Olen tässä parin viimeisen vuoden ajan harkinnut meneväni tanssikursseille, koska koen baarit sun muut ei niin minun jutukseni. Haluaisin päästä ensi kesäksi edes alkuun tanssin saralla sen lisäksi että pääsisi kesäkuntoon. Eli olen 25 vuotias miehenalku joka haluaisi päästä siis ensi kesäksi vaikka jopa lavatansseihin asti. Miten on Turussa, järjestetäänkö tällaisia kursseja ja millainen on taso näissä? En ole mikään ikärasisti mutta tunnenko itseni nuoreksi tällaisilla kursseilla tai yleensä lavoilla/tanssipaikoissa? Turussa on tämä Galax-tanssiravintola, onko se sellainen paikka että kun on vähän aikaa käynyt kursseilla niin voi mennä sinne vähän niinkuin kokeilemaan tositilanteessa opetettuja taitoja vai miten on? Opetetaanko kursseilla miten käyttäydytään tanssilavoilla ja -paikoissa? Kiitän jo vastauksistanne.
Tanssikurssit Turussa?
6
4354
Vastaukset
- mutta meilläpäin
25-vuotias ei ole tanssikurssilla mitenkään erikoinen ilmiö. Itse aloitin 23-vuotiaana. Lavoiltakin löytyy oman ikäistä porukkaa, kun valitsee tanssit esiintyjän mukaan. Käy ennemmin oikeissa lavatansseissa kuin tanssiravintolassa. Ne ovat aivan erilaiset maailmat. Hyvillä kursseilla opetetaan lavaetikettiä.
Suomen tanssipalvelin on lavatanssijan paras apulainen: http://www.tanssi.net - vaihtoehtoa=)
Mm. sekahaku järjestää monenlaisia tanssikursseja, tanssinohjaajien johdolla. Etuna suhteellisen edulliset hinnat, jos on jäsen. Et tarvitse omaa paria, kurssilla kävijät pääasiassa sinua huomattavasti vanhempia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tanssitupa, ohjaajina tanssinopettajat joten hinnat ovat kalliimat. Suosituksena oma pari. Kävijät käsittääkseni nuorempia kuin edellisessä. Mihin sitten päädytkin, aloita alkeiskursseista. Suosittelen ensimmäiseksi foxia, jolla pärjää sekä lavoilla että ravintelissa. Opettele ensin yksi kunnolla, ja sen jälkeen vasta uusia ulottuvuuksia. Takaan ettet kadu päätöstäsi jos tanssin saralle astut.
- kuin sekahakua
En suosittele aloittelevalle tanssijalle Galaxia. Paljon humalaisia etenkin viikonloppuisin ja tanssiminenkin lienee sivuseikka. =) Hyviä artisteja siellä toki käy esiintymässä, joten omin eväin varustautuneena voi saada hyvänkin tanssi-illan aikaan. Viikonpäivästä riippuen.
Sekahaku on profiloitunut vanhempien ihmisten tanssikurssittajiksi, joten mikäli oman äitisi ikäisten daamien pyörittely ei niin hirveesti nappaa kannattaa suunnata katse esim seuraaville tanssi sivustoille.
www.mops.fi tanssikurssit Uittamon lavalla tarjoaa monipuolista tanssiopetusta kertamaksuhinnalla. Ikäjakauma on 20-vuotiaasta ylöspäin ja omaa paria et tarvitse. Ohjaajina tunneilla lajista riippuen Suomen seuratanssiliiton kouluttamia ohjaajia.
www.flyingsteps.fi tarjoaa pääosin rock'n'swing tansseja, mutta järjestää myös lavatanssikursseja niin yrityksille, polttariryhmille kuin tavallisille tanssijoillekin. Sielläkään et omaa paria tarvitse, ikähaitari pääosin alle 3-kymppistä ja meno nuorekasta. Opiskelijoille on omat edulliset hintansa.- sittenkin
Olen itse kolmikymppinen ja sitä mieltä että Sekahaun kurssit ovat aloittelijalle paras vaihtoehto Turussa. Sekahaun kursseilla käy eri-ikäistä porukkaa, myös nuoria. Ohjaajat ovat kokeneita ja kouluttautuneita, ilmapiiri leppoisa. Flyin Stepsin kurssit eivät ehkä ole ihan se, mistä kannattaisi tanssiharrastus aloittaa. Uittamon lavan kursseilla parinvaihto ei toimi kunnolla, joten voit juttua melkein koko kurssin ajaksi joko seinäruusuksi tai täysin epäsopivan ihmisen pariksi. Tanssituvassa on parinvaihto vain parittomien kesken ja jonkin verran tanssittajia "talon puolesta".
- tiikerinsilmat
Olen käynyt FlyingStepsien, Sekahaun että Tanssituvan kursseilla ja mielestäni paras oli FlyingStepsin tarjoama opetus. Vertailua haittaa hieman se, että kyseessä oli joka kerta eri tanssilaji mutta käsitys mikä mulle opetuksen tasosta suhteessa hintaan jäi, on se että välttämättä kallein ei ole paras...
Eikä mielestäni tanssiin opettelevien ryhmäläisten iällä ole väliä, pääasia on se että kurssille tulevat ovat innostuneita asiasta ja haluavat oppia =)
- k
tanssi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401390Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981345Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891235- 1091095
- 191041
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833