Mun peräsuoli tulee kipeäksi kuukautisten aikana!!! Siis peräAUKKO EI tule kipeäksi, mutta sieltä syvemmältä tuntuu kovaa paineen tunnetta. Peräsuoleni siis jotenkin turpoaa ja/tai jännittyy.
Olen kyllästynyt kuulemaan ehdotuksia peräpukamista, koska minulla ei ole ulostuskipuja, ikinä ei ole verta tullut ulosteessa, vatsa toimii, olen nuori ja muutenkaan oireet eivät viittaa niihin!
Soitin hoitajalle, joka jotenkuten tiesi kertoa, sellaisesta kun synnyttäessä naisista joskus tuntuu, että niitä paskattaa tai jotain. Eli siis paineen tunnetta peräsuolessa. Se liittyy siis synnytysponnisteluihin. Osaisiko joku toinen nainen kertoa minulle tästä vaivasta?
Itse olen vakaasti sitä mieltä, että ongelma on nimenomaan jonkinlainen peräsuolikramppi, koska joskus vaikka puristaa kunnolla, en meinaa saada pierua ulos, mutta aivan hetken päästä, vielä vaikka samalla pöntössä istumiskerralla uloste tulee kuitenkiin niin "isona" ulos, ettei se varmana kyllä "pikkureiästä" ulos tullut. Saan siis jotenkin sen jännityksen pois päältä. Ulostaessa ei siis tunnu kipua.
Onko kokemuksia, miten tällaisen oudon ongelman kanssa tulee toimia.
peräsuoli kipeä kk:n aikana
11
13089
Vastaukset
- myös vastaavaa
Tunnistin oireet heti. Olen ikäni ollut terve, joten kyse ei ole mistään taudista.
Sitä on ilmennyt minulla silloin tällöin. Laukaisen sitä sillä tavoin, että työnnän sormen emättimeen ja sitä kautta painelen peräsuolen seinämiä, jolloin kramppi hellittää ja hellittää lisää kun yritän ulostaa pöntöllä.
Krampista nimenomaan on kyse ja todellakin yleensä kk-aikaan.- minä vain
myös taaksepäin kallistuvasta kohdusta johtuvaa jotta on sellainen paineen ja kivun tunne kuukautisten aikana...mulla samaa vikaa ja välillä saa ihan kipurassa olla jonkin aikaa kun niin painaa...ja ummetusta esiintyy myös
- endometrioosia
käy lääkärillä jos vaivaa vielä.
- voi olla sullakin
Taaksepäin kallistunut kohtu,sekä endo ovat minulla ja nuita kipuja yhdistän niihin.
- kohtalotoveri
Minulla on sama ongelma, joka joskus äityy aivan äärettömän kivuliaaksi. Itsekin haluan kuulla, mikä tilannetta helpottaisi, sillä kipu on todella kiusallinen. Istuminen on vaikeaa, ja kun on päässyt jotenkuten istumaan ja asettunut siihen, niin seisomaan nouseminen on yhtä helvettiä.
Joskus hetkellisesti helpottaa se, että ns. jännitän peräsuolta. Jännittämishetkellä kippu pienenee, mutta eihän se siitä minnekään häviä... - Samassa veneessä
Mulla sama oire ja olen mies. Tulee yleensä yöllä, kova paineen tunne syvemmällä peräsuolessa, tuntuu kuin pitäisi ulostaa, mutta mitään ei tule. Luin jostakin , että aspriini helpottää, itse yleensä otan buranan ja hieron pakaroiden välistä peräaukon yläpuolelta, jonkin ajan kuluttua helpottaa. Todella ilkeä tunne. Olen huomannut, että minulla oire ilmenee yleensä appelsiinin syönnin jälkeen, olen nyttemmin niitä välttänyt, voi kyllä tulla muutenkin.
- ,,,,,.,,,,,,
liika istuminen vaikuttaa peräsuoleen ja peräaukkoon. Oireena voi olla lihaskouristus, joka tuntuu kovalta kivulta. Tunne on kuin ulostuttaa ja mitään ei tuu. Peräaukon hierominen voi helpottaa oloa.
Myös nestehukka vaikuttaa peräsuoleen.
- Samoja oireita..
Olen miespuolinen ja samat on oireet, oon ihmetelly mistä se johtuu ja onko se vaarallistakin. Tuntuu kuin ulostaisi mutta mitään ei tule, tai siltä että yrittäisi väkisin tunkea jotain peräaukosta sisään. Oireet ovat olleet toisinaan niinkin voimakkaita, että on meinannut taju lähteä kovan kivun johdosta, hikoiluttanut ja huimannut. Epäilin sen johtuvan kahvista ja nestehukasta. Kun vaihdoin kahvin teehen, huomasin ettei oireita enää tullut. Oireita tulee kuitenkin muulloinkin kun ei ole kahvia juonut, esimerkiksi jos on päivän aikana syöny tavallista enemmän. Olen nyt istunut tänään tavallista enemmän tuolilla ja ollut vähän stressaantuneempi, että se voi johtua noitten yhteisvaikutuksesta. Nesteen juominen nyt vähän helpottaa.
- sama täällä
Samantyylistä vaivaa löytyy myös minulta. Eilen se alkoi ensimmäisen kerran ja tuntuu vieläkin, että takapuoli on hellänä, se sama paineen tunne... Epämielyttävä tunne kyllä! Kipu ei ole ollut niin kovaa, että tuskissaan pitäsi huutaa, mutta sattuu kyllä ja peräsuoli tuntuu jollain tapaa jännittyneeltä... Onko tämä jollain tapaa vaarallista ja auttaisiko magnesiumin syönti...? Muutenkin tuntuu että koko takapuoli on ihan hellänä kun on pakaroitakin jännitellyt... Kuukautisia minulla ei ole, mutta muutama päivä takaperin oli kyllä.
- nimim
Endemetrioosi!
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00119 - Endometrioosia
Oireesi sopii endometrioosiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294