel Pyryä muistellessa, mutta toisaalta olen saanut Paavosta huomattavasti iloa elämääni :)

        Sinä saat itkeä menetettyä lemmikkiä niin kauan kuin siltä tuntuu, ei omaa surua voi mitenkään määrittää, että sen on loputtava esim. viikon päästä mutta toisaalta surua ei voi myöskään pakottaa jatkumaan. Joku haluaa itselleen uuden lemmikin hieman nopeammin ja joku toinen vähän myöhemmin - meitä on niin moneen junaan :)

        En usko että kukaan näistä kirjoittelijoista on kuitenkaan "tunteeton" tai "moraaliton" vaan jokainen tekee tavallaan, PÄÄASIA ON SE ETTEI YKSIKÄÄN HAMSTERI JOUDU KÄRSIMÄÄN :)

        Jospa jokainen aiheesta tuohtunut menisi nyt hamsteriterraarionsa luo, tarkastelisi pikkuisen tuhinaa tai iltatohinoita, paijailisi sitä oikein hellästi ja hemmottelisi vaikka pähkinöillä tai muilla herkuilla ja jatketaan sitten keskustelua ihan uudella vireellä jookosta :)

        pssst. ja ne ei-tuohtuneetkin keskustelijat voi ihan yhtähyvin tehdä saman mitä yllä mainitsin :) Voiko pikkuista hemmotella liikaa? :)


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe