Mietin, että mikä tekee hyrräkelasta nimenomaan uistelukelan. Mitkä ratkaisevat heittohyrrän ominaisuudet puuttuvat uisteluhyrrältä? Olen nimittäin harkinnut raskaan hyrräkelan ostamista Norjan kalareissuille. Vekotin tulisi sekä veneestä pilkkimiseen että rannalta heittelyyn. Uskoisin että kun viehe painaa yli 100g, niin ns. uistelukelakin voi toimia ihan hyvin heittokelana. Olenko väärässä? Ajatuksena nimittäin ei vuonokalastuksessa ole heittää mahdollisimman pitkiä heittoja, vaan antaa vuorovesivirran imaista pilkki pitkälle. Luonnollisesti jyrkiltä rannoilta.
Voisiko esim. Abu seven-kela toimia teidän mielestänne tässä käytössä?
"Uistelukelan" heitto-ominaisuudet?
2
811
Vastaukset
- jdiwjdidawda
itsekkäään en tiedä mutta minusta ne ovat melko samnlaiset. ja kyllä sillä pitäisi heittämään pystyä.
- Dööri-mies
Uistelukelasta puuttuu yleensä keskipako- tai magneettijarru. Heittohyrrässä on jompikumpi noista. Niiden tehtävänä on estää puolaa ottamasta ylikierroksia, joista voi seurata siimasotku.
Jotkut kokeneet hyrräkalastajat poistavat keskipakojarrun jarrupalat ja säätävät puolan kierroksia painamalla peukalolla puolaa, jos siima alkaa nousta liikaa puolalta. Vaatii taitoa.
Heittokelat on tehty tarkemmilla toleransseilla ja puola on laakeroita herkemmillä kuulalaakereilla.
Kaverini Ambassadeur Six- kelalla pystyy heittämään kohtuullisesti. Eli eiköhön Sevenkin toimi heitossa.
Vielä parempi olisi Ambassadeur 7000-sarja. Esim. 7000Classic pronssiliukulaakereilla sopi molempiin, heitto- ja vetouisteluun.
Passeli peli raskaaseen heittouisteluun.
Muistaakseni 7000-sarjsta löytyy salt water-mallikin. Saatavuus Suomessa voi kyllä oll heikko. Norjasta löytyy varmasti helpommin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144393
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831672Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651506Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731485Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2401359Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121140Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651003