Sinua naurattavat?
Minua naurattaa nyt tuo yksi asukkaamme, kun hän riitelee itsensä kanssa ja sanoo lopuksi "Kutti parraaks" :))
Mitkä asiat
33
1168
Vastaukset
- HTZA
kaikki sairaat jutut.
Kuten aloituskin.
Eli nauraminen sairaille ihmisille.Mie en naura sairaallekaan.."sairaskin" voi olla tietämättään koominen, niinkuin esim. kys. hoidokkini.
Enkä tee etädiagnoosia..
- kitikatti
se on pohjaton ilon lähde josta voi ammentaa vuosikausia vanhoja juttuja:)
Monet hassut pikku kommellukset ja yleensä tilannekomiikka on hauskaa, juuri kuten tuo "Kutti parraaks", mitä se sitten tarkoittaakin:)
Hyvät vitsit ja tarinat tietenkin ovat naurulle otollisia kohteita;)ja näiltä miun asukkailta sitä lajia löytyypi :)
Toivottavasti en muista kaupassa, nuorimman lapsenlapseni tokaisua tädileen; tädiltä oli päässyt siinä istuessa pieni paukku, ja pikkuinen oli sanonut että tee sitten koko torttu...:)) Helmi 2,8kk.- kitikatti
Pirrejuupas kirjoitti:
ja näiltä miun asukkailta sitä lajia löytyypi :)
Toivottavasti en muista kaupassa, nuorimman lapsenlapseni tokaisua tädileen; tädiltä oli päässyt siinä istuessa pieni paukku, ja pikkuinen oli sanonut että tee sitten koko torttu...:)) Helmi 2,8kk.hoitotyössäkin, oletko vanhusten hoitajana?
Tyttäreni on Helsingissä dementiakodissa hoitajana ja sanoo, että joka päivä saa nauraa, ei pilkallisesti vaan kun on todella niin mukavia hoidokkeja:)
Hän sanoi pienenä kaupassa tutulle tädille: älä huuda, kyllä hävetti:( - Amalia
kitikatti kirjoitti:
hoitotyössäkin, oletko vanhusten hoitajana?
Tyttäreni on Helsingissä dementiakodissa hoitajana ja sanoo, että joka päivä saa nauraa, ei pilkallisesti vaan kun on todella niin mukavia hoidokkeja:)
Hän sanoi pienenä kaupassa tutulle tädille: älä huuda, kyllä hävetti:(Olin ystävääni katsomassa sairaalassa. Hänelle oli tärkeä katsoa joka ilta tv-sarja, olikohan salkkarit vai kaunarit. Menin hänen kanssaan aulaan katsomaan ohjelmaa seuraksi. Siellä oli tuolit täynnä katsojia kuten elokuvissa. Edessämme oli kaksi vanhaa mummoa. Toinen tuumasi" minä olen sitten niin kovin kipeä" Toinen vastasi" niin minäkin, lähetään yhdessä lääkäriin".
Itsellekin sattuu monenlaista hassua. Osaan onneksi nauraa itselle, enkä jää harmittelemaan tapahtunutta. - kitikatti
Amalia kirjoitti:
Olin ystävääni katsomassa sairaalassa. Hänelle oli tärkeä katsoa joka ilta tv-sarja, olikohan salkkarit vai kaunarit. Menin hänen kanssaan aulaan katsomaan ohjelmaa seuraksi. Siellä oli tuolit täynnä katsojia kuten elokuvissa. Edessämme oli kaksi vanhaa mummoa. Toinen tuumasi" minä olen sitten niin kovin kipeä" Toinen vastasi" niin minäkin, lähetään yhdessä lääkäriin".
Itsellekin sattuu monenlaista hassua. Osaan onneksi nauraa itselle, enkä jää harmittelemaan tapahtunutta.se ei ole mitään huumoria.
Tulikin mieleen tuosta "kauniista ym.", kun eräs naapurin mummo ihmetteli sitä miten joku näyttelijä kykenee tulemaan Suomeen, kun on niin kipeä(siis sarjassa oli sairaana), hiukan sekoitti toden ja näyttelemisen:)
Joskus nolottaa pitkään omat töppäilyt, vaikka ei kai niitä kukaan muu muistele:) - Pirre*
sanotaan tai sanottiin joskus lapsuudessa kun lapsi ei uskonut kieltoja ja sitten sattui kipeä kielloista huolimatta, eli "siitäs sait kun et uskonut"..tosin mie inhosin tuota kasvatusmetodia...
Ilmeisesti tämä hoidokki elää jo lapsuuttaan, sieltä ne nousee.. - kitikatti
Pirre* kirjoitti:
sanotaan tai sanottiin joskus lapsuudessa kun lapsi ei uskonut kieltoja ja sitten sattui kipeä kielloista huolimatta, eli "siitäs sait kun et uskonut"..tosin mie inhosin tuota kasvatusmetodia...
Ilmeisesti tämä hoidokki elää jo lapsuuttaan, sieltä ne nousee..kipeä kohta, patti päässä tms.)
Täälläpäinkin jotkut käyttävät tuota kutti sanaa, mutta en osannut yhdistää, kun tuo parraaks oli siinä perässä:)
Äitini on savosta kotoisin ja isä karjalasta, joten molempien heimojen sanontoja on tullut kuultua, mitä lie mieleen jäänyt:) - Pirre*
kitikatti kirjoitti:
kipeä kohta, patti päässä tms.)
Täälläpäinkin jotkut käyttävät tuota kutti sanaa, mutta en osannut yhdistää, kun tuo parraaks oli siinä perässä:)
Äitini on savosta kotoisin ja isä karjalasta, joten molempien heimojen sanontoja on tullut kuultua, mitä lie mieleen jäänyt:)tutmpi on "ähäkutti" siitäs sait. En tiedä mitä sana- kutti oikein tarkoittaa tai mistä se on peräisin, - ei kai se pattia sitä kipeääkään tarkoita. :)
Ehkä mieluumminkin vahingoniloa siitä kipeästä, koska ei uskottu kieltoja..
P.s. samat juurekset täälläkin, savokarjalloo.. - kitikatti
Pirre* kirjoitti:
tutmpi on "ähäkutti" siitäs sait. En tiedä mitä sana- kutti oikein tarkoittaa tai mistä se on peräisin, - ei kai se pattia sitä kipeääkään tarkoita. :)
P.s. samat juurekset täälläkin, savokarjalloo..että tuli kutti päähän jos kuhmu nousi, taitaa olla paikkakunnan omaa sanastoa, en ole täältä kotoisin:)
Se onkin vinkeä sekoitus, savolaiskarjalainen, onneksi minuun on tullut molempien heimojen hyvät puolet, entäs sinulle:) - Pirre*
kitikatti kirjoitti:
että tuli kutti päähän jos kuhmu nousi, taitaa olla paikkakunnan omaa sanastoa, en ole täältä kotoisin:)
Se onkin vinkeä sekoitus, savolaiskarjalainen, onneksi minuun on tullut molempien heimojen hyvät puolet, entäs sinulle:)itse sanomaan, mutta huumorintajussa löytyy..
Mitä muuten esim. savolaisuus mielestäsi on? - kitikatti
Pirre* kirjoitti:
itse sanomaan, mutta huumorintajussa löytyy..
Mitä muuten esim. savolaisuus mielestäsi on?sanoisi, äidin suku on kovaäänistä, riitelevää ja pitkävihaista sakkia:)
Toisaalta myös huumorintajuista ja iloista porukkaa:)
En osaa sanoa minkälainen on perussavolainen, ehkä sekoitus juuri noista luonteen piirteistä.
Onneksi kuitenkin olen tullut enemmän karjaiseen isääni, ehkä siksi, että olemme asuneet koko lapsuuteni ajan karjalaisten aluevesillä:) - Pirre*
kitikatti kirjoitti:
sanoisi, äidin suku on kovaäänistä, riitelevää ja pitkävihaista sakkia:)
Toisaalta myös huumorintajuista ja iloista porukkaa:)
En osaa sanoa minkälainen on perussavolainen, ehkä sekoitus juuri noista luonteen piirteistä.
Onneksi kuitenkin olen tullut enemmän karjaiseen isääni, ehkä siksi, että olemme asuneet koko lapsuuteni ajan karjalaisten aluevesillä:)tai luullut, että karjalaiset ovat äänekkäitä, tai kovia puhumaan.
Molemmat vanhempani eivät olleet kumpaakaan, siis äänekkäitä, - isä oli paremmin sellainen vitsinkertoja, savolainen.
Äiti ei koskaan huutanut meille lapsille, ei ikinä, eikä kenellekään, mutta oli - ja on pitkävihainen. - kitikatti
Pirre* kirjoitti:
tai luullut, että karjalaiset ovat äänekkäitä, tai kovia puhumaan.
Molemmat vanhempani eivät olleet kumpaakaan, siis äänekkäitä, - isä oli paremmin sellainen vitsinkertoja, savolainen.
Äiti ei koskaan huutanut meille lapsille, ei ikinä, eikä kenellekään, mutta oli - ja on pitkävihainen.on perintönä tullut tämä armoton huumorintaju:)))
Enkä minä ainakaan ole pitkävihainen, ehkä joskus vähän äänekäs, kun innostun;D)))
Kauniita unia, kohtalotoveri, nuku hyvin:)) - Pirre*
kitikatti kirjoitti:
on perintönä tullut tämä armoton huumorintaju:)))
Enkä minä ainakaan ole pitkävihainen, ehkä joskus vähän äänekäs, kun innostun;D)))
Kauniita unia, kohtalotoveri, nuku hyvin:))samoin, Hyvää yötä ja kauniita unia. :)
- alima
Pirre* kirjoitti:
tutmpi on "ähäkutti" siitäs sait. En tiedä mitä sana- kutti oikein tarkoittaa tai mistä se on peräisin, - ei kai se pattia sitä kipeääkään tarkoita. :)
P.s. samat juurekset täälläkin, savokarjalloo..tarkottaa just sitä pattia, mikä tulee, kun itsensä satuttaa.
- kitikatti
alima kirjoitti:
tarkottaa just sitä pattia, mikä tulee, kun itsensä satuttaa.
väittäköön Pirre mitä vaan, ainakin tällä seudulla:)
Oli minulla tulokkaana lähes 30 vuotta sitten miettimistä monessa sanassa, että mitä se tarkoittaa, aika on opettanut:)) kitikatti kirjoitti:
väittäköön Pirre mitä vaan, ainakin tällä seudulla:)
Oli minulla tulokkaana lähes 30 vuotta sitten miettimistä monessa sanassa, että mitä se tarkoittaa, aika on opettanut:))sanovat vastaavassa tilanteessa "Ähä piti" , tarkoittaneeko tuo piti -sana samaa, kuin kutti eli patti? Hauskaa tämä finska :)
- kitikatti
Pirrejuupas kirjoitti:
sanovat vastaavassa tilanteessa "Ähä piti" , tarkoittaneeko tuo piti -sana samaa, kuin kutti eli patti? Hauskaa tämä finska :)
kylläpäs sitä nyt jaksetaan pohtia asiaa monelta kantilta:))))
Mutta tosi mielenkiintoista on, kun eri puolella Suomea on sanoilla aivan eri merkitykset:)
Mutta me savokarjalaiset pärjätään kaikkien kanssa ja ymmärretään(?) kaikkia sanontoja:D))) - Pirre*
kitikatti kirjoitti:
kylläpäs sitä nyt jaksetaan pohtia asiaa monelta kantilta:))))
Mutta tosi mielenkiintoista on, kun eri puolella Suomea on sanoilla aivan eri merkitykset:)
Mutta me savokarjalaiset pärjätään kaikkien kanssa ja ymmärretään(?) kaikkia sanontoja:D)))mahdottoman mielenkiintoista tutkia tätä äidinkieltämme, miksi joku sana, paikannimi, tai sanan merkitys on sellainen kuin on.
Oisi kai pitänyt opiskella hieman enemmän, että oisi päässyt yliopistoihin kielitiedettä lukemaan.., nyt ei auta kuin halkoa hiuksia, tai repiä..:)
- HTZA
ja poikkesin katsomassa, kiukutteli hoitsu minulle että: "Se kusee naamalle, ihan tahallaan".
Onneksi huumorintajuni riitti ja riittää vieläkin.
Onks teillä muita juttuja?- kitikatti
olen ollut hoitajana Helsingissä vanhusten hoitolaitoksessa, mutta kun en enää muista:)
Siitä on niin kauan aikaa:)
Mutta tuo hoitsu en ainakaan ole ollut:)
näin jälkeenpäin muisteltuna tuon koiran pentuaikaiset tempaukset. Hyvin pian tapahtui jotain, jos vaan silmä vältti.
Kerran havahduin hiljaisuuteen ja arvasin, että jotain on tekeillä. Vessan ovi oli jäänyt auki. Koira makasi eteisen lattialla ja repi vessapaperia. Sitä paperia oli metritolkulla pitkin lattioita, telineessä ei enään yhtään.
Toinen tapaus. Menen makuuhuoneeseen. Koira makaa sängyssä valtava keko peitteen sisältä nyhtämäänsä vanua edessään. Vielä katsoo ikäänkuin viattoman näköisenä, että mitäs minä nyt muka olen tehnyt.
Kolmas tapaus jo aikuisena ollessaan. Ostin sille koiran lihapullia, joita se ei ollut ennen syönyt. Iltalenkin jälkeen laitoin lihapullia kuppiin ja menin saunaan. Tultuani näin kupin tyhjänä ja ajattelin, että hyvin näyttää lihapullat kelvanneen. Kunnes sitten sattui silmään lihapulla olohuoneen nurkassa. Sitten niitä löytyi makuuhuoneen ja eteisen nurkista jopa sängystä. Ei maistuneet lihapullat sillä kertaa ja nehän piti piilottaa vissiin pahan päivän varalle.lapset ovat hauskoja, ja "hauskoja" pieninä, niinkuin meidänkin ihmisten lapset, tosin useimmiten tahattomasti.
Koiranpentu se huumoria kysyykin, tai - rakkautta..
Pian saan sen kissalapsen, ja kissanpentukin on aika "rasittava" joskus..ainakin verhokiipeilystä innostuessaan..:)- torivahti^*
Kissallani Sohvilla oli tapana tulla aamulla jalkojeni väliin nukkumaan, nukkuessani selälläni. Se häiritsi omaa nukkumistani. Kerran onnistuin päräyttämään oikein kunnon kaasupanoksen päin Sohvia. Hetken Sohvi oli aivan liikkumatta, kunnes nopeasti ryömi pois peiton alta. Silmät suurina kuin lautaset, posket pullollaan, korvat pitkin päätä. Ei tullut enää peittoni alle...
- kitikatti
torivahti^* kirjoitti:
Kissallani Sohvilla oli tapana tulla aamulla jalkojeni väliin nukkumaan, nukkuessani selälläni. Se häiritsi omaa nukkumistani. Kerran onnistuin päräyttämään oikein kunnon kaasupanoksen päin Sohvia. Hetken Sohvi oli aivan liikkumatta, kunnes nopeasti ryömi pois peiton alta. Silmät suurina kuin lautaset, posket pullollaan, korvat pitkin päätä. Ei tullut enää peittoni alle...
sinulla olikin hyvä konsti kissan karkoittamiseksi;))))
Aivan silmissäni näin tuon kuvailemasi ilmeen kissan naamalla:) torivahti^* kirjoitti:
Ei silleen saa tehä toisella, kaasutit kissan tietenkin melkein hengilttä...
:))
- alima
tai siis joudun nauramaan liiankin usein itselle ja omille mokille. Tilannekomiikalle yleensäkin ja yks makee on kun saa nauraa mun miehelle.
Hän kun ulkkiksena ei aina muista onko yksi vai kaksi vokaalia tai konsonanttia.
Etenkin aviol.alkuaikoina sai nauraa paljonkin, nyt jo osaa aikas hyvin, ettei pääse huomauttelemaan.
Meillä oli taas kerran joku riita menossa, niin mieheni kysyi multa, "tuleeko nyt eero". Ei tullut eeroa eikä eroakaan, mutta vieläkin tulee naurut, kun muistan sen vaikka olis kuinka tiukka riita menossa.
Kerran hän sanoi, et pitäis saada tuulen kestäviä tiiliä.
Ihmettelin, et eikös kaikki tiilet kestä tuulta, niin hän jatkoi, että voisi muurata grillin, sit tajusin.
Itsellä myös kielivaikeuksia.
Oltiin yhden koulun musiikkiluokassa kuoroharkoissa (viihde), mietittiin uutta ohjelmistoa ja siellä oli esillä niitä oppilaiden nuotteja. Oli jos jonnimoista englannin kielistä, Beatlesia ym.
Sitten luin yhdestä, et Mounaist faiv, tunteeko kukaan tällästä biisiä.
Kukaan ei tunnistanut ja joku kysyikin, et miten se kirjotetaan. Joo, niinpä siinä luki selvästi moniste 5. Piti vaan sekin lausua englantilaisittain. Oli kouluajoista sen verran aikaa, että en enää koko moniste-sanan olemassa oloa edes muistanut.
Muistatteko muuten vielä sen hajun mikä niistä lähti?- kitikatti
tässä tuli päivän toiset kunnon naurut;))))
Meilläkin on miehen kanssa joitain "sisäpiirin juttuja" jotka jaksattavat naurattaa vuosien jälkeenkin:))))
poika naurattaa mua useinkin..
Olin kerran lähdössä keittiöstä,poika oli omassa huoneessa touhuamassa..Pian hän huusi sieltä minulle.."Tiedätkö äiti mistä tietää,et sä lähet liikkeelle?"
Noo....minähän tietysti uteliaana kysyin,että mistä sitten?Nii hän vastas,että sun jalat paukkuu... :D- Jokiska ... se Jokisen Eväs
Sadpäivän ratoksi eksyin pitkän pitkän tauon jälkeen tänne keskustelupalstalle. Kirjoitin tuohon hakukohtaan, että Jokisen eväs... Silmie alle tupsahti ripakopallinen vanhoja keskusteluja ;))
... Ensimmäiseksi joku hääjuttu ..ja haikailuni sormuksen perään ;))
- oli sitä mukava lueskella, kun on kultainen kahle kiemuroineen killunut sormessaa jo pitkälti toista vuotta ja Jokisen kanssa jaetaan eväät nykyään joka päivä. Tänään hain meille metsästä litran verran metsämansikoita. Ehdin ennen sadetta! Sekin naurattaa ja vetää suun sikkaralle.
Tervehdys Pirre siis sinulle... sitkeälle palstasissille:)) Lukaisepa sinäkin noita vanhoja juttuja ...parhaat naurut saa varmaankin voidessaan hyvillä mielin nauraa itselleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521