Raskaana,seurustelen eroavan miehen kanssa

Onnellinen, mutta vähän huk...

Olen 3kk raskaana, elämänkumppanini lähti ennen kuin tiesin raskaudesta...olimme kuitenkin työstäneet yhteistä tulevaisuutta jo 8kk,takana useita vuosia seurustelua ja yhdessä asumista ja arjen jakamista. Raskauteni julkitulo ei ole muuttanut asiaa ja minä en tahdo miehekseni miestä joka ei rakasta minua naisena, eikä lapsensa äitinä. Nyt olen rakastunut mieheen jonka ero astuu voimaan loppuvuodesta ja hän on rakastunut minuun. Tunne on vahva, yhdessäolo on taivaallista, vaikka ollaan tunnettu vasta muutama viikko. Luotan häneen.Ihmiset häntä edes tuntematta, puhuvat pahaa ja ovat epäileväisiä. Kateutta? Koska olen puhjennut kukkaan! Mies tietää raskaudestani,hän haluaa lapsen.

1

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realisteja??

Ihastuneena näkee asiat eri tavalla ja se on normaalia. Ystäväsi ovat todennäköisesti vain hieman huolissaan sinusta, eivätkä tarkoituksella ole ilkeitä, saati kateellisia.

Kun itse ei ole ihastunut, on helppo nähdä tuossa kuviossa monta "muttaa". Luotat toki mieheen, mutta olette tunteneet hyvin vähän aikaa ja alkuihastus on vielä voimissaan. Silloin tulkitsee toisen eleet niinkuin niiden toivoo olevan, ei välttämättä täysin niinkuin ne ovat. On myös normaalia olla tuohtunut läheisilleen siitä, että muut eivät näe suhdetta ja kumppanin käytöstä samalla tavalla kuin itse sen näkee.

Ystäviäsi varmasti huolettaa se, että mies on vasta eroamassa, mieleen hiipii ajatus siitä, onko suhde ehkä kummallekin jokin laastari,keino päästä edellisestä uuteen ihastumalla. Kuviossa on kohta myös lapsi, joka vaikeuttaa tilannetta. Ystäväsi eivät tunne miestä senkään vertaa kuin sinä, joten on helppo (ja osittain syytäkin) olla huolissaan siitä, että sinä seurustelet miehen kanssa jonka entinen erokaan ei ole vielä selvä...Entä kun ihastus laantuu, eroprosessi on ikävä ja kun pahimmasta on selvitty ihastumisen avulla, kenties entinen vaimo tulee olemaan sekä ajatuksissa, kaipuuna mielessä sekä ihan arjessannekin läsnä joillakin tavoin...Ehkä ystäväsi pelkäävät sitäkin, jättääkö mies oikeasti vaimonsa vai ei?

Olet myös itse hetki sitten vielä rakentanut elämääsi toisen miehen kanssa "täysillä". Nyt sitten ihastuminen raskaana ollessa uuteen, jolla myös vaikea tilanne...kukapa ystävä ei olisi huolissaan? Oletko varma ettei ihastuminen kumpua juuri siitä, että teillä molemmilla on ns. vaikea tilanne käsillä? Saatte tavallaan vertaistukea toisistanne?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      364
      4301
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      146
      3745
    3. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      91
      2634
    4. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2421
    5. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      15
      2249
    6. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      152
      1910
    7. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1828
    8. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      119
      1818
    9. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1409
    10. Martina mukana erikoisjoukossa

Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      155
      1095
    Aihe