Katkera

Äidille....

Olen meidän perheessä se "keskimmäinen"väliinputoaja ties mitä.
Minua ei ole rakastettu sillä tavoin kun vanhempaa siskoa ja pikku-veljeä.Äitini ei arvosta minua yhtään.Ammattini on huono ulkonäköni on huono....veljeni täys retku asuu vanhempieni luona täydellä ylläpidolla,mitstään ei tarvitse maksaa.Sisareni on maailman paras tytär hienoine ammattineen ja parhaine älyineen.Silloin kelpaan kun pitää huolehtia heidän postinsa ja vahtia että koti on kunnossa heidän lomaillessaan veljeni tyttären kanssa.
Mikä minussa sitten on vikana etten kelpaa?Veljeni ex juoppo vaimokin on minua paremmassa asemassa.Parasta varmaan olisi mennä narun jatkoksi tuskin sitä kukaan edes huomaisi.Loppuisi äitini haukkuminen ja aliarviointi!

21

2355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei haloo!

      Jos sinulla kerran on oma elämä eli asut omillasi, niin miksi hemmetissä roikut noin paskoissa ihmisissä? Äiti on tietenkin äiti jne, mutta eikö oma elämä ole se tärkein? Miksi hemmetissä olisi mitään merkitystä mitä joku lapsensa hylännyt ämmä ajattelee, sanoo tai tekee? Miksi se olisi elämäsi ratkaisevin asia!?

      Täys ero tuommosiin ja elä omaa elämääsi parhaasi mukaan, täysin erossa moisista rasitteista!

      Eiköhän sinun oma elämä ole "pikkusen" arvokkaampi kuin epäonnekas ja epäreilu perhetausta!?

      Hylkää tuommoset sinulle vahingolliset asiat ja ihmiset kokonaan ja elä elämääsi parhaasi mukaan!


      Ei aivan vieras aihe minulle, vanhemmat nimittäin alkoholisteja jne..

    • KK714

      Ostin kesäkuussa 2006 Nokian N70 matkapuhelimen. Mukana tuli Nokian laturi AC-4E (ohennetulla uudella blugilla). 2007 kesällä tuli laturiin kosketushäiriöitä, jolloin havaitsin ohuen blugin hieman vääntyneen (johdon painosta?). Ostin tällöin uuden vastaavan Nokian laturin tarvikkeena ja nyt kesä 2008 tähänkin laturiin on tullut sama vika. Heikensikö Nokia tahallaan laturinsa blugia ohentamalla sitä piristääkseen tarvikelaturiensa kauppaa?

    • omakohtainen kokemus

      Jep sun on vain päästävä irti sua häiritsevistä ihmissuhteista ja alettava lyuoda omaa tervettä ihmissuhdeverkostoo johon eu kuulu lapsuuden traumat ja teraoista vois olla apuu käsitellä niitä tarumoja ja eheytyä elämäsi kantaa kun annat sille mahdollisuuden . Hylkäsin veljet ja isän äidin kuoleman jälkeen 2 vuodeksi ja kokosin itseni ja enää en kanna toisten pahaa oloa elämä on ihanaa nyt

      • KAISAmariaa

        Tsemppiä sinulle!
        Itselläni on vähän sama juttu.
        Olen tullut siihen tulokseen että pysyn näistä ihmisistä erossa.
        Yritän elää omaa elämää.
        Tälläisiä perheitä on suomi pullollaan JOSKUS TUNTUUKIN ETTÄ ME IHMISET OLLAAN LIIAN RAAKOJA.
        Jokainen pitäisi hyväksyä sellaisena kuin on.
        Ei kaikki voi olla huipulla ja hyvännäköisiä!
        Eiköhän se elämän onnellisuus koostu aivan muista asioista. Yritän itse noudattaa neuvoa: ELÄ ja kohtele toisia niinkuin toivoisit sinua kohdeltavan.


      • samaa kokenut, neuvoja please?

        Olen joutunut kokemaan samanlaista kuin sinäkin, mutta ilmeisesi suuremmassa mittakaavassa. Kotini oli maajussiperhe, äiti meni toiseen avioliittoon ja menetti toisessa avioliitossa sotalesken eläkkeen ja joutui terroristimiehen vaimoksi.

        Mihinkään ei saanut mennä ei edes lasten koulujuhliin, isä pelkäsi "akkojen juoruja". Meidän koko perheen lapset vetää eri köyttä, arvomaailma koostuu mteriaalisesta omaisuudesta, kuten komea talo, hieno talo, millainen koulutus jne...

        Ensimmäisen avioliiton lapset ei pidä minua minään eli sisarpuolet, vähättälevät ja moittivat, kerran vain käyneet kylässä, vain sen verran katsomassa millaista minulla on, ihmistä ei olla käyty katsomassa, on kuulemma kiire!!!

        Sisarpuolen lapsia en edes tuntisi, jos vastaan kadulla tulisivat n. 20 vuotta kun on viimeksi nähty. Isäni oli kasvattajana sellainen ei laskenut mihinkään nuorten rientoihin, pelkäsi lapsentuloa ja sanoin hirvittävät pelottelut "mihin helvettiin siellä kaupungissa kakaran kanssa joudut"? Kuka toisen kakaraa hoitaa se on sitä viimeistä työtä!!!

        Äiti huokaili "yksin eläminen on parasta". Kotitilani on annettu nuoremmalle toisen avioliiton lapselle nimellisellä siirolla eli pojalle, tila ei ollut edes julkisessa myynnissä yli 100 ha tuuheeta metsää, jota ei myydä mihinkään, ei tarpeeseenkaan. Arvokasta rantaviivaa on ties kuinka paljon, mutta ei myydä, lisää ostaisi.

        Kukaan muu ei saisi asua eikä liikkuakaan niillä mailla, joita omistaa.

        Monet on sanoneet, että pyydä veljeltäsi huvilapaikka, mutta se olisi sitä kyttyytä ja taloon pelolle työhön ruokapalkalle, vieraat tutkailtaisiin tarkaan, Vapaus olisi poissa!

        Elää kituutettaan, rakennukset ovat ränsistyneet, vanhalle kulttuurille ei osata antaa arvoa lainkaan. Vaan pyhän aren kanssa hikisenä pelolla työnteolla leuhkitaan ja kuin väsyneenä nukutaan.Järveenkään ei sanut mennä päivällä uimaan, vaan voimmat piti säästä pelolle.

        Kaupungissa on "laiskat" ja siellä tuoksutaan hienoille hajuvesille ja korkokengät kopsaa kadulla ja ovat niin hienoja, että posliinipyttyyn tehdään "tarpeetkin".

        Kaupunngissa olo on maalaisten mielestä herrastelua ja pubeissa käyntiä.

        Vanhempani teki omaisuudestaan sellaisen osituksen, että he maksoivat jopa talon "pilkkahinnan" metsästä, että nuorempi poika saa jatkaa, nyt on vanhapoika eikä perillisiä. Kummatkin aletaan olla iltaehtoon puolella. Kukapa perii!!!

        Omalla työllä säästin pienen asunnon, jossa elän eläkkeellä kituuttaen. Perheenperustamisen oikeus vietiin jo kotikasvatuksessa, puhuttii "niistä asioista puhuttiin rumia ja härskejä".

        Lapsuudenkodissa en ole käynyt moniin vuosiin, en saa edes joulukorttiakaan sellainen ei kuulunut kotikasvatukseen.

        Vanhempien haudat on hoitamatta, pitäjän ihmiset ovat kertoneet. Kaippa luulevat, että se on "akkojen hommaa". Kaiken kaikkiaan kotini oli sellainen, että nainen ei ollut mitään, jota isän sisaret kävi vielä äitiä torumassa ja toivat huonoja kaupunginssa pidettyjä vaatteitaan pidettäväksi, johon sai tyytä, kun parempia ei saanut.

        Talomme oli sen verran iso ettei äiti saanut kunnastakaan apua, vaikka hätä oli monessa, kun isän metsät oli arvokkaat, se nosti varallisuusarvoa, mutta äidillä ei ollut metsäomaisuuten varaa mennä.

        Veljelleni laitoin jokin aika sitten lakipaperit, että saisin elämääni jotain, kun vääryydellä on saanut koko tilan ja mä jäänyt ilman. Vanhemmilleni olen katkera, kun eivät mua tyttönä ajatelleet. He eivät tieneet mitä oli kaupungissa alivuokralaisboksissa asuminen holhoovan ja vainoharhaisen vuokraemänän silmien alla olemista. Mitään yksityisyyttä ei ollut, miesvieraita ei missään nimessä saanut käydä, postit tutkittiin ainakin mistä kirje tuli, myös politiikkaan ja uskonlahkoon painostaminen oli kyseessä.

        Eräs "mamma" kyseli saisiko maalaistalostamme vuoden perunat, sisanlihakinkut, joulukuuset yms. Kertoi, että edelliset tytöt oli sellaisia vuokralaisia.

        Olen vanhemmilleni, niin vihainen kun vain poikaa ajattelivat, eivätkö käsittäneet kaupungin helvettiä. Asuntovelka vie vielä eläkkestä ison osan. Asunto täyty hankkia, kun ei ollut missään muutoin kunnon asuntoa tarjolla, ja sitä piti pankkiin säästää 2 vuotta tietty summa tilistä ja sieltä tililtä ei saanut nostaa rahaa tarpeseenkaan. Muutoin se ei ollut pankkisuhde.

        Nykyisin on asuntoja saatavilla vuokralla, mutta silloin ne meni "herrasperheille". Titteliä käytetään vieläkin asuntoa hakiessa, että saa paremmin asunnon. Nykynuoret saa heti, jopa 100 % lainan asuntoon, autoon ja tietokoneeseen. Työnteosta ei tietoakaan. Lävistyksiä siellä sun täällä ja naurun hyrskytystä, mutta saa nähdä kauanko tämä kestää????, kaikella on aikansa.


      • tuskin voi aikaa kääntää ta...
        samaa kokenut, neuvoja please? kirjoitti:

        Olen joutunut kokemaan samanlaista kuin sinäkin, mutta ilmeisesi suuremmassa mittakaavassa. Kotini oli maajussiperhe, äiti meni toiseen avioliittoon ja menetti toisessa avioliitossa sotalesken eläkkeen ja joutui terroristimiehen vaimoksi.

        Mihinkään ei saanut mennä ei edes lasten koulujuhliin, isä pelkäsi "akkojen juoruja". Meidän koko perheen lapset vetää eri köyttä, arvomaailma koostuu mteriaalisesta omaisuudesta, kuten komea talo, hieno talo, millainen koulutus jne...

        Ensimmäisen avioliiton lapset ei pidä minua minään eli sisarpuolet, vähättälevät ja moittivat, kerran vain käyneet kylässä, vain sen verran katsomassa millaista minulla on, ihmistä ei olla käyty katsomassa, on kuulemma kiire!!!

        Sisarpuolen lapsia en edes tuntisi, jos vastaan kadulla tulisivat n. 20 vuotta kun on viimeksi nähty. Isäni oli kasvattajana sellainen ei laskenut mihinkään nuorten rientoihin, pelkäsi lapsentuloa ja sanoin hirvittävät pelottelut "mihin helvettiin siellä kaupungissa kakaran kanssa joudut"? Kuka toisen kakaraa hoitaa se on sitä viimeistä työtä!!!

        Äiti huokaili "yksin eläminen on parasta". Kotitilani on annettu nuoremmalle toisen avioliiton lapselle nimellisellä siirolla eli pojalle, tila ei ollut edes julkisessa myynnissä yli 100 ha tuuheeta metsää, jota ei myydä mihinkään, ei tarpeeseenkaan. Arvokasta rantaviivaa on ties kuinka paljon, mutta ei myydä, lisää ostaisi.

        Kukaan muu ei saisi asua eikä liikkuakaan niillä mailla, joita omistaa.

        Monet on sanoneet, että pyydä veljeltäsi huvilapaikka, mutta se olisi sitä kyttyytä ja taloon pelolle työhön ruokapalkalle, vieraat tutkailtaisiin tarkaan, Vapaus olisi poissa!

        Elää kituutettaan, rakennukset ovat ränsistyneet, vanhalle kulttuurille ei osata antaa arvoa lainkaan. Vaan pyhän aren kanssa hikisenä pelolla työnteolla leuhkitaan ja kuin väsyneenä nukutaan.Järveenkään ei sanut mennä päivällä uimaan, vaan voimmat piti säästä pelolle.

        Kaupungissa on "laiskat" ja siellä tuoksutaan hienoille hajuvesille ja korkokengät kopsaa kadulla ja ovat niin hienoja, että posliinipyttyyn tehdään "tarpeetkin".

        Kaupunngissa olo on maalaisten mielestä herrastelua ja pubeissa käyntiä.

        Vanhempani teki omaisuudestaan sellaisen osituksen, että he maksoivat jopa talon "pilkkahinnan" metsästä, että nuorempi poika saa jatkaa, nyt on vanhapoika eikä perillisiä. Kummatkin aletaan olla iltaehtoon puolella. Kukapa perii!!!

        Omalla työllä säästin pienen asunnon, jossa elän eläkkeellä kituuttaen. Perheenperustamisen oikeus vietiin jo kotikasvatuksessa, puhuttii "niistä asioista puhuttiin rumia ja härskejä".

        Lapsuudenkodissa en ole käynyt moniin vuosiin, en saa edes joulukorttiakaan sellainen ei kuulunut kotikasvatukseen.

        Vanhempien haudat on hoitamatta, pitäjän ihmiset ovat kertoneet. Kaippa luulevat, että se on "akkojen hommaa". Kaiken kaikkiaan kotini oli sellainen, että nainen ei ollut mitään, jota isän sisaret kävi vielä äitiä torumassa ja toivat huonoja kaupunginssa pidettyjä vaatteitaan pidettäväksi, johon sai tyytä, kun parempia ei saanut.

        Talomme oli sen verran iso ettei äiti saanut kunnastakaan apua, vaikka hätä oli monessa, kun isän metsät oli arvokkaat, se nosti varallisuusarvoa, mutta äidillä ei ollut metsäomaisuuten varaa mennä.

        Veljelleni laitoin jokin aika sitten lakipaperit, että saisin elämääni jotain, kun vääryydellä on saanut koko tilan ja mä jäänyt ilman. Vanhemmilleni olen katkera, kun eivät mua tyttönä ajatelleet. He eivät tieneet mitä oli kaupungissa alivuokralaisboksissa asuminen holhoovan ja vainoharhaisen vuokraemänän silmien alla olemista. Mitään yksityisyyttä ei ollut, miesvieraita ei missään nimessä saanut käydä, postit tutkittiin ainakin mistä kirje tuli, myös politiikkaan ja uskonlahkoon painostaminen oli kyseessä.

        Eräs "mamma" kyseli saisiko maalaistalostamme vuoden perunat, sisanlihakinkut, joulukuuset yms. Kertoi, että edelliset tytöt oli sellaisia vuokralaisia.

        Olen vanhemmilleni, niin vihainen kun vain poikaa ajattelivat, eivätkö käsittäneet kaupungin helvettiä. Asuntovelka vie vielä eläkkestä ison osan. Asunto täyty hankkia, kun ei ollut missään muutoin kunnon asuntoa tarjolla, ja sitä piti pankkiin säästää 2 vuotta tietty summa tilistä ja sieltä tililtä ei saanut nostaa rahaa tarpeseenkaan. Muutoin se ei ollut pankkisuhde.

        Nykyisin on asuntoja saatavilla vuokralla, mutta silloin ne meni "herrasperheille". Titteliä käytetään vieläkin asuntoa hakiessa, että saa paremmin asunnon. Nykynuoret saa heti, jopa 100 % lainan asuntoon, autoon ja tietokoneeseen. Työnteosta ei tietoakaan. Lävistyksiä siellä sun täällä ja naurun hyrskytystä, mutta saa nähdä kauanko tämä kestää????, kaikella on aikansa.

        Vanhan ajan ihmiset oli sen ajan kasvatteja, jossa vallitsi ankeus ja karuus eikä kouluja käyty.

        Nykynuoret, jotka ovat 30 - 40 v. ovat matkustaneet, nähneet maailmaan, kielitaitoisia, eivätkä ihmettele mitään. Vanhan ajan ihmisillä oli tarpeet pienet ja kurjat.

        Kurinalaisuus oli jo kirkon toimesta kova ja vähäinen koulutus missä annettiin oli uskonto ja isänmaallinen oppi. Köyhiä ei arvostettu.

        Hyvät ammatit oli pitäjän lääkäri, nimismies, pappi, opettaja jne, joita opetettiin pokkuroimaan.Lähes Jummalia!


      • Nimetön
        samaa kokenut, neuvoja please? kirjoitti:

        Olen joutunut kokemaan samanlaista kuin sinäkin, mutta ilmeisesi suuremmassa mittakaavassa. Kotini oli maajussiperhe, äiti meni toiseen avioliittoon ja menetti toisessa avioliitossa sotalesken eläkkeen ja joutui terroristimiehen vaimoksi.

        Mihinkään ei saanut mennä ei edes lasten koulujuhliin, isä pelkäsi "akkojen juoruja". Meidän koko perheen lapset vetää eri köyttä, arvomaailma koostuu mteriaalisesta omaisuudesta, kuten komea talo, hieno talo, millainen koulutus jne...

        Ensimmäisen avioliiton lapset ei pidä minua minään eli sisarpuolet, vähättälevät ja moittivat, kerran vain käyneet kylässä, vain sen verran katsomassa millaista minulla on, ihmistä ei olla käyty katsomassa, on kuulemma kiire!!!

        Sisarpuolen lapsia en edes tuntisi, jos vastaan kadulla tulisivat n. 20 vuotta kun on viimeksi nähty. Isäni oli kasvattajana sellainen ei laskenut mihinkään nuorten rientoihin, pelkäsi lapsentuloa ja sanoin hirvittävät pelottelut "mihin helvettiin siellä kaupungissa kakaran kanssa joudut"? Kuka toisen kakaraa hoitaa se on sitä viimeistä työtä!!!

        Äiti huokaili "yksin eläminen on parasta". Kotitilani on annettu nuoremmalle toisen avioliiton lapselle nimellisellä siirolla eli pojalle, tila ei ollut edes julkisessa myynnissä yli 100 ha tuuheeta metsää, jota ei myydä mihinkään, ei tarpeeseenkaan. Arvokasta rantaviivaa on ties kuinka paljon, mutta ei myydä, lisää ostaisi.

        Kukaan muu ei saisi asua eikä liikkuakaan niillä mailla, joita omistaa.

        Monet on sanoneet, että pyydä veljeltäsi huvilapaikka, mutta se olisi sitä kyttyytä ja taloon pelolle työhön ruokapalkalle, vieraat tutkailtaisiin tarkaan, Vapaus olisi poissa!

        Elää kituutettaan, rakennukset ovat ränsistyneet, vanhalle kulttuurille ei osata antaa arvoa lainkaan. Vaan pyhän aren kanssa hikisenä pelolla työnteolla leuhkitaan ja kuin väsyneenä nukutaan.Järveenkään ei sanut mennä päivällä uimaan, vaan voimmat piti säästä pelolle.

        Kaupungissa on "laiskat" ja siellä tuoksutaan hienoille hajuvesille ja korkokengät kopsaa kadulla ja ovat niin hienoja, että posliinipyttyyn tehdään "tarpeetkin".

        Kaupunngissa olo on maalaisten mielestä herrastelua ja pubeissa käyntiä.

        Vanhempani teki omaisuudestaan sellaisen osituksen, että he maksoivat jopa talon "pilkkahinnan" metsästä, että nuorempi poika saa jatkaa, nyt on vanhapoika eikä perillisiä. Kummatkin aletaan olla iltaehtoon puolella. Kukapa perii!!!

        Omalla työllä säästin pienen asunnon, jossa elän eläkkeellä kituuttaen. Perheenperustamisen oikeus vietiin jo kotikasvatuksessa, puhuttii "niistä asioista puhuttiin rumia ja härskejä".

        Lapsuudenkodissa en ole käynyt moniin vuosiin, en saa edes joulukorttiakaan sellainen ei kuulunut kotikasvatukseen.

        Vanhempien haudat on hoitamatta, pitäjän ihmiset ovat kertoneet. Kaippa luulevat, että se on "akkojen hommaa". Kaiken kaikkiaan kotini oli sellainen, että nainen ei ollut mitään, jota isän sisaret kävi vielä äitiä torumassa ja toivat huonoja kaupunginssa pidettyjä vaatteitaan pidettäväksi, johon sai tyytä, kun parempia ei saanut.

        Talomme oli sen verran iso ettei äiti saanut kunnastakaan apua, vaikka hätä oli monessa, kun isän metsät oli arvokkaat, se nosti varallisuusarvoa, mutta äidillä ei ollut metsäomaisuuten varaa mennä.

        Veljelleni laitoin jokin aika sitten lakipaperit, että saisin elämääni jotain, kun vääryydellä on saanut koko tilan ja mä jäänyt ilman. Vanhemmilleni olen katkera, kun eivät mua tyttönä ajatelleet. He eivät tieneet mitä oli kaupungissa alivuokralaisboksissa asuminen holhoovan ja vainoharhaisen vuokraemänän silmien alla olemista. Mitään yksityisyyttä ei ollut, miesvieraita ei missään nimessä saanut käydä, postit tutkittiin ainakin mistä kirje tuli, myös politiikkaan ja uskonlahkoon painostaminen oli kyseessä.

        Eräs "mamma" kyseli saisiko maalaistalostamme vuoden perunat, sisanlihakinkut, joulukuuset yms. Kertoi, että edelliset tytöt oli sellaisia vuokralaisia.

        Olen vanhemmilleni, niin vihainen kun vain poikaa ajattelivat, eivätkö käsittäneet kaupungin helvettiä. Asuntovelka vie vielä eläkkestä ison osan. Asunto täyty hankkia, kun ei ollut missään muutoin kunnon asuntoa tarjolla, ja sitä piti pankkiin säästää 2 vuotta tietty summa tilistä ja sieltä tililtä ei saanut nostaa rahaa tarpeseenkaan. Muutoin se ei ollut pankkisuhde.

        Nykyisin on asuntoja saatavilla vuokralla, mutta silloin ne meni "herrasperheille". Titteliä käytetään vieläkin asuntoa hakiessa, että saa paremmin asunnon. Nykynuoret saa heti, jopa 100 % lainan asuntoon, autoon ja tietokoneeseen. Työnteosta ei tietoakaan. Lävistyksiä siellä sun täällä ja naurun hyrskytystä, mutta saa nähdä kauanko tämä kestää????, kaikella on aikansa.

        Aika saada jotakin,onko se tila jotenkin jakamaton?.Onko kaikki tapahtunut ennen kuin lakiosuus tuli voimaan?.
        JK.koita nyt jotenklin tutustua veli-ja siskopuoliisi.


      • mutta hyvänä kaksoksena olen
        Nimetön kirjoitti:

        Aika saada jotakin,onko se tila jotenkin jakamaton?.Onko kaikki tapahtunut ennen kuin lakiosuus tuli voimaan?.
        JK.koita nyt jotenklin tutustua veli-ja siskopuoliisi.

        Ukko teki talosta kauppakirjat salaa, akoille hänen ylpeytensä ei alistunut puhumaan edes pienimmistäkään asioista. Valitut miehetkin huoli seuraansa ja niiltä ei tieto levennyt maailmalle.

        Paha on alkaa taistella nimismiestä, lääkäriä yms. viranhaltijoita vastaan, jotka on sopassa mukana, kun lakia on rikkaat tehneet Suomessa, se on näes rikkaitten puolelle tehty. He ovat jättäneet itsensä luvusta pois.

        Raha voi palaa oikeudessa, vaikka 10 vuotta ja jos voitan voivat edelliset viranhaltijat nostaa kunnianloukkauksesta syytteen ovat tehneet valan. Oletteko tämän tienneet!!! Virkakoneisto pitää toisensa puolta. Kylähullu nimen siinä saa "korkonimineen" pilkaksi.

        Äiti olisi lähtenyt aikoinaan avioeroon, mutta ukko saanoi, että "kuluneen vittus kanssa lähdet tästä talosta" talon kirjat oli jo niin varmat senkin puolesta juonittu. Äiti luuli pääseensä rikkaaseen naimiseen, mutta totuus selvisi ajan kanssa. Äitini alkoi sairastaa fyysisesi paljon, niin isän siskot haukku "laiska" vaivat paranee kovalla työllä. Äidin siskot ja koko suku arvostaa vain "rahaa" vanha äitini sisko lähes 90 v keinuttelee keinutuolissa eikä mitään lääkitystä ole.Terve on. Huokailee vain "kyllä tuo raha on hyvää, kun sitä olisi vielä lisää se antaa niin varman olon ja hyvän yöunenekin".

        Peri rikkaan ukkonsa ja nyt on vasta vanhoilla päivillä hyvät olot, mutta rahaa ei osaa käyttää muuta kuin katselemalla pankkikirjojaan, Siitä saa voimansa.


      • Nimetön
        mutta hyvänä kaksoksena olen kirjoitti:

        Ukko teki talosta kauppakirjat salaa, akoille hänen ylpeytensä ei alistunut puhumaan edes pienimmistäkään asioista. Valitut miehetkin huoli seuraansa ja niiltä ei tieto levennyt maailmalle.

        Paha on alkaa taistella nimismiestä, lääkäriä yms. viranhaltijoita vastaan, jotka on sopassa mukana, kun lakia on rikkaat tehneet Suomessa, se on näes rikkaitten puolelle tehty. He ovat jättäneet itsensä luvusta pois.

        Raha voi palaa oikeudessa, vaikka 10 vuotta ja jos voitan voivat edelliset viranhaltijat nostaa kunnianloukkauksesta syytteen ovat tehneet valan. Oletteko tämän tienneet!!! Virkakoneisto pitää toisensa puolta. Kylähullu nimen siinä saa "korkonimineen" pilkaksi.

        Äiti olisi lähtenyt aikoinaan avioeroon, mutta ukko saanoi, että "kuluneen vittus kanssa lähdet tästä talosta" talon kirjat oli jo niin varmat senkin puolesta juonittu. Äiti luuli pääseensä rikkaaseen naimiseen, mutta totuus selvisi ajan kanssa. Äitini alkoi sairastaa fyysisesi paljon, niin isän siskot haukku "laiska" vaivat paranee kovalla työllä. Äidin siskot ja koko suku arvostaa vain "rahaa" vanha äitini sisko lähes 90 v keinuttelee keinutuolissa eikä mitään lääkitystä ole.Terve on. Huokailee vain "kyllä tuo raha on hyvää, kun sitä olisi vielä lisää se antaa niin varman olon ja hyvän yöunenekin".

        Peri rikkaan ukkonsa ja nyt on vasta vanhoilla päivillä hyvät olot, mutta rahaa ei osaa käyttää muuta kuin katselemalla pankkikirjojaan, Siitä saa voimansa.

        joko se ukko on haudassa? jo on kumma jos ei henki lähde,kun hätyyttelee naisia ja häärii ja huutaa hysteerisenä, infarkti siitä yleensä tulee!!! mutta mikäs pahan tappaisi. kyllä tollaselle ukolle saadaan suitset,jos ei omin voimin,niin oikeudessa tavataan!
        avioeroa kehiin ja pois moisen ukkelin huushollista,ei kai hänen kanssaan pakko ole olla tekemisissä???
        avioehtoa vanhemmillasi tuskin on,joten äijä ei voi mitään kun omaisuus puolitetaan. jos on vaikeuksia päästä ehjänä ulos torpasta, niin suomessa on turvakodit vaimonhakkaajien uhreille, sekä oikeuslaitos pysäyttämään mielipuoli, jolle saa myös tuomion pahoinpitelystä sekä korvauksia kivusta ja särystä, petostuomion kauppakirjojen salaamisesta, lisäksi kannattaa hakea pikainen lähestymiskielto pitämään ukon aloillaan.
        lähde tästä purkamaan ongelmaa. terv.tosi katkera (tähän viestiin en jostain syystä saanut nimimerkkiä rekisteröidyksi)


      • kaik on mennyttä
        Nimetön kirjoitti:

        joko se ukko on haudassa? jo on kumma jos ei henki lähde,kun hätyyttelee naisia ja häärii ja huutaa hysteerisenä, infarkti siitä yleensä tulee!!! mutta mikäs pahan tappaisi. kyllä tollaselle ukolle saadaan suitset,jos ei omin voimin,niin oikeudessa tavataan!
        avioeroa kehiin ja pois moisen ukkelin huushollista,ei kai hänen kanssaan pakko ole olla tekemisissä???
        avioehtoa vanhemmillasi tuskin on,joten äijä ei voi mitään kun omaisuus puolitetaan. jos on vaikeuksia päästä ehjänä ulos torpasta, niin suomessa on turvakodit vaimonhakkaajien uhreille, sekä oikeuslaitos pysäyttämään mielipuoli, jolle saa myös tuomion pahoinpitelystä sekä korvauksia kivusta ja särystä, petostuomion kauppakirjojen salaamisesta, lisäksi kannattaa hakea pikainen lähestymiskielto pitämään ukon aloillaan.
        lähde tästä purkamaan ongelmaa. terv.tosi katkera (tähän viestiin en jostain syystä saanut nimimerkkiä rekisteröidyksi)

        Tekstissä oleva ukko on mun isäni, joka vihasi(akkavihainen) minua tyttönä, näki naisen vain seksiobjektiivina ja syrjäytti minut jo eläessään tekemällä talo-omaisuudesta kauppakirjat nuoremlle pojalleen. Äitini nimi otettiin kirjaan aivan kuin kiristäen, joka epäröi kovasti allekirjoitustaan nimismiehen ollessa paikalla, suullisesti oli sanotut, että mulle sitten maksetaan rahana, jota päivää ei ole vieläkään tullut.

        Äitini oli kovin suruissan oli liikuntakyvytön ja kehoitti minua käymään tuomarin luona, no lainhuudatukset on käyty läpi ja kauppa on silloin purkamaaton ts. se on saavuttanut lain voiman. Äitini oli alistettu ja hyväntahtoinen ihminen, mutta oli joutunut avioon väärälle miehelle. Kerran hän lähti eroon 50-luvulla, mutta palasi takaisin, kun tuli rahasta pula ja eronnutta silloin syyllistettiin pienellä kylällä ja naistahan siinä aina katsotaan syntipuksiksi.

        Isäni oli taitava näyttelijä viranhaltijoille kertoessaan tarinoitaan. Isäni ja äitini ovat kuolleet aikoja sitten, mutta veljeni "kaaliin" en saa järkeä, että kun meitä ei ole perimässä kuin 2 lasta taloa, niin ei anna mulle mitään, pitää itsestään selvyytenä, että kaikki on hänen, vaikka rahana olen pyytänyt, en vaadi mitään kiinteää metsä- tai rantapalstaa.

        Kesämökkiä en ajattelisikaan niin kierojen ja kateellisten ihmisten kyttyyn alle. Vieraista saisin antaa ja mökillä tapahtuvista asioista aina raportin veljelleni ja hänen avovaimolleen ja sieltä tultias määryksien kanssa miten eletään ja jos ei heidän mallin mukaan eletä, niin pahat olot tulisi. Kyllä äitini kärsi paljon, en voi muuta sanoa ja suurin osa hänen sairuksista johtuu vaikeasta miehestään.

        No, ajan saatossa talolle käy niin, kun laillisia rintaperillisiä ei ole, niin valtio vie perinnönjaossa sitten omaisuuden ja sinnehän aina mahtuu, se "hepo" kyllä jaksaa juosta ja tarttee rahaa.


    • sama juttu

      Koko ikäni olen tuntenut olevani se kaikkein huonoin sisaruksista,silloin kun muita on paikalla olen pelkkää ilmaa ja piika.
      Minä olen se tuhkimo,tosin ilman linnanjuhlia.
      Mut sille ei voi mitään, kun rakastaa vanhempiaan ja haluaa auttaa.
      Ahdistun aina noista vanhempien luona vierailusta, ja kestää aina jonkin aikaa kasata taas itsensä.

    • sulla ole

      Ns."ryhdistäytymisen" mahdollisuuksia,tehdä jotakin oman itsesi varalle?,ja käyttöön.Mee vaikka "rikkaisiin naimisiin".Mutta jos äitisi onkin ihminen jolla on oltava joku ihminen ja läheisin jonka kanssa riitelee.Tälläisiä ihmisiä tunnen minäkin.Ole sä se anteeksiantaja.

      • itsetuntoa

        kun muille on aina pöytä katettuna, vaan minä saan saan kattaa itse ja omilla antimillakin vielä.


    • zigi

      Sittenhän jos narun jatkoks menet tapahtuis just se kun äitis ei sua rakastanu.
      Eli viha on muuttunu sullakin ittevihaks.
      Ala opetella olemaan ittes puolella ja rakastamaan itteäs, älä odota sitä niiltä jotka ei siihen kykene.
      Helpommin sanottu kun tehty, mun äiti ei koskaan hyväksyny mua ja vihas, hommas isän hakkaamaan mua, ivas ja pilkkas.
      Mut mun pitää alkaa olla itteni puolella nyt kun se on kuollut ja en anna enää isän haukkua mua.
      en ole tekemisissä ollenkaan ja eka kertaa mä huomaan että mä kunnioitan itteeni, kun en kuuntele enää mitään haukkumista.
      Omassa päässä on vielä niitä vähättelijöitä, siis sisäinen äiti, mutta mä taistelen sitä vastaan.
      Sinäkin olet arvokas ihminen, mittaamattoman arvokas, älä enää odota sukulaisilta rakkautta, jotka ei sitä pysty antamaan.
      Älä velo ketään, vaan opettele itte kuuntelemaan ja arvostamana itseäsi.

      • kakeruus ja sen tuoma vitutus

        Olen monesti ajatelut minkä tämän maan vielä perii, niin lopptulokseen olen tullut tulokseen, että SOTA panis maahan väkeä ja turhat vittuilut pois.

        Kotona en kuullut koskaan kaunista kieltä, "rimppapillu", kakara kainalosssa ei kotiin tulla, vanehmmat kärsi lapsista ja rankaisutvat oli aina äkäisiä, kysymysestäkin tuli selkään ja haukkumista.

        Itse piti risukin metsästä hakea millä selkään annettiin. Mitään ei osattu tehdä oikein sanamuotokin oli "lapset tekee lapsen töitä ja paskantelevn pitikin teitä". "Jos Me kuoltais, niin paskaan hukkuisitte".

        Tuli välillä koiville koiranketkustakin. Sulhasia ei siedetty, mutta pojille toivottiin morsiamia, mutta rikkaita, jotka putsataan rahasta ti muuta hyötyä saavat.

        Isä ei sieltänyt lapsia lainkaan, lapsikin kun teki kakat housuun puhalteli sierailiin ja lähti ulos "nyt alkoi paskakin haista" hyi! Lapsirakkautta en nähnyt koskaan ruokapöydässäkin silmät nurin syötiin ja tarkkailtiin, ottiko ruokaa enemmän mitä oli sen eteen töitä tehnyt.

        Aamulla heinäteon aikaan hangon päällä lyötiin makuukamarin seinään aikaisin siellä ei isoa kulllia laskvateta eikä isoa vittua. TÖIHIN!


      • sinulla
        kakeruus ja sen tuoma vitutus kirjoitti:

        Olen monesti ajatelut minkä tämän maan vielä perii, niin lopptulokseen olen tullut tulokseen, että SOTA panis maahan väkeä ja turhat vittuilut pois.

        Kotona en kuullut koskaan kaunista kieltä, "rimppapillu", kakara kainalosssa ei kotiin tulla, vanehmmat kärsi lapsista ja rankaisutvat oli aina äkäisiä, kysymysestäkin tuli selkään ja haukkumista.

        Itse piti risukin metsästä hakea millä selkään annettiin. Mitään ei osattu tehdä oikein sanamuotokin oli "lapset tekee lapsen töitä ja paskantelevn pitikin teitä". "Jos Me kuoltais, niin paskaan hukkuisitte".

        Tuli välillä koiville koiranketkustakin. Sulhasia ei siedetty, mutta pojille toivottiin morsiamia, mutta rikkaita, jotka putsataan rahasta ti muuta hyötyä saavat.

        Isä ei sieltänyt lapsia lainkaan, lapsikin kun teki kakat housuun puhalteli sierailiin ja lähti ulos "nyt alkoi paskakin haista" hyi! Lapsirakkautta en nähnyt koskaan ruokapöydässäkin silmät nurin syötiin ja tarkkailtiin, ottiko ruokaa enemmän mitä oli sen eteen töitä tehnyt.

        Aamulla heinäteon aikaan hangon päällä lyötiin makuukamarin seinään aikaisin siellä ei isoa kulllia laskvateta eikä isoa vittua. TÖIHIN!

        Itsekään en ole täydellisessä kodissa kasvanut, vaan olen saanut tyypillisen suomalaisen lasta vähättelevän kasvatuksen fyysisten kuritusten kera (tukkapöllyjä, läimäytyksiä, ravistelua jne.), vaikka olin itse asiassa hyvin kiltti lapsi. Rangastuksia tuli ihan vain vahingoistakin mitä lapsille sattuu, kuten kaatuneesta mehulasista tai lattialle jääneistä leluista. Tai pelkästään isän oman pahan tuulen takia, koska lasten äänet sattuivat häntä silloin ärsyttämään.

        Koskaan ei ainakaan isäni kehunut tai kannustanut, mutta sen sijaan kyllä tilaisuuden tulleen haukkui monenlaisista asioista ihan syyttä ja syyllisti minua lapsena siitä, että joutui elättämään minua. Vielä täysi-ikäiseksi tultuanikin hän yritti painostaa minua tekemään tahtonsa mukaan. Vahvaa omaa tahtoa ja mielipiteitä ei minulla olisi saanut olla.

        Mutta ikinä eivät vanhempani käyttäneet tuollaista kieltä lapsistaan, eikä kyllä ylipäätään kenestäkään! Ja myös omaisuuden jaossa he ovat olleet melko tasapuolisia lastensa kesken.

        Millä vuosikymmenellä olit lapsi? Itse kasvoin 70-80-luvuilla, pääasiassa aikana, jolloin ruumiillinen kuritus oli vielä Suomessa laillista. Sain aika tiukan kasvatuksen, vaikka monien ikätovereitteni kasvatus oli paljon rennompaa ja sallivampaa.


      • zigi
        kakeruus ja sen tuoma vitutus kirjoitti:

        Olen monesti ajatelut minkä tämän maan vielä perii, niin lopptulokseen olen tullut tulokseen, että SOTA panis maahan väkeä ja turhat vittuilut pois.

        Kotona en kuullut koskaan kaunista kieltä, "rimppapillu", kakara kainalosssa ei kotiin tulla, vanehmmat kärsi lapsista ja rankaisutvat oli aina äkäisiä, kysymysestäkin tuli selkään ja haukkumista.

        Itse piti risukin metsästä hakea millä selkään annettiin. Mitään ei osattu tehdä oikein sanamuotokin oli "lapset tekee lapsen töitä ja paskantelevn pitikin teitä". "Jos Me kuoltais, niin paskaan hukkuisitte".

        Tuli välillä koiville koiranketkustakin. Sulhasia ei siedetty, mutta pojille toivottiin morsiamia, mutta rikkaita, jotka putsataan rahasta ti muuta hyötyä saavat.

        Isä ei sieltänyt lapsia lainkaan, lapsikin kun teki kakat housuun puhalteli sierailiin ja lähti ulos "nyt alkoi paskakin haista" hyi! Lapsirakkautta en nähnyt koskaan ruokapöydässäkin silmät nurin syötiin ja tarkkailtiin, ottiko ruokaa enemmän mitä oli sen eteen töitä tehnyt.

        Aamulla heinäteon aikaan hangon päällä lyötiin makuukamarin seinään aikaisin siellä ei isoa kulllia laskvateta eikä isoa vittua. TÖIHIN!

        Mää en kyllä ymmärrä, miten vastasit mulle.
        Mä en sua syyttänyt mistään, vaan ymmärsin, että sulle on pahasti tehty, mutta mitä se meitä enää auttaa että niissä eletään.
        Siis se on ollut arkipäivää silloin ja se on jättänyt jälkiä, mutta niistä on mahdollisuus parantua.
        Oliko se takarivistä huutelua.
        Kuulehan sie, mulla on ollut todella vaikea lapsuus myös, mutta mä en halua elää enää siinä.
        Kaikki se on ollut vääryttä: ei saatu sitä mitä ois tarvittu (rakkautta, rajoja, vahvistamista) ja saatiin sitä mitä ei ois tarvittu (väkivaltaa, insestiä, väheksyntää, ivaamista...) mutta me ei saada niitä keneltäkään täällä takaisin vaatimalla.
        Kaikki se mitä on tapahtunut täytyy käsitellä esim. terapiassa, saada purkaa se viha mitä se on aiheuttanut ja oppia laittamaan rajoja nyt kun on siihen kykenevä, ettei kukaan kävele enää rajojen yli.


    • näkymätön lapsi

      Samanlaisia tuntemuksia täällä, jotenkin hirveä katkeruus syö sisältä vanhempia, etenkin äitiä kohtaan. Isään en ikinä kunnon suhdetta luonut, sillä sille olin ilmeisesti vain paha virhe ja riesa. Samoin meistä neljästä se toinen keskimmäinen, pikkusiskoni. Ainoat jotka jonkinlaista lapsen kohtelua edes joskus saivat isältäni olivat vanhin ja nuorin.
      faija on kuitenkin mieleltään sairas, ja muistan sen lapsuudesta pelottavana ja agressiivisena. joten yhteydet siihen on kaikilta meiltä katkenneet kenellä milloinkin. Vanhemmat erosivat kun olin n.4 v, mutsilla on joitain miehiä ollut sen jälkeen ja ympäriinsä ollaan sen aivoituksien perässä muutettu, aina uudet ystävät ja koulut, kyllä se lasta syö kun ei sieltä kotoa mitään tukea uuteen ympäristöön tullut. Ja myöhäinen lapsuus ja teini-ikä meni siinä äitin pelossa kun se oli aina niin saatanan huonolla tuulella, ei muuta tehnyt kuin huutanut, vaikka siskon kanssa huolehdittiin talon siivoamisesta ja yritettiin olla mahdollisimman paljon tieltä pois. Ja faija jatkoi sylkemistä päälle, eniten se muhun purki kiukkuaan meidän mutsiin. Että siinä se lapsuus meni molempien vanhempien sylkykuppina, nyt vanhempana yrittää mutsi korvata tekemäänsä rahalla, sitä se on aina antamassa, mutta tätä katkeruutta ei vaan voi ostaa pois! Ja kyllä sen välillä vieläkin huomaa et ärsytän sitä vieläkin.. Eikä se osaa mistään asioista puhua vaikka yrittäisikin, sanoo vaan et kun on silläkin ollut vaikeeta.

    • Nimetön

      kuule se on äitisi on sama minkälainen hän on hän on kuitenkin sun äiti ja loppupeleissä sä suret sun äitiä ja ajattlet ois pitänyt tedä jotain ajattale ......

    • tosi katkera

      sama homma: olin lapsena rumin ja kauhein kakara,isosisko oli kaunis ja sai kaiken,ettei hän vain varastelisi kaupoista,isoveli oli POIKA, joten hänellä oli erityisasema. isosiskosta tuli juoppo uranainen,isoveli muutti kotoa 24-vuotiaana amiksen käytyään. itse jouduin keskeyttämään lukion 16-vuotiaana 2.:lla luokalla,koska äitini muutti pois kotoa,uuteen kotiin isoveljeni kanssa minun jäädessäni juopon isosiskon kanssa kahden. lastensuojeluviranomaiset syyttivät minua valehtelijaksi,isosisko käski häipyä "hänen kodistaan",koska hän ei ole minun huoltajani. äitini ilmoitti niinikään,ettei ole huoltajani,koska lapsilisäkin loppuisi pian,kun täytän 17 vuotta. ensin nukuin porraskäytävässä,sitten muutin asumaan 20-vuotiaan alkoholistin luokse,koulut jäi kesken. nyt olen kouluttamaton köyhä yhden lapsen äiti,välit lapsuuden"kotiini" ovat nimelliset. olin tuosta roskasakista erossa kokonaan 5 vuotta,sitten kävin tervehtimässä kerran vuodessa,kuten edelleenkin,nyt vähän useammin lapsen takia. hoitoon en tietenkään anna lastani moisille ihmishirviöille!!! en koskaan!! voimia sinulle! elämää on lapsuudenkodin ulkopuolellakin,sen opit huomaamaan. muuta kauas,kuten minäkin tein,hanki turvakielto ja salainen puh.nro,äläkä anna tietojasi inhoille sukulaisille. olet vain omilla ehdoillasi,hyvin harvoin tekemisissä heidän kanssaan antamatta omia yhteystietojasi. suosittelen 3-5 vuoden täyseroa sukulaisistasi, siinä hermo lepää.

      • omaiset on pahoja, jos ovat...

        Omaiset on pahoja ja ilkaeitä jos ovat sitä lajia. Kun luin nämä kaikki ketjut mitä katkeruuden alle mahtuu, niin totean että tuttua on! Se vaatii vanhemmilta paljon, joka nykyisin laittaa lapsia tähän maailmaan, ettei niistä tule tappajahaita, sillä nykykansa ei ole nynnyä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2011
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1922
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1505
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe