Kuinka pitkään raskaustesti näyttää plussaa?

mörinä_

Eli minun pitäisi olla viikolla 9 5 ja tein raskaustestin ja tuli selkeä, mutta paljon testiviivaa haaleampi plussa. Olen aikanaan rv 4 tehnyt pari testiä joista molemmat näyttivät niin tulipunaista plussaa että meinasi silmille hypätä (vahvempaa kuin testiviiva). Mitään muutoksia raskausoireissa tms en ole kuitenkaan huomannut, oksennan edelleen jatkuvasti, rinnat ovat arat jne. Ja vatsassa tuntuu "raskaanaolevalta" (en osaa oikein kuvata, mutta yksi lapsi ennestään on ja on samanlainen tunne kuin häntä odottaessa).

Minulla on käsitys, että jossain vaiheessa raskautta (siis tyyliin viikolla 20) testi lakkaa näyttämästä plussaa ihan luonnostaan eikä siinä ole mitään huolestumista, mutta... pitäisikö tässä nyt sitten kuitenkin huolestua. Ultrahan nyt olisi tuossa muutaman viikon päässä että kai siellä viimeistään selviää että onko kaikki kunnossa, mutta kiinnostaisi, pitääkö tässä alkaa odottaa pahinta vai onko mahdollista että tämä on ihan luonnollista.

8

8462

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausta

mutta minäkin haluaisin tietää mikä on se tarkka aika minkä jälkeen raskaustesti lakkaa näyttämästä plussaa?

• ...

olen säilyttänyt testi joka olen tehnyt maaliskuun alussa ja nyt kun katsoin sitä vieläkin on kaksi viiva näkyvillä ja itellä on nyt rv 22 menossa,että semmosta meillä=))

• ap.

Mutta olen ainakin yhden keskustelun joskus lukenut joltain vauvapalstalta jossa joku oli testaillut "huvikseen" hyvin pitkällä olleilla viikoilla ja kyseli asiasta järkyttyneenä ja vastattiin, että sitä samaa hormonia jota alkuraskaudesta erittyy ja jota raskaustesti testaa ei sitten ole koko raskauden ajan... Mutta voihan se olla että minulla on vain rehellisesti mennyt kesken koko homma, onhan tämä nyt aika alussa vasta, kai noissa testeissä joku maininta pitäisi olla jos eivät tyyliin jo rv 10 näyttäisi raskautta, eihän sitä kaikki tajua heti testailla :(

• ap.
        ... kirjoitti:

olen säilyttänyt testi joka olen tehnyt maaliskuun alussa ja nyt kun katsoin sitä vieläkin on kaksi viiva näkyvillä ja itellä on nyt rv 22 menossa,että semmosta meillä=))

Kyllä minullakin vielä niissä rv 4 ja jotain tehdyissä ja säilytetyissä testeissä näkyy vahvat viivat. Kysymyksellä tarkoitin sitä, että jos vaikka rv 15 tekee testin niin näyttääkö se samalla tavalla plussaa kuin raskauden alussa testatessa.

• mitäs
        ap. kirjoitti:

Mutta olen ainakin yhden keskustelun joskus lukenut joltain vauvapalstalta jossa joku oli testaillut "huvikseen" hyvin pitkällä olleilla viikoilla ja kyseli asiasta järkyttyneenä ja vastattiin, että sitä samaa hormonia jota alkuraskaudesta erittyy ja jota raskaustesti testaa ei sitten ole koko raskauden ajan... Mutta voihan se olla että minulla on vain rehellisesti mennyt kesken koko homma, onhan tämä nyt aika alussa vasta, kai noissa testeissä joku maininta pitäisi olla jos eivät tyyliin jo rv 10 näyttäisi raskautta, eihän sitä kaikki tajua heti testailla :(

jos menisit sellasen valkotakkisen sedän tai tädin luo joilla on kyniä rintataskussa ja nimilätkä.. sitä kutsutaan lääkäriksi...kyl on taas..

• -----------------------

ei oo tullu tehtyä testejä sen jälkeen ku plussa tuli joten en tiiä miten kauan sitä positiivista näyttää mut luulis että loppuun asti.

ja noi testit mitkä plussasin huhtikuussa, edelleen näyttää vahvaa positiivista.

• ------------------------

Sitä hCG-hormonia, jota nuo raskaustestit mittaa, on eniten 9-11 raskausviikoilla, ja vähä vähältä se vähenee lasketun ajan lähetessä.

------------------------ kirjoitti:

Sitä hCG-hormonia, jota nuo raskaustestit mittaa, on eniten 9-11 raskausviikoilla, ja vähä vähältä se vähenee lasketun ajan lähetessä.

Testi voi olla vanhentunut tai viallinen tai voi olla vaan juonut liikaa eli pissa on laimeaa. Ja kyllä se testi näyttää plussaa koko raskauden ajan! Ja vielä synnytyksen jälkeenkin jonkin aikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      62
      7552
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      119
      1487
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1439
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe