kilpparin toiminta ja lievä akne

Kasvoissani on lievää aknea ja syön siihen antibioottikuuria. Minulla todettiin kuitenkin häikkää kilpirauhasen toiminnassa. Voisiko näpyt olla oireita vajaa/liikatoiminnasta?

Entäs ku muut oireet täsmää vajikseen, mutta käsien vapina kuuluu liikatoiminnan oireisiin. Onko muita jolla kädet 'tärisee' ja kärsii vajaatoiminnasta?
5657
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

.. olla oireita kummassa vaan. Mä ajattelisin niin, että liikiksellä ois enempi "hermostumisvapinaa" ja vajiksella "heikotusvapinaa".

Äänestä
  • Tuntuu enemmän kyllä heikotusvapinalta, ja ku välistä tuntuu ettei kynäkään pysy kädessä.

    Ja se tosiaan kiinnostais tietää, että onko näpyillä ja kilpparilla olemassa yhteyttä vai onko ne kaksi omaa riesaansa?

    Äänestä

  • Noraldo kirjoitti:

    Tuntuu enemmän kyllä heikotusvapinalta, ja ku välistä tuntuu ettei kynäkään pysy kädessä.

    Ja se tosiaan kiinnostais tietää, että onko näpyillä ja kilpparilla olemassa yhteyttä vai onko ne kaksi omaa riesaansa?

    ... (tai niiden "olemattomuus") vaikuttaa muihinkin hormoneihin - että sitä kautta varmasti voi olla yhteyttä.

    Äänestä

  • .... kirjoitti:

    ... (tai niiden "olemattomuus") vaikuttaa muihinkin hormoneihin - että sitä kautta varmasti voi olla yhteyttä.

    Mulla oli näppyjä joita ihmettelin, aikuinen kun olen. Hormoninäpyiksi niitä ajattelinkin mutta enemmänkin estrogeenin puutteesta johtuviksi. Näpyt hävis thyroxinlääkityksen myötä.

    Äänestä

http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2189〈=fi
Katso ravintosi jodipitoisuus. Vähennä jodin käyttösi suosituksen rajoihin , siis korkeintaan 150 ug/ vrk.
Acne voi vähetä.
liika jodi tulehduttaa kilpirauhasen.

Valitse joditon pöytäsuola aluksi, kunnes olet päässyt jyvälle asiasta.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Noraldo kirjoitti:

Kasvoissani on lievää aknea ja syön siihen antibioottikuuria. Minulla todettiin kuitenkin häikkää kilpirauhasen toiminnassa. Voisiko näpyt olla oireita vajaa/liikatoiminnasta?

Entäs ku muut oireet täsmää vajikseen, mutta käsien vapina kuuluu liikatoiminnan oireisiin. Onko muita jolla kädet 'tärisee' ja kärsii vajaatoiminnasta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu