Raskaana,seurustelen eroavan miehen kanssa

Onnellinen, mutta vähän huk...

Olen 3kk raskaana, elämänkumppanini lähti ennen kuin tiesin raskaudesta...olimme kuitenkin työstäneet yhteistä tulevaisuutta jo 8kk,takana useita vuosia seurustelua ja yhdessä asumista ja arjen jakamista. Raskauteni julkitulo ei ole muuttanut asiaa ja minä en tahdo miehekseni miestä joka ei rakasta minua naisena, eikä lapsensa äitinä. Nyt olen rakastunut mieheen jonka ero astuu voimaan loppuvuodesta ja hän on rakastunut minuun. Tunne on vahva, yhdessäolo on taivaallista, vaikka ollaan tunnettu vasta muutama viikko. Luotan häneen.Ihmiset häntä edes tuntematta, puhuvat pahaa ja ovat epäileväisiä. Kateutta? Koska olen puhjennut kukkaan! Mies tietää raskaudestani,hän haluaa lapsen.

1

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisteja??

      Ihastuneena näkee asiat eri tavalla ja se on normaalia. Ystäväsi ovat todennäköisesti vain hieman huolissaan sinusta, eivätkä tarkoituksella ole ilkeitä, saati kateellisia.

      Kun itse ei ole ihastunut, on helppo nähdä tuossa kuviossa monta "muttaa". Luotat toki mieheen, mutta olette tunteneet hyvin vähän aikaa ja alkuihastus on vielä voimissaan. Silloin tulkitsee toisen eleet niinkuin niiden toivoo olevan, ei välttämättä täysin niinkuin ne ovat. On myös normaalia olla tuohtunut läheisilleen siitä, että muut eivät näe suhdetta ja kumppanin käytöstä samalla tavalla kuin itse sen näkee.

      Ystäviäsi varmasti huolettaa se, että mies on vasta eroamassa, mieleen hiipii ajatus siitä, onko suhde ehkä kummallekin jokin laastari,keino päästä edellisestä uuteen ihastumalla. Kuviossa on kohta myös lapsi, joka vaikeuttaa tilannetta. Ystäväsi eivät tunne miestä senkään vertaa kuin sinä, joten on helppo (ja osittain syytäkin) olla huolissaan siitä, että sinä seurustelet miehen kanssa jonka entinen erokaan ei ole vielä selvä...Entä kun ihastus laantuu, eroprosessi on ikävä ja kun pahimmasta on selvitty ihastumisen avulla, kenties entinen vaimo tulee olemaan sekä ajatuksissa, kaipuuna mielessä sekä ihan arjessannekin läsnä joillakin tavoin...Ehkä ystäväsi pelkäävät sitäkin, jättääkö mies oikeasti vaimonsa vai ei?

      Olet myös itse hetki sitten vielä rakentanut elämääsi toisen miehen kanssa "täysillä". Nyt sitten ihastuminen raskaana ollessa uuteen, jolla myös vaikea tilanne...kukapa ystävä ei olisi huolissaan? Oletko varma ettei ihastuminen kumpua juuri siitä, että teillä molemmilla on ns. vaikea tilanne käsillä? Saatte tavallaan vertaistukea toisistanne?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe