vuoden 1999 2e:n kolikko

ysit ummessa

Onko mitään arvoa 2eurosella, jossa on vuosiluvun (1999) yhden tai useamman yhdeksikön reikä ummessa ???

9

5199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaan,,,,...

      Taannoin oli Numismaatikko-lehdessä arvioita 'täysien ysien' esiintymistiheyksistä. Ko. artikkelissa oli tultu tulokseen, että lähes kaikki - olisikohan ollut arviona yli 99% - on ns. virheettömiä. Tämä arvio ei kuitenkaan omien kokemuksieni perusteella pidä läheskään paikkansa. Metallimöntit ovat erittäin yleisiä vuoden 1999 2€:n rahoissa. Noita pyritään välillä myymään, mutta kierrosta poimitulla, hieman kulahtaneella yksittäiskappaleella, jossa on 1-2 ysiä tukossa, ei minun laskelmissani ole yli 2€:n arvoa. Jos kaikki ysit ovat täynnä, on se sitten hieman harvinaisempaa.

      Tämä siis oma arvioni, joka perustuu suurehkoon otantaan. Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl.

      • _Utelias_

        Paljonkohan se mahtaisi noin arviolta sitten maksaa jos niitä 5-6kpl on löytynyt?


      • nii-i
        _Utelias_ kirjoitti:

        Paljonkohan se mahtaisi noin arviolta sitten maksaa jos niitä 5-6kpl on löytynyt?

        Tällä hetkellä markkinoilla v:n 2006 "virhepainos" maksaa pyöreästi 50€. Kovimmillaan hinnat liikkuivat yli 200€:n ja jopa n. 350€:lla olen kuullut noita myydyn heti kättelyssä. Nyt arvo on siis 50€, mutta kyllä tulevaisuudessa hinta on mielestäni paljon nykyistä korkeampi. Kymmenen vuoden kuluttua hinta voisi olla oman arvioni mukaan tuommoisen 300€, mikäli keräilyinto säilyy nykyisellä tasolla.

        Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää.


      • tolla:
        nii-i kirjoitti:

        Tällä hetkellä markkinoilla v:n 2006 "virhepainos" maksaa pyöreästi 50€. Kovimmillaan hinnat liikkuivat yli 200€:n ja jopa n. 350€:lla olen kuullut noita myydyn heti kättelyssä. Nyt arvo on siis 50€, mutta kyllä tulevaisuudessa hinta on mielestäni paljon nykyistä korkeampi. Kymmenen vuoden kuluttua hinta voisi olla oman arvioni mukaan tuommoisen 300€, mikäli keräilyinto säilyy nykyisellä tasolla.

        Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää.

        "Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl."

        Mulla kaks tai kolme noita tallessa.

        Mistäs muuten mä voisin hahmottaa jonkun arvon noile juhlarahoille? Niitä on noi virhelyönnit mukaan luettuna tallessa tasan 100. Eli ainaki 200e mulla on nyt säästössä...


      • Nimetön
        tolla: kirjoitti:

        "Otannan laajuutta kuvannee se, että 'virheellisellä kartalla' iskettyjä v:n 2006 kakkosia on löytynyt muistaakseni 5-6 kpl."

        Mulla kaks tai kolme noita tallessa.

        Mistäs muuten mä voisin hahmottaa jonkun arvon noile juhlarahoille? Niitä on noi virhelyönnit mukaan luettuna tallessa tasan 100. Eli ainaki 200e mulla on nyt säästössä...

        Noita on lyöty kuitenkin aika paljon koska mm.huuto netissä on myyty satoja kappaleita.


      • _ruuvisuu_h
        nii-i kirjoitti:

        Tällä hetkellä markkinoilla v:n 2006 "virhepainos" maksaa pyöreästi 50€. Kovimmillaan hinnat liikkuivat yli 200€:n ja jopa n. 350€:lla olen kuullut noita myydyn heti kättelyssä. Nyt arvo on siis 50€, mutta kyllä tulevaisuudessa hinta on mielestäni paljon nykyistä korkeampi. Kymmenen vuoden kuluttua hinta voisi olla oman arvioni mukaan tuommoisen 300€, mikäli keräilyinto säilyy nykyisellä tasolla.

        Itse en ole myymässä noita kyseisiä 'painoksia' likikään nykyhinnoin. Päin vastoin olen ostamassa lisää.

        multa saa semmosen virhe 2e jossa kartta on isompi , virhettä ei helpolla huomaa mutta kun alkaa katsomaan italiaa ja vertaamaan sitä niin eron huomaa





        lähetä sähköposyia jos kiinostuit : [email protected]


    • miten on

      ...kun "vanhoista" rahoista puhutaan...onko vanhat v.1968 hopea markat missä arvossa. 10 markan-v.1975 ja 50 markan-v.1981 kolikot. 10 penniä vuodelta 1900. 1 mk (seteli)- 1963 sekä 5mk(seteli) - 1963?

    • Tokitoki

      Kupari ja rautamarkkoja v.1920,1930 ja 1940 luvuilta. Myös muita kolikoita, lähinnä markkoja. Myös ruplia. Ruotsin, Norjan ja Tanskan vanhoja kolikoita. Myös.näitä 1960 luvun hopeamarkkoja joiden arvo ei juuri mitään joidenkin mielestä toisten taas arvoa on. Myös monenlaisia muita kolikoita sekä jokunen seteli markka-ajalta. Kysy jos kiinnostaa-->>pekkonen@suomi24
      fi

      • Kymppi_sulle

        Löytyykö 1mk 1949 kupari? Siitä voisin jo maksaa jotakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe