johtuuko ahventen syömähaluttomuus jigin edessä
käyttämästäni perukkeesta?
olen uitellut kokoelmaani jo kuukausia saamatta muuta kuin pari pientä haukea.
värejä ja kokoja on erilaisia, ja paikoilla, joilla olen kalastellut,
on varmasti ahvenia, koska kaveri vetää niitä pohjaongella veneen
toisessa päässä yleensä joka kerralla ihan kuin vain tahtoo...
auttakaa kokenemmat, jos pystytte!
Toimimaton toukkajigi
8
847
Vastaukset
- Kalastaja
ei noilla jigeillä tee yhtään mitään, oli eessä peruketta tai siimaa!
joutavia jenkkileluja! - KALAGURU
Kannattaa laittaa pelkkä siima.... Moottoriöljyn värinen jigi toimii tosi hyvin....
- kalamaukka
Laita särjen pala jigiin syötiksi ,tai isokokoinen pilkki virvelin jatkoksi ,Jigit toimii hyvin kun ei ole luonnon syöttiä tarjolla ihan hyvin. Mutta kun kaverisi tarjoaa herkkua kaloille ja sinä silokonia onhan selvää kenen kalapakki täyttyy .Niin perinteiset menetelmät pesee yleensä kaupallisuuteen perustuvat kalastusmenetelmät usko vain kaverisi vehkeisiin niin rupee kalaa tuleemaan.Onhan se testattu että heitto pilkintä pesee jigit mennen tullen (erä lehti)-
- (o)(o)
kANNATTAA LAITTAA PELKKÄ SIIMA PERÄÄN...Hyviä värejä jigille on mun mielestä öljy tai kirkkaan vihree... KIREITA SIIMOJA
- Jigimies
Jigi siiman päähän ja kalasta POHJAA myöten, niin alkaa varmasti tärpätä.Äläkä hätäile, veto ja venttaus on poikaa jigi hommissa.
- kalamauukka
On noi amerikkalaiset eteviä mainosmiehiä ei niin hyviä kalamiehiä kuin heidän mainos kampanjat tunnen monta jenkkihullua kalamiestä suomesta tilaavat amerikasta välittömästi kun jotain uutta rapakon takana keksitään .Mutta olen sitä mieltä että suomesta löytyy parempaa osaamista siinäkin lajissa .Itse teen vaaput lusikat perhot morrit sillä tavalla pääsee vieheen uinnin saloihin. Niin yksi kaverini kerran seurannut kun rapala oli tehnyt mainos kuvaa hyppäävästä lohesta rapala suussa oli ukko ruvennut väsymään heittelemään veteen lohta josta otettin kuva veteen putoamis vaiheessa
- xyz
Oisko tekniikan puolella ratkaisu probleemiin? Monasti näkee jigisteltävän niin että vavalla vedetään jigi pohjasta nousuun, ja sen jälkeen päästetään siima löysäks viemällä vapa taas eteen ja kelaillaan samalla siimat sisään. Siinä hommassa ei juurikaan tuntuma säily jigipäähän asti, vaan siellä saattaa käydä assu jos toinenkin maistelemassa kumimatoa etkä huomaa mitään. Ite käytän sellaista tekniikkaa että pidän vavan about siiman suuntaisena koko ajan, ja kelalla teen aina 1-2 kammen kierrosta nopeasti jolla jigi nousee pohjasta... kelauksen loputtua siima säilyy kireällä jigin taas laskiessa ja varsinkin punottua siimaa käytettäessä tuntuma jigipäähän säilyy hyvänä... siimassa näkyy heti jos joku käy jigiä maistelemassa ja ehtii tekemään vastaiskun tarpeeksi nopeasti. Jigin laskun pohjaan huomaat heti siimasta kun siihen tulee selvästi erottuva tuulipussi terävänä löystymisenä.
Itellä kyllä on peruke suuren haukivaaran takia aina on paikoillaan (tosin kevlaria), kun ei jaksa jättää silikonimatoja luupäiden suihin... silti assua nousee kyllä ihan kipakasti. Jopa noiden mainostettujen luomumatoa uittavien kanssa samassa veneessäkin ollessa on jigi osoittautunut vähintäänkin tasaveroiseksi ottipeliksi.- kalamaukka
Niin se venepilkintäkin tekniikka laji toinen voi onkia tyhjää toinen vetää kalaa solkenaan. Pääasia että on sinut vehkeittensä kanssa joilla kalastaa. Tietenkin se se syö miestä kun kaveri vetää kalaa, niinkin paljon että hakee apua tältä palstalta,Mutta harjoitus tekee mestarin mutta muista suurin kala valeitten kertoja on kalastustarvikekauppias. semmoiselle myydään mitä sattuu joka ei luota vehkeisiinsä .
Tärkeintä on yleensä löytää syövää kalaa sitten kelpaa karkeetkin vehkeet ja ahvenen kohdalla parempi unohtaa hienot väsyttelyt ul vehkeillä. parven koossa pysymisen kannalta suora viivainen nopeus on valttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745578- 353111
- 402694
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402062Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272055Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 991839
- 1741772
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171248