Onko mitään arvoa 2eurosella, jossa on vuosiluvun (1999) yhden tai useamman yhdeksikön reikä ummessa ???
vuoden 1999 2e:n kolikko
9
5479
Vastaukset
- asiaan,,,,...
Taannoin oli Numismaatikko-lehdessä arvioita 'täysien ysien' esiintymistiheyksistä. Ko. artikkelissa oli tultu tulokseen, että lähes kaikki - olisikohan ollut arviona yli 99% - on ns. virheettömiä. Tämä arvio ei kuitenkaan omien kokemuksieni perusteella pidä läheskään paikkansa. Metallimöntit ovat erittäin yleisiä vuoden 1999 2€:n rahoissa. Noita pyritään välillä myymään, mutta kierrosta poimitulla, hieman kulahtaneella yksittäiskappaleella, jossa on 1-2 ysiä tukossa, ei minun laskelmissani ole yli 2€:n arvoa. Jos kaikki ysit ovat täynnä, on se sitten hieman harvinaisempaa.
Tämä siis oma arvioni, joka perustuu suurehkoon otantaan. Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl.- _Utelias_
Paljonkohan se mahtaisi noin arviolta sitten maksaa jos niitä 5-6kpl on löytynyt?
- nii-i
_Utelias_ kirjoitti:
Paljonkohan se mahtaisi noin arviolta sitten maksaa jos niitä 5-6kpl on löytynyt?
Tällä hetkellä markkinoilla v:n 2006 "virhepainos" maksaa pyöreästi 50€. Kovimmillaan hinnat liikkuivat yli 200€:n ja jopa n. 350€:lla olen kuullut noita myydyn heti kättelyssä. Nyt arvo on siis 50€, mutta kyllä tulevaisuudessa hinta on mielestäni paljon nykyistä korkeampi. Kymmenen vuoden kuluttua hinta voisi olla oman arvioni mukaan tuommoisen 300€, mikäli keräilyinto säilyy nykyisellä tasolla.
Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää. - tolla:
nii-i kirjoitti:
Tällä hetkellä markkinoilla v:n 2006 "virhepainos" maksaa pyöreästi 50€. Kovimmillaan hinnat liikkuivat yli 200€:n ja jopa n. 350€:lla olen kuullut noita myydyn heti kättelyssä. Nyt arvo on siis 50€, mutta kyllä tulevaisuudessa hinta on mielestäni paljon nykyistä korkeampi. Kymmenen vuoden kuluttua hinta voisi olla oman arvioni mukaan tuommoisen 300€, mikäli keräilyinto säilyy nykyisellä tasolla.
Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää."Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl."
Mulla kaks tai kolme noita tallessa.
Mistäs muuten mä voisin hahmottaa jonkun arvon noile juhlarahoille? Niitä on noi virhelyönnit mukaan luettuna tallessa tasan 100. Eli ainaki 200e mulla on nyt säästössä... - Nimetön
tolla: kirjoitti:
"Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl."
Mulla kaks tai kolme noita tallessa.
Mistäs muuten mä voisin hahmottaa jonkun arvon noile juhlarahoille? Niitä on noi virhelyönnit mukaan luettuna tallessa tasan 100. Eli ainaki 200e mulla on nyt säästössä...Noita on lyöty kuitenkin aika paljon koska mm.huuto netissä on myyty satoja kappaleita.
- _ruuvisuu_h
nii-i kirjoitti:
Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää.multa saa semmosen virhe 2e jossa kartta on isompi , virhettä ei helpolla huomaa mutta kun alkaa katsomaan italiaa ja vertaamaan sitä niin eron huomaa
lähetä sähköposyia jos kiinostuit : [email protected]
- miten on
...kun "vanhoista" rahoista puhutaan...onko vanhat v.1968 hopea markat missä arvossa. 10 markan-v.1975 ja 50 markan-v.1981 kolikot. 10 penniä vuodelta 1900. 1 mk (seteli)- 1963 sekä 5mk(seteli) - 1963?
- Tokitoki
Kupari ja rautamarkkoja v.1920,1930 ja 1940 luvuilta. Myös muita kolikoita, lähinnä markkoja. Myös ruplia. Ruotsin, Norjan ja Tanskan vanhoja kolikoita. Myös.näitä 1960 luvun hopeamarkkoja joiden arvo ei juuri mitään joidenkin mielestä toisten taas arvoa on. Myös monenlaisia muita kolikoita sekä jokunen seteli markka-ajalta. Kysy jos kiinnostaa-->>pekkonen@suomi24
fi- Kymppi_sulle
Löytyykö 1mk 1949 kupari? Siitä voisin jo maksaa jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä652147Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721732Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2441402Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371347- 831202
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3601143Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3301108